Otázky k pravidlům - původní verze

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od PotulnyDruid »

Diego píše:Ale jde mě hlavně o toto spousta hráčů se mě ptá jestli může mýt zběhlost na magii ohně, mistrovství na zaříkávání nadání na magii mysli atd.

Dle mě by neměl být problém jim dovolit takové ZS s tým, že určitě zběhlost na magii měla mýt také podmínku např. nějaká speciální hůlka atd.

Prostě je problém, aby se hráč mohl naučit pro každou dovednost nadání, zběhlost, mistrovství ??
My jsme tento problém vyřešili tak, že jsme vytvořili "magické opory" tedy předměty, které kouzelníci používají pro svou magii. Jelikož jsme zjistili, že nadaní a zběhlost u magie je opravdu mocná věc. Tím, že jsme s toho udělali předmět, máme vetší kontrolu nad tím, kdy ji postava získá. Také jsme po čase přidali pravidlo, že aby ji mohla postava používat, musí ji mít jako rituální předmět. Celkem se nám to osvědčilo.
Shrnu to aby v tom nebyl zmatek.
Nadaní a zběhlost na magii jsme jako ZS netvořili místo toho jsme vytvořili magické opory.
Magické opory
Jde o speciální předměty (musí to být něco hmotného), které jsou speciálně vytvořené pro určitý druh magického umění a svému nositeli propujčují velkou moc. Aby vlastním mohl předmět využívat, musí to být zároveň jeho rituální předmět, kolik kolik má v sobě zdrojů je nedůležité. Předmět vždy propůjčuje zběhlost nebo nadaní a vždy jen na jednu magickou školu (magie ohně, magie dřeva, modlidby a uřknutí...).
under construction
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin »

Ano, je to tak, nadání, zběhlosti a mistrovství v magických schopnostech jsou vzácnější.

Magické zběhlosti a Mistrovství bývají podmíněna situací, Mistrovství navíc náleží pokročilým povoláním.
Nadání pro Magii jsou pak silná silná a nejsou, nadání jsou obecně dost vzácnou záležitostí a bývají omezena na konkrétní zbraň a podobně.

Mistrovství na zaříkávání nění, protože se nedá tak úplně určit, které pokročilé povolání je tím "správným" rozvojem zaříkávače. (Mistrovství pro různé boje se jinak vyskytují celkem běžně.) Zde bych počkal na expertní povolání Divotvůrce, tomu by to mělo náležet.

Co se nadání k magii týče, jsem také příznivcem toho, že to by mělo být součástí vzácných magických předmětů. I když je pravda že pro našeho krollího Pyromága jsme se rozhodli, že mu asi dáme nadání na ohnivé koule. (Vše dokáže většinou, ne zcela rozumně a účinně - vyřešit ohněm, ale jestli dokáže vše vyřešit ohnivou koulí je už dost jiná otázka.) Jedná se o omezení podobné bojovníkům, kdy se nadání vztahuje na konkrétní zbaň (typ).

Co se týče zběhlostí na magii, zde bych šel po situačních podmínkách, jako je to již zavedeno např i u běsů.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Jinak myslím, že můžu prozradit a navnadit, že co se týká manévrů zdarma pro kouzlení (záměrně neříkám zběhlosti, bude to trochu jinak), chystané Hry mocných také jedno řešení nabídnou ;)
Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 08:49

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Diego »

Takže jestli chápu

Tak mistroství patří do pokročilého povolání a může být k jakékoliv dovednosti co je v pravidlech s tým, že pokud je dovednsoti ze zákláního povolání tak musí to být takové pokročilé povolání, které se k tomu hodí.

Zběhlost jsem zatím pochopil že může být bez problému k jakékoliv dovednsoti u zákaldních povolání, u pokročilých si nejsem jistý. Zatím vím, že nemůže být u magiie protože bude vyřešena vpravidlech pro mistry jinak.

Nadání opět jen zakladní povolání. Pokročilé nevím ?? Magiie taky ne.

Můj navrh na řešení magiie a nadání co jsem tak četl je:

Nadaní se bude vztahovat vždy na nějaké dané kouzlo jinými slovy akci např ohnivý koule, proměna vody. Atd.

Předpokládám že pojem magiie v tomto oheldu myslíte jen čaroděje, druida, hadačství, maga. Pro ostatní nevidím velký důvod to zakazavoat.
Uživatelský avatar
Insolitus
Příspěvky: 620
Registrován: 17. 8. 2007, 12:50

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Insolitus »

K tomuhle bych rád zmínil jednu věc. V pravidlech naschvál nejsou pro pokročilou magii nadání a zběhlosti jen s podmínkami, protože magie především přináší mnohem širší paletu možností (a nejen bojových) než mácháním mečem. Navíc taková ohnivá koule bude stejně dobře efektivní jak proti lidskej protivníkům, tak proti kostlivcům a obřím pavoukům. Bojovník proti každému z těchto protivníkům bude potřebovat jinou dovednost, každou v jiném povolání. Takže proto je mechanicky efektivnější praštit někoho mečem po hlavě (nadání, zběhlost, free zdroj na manévr ze zbraně) než ho spálit ohnivou koulí.

A osobně si myslím, že tohle je velmi zprávně, protože pokud by magie tohle omezení neměla, bude vždy a za všech okolní lepší než "fyzická snaha"
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin »

Magií se myslí: Prokletí a požehnání, (Tvorba Obrazců, Amuletů a Esencí), Tvorba Lektvarů a Jedů, Magie Vody, Země, Vzduchu, Ohně, Mysli, Iluzí a Zvířat, Znamení, Hadačství, Tvorbu Omamných látek, Kontaktních jedů, Třaskavin, žíravin a plynů, Elixírů a Umělý život.

Tam všude by se zběhlosti neměli moc objevovat(třeba Travič(a Ranhojič) ale existuje a vztahuje se samozřejmě i na jedy pokročilé) a nadání vždy pro konkrétní "kouzla" - např. Jedy pro skrývání ve víně, Zamrzání vody, Tvorba golemů z látek, Elixírů které přinášejí sílu, Lektvaů na spáleniny atd. atp.

U vytváření substancí(jedy, lektvary, esence, obrazce, amulety...) se pak hodí říci, že zatímco tvorba je Magie, používání(skrývání, podávání...) už jednoznačně není.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Ono ostatně ta zběhlost u magií působící skrze substance je schválně, aby vyvážila jejich obtížnější použití ve fikci proti "přímým" magiím, ne?
Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 08:49

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Diego »

Takže jsem přemýšlel a myslím že nadání pro magii rozdělenou pro určité kouzla by mohlo být dobré řešení protože cit pro zbraň je určen na všechny typy nepřátel takže když dám čaroději nadání na ohnivou kouli tak to vyjde dokonce hůř než nadání co má lovec na luk nebo cit pro zbraň co má bojovník. Stým že bych to podmínil ještě použití nějakého předmětu např hole co má kouzelník, prstenu, svitku amuletu atd.

Co se týče zběhlosti to jsem zvědav jak to dopadnu u magii v pravidelných pro mistry. Protože mě nic nenapadá. Max to, že by by byla rozdělena na určitá kouzla - navíc by nedostala postava zběhlost ale jen zdarma manévr a opět by to bylo podmíněno nějakým předměte.

Prakticky by to vypadalo tak že si kouzelní dovede vyrobit předmět, který mu dá jeden z manévrů při kouzlení - to by byla jedna ZS a druhá by byla že dovede vyrobit předmět co mu dá nadaní. Na určité kouzlo. Toto se mě zda dost pěkné a to jak příběhově tak i mechanicky.

Co se týče ostatních věci: tak to vidím takto

Postava může získat zběhlost díky ZS pro všechny dovednosti v pravidlech kromě kouzel.

Postava může získat nadání pro všechny dovednosti co kohokoliv napadnout - kde je třeba hlídat rozsah čím je větší tým musí být podmínka pro získání nadání náročnější.

Postava může získat mistrovství pro magii je to jasné ta je vypsaná v pravidlech jen bych upřesnil že bych navrhoval že lze vytvářet i jiné s tým že se musí dodržet nějaká podmínka pro její použití.

Pro ostatní věci je to jednoduché je tu podmínka, že lze získat jen díky pokročilého povolání, které se hodí dané dovednosti.

Pokud je rozsah dovednosti moc malí pro mistrovství tak lze zkombinovat do jedné ZS zběhlost a mistrovství. Příklad je na straně 61 - veterán, bohatýr (jen je divné že je to jen u válečníka co to asi napovídá ??)

Dík moc názory
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od vzteklina »

Nevím jestli to tu už nepadlo, ale nadání či zběhlost lze získat s pomocí elixírů. A není to ani nijak extrémně drahé, pouze to chce dobrý odhad kdy si loknout a kdy to není třeba. Takže je otázka zda vymýšlet nové ZS nebo zda podpořit používání elixírů. (a hlavně elixír nemusí být tekutina co se pije ale třeba magický prsten, který se postupně "vybije")
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Strigo
Příspěvky: 9
Registrován: 9. 3. 2013, 15:44

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Strigo »

Zdravím, nevím jestli to zde už někde je, ale mám menší dotaz ohledně určitých akcí.

Kdybych vytvářel poryv větru a kouzlil ho na bojovníka se "silákem" hrál bych to tak, že si hodí kouzelník a bojovník proti sobě jako střet protože bojovník by ten poryv větru chtěl silou projít a buď projde, nebo ne. Jenže pakliže kouzelník kouzlo které takto funguje vytvoří od soumraku do úsvitu tak mu stačí přehodit 9 aby se mu povedlo. Jak po té řešit případného narušitele, který by ten daný poryv chtěl překonat? dát narušitelovi past 9? nebo střet?

Teď si nejsem jist jestli to lze takto pravidlově doslova udělat, nicméně jde mi o princip.
Pokud vytvořím trvale překážku a přehodím 9 a překážka se mi povede. Následný narušitel, který tu překážku chce překonat musí přehodit 9? Obyčejně kdyby mu tím samým způsobem narušiteli překážel, jednal by se totiž o střet.
Ještě pro upřesnění a jednodušeji.

Vytvořím štít proti vystřelenému šípu, jedná se o střet, pokud vytvořím ten štít od úsvitu do soumraku už dále se na daný štít nesoustředím a nepřítel jej bude chtít prostřelit, jedná se teoreticky o zkoušku pro nepřítele.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Sarsaparillos »

Strigo: Pokud se kouzelníkovi ve chvíli, kdy sesílá, někdo snaží zabránit jeho akci (efektu), půjde o střet. Pokud se někdo snaží odolat efektu kdykoliv později, půjde o zkoušku.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin »

Strigo píše: Vytvořím štít proti vystřelenému šípu, jedná se o střet, pokud vytvořím ten štít od úsvitu do soumraku už dále se na daný štít nesoustředím a nepřítel jej bude chtít prostřelit, jedná se teoreticky o zkoušku pro nepřítele.
Mno, teoreticky, ale nikoliv nezbytně. Pokud na mě nepřítel střílí a já současně vytvářím dlouhodobý štít, jedná se o střet. Pokud uspěji, nebo mi to tak dovolí remíza, vytvořím trvalou překážku.
Pokud na mne někdo bude střílet přes překážku tak pokud se nebudu bránit, je to zkouška, ale měl by mít nějaký postih (Náročnost, nepřesně, chabě) či já bonus (zbroj kategorie 1 či 2) za tu překážku. Protože pokud by tam takový modifikátor nebyl, tak by nebyl rozdíl mezi situací s překážkou a bez ní.(Pokud na mě někdo střílí a já nereaguji, je to zkouška nebo automatická akce, ve střetu však většinou zkouška.) Alternativně může taková překážka způsobit, že nějaké akce jsou Nemožné.

Zbytek snad viz předřečník.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Neměl by bonus v podobě dlouhodobé magie vypadat spíše jako zběhlost na nějakou defensivní akci, než sleva na vyčerpání?

S tím, že samozřejmě na pasivní obranu (nedělám akci) se stejně nejvíc hodí použít postih, protože využití zběhlosti (nebo případně sleva na vyčerpání, pokud by ji hráči dovolili) vyžaduje jednat, což není příklad o kterém se bavíme.
Uživatelský avatar
Číňan
Příspěvky: 103
Registrován: 13. 11. 2012, 16:26

Jizvy?

Příspěvek od Číňan »

Zmenší jizva ,hranici" dané vlastnosti? Například ohledně síly jedů atd. Přijde mi to logické, ale v pravidlech to teď nemůžu najít.

Např. mám tělo 5, tudíž by na mě jed se silou 4 nemohl působit silným účinkem. Pokud by mě nškdo před požitím jedu roseknul ruku - jizva o veliosti 1 - tedy má hranice by byla 4, už by na mě jed mohl působit silně.
Platí to?
DaveN řečený Číňan
Uživatelský avatar
PotulnyDruid
Příspěvky: 313
Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
Bydliště: Brno

Re: Jizvy?

Příspěvek od PotulnyDruid »

Číňan píše:Zmenší jizva ,hranici" dané vlastnosti? Například ohledně síly jedů atd. Přijde mi to logické, ale v pravidlech to teď nemůžu najít.
Ano, jizva dočasně (než je vyléčena) snižuje hranici dané vlastnosti.

Dokonce může díky jizvám klesnout hranice na 0.
To sice samo o sobě nic neznamená, jelikož ani s hranicí Těla 0 nejsi "technicky" mrtví, ale garantuji ti, že brzo budeš. Jelikož nebudeš mít zdroje na žádné složité akce, obranu, ani vyčerpání.
under construction
Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů