Revelation of awesomenessness

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 10985
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od OnGe » 16. 8. 2013, 12:50

Elaborát jsem si přečetl, ale moc nevím, co si z toho mám vzít (snad proto, že každý důležitý moment leží pod buzzwordem :lol:)

Takže co že je to vlastně to awesomenessness?
Nežít je jediná životní prohra

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12411
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od York » 16. 8. 2013, 12:54

Kelton píše: Já jsem se Shadowrunem začal jako první hrou, co nebyla dračák. Předpokládám, že to nebylo neobvyklé - bylo to jedno z prvních RPG, které tu vyšlo (dračák, Stín Meče, a pak SR2e?)
Česká verze SR 2e je imho o dost starší než Stín meče. Ale jinak souhlas, já jsem to měl stejně. Chvíli potom pak přišla poměrně silná vlna WoD (a mě prakticky minula).
onge píše:Takže co že je to vlastně to awesomenessness?
To nemůžu říct, Sosáček by mi pak sebral i ty poslední dvě hvězdičky ;-)

Kelton
Příspěvky: 904
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od Kelton » 16. 8. 2013, 12:59

onge píše:Takže co že je to vlastně to awesomenessness?
Nenech se zmást tím, že tohle slovo by mohlo mít nějaký význam v běžné řeči. York to má zadefinované, a myslím že s touto definicí jeho post funguje. Mě to přijde jako špatné použití tohoto slova, ale o tom se asi nemá cenu dohadovat, řeší se tu zajímavější věci :wink:
York píše: Co tím myslím? [...] V tomhle případě mám namysli cíleně zveličenou (v kladném slova smyslu) úžasnost, asi jako když si srovnáte anime a tradiční český animovaný film. Obojí je to stejný žánr, ale anime stojí na cíleně přehnané úžasnosti - hrdinové nosí meče velikosti traverzy, skáčou několik set metrů vysoko a v pohodě předběhnou startující boeing. Obyčejné věci nedělají, protože to není dost awesome.
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Kelton
Příspěvky: 904
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od Kelton » 16. 8. 2013, 13:24

Kelton píše:Přijde mi logické, že pokud máš velmi citlivý detektor na potenciálně dramatické situace, budeš ve velmi awesome hře. Ale nebral bych to nutně jako součást pravidel.
Což mimochodem, je často používaná technika v tom anime, o kterém mluvíš - vzít víceméně normální situaci, brát jí jako dramatickou, a výsledek bude víc awesome, než má nárok být.
příčetný žánr píše: Protagonist: mám hlad
Protagonist: Už vím, udělám si polívku
* vaří vaří, míchá míchá*
Protagonist: sakra, je to přesolené
NPC: musíš vařit častěji, tohle je věc cviku
Awesomenime píše: Hero: mám hlad
* padá na kolena, rukama svírá břicho, neschopen se postavit*
Hero: síla mě opouští. Má záhuba přichází. Co jen budu dělat?
* Dostane nápad, vyskočí na nohy a dramaticky gestikuluje*
Hero: NE! Nezhynu tady! Postavím se svému osudu a... UDĚLÁM POLÍVKU!
* v pozadí bije hrom*
Hero: VODA! KUŘE! SÚL! NUDLE!
* tasí nůž*
Hero: Zelenina je základem polévky!!
*nůž se zaleskne*
*sek sek sek* *mnozí efektové*
Hero: A nyní, tajemstvé které mě naučila babička ...
Hero: TAJNÁ TECHNIKA STUDENTSKÉHO VAŘENÍ! BUJON!!!
* vyskočí do výšky, v letu rozbalí kostičku a hodí jí do hrnce*
* zuřivě míchá. V pozadí televize varuje před nebezpečím tornáda*
Hero: Je hotovo!
* NPC ochutná. Vyprskne. Zašklebí se*
NPC: Jsem otráven. A je to tvá vina. Ta polévka .... je přesolená!
* NPC se s nezdravou barvou ve tváři sesune na podlahu*
* Hero padá na kolena, zvedá ruce a proklíná nebesa, která se právě zatáhla a spustila déšť
Hero: Proč! Proč jsem jen nešel do hospody! Má arogance stála NPC život a mě jediného přítele! PROOOOOOČ!

* v další scéně jsou spolu do sámošky*
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Sosacek
Příspěvky: 21793
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od Sosacek » 16. 8. 2013, 13:30

Kelton píše:Hero: mám hlad
* padá na kolena, rukama svírá břicho, neschopen se postavit*
Hero: síla mě opouští. Má záhuba přichází. Co jen budu dělat?
* Dostane nápad, vyskočí na nohy a dramaticky gestikuluje*
Hero: NE! Nezhynu tady! Postavím se svému osudu a... UDĚLÁM POLÍVKU!
* v pozadí bije hrom*
Hero: VODA! KUŘE! SÚL! NUDLE!
* tasí nůž*
Hero: Zelenina je základem polévky!!
*nůž se zaleskne*
*sek sek sek* *mnozí efektové*
Hero: A nyní, tajemstvé které mě naučila babička ...
Hero: TAJNÁ TECHNIKA STUDENTSKÉHO VAŘENÍ! BUJON!!!
* vyskočí do výšky, v letu rozbalí kostičku a hodí jí do hrnce*
* zuřivě míchá. V pozadí televize varuje před nebezpečím tornáda*
Hero: Je hotovo!
* NPC ochutná. Vyprskne. Zašklebí se*
NPC: Jsem otráven. A je to tvá vina. Ta polévka .... je přesolená!
* NPC se s nezdravou barvou ve tváři sesune na podlahu*
* Hero padá na kolena, zvedá ruce a proklíná nebesa, která se právě zatáhla a spustila déšť
Hero: Proč! Proč jsem jen nešel do hospody! Má arogance stála NPC život a mě jediného přítele! PROOOOOOČ!

* v další scéně jsou spolu do sámošky*
So awesome! :lol:

EDIT: jinak bych mel asi rict, ze tvrzeni jako "sosackova hra funguje zpusobem X" nebo "sosacek si mysli ze X" se ani nahodou nezakladaji na pravde, aby to nevypadalo jako ze implicitne souhlasim. York nikdy na zadne me hre nebyl.

Nechci mluvit za Quentina, ale ocekaval bych, ze ta situace bude analogicka.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 16. 8. 2013, 13:34, celkem upraveno 1 x.
This place is not a place of honor…no highly esteemed deed is commemorated here… nothing valued is here.
What is here is dangerous and repulsive to us. This message is a warning about danger.
The danger is in a particular location… it increases toward a center… the center of danger is here…

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13416
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od Pieta » 16. 8. 2013, 13:34

Awesomenime píše: Hero: mám hlad
* padá na kolena, rukama svírá břicho, neschopen se postavit*
Hero: síla mě opouští. Má záhuba přichází. Co jen budu dělat?
* Dostane nápad, vyskočí na nohy a dramaticky gestikuluje*
Hero: NE! Nezhynu tady! Postavím se svému osudu a... UDĚLÁM POLÍVKU!
* v pozadí bije hrom*
Hero: VODA! KUŘE! SÚL! NUDLE!
* tasí nůž*
Hero: Zelenina je základem polévky!!
*nůž se zaleskne*
*sek sek sek* *mnozí efektové*
Hero: A nyní, tajemstvé které mě naučila babička ...
Hero: TAJNÁ TECHNIKA STUDENTSKÉHO VAŘENÍ! BUJON!!!
* vyskočí do výšky, v letu rozbalí kostičku a hodí jí do hrnce*
* zuřivě míchá. V pozadí televize varuje před nebezpečím tornáda*
Hero: Je hotovo!
* NPC ochutná. Vyprskne. Zašklebí se*
NPC: Jsem otráven. A je to tvá vina. Ta polévka .... je přesolená!
* NPC se s nezdravou barvou ve tváři sesune na podlahu*
* Hero padá na kolena, zvedá ruce a proklíná nebesa, která se právě zatáhla a spustila déšť
Hero: Proč! Proč jsem jen nešel do hospody! Má arogance stála NPC život a mě jediného přítele! PROOOOOOČ!

* v další scéně jdou spolu do sámošky*
OMG WANT!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od Aljen » 16. 8. 2013, 13:41

Polievka
:eyecrazy:

To je ... you know

York asi hra inu hru ako ja, pretoze tam veru nic take ako on nevidim

asi toto
Awesome enough?
Další downside, který ve hře potenciálně vidím, je absence "rovnováhy awesomenessnosti". Přijít v hned v prvním boji o zbraň dělá z postavy tak akorát neschopného nešiku, zatímco failnout spellcast a zdemolovat tím celé okolí je sakra awesome. V awesome-driven hře bych čekal, že budou všechny akce a jejich dopady aspoň trochu awesome - samozřejmě ne všechny stejně, ale dopad, při kterém si neřeknu "to bylo cool", tam imho nemá co dělat.
bude root
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12411
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od York » 16. 8. 2013, 14:03

Sosacek píše: EDIT: jinak bych mel asi rict, ze tvrzeni jako "sosackova hra funguje zpusobem X" nebo "sosacek si mysli ze X" se ani nahodou nezakladaji na pravde, aby to nevypadalo jako ze implicitne souhlasim. York nikdy na zadne me hre nebyl.

Nechci mluvit za Quentina, ale ocekaval bych, ze ta situace bude analogicka.

Jasně, na disclaimer jsem jako obvykle zapoměl, hlava děravá. Všechna postavy jsou samozřejmě smyšlené a jakákoliv podobnost s čímkoliv je čistě náhodná. U bohů, snad si někdo nemysel něco jiného!

PS: Kromě toho to je čirá teorie. Navíc psaná s notnou dávkou nadsázky. Berte to moc vážně jen na své vlastní nebezpečí.

Kelton
Příspěvky: 904
Registrován: 2. 10. 2007, 18:06
Bydliště: Praha

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od Kelton » 16. 8. 2013, 14:31

York píše:PS: Kromě toho to je čirá teorie. Navíc psaná s notnou dávkou nadsázky. Berte to moc vážně jen na své vlastní nebezpečí.
Prosím tě, tohle nedělej. Já vím že nás tu netrollíš (na to jsi tomu věnoval moc práce), ale když napíšeš tohle, těžko se to čte jinak než
Obrázek
"You are already playing WTF," Coriander, quite seriously, explained.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od eerieBaatezu » 22. 8. 2013, 09:45

Tyjo, vy tady Yorka takhle zaskočíte.

Já jsem typicky awesome (dá se to tedy tak používat, jak se to zřejmě myslí?) hru nikdy nehrál. Je jasné, že si člověk nejvíce pamatuje ty husté momenty, když jeho kamarád barbar (tehdy to bylo jen RP označení, ta classa neexistovala) zabořil po mocném výskovu a dvojitém saltu sekeru do Pit Fienda tak hluboko, že ji pak ani nemohl zase vytáhnout. (Nebo to byl Balor? Paměť selhává, ale zaboření v ní zůstává. $D) Ale nikdy jsem nezažil hru, kde by se to stávalo na každém rohu a je to pak pořád tak awesome?

Ona vlastně zajímavá situace nemusí jít over-the-top, aby byla hodně zapamatovatelná. Může mít člověk awesome zážitek z krásně popsané poklidné atmosféry nějakého místa, nebo to už je totálně mimo definici? A je to potom čistě o nějak hroceném chonání postav...

Dá se třeba hrát awesome styl v old-school warhammer fantasy?

Takže slovíček pojmů: awesome, cool, over-the-top.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12411
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od York » 22. 8. 2013, 10:00

eerieBaatezu píše: Ona vlastně zajímavá situace nemusí jít over-the-top, aby byla hodně zapamatovatelná.
Určitě nemusí. Příklad s vařením polívky a ostatně i styl, jakým jsem napsal úvodní post, jsou záměrně přehnané, aby na tom byl dobře vidět rozdíl.
eerieBaatezu píše:Dá se třeba hrát awesome styl v old-school warhammer fantasy?
Podle mě určitě. Warhammer má tyhle prvky v sobě zabudované. Souvisí to ale s tím předchozím bodem. Setting může být relativně obyčejný, pro mě to bylo spíš o tom, co v něm chci zažít: Jestli něco napínavého (to obvykle preferuju), nebo spíš akčního. Ten samý příběh se dá ostatně vyprávět mnoha různými způsoby, tohle je prostě jeden z nich.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9143
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od eerieBaatezu » 22. 8. 2013, 10:03

Jo, já jsem to měl více specifikovat.

Hodí se awesome styl do prostředí, které je low-magic, grimdark, zranění se hojí měsíc a nakonec vypadáš jako pirát z lega, kterému chybí oko, ruka a noha? $lol$

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 12411
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Revelation of awesomenessness

Příspěvek od York » 22. 8. 2013, 10:16

eerieBaatezu píše:Hodí se awesome styl do prostředí, které je low-magic, grimdark, zranění se hojí měsíc a nakonec vypadáš jako pirát z lega, kterému chybí oko, ruka a noha? $lol$
Podle mě určitě ano, ale s jinou mechanikou resourců než má dungeon world. Konkrétně k tomuhle by imho byl dobrý resource management z dvojky - vyčerpání, jizvy, docházení zdrojů fyzických i psychických. Základní princip vyhodnocovací mechaniky by na to ale imho fungoval dobře (tedy za předpokladu, že GM bude postavy stavět před skutečné výzvy, skončit jak voják z lega při souboji s hejnem myší by asi bylo spíš trapné než awesome), protože v podstatě každý střet má vysokou šanci na to, že si odneseš nějakou zásadní jizvu.

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů