[Dotaz] Spolupráce postav
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Spolupráce se tu hodně řešila. Já a moje družina jsme o tom samozřejmě také mnohokrát mluvily. Nakonec jsme vyplodili tuto verzi. Jsem zvědavý co nám na ní řeknete
Spolupráce jako manévr.
Spolupráce
Manévry Spolupráce můžou využít družiníci, kteří by v rámci jedné akce chtěli spojit síly a pojistit si úspěch. Vyplatí se hlavně ve chvílích, kdy je důležitý výsledek akce a ohrožení nebo jiné okolnosti jsou nebezpečné.
Aby mohl někdo vyhlásit manévr spolupráce, musí splňovat několik podmínek.
Hráč A chce spolupracovat s hráči B a C. Aby to mohli provést, musí:
1)Hráč A, B i C musí mít iniciativu.
[2)Činnost, kterou chtějí hráči v rámci spolupráce provést, musí být v rámci dovedností některého povolání, které mají aspoň na 1, úrovni.]*-toto pravidlo je ještě stále diskutováno, prvotní mšlenka je taková, že spolupracovat na něčem by měl člověk který aspoň trošku rozumí tomu co dělá, ale ještě jsme se nerozhodli.
Pokud všichni, kteří se chtějí zúčastnit spolupráce, splňují tyto podmínky, dojde k samotnému provedení spolupráce.
Všichni hráči, kteří se účastní a splnili podmínky, si zaplatí manévr spolupráce jedním zdrojem, podle činnosti kterou provádí. Spolupráce jde provést dvěma způsoby. V prvním všichni zúčastnění (A, B, C) používají stejnou dovednost a mají společní cíl (D). V druhém případě, hráč A má cíl (D) a ostatní (B a C) můžou jakoukoli dovedností cílit prvního (A).
Příklad:
Hráči A, B a C používají Hrubou sílu a vyráží dveře. Spolupráce je platná, jelikož využívají stejnou dovednost a mají stejný cíl (dveře).
Hráči A a B používají hrubou sílu a hráč C magii větru k vyražení dveří. V tomto případě je spolupráce neplatná, jelikož hráči mají sice stejný cíl (dveře), ale používají různé dovednosti.
Hráč A utočí na skřeta a hráč B mu očaruje meč ohněm, aby mu v útoku pomohl. Spolupráce je platná. Hráč A má za cíl skřeta a hráč B má za cíl hráče A.
Hráč A útočí na skřeta a hráč B na skřeta používá magii ohně. Spolupráce je neplatná, jelikož mají oba stejný cíl a používají různé akce.
Spolupráce je manévr a proto nelze v akci, v které hráč spolupracuje používat žádný další manévr, pokud ovšem hráč nemá nadání. Ostatní manévry se používají standardně.
Pokud aspoň jeden s účastníků spolupráce, uspěje v hodu, uspěla akce, na které hráči spolupracovali. Pokud šlo o střed a cíl se se chce vyčerpat, musí se vyčerpat za každého účastníka spolupráce, kterého svým hodem nepřehodil.
Pokud hod vyhraje cíl jejich akce (pokud šlo o střed) všichni účastníci spolupráce neuspěli. Pokud by se chtěli vyčerpat, můžou se na vyčerpání složit ze svých zdrojů.
Pokud měla činnost o kterou se hrači pokouší Náročnost, mohu se o placení podělit.
Spolupráce nijak neovlivní možné následky prováděné akce. Stále se jedná o standartní následky se standartním vyhodnocením (zvýšení/snížení ohrožení, jizva, vyřazení…), spolupráce pouze zvyšuje šance na úspěch.
Pokud proti sobě pujdou dvě skupinky a obě budou provádět spolupráci. Porovnávají se jen nejlepší hody z každé skupiny. Pravidla pro vyčerpání a placení náročnosti jsou stejná.
Spolupráce jako manévr.
Spolupráce
Manévry Spolupráce můžou využít družiníci, kteří by v rámci jedné akce chtěli spojit síly a pojistit si úspěch. Vyplatí se hlavně ve chvílích, kdy je důležitý výsledek akce a ohrožení nebo jiné okolnosti jsou nebezpečné.
Aby mohl někdo vyhlásit manévr spolupráce, musí splňovat několik podmínek.
Hráč A chce spolupracovat s hráči B a C. Aby to mohli provést, musí:
1)Hráč A, B i C musí mít iniciativu.
[2)Činnost, kterou chtějí hráči v rámci spolupráce provést, musí být v rámci dovedností některého povolání, které mají aspoň na 1, úrovni.]*-toto pravidlo je ještě stále diskutováno, prvotní mšlenka je taková, že spolupracovat na něčem by měl člověk který aspoň trošku rozumí tomu co dělá, ale ještě jsme se nerozhodli.
Pokud všichni, kteří se chtějí zúčastnit spolupráce, splňují tyto podmínky, dojde k samotnému provedení spolupráce.
Všichni hráči, kteří se účastní a splnili podmínky, si zaplatí manévr spolupráce jedním zdrojem, podle činnosti kterou provádí. Spolupráce jde provést dvěma způsoby. V prvním všichni zúčastnění (A, B, C) používají stejnou dovednost a mají společní cíl (D). V druhém případě, hráč A má cíl (D) a ostatní (B a C) můžou jakoukoli dovedností cílit prvního (A).
Příklad:
Hráči A, B a C používají Hrubou sílu a vyráží dveře. Spolupráce je platná, jelikož využívají stejnou dovednost a mají stejný cíl (dveře).
Hráči A a B používají hrubou sílu a hráč C magii větru k vyražení dveří. V tomto případě je spolupráce neplatná, jelikož hráči mají sice stejný cíl (dveře), ale používají různé dovednosti.
Hráč A utočí na skřeta a hráč B mu očaruje meč ohněm, aby mu v útoku pomohl. Spolupráce je platná. Hráč A má za cíl skřeta a hráč B má za cíl hráče A.
Hráč A útočí na skřeta a hráč B na skřeta používá magii ohně. Spolupráce je neplatná, jelikož mají oba stejný cíl a používají různé akce.
Spolupráce je manévr a proto nelze v akci, v které hráč spolupracuje používat žádný další manévr, pokud ovšem hráč nemá nadání. Ostatní manévry se používají standardně.
Pokud aspoň jeden s účastníků spolupráce, uspěje v hodu, uspěla akce, na které hráči spolupracovali. Pokud šlo o střed a cíl se se chce vyčerpat, musí se vyčerpat za každého účastníka spolupráce, kterého svým hodem nepřehodil.
Pokud hod vyhraje cíl jejich akce (pokud šlo o střed) všichni účastníci spolupráce neuspěli. Pokud by se chtěli vyčerpat, můžou se na vyčerpání složit ze svých zdrojů.
Pokud měla činnost o kterou se hrači pokouší Náročnost, mohu se o placení podělit.
Spolupráce nijak neovlivní možné následky prováděné akce. Stále se jedná o standartní následky se standartním vyhodnocením (zvýšení/snížení ohrožení, jizva, vyřazení…), spolupráce pouze zvyšuje šance na úspěch.
Pokud proti sobě pujdou dvě skupinky a obě budou provádět spolupráci. Porovnávají se jen nejlepší hody z každé skupiny. Pravidla pro vyčerpání a placení náročnosti jsou stejná.
under construction
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Proč to nejde? Zrovna v téhle situaci to docela dává smysl.PotulnyDruid píše:Hráči A a B používají hrubou sílu a hráč C magii větru k vyražení dveří. V tomto případě je spolupráce neplatná, jelikož hráči mají sice stejný cíl (dveře), ale používají různé dovednosti.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Teoreticky ano, ale když si tu situaci představíš s trochu širšího hlediska, takovou akcí by jsi mohl lehce ublížit svým spolubojovníkům. A za druhé, jsme zjistili, že vznikají velice na hlavu postavené anebo těžko řešitelné situace, když se povolí, aby se dovednosti volně míchali.Pieta píše:Proč to nejde? Zrovna v téhle situaci to docela dává smysl.PotulnyDruid píše:Hráči A a B používají hrubou sílu a hráč C magii větru k vyražení dveří. V tomto případě je spolupráce neplatná, jelikož hráči mají sice stejný cíl (dveře), ale používají různé dovednosti.
under construction
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Mno abych byl upřímný, ta druhé možnost (kdy pstavy podporují jinou postavu ve finálním cíli) se mi nelíbí. Nevidím důvod, proč by to mělo být vedeno jako spolupráce a proč by to mělo mít speciální pravidla. e to normální přípravná akce. Navíc se mi nezdá, že by v takových případech úspěch podporujících měl vždy znamenat úspěch primárního záměru.
Je za tím nějaký důvod/záměr, který mi uniká, proč to nestačí řešit normální přípravnou akcí?
Naopak prodražit velmi výhodnou spolupráci manévrem zní jako dobrý nápad.
Je za tím nějaký důvod/záměr, který mi uniká, proč to nestačí řešit normální přípravnou akcí?
Naopak prodražit velmi výhodnou spolupráci manévrem zní jako dobrý nápad.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Tak, příprava a Spolupráce jsou v tomto odlišné. Spolupráci můžu využít i uprostřed boje. Dále je to další možnost na výběr z možností pravidlového dopadu akce. Kromě zvíšení/snížení ohrožení, udělení jizvy, udělení výhody nebo vyřazení z boje se tím otebře možnost, zvíšit pravděpodobnost ucspěchu, popřípadně se podělit o vyčerpání.Fafrin píše:Mno abych byl upřímný, ta druhé možnost (kdy pstavy podporují jinou postavu ve finálním cíli) se mi nelíbí. Nevidím důvod, proč by to mělo být vedeno jako spolupráce a proč by to mělo mít speciální pravidla. e to normální přípravná akce. Je za tím nějaký důvod/záměr, který mi uniká, proč to nestačí řešit normální přípravnou akcí?
Jde o skládání sil. To že se to vede jako dva hody mechanicky, neznamená, že já to tak pak musím popsat fikčně. Podpora zvíšila šance na úspěch, tím že do akce cíle něco přinesla.Fafrin píše:Navíc se mi nezdá, že by v takových případech úspěch podporujících měl vždy znamenat úspěch primárního záměru.
DěkujiFafrin píše:Naopak prodražit velmi výhodnou spolupráci manévrem zní jako dobrý nápad.
under construction
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Jinak, já jsem sem tento nápad hodil, jako inspiraci pro druhé a taky abych zjistil, jak se na to koukají ostatní. Stále je na tom určitě co zlepšovat. Konstruktivní debata vždycky pomůže.
under construction
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Zlepšit šanci na úspěch můžeš tím, že dodáš výhodu. Nebo požehnání, když už jsme u toho.
Přípravnou akci můžeš udělat i v souboji, jen musíš být na řadě a mít iniciativu.
Přípravnou akci můžeš udělat i v souboji, jen musíš být na řadě a mít iniciativu.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Zajímavý přístup. Sám jsem o spolupráci uvažoval několikrát. Hlavně, když na jedné nebo na druhé straně postupovala sešikovaná skupina. (Možná by šlo využít jako rozšíření schopnosti boje ve skupině nebo magických kruhů a tak).
Pokud jde o příklad:
2) Já bych se přiklonil k rozdělení na vyhrazené a nevyhrazené dovednosti. Například v případě společného vyrážení dveří, to dává smysl i když tam není ani jeden bojovník, aby použil hrubou sílu.
Na druhou stranu bojovat ve skupině nebude vůbec jednoduché a bude to vyžadovat výcvik. Nebránil bych se zavedení nové ZS Boj/Lov/Čarování/Lučba ve skupině.
Na uvážení každé skupiny je pak to, jaká činnost je tak běžná, že stačí přidat ruku k dílu a kde naopak je třeba jedince sladit do dokonalého stroje a poskytnout jim třeba i velitele.
Pokud jde o příklad:
1) Jelikož je možné reagovat kdykoliv, tak bych vypustil podmínku iniciativy. Upravil bych jich tak, že nelze spolupráci využít v protiakci. Iniciativu musí mít jen první postava.PotulnyDruid píše: 1)Hráč A, B i C musí mít iniciativu.
2)Činnost, kterou chtějí hráči v rámci spolupráce provést, musí být v rámci dovedností některého povolání, které mají aspoň na 1, úrovni.]*-toto pravidlo je ještě stále diskutováno, prvotní mšlenka je taková, že spolupracovat na něčem by měl člověk který aspoň trošku rozumí tomu co dělá, ale ještě jsme se nerozhodli.
2) Já bych se přiklonil k rozdělení na vyhrazené a nevyhrazené dovednosti. Například v případě společného vyrážení dveří, to dává smysl i když tam není ani jeden bojovník, aby použil hrubou sílu.
Na druhou stranu bojovat ve skupině nebude vůbec jednoduché a bude to vyžadovat výcvik. Nebránil bych se zavedení nové ZS Boj/Lov/Čarování/Lučba ve skupině.
Na uvážení každé skupiny je pak to, jaká činnost je tak běžná, že stačí přidat ruku k dílu a kde naopak je třeba jedince sladit do dokonalého stroje a poskytnout jim třeba i velitele.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
To je pravda, ale ty jako PJ bys dal hráčům třeba výhodu 6? V rámci spolupráce se můžou hráči podělit o vyčerpání.Fafrin píše:Zlepšit šanci na úspěch můžeš tím, že dodáš výhodu. Nebo požehnání, když už jsme u toho.
Přípravnou akci můžeš udělat i v souboji, jen musíš být na řadě a mít iniciativu.
A navíc co se týče přípravy. Přípravou můžu udělit výhodu, dát zběhlost (použitím různých dlouhotrvajících kouzel) a podobně. Ale neřekl bych, že to je ekvivalentní ke zvyšování šancí, které nabízí spolupráce.
under construction
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Ano na začátku jsme uvažovali stejně, ale když si to projdeš, tak zjistíš, že hrubá síla je snad jediná kace, kde není potřeba aby všichni zůčasnění věděli co dělají. Ve všech ostatních už je to horšíNarnas píše:Zajímavý přístup. Sám jsem o spolupráci uvažoval několikrát. Hlavně, když na jedné nebo na druhé straně postupovala sešikovaná skupina. (Možná by šlo využít jako rozšíření schopnosti boje ve skupině nebo magických kruhů a tak).
Pokud jde o příklad:
...PotulnyDruid píše: 1)Hráč A, B i C musí mít iniciativu.
2)Činnost, kterou chtějí hráči v rámci spolupráce provést, musí být v rámci dovedností některého povolání, které mají aspoň na 1, úrovni.]*-toto pravidlo je ještě stále diskutováno, prvotní mšlenka je taková, že spolupracovat na něčem by měl člověk který aspoň trošku rozumí tomu co dělá, ale ještě jsme se nerozhodli.
2) Já bych se přiklonil k rozdělení na vyhrazené a nevyhrazené dovednosti. Například v případě společného vyrážení dveří, to dává smysl i když tam není ani jeden bojovník, aby použil hrubou sílu.
Na druhou stranu bojovat ve skupině nebude vůbec jednoduché a bude to vyžadovat výcvik. Nebránil bych se zavedení nové ZS Boj/Lov/Čarování/Lučba ve skupině.
Na uvážení každé skupiny je pak to, jaká činnost je tak běžná, že stačí přidat ruku k dílu a kde naopak je třeba jedince sladit do dokonalého stroje a poskytnout jim třeba i velitele.
Teď tě nechápu. Iniciatuvu potřebují všichni hráči kteří se chtějí do spolupráce zapojit. Jinak by totiž měli dvě akce za kolo, což je blbost.Narnas píše: ...
1) Jelikož je možné reagovat kdykoliv, tak bych vypustil podmínku iniciativy. Upravil bych jich tak, že nelze spolupráci využít v protiakci. Iniciativu musí mít jen první postava.
...
under construction
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Tady jsme se nepochopili asi. Já myslím případ: A a B spolupracují proti C. Hod na iniciativu A=10 , C = 8, B = 4. Iniciativu má A, Bčko je až poslední. Pochopil jsem to tak, že v tvém případě by spolupráce nemohla být. Ale ty jsi to asi myslel tak, že všichni musí mít volnou akci, že?PotulnyDruid píše:Teď tě nechápu. Iniciatuvu potřebují všichni hráči kteří se chtějí do spolupráce zapojit. Jinak by totiž měli dvě akce za kolo, což je blbost.Narnas píše: ...
1) Jelikož je možné reagovat kdykoliv, tak bych vypustil podmínku iniciativy. Upravil bych jich tak, že nelze spolupráci využít v protiakci. Iniciativu musí mít jen první postava.
...
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Ano, musí mít volnouNarnas píše:Tady jsme se nepochopili asi. Já myslím případ: A a B spolupracují proti C. Hod na iniciativu A=10 , C = 8, B = 4. Iniciativu má A, Bčko je až poslední. Pochopil jsem to tak, že v tvém případě by spolupráce nemohla být. Ale ty jsi to asi myslel tak, že všichni musí mít volnou akci, že?
under construction
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Nemám problém s tím, i když několik postav v družině bude mít výhodu 6 nebo víc.
Měl jsem situaci, kdy družina byla v pozici pozorovatelů a pomocí kouzel, povzbuzování a podobně podporovala jednu příšeru v boji proti jiné. Výhoda je pro mě zásadní a velmi běžný nástroj kterým se nešetří na žádné straně.
Nemám nic proti spolupráci podporující úspěch, kdy si všichni hází naráz, dělí se o náročnost a vyčerpání a každý úspěšný může třeba přispět mocně či lstivě a poražený se musí vyčerpat za všechny úspěchy aby odolal, pokud všichni provozují stejnou činnost, nebo aspoň obdobnou, vzájemně nepřekážejícísi činností cílí stejný cíl se stejným záměrem.
Ale fakt by mi přišlo pitomé, pokud by Spolupráce vypadala tak, že půlka družiny přispívá k pohodlnosti platby a pohánění lodi a jeden družiník se stará o samotnou navigaci apod a úspěch(doplutí včas na správné místo, přičemž hlavní problém je ona navigace, nikoliv nezbytně onen čas) by se dostavil při úspěchu kohokoliv, i pokud by lodivod selhal. A promiň, ale tvoje pravidlo k tomu směřuje.
S volnou akcí souhlas.
Měl jsem situaci, kdy družina byla v pozici pozorovatelů a pomocí kouzel, povzbuzování a podobně podporovala jednu příšeru v boji proti jiné. Výhoda je pro mě zásadní a velmi běžný nástroj kterým se nešetří na žádné straně.
Nemám nic proti spolupráci podporující úspěch, kdy si všichni hází naráz, dělí se o náročnost a vyčerpání a každý úspěšný může třeba přispět mocně či lstivě a poražený se musí vyčerpat za všechny úspěchy aby odolal, pokud všichni provozují stejnou činnost, nebo aspoň obdobnou, vzájemně nepřekážejícísi činností cílí stejný cíl se stejným záměrem.
Ale fakt by mi přišlo pitomé, pokud by Spolupráce vypadala tak, že půlka družiny přispívá k pohodlnosti platby a pohánění lodi a jeden družiník se stará o samotnou navigaci apod a úspěch(doplutí včas na správné místo, přičemž hlavní problém je ona navigace, nikoliv nezbytně onen čas) by se dostavil při úspěchu kohokoliv, i pokud by lodivod selhal. A promiň, ale tvoje pravidlo k tomu směřuje.
S volnou akcí souhlas.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- PotulnyDruid
- Příspěvky: 313
- Registrován: 28. 8. 2012, 13:51
- Bydliště: Brno
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Možná jsem to nejasně napsal, ale s tímto zhodnocením rozhodně nesouhlasím. Spolupráce musí dávat smysl a být logická. Ale myslím, že v systému DrD2 je to spíš zaležitost PJ a hračů než pravidel aby si stanovili co je a co není uvěřitelné, proveditelné, logické.Fafrin píše:Ale fakt by mi přišlo pitomé, pokud by Spolupráce vypadala tak, že půlka družiny přispívá k pohodlnosti platby a pohánění lodi a jeden družiník se stará o samotnou navigaci apod a úspěch(doplutí včas na správné místo, přičemž hlavní problém je ona navigace, nikoliv nezbytně onen čas) by se dostavil při úspěchu kohokoliv, i pokud by lodivod selhal. A promiň, ale tvoje pravidlo k tomu směřuje.
Ale souhlasím s tebou, spolupráce musí být logická a navazujcí.
under construction
Re: [Dotaz] Spolupráce postav
Dotaz: Jak byste spoluprací řešili situaci, kdy jedna strana (např. po rozkazu velitele) zahlásí např. sestavení štítové zdi nebo jakoukoliv jinou bojovou společnou akci, jejíž úspěch právě stojí na tom, že to udělají všichni a nejlépe naráz.
Btw. v případě takovéto spolupráce může selhání jednoho znamenat selhání celku, takže trochu opačná situace.
Btw. v případě takovéto spolupráce může selhání jednoho znamenat selhání celku, takže trochu opačná situace.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 4 hosti