Fate Shadowrun
Re: Fate Shadowrun
eee,Aljen píše:Odporucam kuknut si Diasporu zalozenu na Fate3. Je dost Crunchy ale ma podla mna uzasne abstraktne zjednodusovacky ktore by SR prospeli (riesenie bohatstva, opravovania drahych asetov a kombat na mape bez mapy)
1) Diaspora fakt neni "dost crunchy." nebo pokud je, tak je Dresden Files nebo Spirit of the Century megasystemheavy hra, a dndcko 3 nebo 4, wod a oficialni shadowrun jakekoli edice je mimo stupnici. Coz neni moc uzitecna stupnice. Diaspora je min crunchy nez drd2, napriklad.
2) Co se tyka bohatstvi, tohle SR nesedi. Obecne to vetsine her co jsem kdy hral nesedi. Je to asi nejneprijemnejsi bod Diaspory.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
Ano plny suhlasDresden Files nebo Spirit of the Century megasystemheavy hra
Neviem posudit, hral som len oneshot. Na papieri mi to prislo prijemnejsie ako pocitanie jednotlivych "zlatakov"Co se tyka bohatstvi, tohle SR nesedi
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Fate Shadowrun
Aha. Tak v tom pripade to co produkuju bude minimalne stejne crunchy jako Diaspora. Ale normalni lidi tomu rikaji "docela jednoduche a rychle".Aljen píše:Ano plny suhlas
O tom je tu tema vedle. Pointa je, ze postavy to bezne delaji pro penize a penize jsou velmi dulezite ... takze ta "metafyzika" vyrobena tim, ze to kolik mas penez je vlastne skill je divna. Budto nebudes nikdy mit penize, protoze nemas ten skill ... a nebo muzes mit penize, ale musis se vzdat nejakeho skillu, takze se zbohatnutim vlastne neco zapomenes ... a proc se unavujes delat vsechno tohle, kdyz jsi vlastne mohl zacit s penezma?Neviem posudit, hral som len oneshot. Na papieri mi to prislo prijemnejsie ako pocitanie jednotlivych "zlatakov"
Je to cele volake cudne. Umim si predstavit system podobny Diasporim assetum pro kontakty. Ty se ale v SR resi fiatem (nad krom toho ze p4i tvorbe postavy stoji body), a nikomu to zatim nevadilo, takze je otazka, jestli je to potreba.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
Nevadilo, ale ne vždy to funguje. Placení bodů při tvorbě postavy není důležité ani tak z pohledu vyváženosti hry, jako tím, že se zdůrazní, že to je něco pro hru skutečně podstatného. Ze všech gamemasterů co znám snad jen jeden nebo dva "mechanicky" přidělovali kontakty v průběhu hry (jestli chceš, můžeš si toho týpka napsat jako kontakt) a dost často se stávalo, že takhle při hře získané známosti měly jinou váhu než ty z tvorby postavy (na jednu stranu větší tím, že se šlo odkazovat na nějakou odehranou minulost, ale současně menší v tom, že nešlo říct "tohle je můj kontakt, s takovými prosbami se na něj obracím běžně).Sosacek píše:Kontaktyy se v SR resi fiatem (nad krom toho, ze pri tvorbe postavy stoji body) a nikomu to zatim nevadilo, takze je otazka, jestli je to potreba.
Docela uvažuju o tom, že by získání kontaktu mohlo znamenat získání expův ceně toho kontaktu (což se implicitně předpokládá, postava jakoby získá karmu v hodnotě daného kontaktu a utratí ji právě za tento kontakt). V shadowrunu by to samozřejmě nemělo až takový význam, protože tam celková získaná karma nemá žádný význam, ale když celkový součet význam bude mít, tak by tím zároveň mohly i při hře získané kontakty úplně zadarmo získat na významu (týpek bude mechanicky odsouhlasen coby kontakt, dostane přidělené hodnocení a hráč to současně pocítí jako odměnu ve formě bonusu k celkovým získaným expům).
Re: Fate Shadowrun
V Diaspore ano ... V Shadowrune moze byt aj nepyramidny - separatny skill.musis se vzdat nejakeho skillu
Kto vravi ze to musi byt presne ako v hre X?
Napadol mi podobny sposob "skillu" (krizeny s Dirty World na balancovanie) na zachytenie Renome vo frakcii Y (Elfovia, Drak, yakuza, LoneStar atd)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Fate Shadowrun
Popojedeme:
Tvorba postavy
1) postava ma sest aspektu.
a) Koncept - co je zac
b) Cil - po cem jeji srdce touzi?
c) Minulost - kde a jak vyrostla, co ji pronasleduje, proc dela to co dela
d) Rasa
e) f) libovolny
2) postava ma 10 dovednosti, rozdelene
4: dovednost
3: dovednost, dovednost,
2: dovednost, dovednost, dovednost
1: dovednost, dovednost, dovednost, dovednost
nejde jenom o dovednosti, ale i o vrozene schopnosti postavy, proste celkove to, v cem je nebo neni dobra.
Seznam "dovednosti" je:
- cesky nazev (anglicky nazev, nazev v diaspore odkud jsou vykradene)
- rychlost (quickness, agility)*
- pilot (pilot, pilot)
- vsimavost (alertness, alertness)
- umeni (art, art)
- obchod (brokerage, brokerage)
- byrokracie (bureaucracy, bureaucracy)
- charisma (charisma, charm)*
- boj zbizka (close combat, close combat)
- hacking (hacking, communications)
- pocitace (computer, computer)
- etiketa (etiquette, culture/tech)
- vybusniny (demolition, demolition)
- heavy weapons (heavy weapons, energy weapons)
- mechanika/opravovani/whatever (mechanics, engineering)
- zastrasovani (intimidation, intimidation)
- medicina (medical, medical)
- recnictvi (oratory, oratory)
- vule (will, resolve)*
- palne zbrane (firearms, slug thrower)
- telo (body, stamina)*
- nenapadnost (infiltration, stealth)
- preziti (survival, survival)
- taktika (tactics, tactics)
- rizeni (driving, vehicle)
Dovednosti oznacene * jsou v originale atributy, ale tady je neni kam dat. Etiketa je specialni dovednost kterou se nehazi, ale urcuje v kolika (sub)kulturach se postava umi chovat, je to 1+etiketa. Telo a vule jsou specialni v tom, ze jednak spolu s agilitou tvori zakladni obranny balicek (react, resist, endure), druhak urcuji kolik ctverecku postava vydrzi nez vypadne z konfliktu. Nepodcenujte je.
3) urcete kolik postava vydrzi
postava ma 3 + ⌊will/2⌋ ctverecku vyrovnanosti (composure, composure). Postava ma 3 + ⌊body/2⌋ ctverecku zdravi, (health, health). Postava ma tri sloty na nasledky, (consequences, consequences).
(⌊x⌋= nejmensi cele cislo <= x, ⌊2⌋ = 2, ⌊2.3⌋ = 2, ⌊2.8⌋ = 2)
4) nejsi jenom clovek, ze ne?
Jsou tu dalsi moznosti jak customizovat postavu. Mate refresh 5, tyhle veci stoji refresh.
a) nelidske rasy: prilepte k postave nasledujici
- jeden aspekt rikajici co je to za rasu
- nejake vyhody
- rasy maji i nevyhody (orky nema nikdo rad, trolla je tezke prehlidnout, ...), ale ty vam predhodi spis GM v konkretni situaci
- pokud chcete byl "za cloveka na prvni pohled zamenitelny" elf nebo ork, reste to aspektem, cena je stejna
Ork (1 refresh)
- orkove jsou drsni.
- augumentuje staminu
- +1 k health tracku
- nocni videni. Orkove neresi sero, tmu (pokud neni uplna)
Elf (2 refresh)
- elfove jsou charismaticti a z nejakeho duvodu oblibeni.
- augumentuje charismu a recnictvi
- nocni videni. Elfove neresi sero, tmu (pokud neni uplna)
Troll (2 refresh)
- trollove jsou sileni drsoni, a memeticke ekvivalenty Chucka Norisse nebo Justiniana Graye
- augumentuje staminu
- augumentuje boj zblizka
- +2 k health tracku
b) kyberneticke augumentace: prilepte k postave nasledujici
Kremikove reflexy (1 refresh)
- augumentuje jakykoli boj,
Umele smysly (1 refresh)
- augumentuje vsimavost
- postava neresi sero, tmu, oslepujici granaty, prilis hlasitou hudbu, strelbu v male mistnosti a podobne
- pokud ma postava Man-Machine interface, muze nechat smysly nahravat a ukladat na datachip
Nahrada svalu (1 refresh)
- augumentuje boj zblizka
- augumentuje rychlost
Military-grade Man-Machine Interface (1 refresh)
- konektor do hlavy muzete mit ve dvou verzich. civilni verze umoznuje komunikovat s nekym pres kabel, nahravat si veci do hlavy (mapy, encyklopedie, ...), a pomalu prochazet kyberprostorem. Tohle neni ona.
- umoznuje hacking/decking
c) magie. nekteri jsou nadani mystickymi silami
Mag (2 refresh)
- postava musi mit nejaky aspekt odrazejici jeji magicky puvod
- postava muze astralne vnimat, pouzije na to dovesnost vsimavost
- postava je opravnena na nakup dalsich dovednosti:
-- bojova magie
-- leciva magie
-- detekcni magie
-- iluze
-- manipulacni magie
-- astralni boj
- spiritualni mentory reste aspektem
5) vybava
Vyreste vybavu. postava ma veci, ktere odpovidaji jejim dovednostem.
6) finishing touches
Zamyslete se nad
- kde postava zije? nebude muset pristi tyden zaplatit najem?
- koho zna? napiste seznam aspon peti NPC, ktere se doted neobjevily, z nich aspon dva ji nesnasi
- ma postava hodne chromu? zazila neco sileneho?
...
Augumentuje: umoznuje hraci zmenit jedno - na 0 pri hodu. Kolikrat chce za session, atd.
Tvorba postavy
1) postava ma sest aspektu.
a) Koncept - co je zac
b) Cil - po cem jeji srdce touzi?
c) Minulost - kde a jak vyrostla, co ji pronasleduje, proc dela to co dela
d) Rasa
e) f) libovolny
2) postava ma 10 dovednosti, rozdelene
4: dovednost
3: dovednost, dovednost,
2: dovednost, dovednost, dovednost
1: dovednost, dovednost, dovednost, dovednost
nejde jenom o dovednosti, ale i o vrozene schopnosti postavy, proste celkove to, v cem je nebo neni dobra.
Seznam "dovednosti" je:
- cesky nazev (anglicky nazev, nazev v diaspore odkud jsou vykradene)
- rychlost (quickness, agility)*
- pilot (pilot, pilot)
- vsimavost (alertness, alertness)
- umeni (art, art)
- obchod (brokerage, brokerage)
- byrokracie (bureaucracy, bureaucracy)
- charisma (charisma, charm)*
- boj zbizka (close combat, close combat)
- hacking (hacking, communications)
- pocitace (computer, computer)
- etiketa (etiquette, culture/tech)
- vybusniny (demolition, demolition)
- heavy weapons (heavy weapons, energy weapons)
- mechanika/opravovani/whatever (mechanics, engineering)
- zastrasovani (intimidation, intimidation)
- medicina (medical, medical)
- recnictvi (oratory, oratory)
- vule (will, resolve)*
- palne zbrane (firearms, slug thrower)
- telo (body, stamina)*
- nenapadnost (infiltration, stealth)
- preziti (survival, survival)
- taktika (tactics, tactics)
- rizeni (driving, vehicle)
Dovednosti oznacene * jsou v originale atributy, ale tady je neni kam dat. Etiketa je specialni dovednost kterou se nehazi, ale urcuje v kolika (sub)kulturach se postava umi chovat, je to 1+etiketa. Telo a vule jsou specialni v tom, ze jednak spolu s agilitou tvori zakladni obranny balicek (react, resist, endure), druhak urcuji kolik ctverecku postava vydrzi nez vypadne z konfliktu. Nepodcenujte je.
3) urcete kolik postava vydrzi
postava ma 3 + ⌊will/2⌋ ctverecku vyrovnanosti (composure, composure). Postava ma 3 + ⌊body/2⌋ ctverecku zdravi, (health, health). Postava ma tri sloty na nasledky, (consequences, consequences).
(⌊x⌋= nejmensi cele cislo <= x, ⌊2⌋ = 2, ⌊2.3⌋ = 2, ⌊2.8⌋ = 2)
4) nejsi jenom clovek, ze ne?
Jsou tu dalsi moznosti jak customizovat postavu. Mate refresh 5, tyhle veci stoji refresh.
a) nelidske rasy: prilepte k postave nasledujici
- jeden aspekt rikajici co je to za rasu
- nejake vyhody
- rasy maji i nevyhody (orky nema nikdo rad, trolla je tezke prehlidnout, ...), ale ty vam predhodi spis GM v konkretni situaci
- pokud chcete byl "za cloveka na prvni pohled zamenitelny" elf nebo ork, reste to aspektem, cena je stejna
Ork (1 refresh)
- orkove jsou drsni.
- augumentuje staminu
- +1 k health tracku
- nocni videni. Orkove neresi sero, tmu (pokud neni uplna)
Elf (2 refresh)
- elfove jsou charismaticti a z nejakeho duvodu oblibeni.
- augumentuje charismu a recnictvi
- nocni videni. Elfove neresi sero, tmu (pokud neni uplna)
Troll (2 refresh)
- trollove jsou sileni drsoni, a memeticke ekvivalenty Chucka Norisse nebo Justiniana Graye
- augumentuje staminu
- augumentuje boj zblizka
- +2 k health tracku
b) kyberneticke augumentace: prilepte k postave nasledujici
Kremikove reflexy (1 refresh)
- augumentuje jakykoli boj,
Umele smysly (1 refresh)
- augumentuje vsimavost
- postava neresi sero, tmu, oslepujici granaty, prilis hlasitou hudbu, strelbu v male mistnosti a podobne
- pokud ma postava Man-Machine interface, muze nechat smysly nahravat a ukladat na datachip
Nahrada svalu (1 refresh)
- augumentuje boj zblizka
- augumentuje rychlost
Military-grade Man-Machine Interface (1 refresh)
- konektor do hlavy muzete mit ve dvou verzich. civilni verze umoznuje komunikovat s nekym pres kabel, nahravat si veci do hlavy (mapy, encyklopedie, ...), a pomalu prochazet kyberprostorem. Tohle neni ona.
- umoznuje hacking/decking
c) magie. nekteri jsou nadani mystickymi silami
Mag (2 refresh)
- postava musi mit nejaky aspekt odrazejici jeji magicky puvod
- postava muze astralne vnimat, pouzije na to dovesnost vsimavost
- postava je opravnena na nakup dalsich dovednosti:
-- bojova magie
-- leciva magie
-- detekcni magie
-- iluze
-- manipulacni magie
-- astralni boj
- spiritualni mentory reste aspektem
5) vybava
Vyreste vybavu. postava ma veci, ktere odpovidaji jejim dovednostem.
6) finishing touches
Zamyslete se nad
- kde postava zije? nebude muset pristi tyden zaplatit najem?
- koho zna? napiste seznam aspon peti NPC, ktere se doted neobjevily, z nich aspon dva ji nesnasi
- ma postava hodne chromu? zazila neco sileneho?
...
Augumentuje: umoznuje hraci zmenit jedno - na 0 pri hodu. Kolikrat chce za session, atd.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
Ukazkove postavy:
Serif
Aspekty:
- Wild West Negotiator
- The Bridge I Died Under Will Burn Again
- Legacy of father
- Vlk
- Motorkar ze Slumu
- Terrible trigger discipline
Dovednosti:
4: Charisma
3: Palne zbrane, Recnictvi
2: Rychlost, Obchod, Boj zblizka
1: Rizeni, Vsimavost, Nenapadnost, Etiketa (ulice, vietnamci)
Vydrz:
Zdravi [] [] []
Vyrovnanost [] [] []
Ware: reflexy, nahrada svalu (augumentuje cokoli v boji + znovu augumentuje rychlost a boj zblizka)
Refresh 3
Vybava:
- Revolver
- Ares Predator
- Klobouk, kabat a zrcadlovky
- Harley
......
Grizz
Aspekty:
- Hipicka samanka
- Pomsta
- Ztracene vzpominky
- Snovy medved
- Deal with a Dragon
- Dcera Humanisu
Dovednosti:
4: Leciva magie
3: Bojova magie, Charisma
2: Vule, iluze, vsimavost
1: Bouchacky, Etiketa (ulice, magove), Rychlost, Telo
Condition tracky:
Zdravi [] [] []
Vyrovnanost [] [] [] []
Mag, refresh 3
Vybava:
- Samanske cetky
- Drogy
......
Meduza
Aspekty:
- Exsoldier
- Redemption or death
- Ghosts of Dubai
- Francouzka Cizinecka Legie
- Nejmodernejsi upgrady
Dovednosti:
4: Bouchacky
3: Rychlost, boj zblizka
2: Nenapadnost, Vule, Telo
1: Vsimavost, Tezke zbrane, Zastrasovani, Rizeni
Condition Tracky:
Zdravi: [] [] [] []
Vyrovnanost: [] [] [] []
Ware: reflexy, nahrada svalu, umele smysly: augumentuje vsimavost, cokoli v boji a jeste jednou boj zblizka a rychlost, neresi tmu, oslneni a takove nesmysly
Refresh 2
Vybava:
- utocna puska s granatomete
- elektrosokove rukavice
- otrhany dziny, mikina, zrcadlovky
......
Sasa
Aspekty:
- Combat hacker
- ???
- Sleeper agent
- Not ork enough, or ork too much?
- Potaji Rusak
Dovednosti:
4: Hacking
3: Pocitace, Bouchacky
2: Nenapadnost, Vule, Telo
1: Boj zblizka, Rychlost, Rizeni, Vsimavost
Ork: + 1 health track, argumentuje Telo, nocni videni
Ware: umele smysly, man-machine interface (augumentuje vsimavost, ..., pisu to uz potreti, umoznuje hacking)
Refresh 2
Vybava:
- bouchacka
- vesta
- ukradeny auto
- cyberdeck
Condition Track:
Zdravi [] [] [] [] []
Vyrovnanost [] [] [] []
Serif
Aspekty:
- Wild West Negotiator
- The Bridge I Died Under Will Burn Again
- Legacy of father
- Vlk
- Motorkar ze Slumu
- Terrible trigger discipline
Dovednosti:
4: Charisma
3: Palne zbrane, Recnictvi
2: Rychlost, Obchod, Boj zblizka
1: Rizeni, Vsimavost, Nenapadnost, Etiketa (ulice, vietnamci)
Vydrz:
Zdravi [] [] []
Vyrovnanost [] [] []
Ware: reflexy, nahrada svalu (augumentuje cokoli v boji + znovu augumentuje rychlost a boj zblizka)
Refresh 3
Vybava:
- Revolver
- Ares Predator
- Klobouk, kabat a zrcadlovky
- Harley
......
Grizz
Aspekty:
- Hipicka samanka
- Pomsta
- Ztracene vzpominky
- Snovy medved
- Deal with a Dragon
- Dcera Humanisu
Dovednosti:
4: Leciva magie
3: Bojova magie, Charisma
2: Vule, iluze, vsimavost
1: Bouchacky, Etiketa (ulice, magove), Rychlost, Telo
Condition tracky:
Zdravi [] [] []
Vyrovnanost [] [] [] []
Mag, refresh 3
Vybava:
- Samanske cetky
- Drogy
......
Meduza
Aspekty:
- Exsoldier
- Redemption or death
- Ghosts of Dubai
- Francouzka Cizinecka Legie
- Nejmodernejsi upgrady
Dovednosti:
4: Bouchacky
3: Rychlost, boj zblizka
2: Nenapadnost, Vule, Telo
1: Vsimavost, Tezke zbrane, Zastrasovani, Rizeni
Condition Tracky:
Zdravi: [] [] [] []
Vyrovnanost: [] [] [] []
Ware: reflexy, nahrada svalu, umele smysly: augumentuje vsimavost, cokoli v boji a jeste jednou boj zblizka a rychlost, neresi tmu, oslneni a takove nesmysly
Refresh 2
Vybava:
- utocna puska s granatomete
- elektrosokove rukavice
- otrhany dziny, mikina, zrcadlovky
......
Sasa
Aspekty:
- Combat hacker
- ???
- Sleeper agent
- Not ork enough, or ork too much?
- Potaji Rusak
Dovednosti:
4: Hacking
3: Pocitace, Bouchacky
2: Nenapadnost, Vule, Telo
1: Boj zblizka, Rychlost, Rizeni, Vsimavost
Ork: + 1 health track, argumentuje Telo, nocni videni
Ware: umele smysly, man-machine interface (augumentuje vsimavost, ..., pisu to uz potreti, umoznuje hacking)
Refresh 2
Vybava:
- bouchacka
- vesta
- ukradeny auto
- cyberdeck
Condition Track:
Zdravi [] [] [] [] []
Vyrovnanost [] [] [] []
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 30. 12. 2012, 22:41, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
Nastin toho, jak funguje soubojak ve hre kterou vykradam (a OGL mi to dovoluje, as long as tohle je OGL, coz je ok).
- nakresli se jednoducha mapka (rozdelena na "zony"), aby bylo co popisovat
- zacatek kola
- kazdy se rozhodne co chce delat. mam na vyber ctyri moznosti
1) utok
2) presun
3) manevr
4) neco jineho
- pokud neco delam, vyberu si dovednost kterou to delam. Pokud na mne nekdo utoci, vyberu dovednost kterou se budu branit. mam jeden pohyb zadaco
utok: hodim si vybranou dovednost. obrance si hodi vbrano dovednost. pokud jsem ho prehodil, zasahl jsem pokud ne tak ne. Pokud jsem o hodne (3) minul, dostane obrance maly bonus ke sve pristi akci, aby hraci spis zkouseli vymyslet nove veci, nez hazet znovu a znovu ze to treba priste hodi. Obrance hazi jednou, a necha hod lezet na stole, a kdyz na nej utoci nekdo dalsi, pouzije steny hod.
presun: presunu se, podle toho o kolik zon a jak moc je to narocne musim hodit, nuda.
manevr: umoznuje mi na neco umistit aspekt. prvni kdo ho aktivuje dostane +2, nemusi platit body osudu a nepocita se mu do limitu aspektu ktere muze vyvolat. pokud ho umistuju na vec ktera se nebrani (zona, scena, kolega ktery o nej stoji), musim hodin aspon 1, pokud se brani tak ho musim prehodit jako utokem.
neco jineho: gm fiat, neco to dela ve fikci.
- pokud jsem zasahl, vezmu to o kolik prictu silu zbrane, odectu armor a mam nejake zraneni, to se aplikuje na condition track. v zavistlosti na Fate variante se ty condition tracky chovaji ruzne, muj (SR) by se mel chovat jako hitpointy. Pokud zasahnu za 3, proskrtam tri cverecky. Pokud znovu zasahnu za tri, proskrtnu dalsi tri ctverecky. Pokud prelezu za condition track (a je lhostejno jestli po jedne, nebo jednou ranou za 5), postava je venku z konfliktu a utocnik urcuje co se s ni stalo, coz muze byt cokoli od toho ze vydesene utekla az po nadvakrat prostrelenou hlavu. codnition track ale sam nereprezentuje zraneni, jenom jak je postava blizko toho prohrat, a resetuje se na konci sceny.
- obrance ma moznost pouzit nasledky (consequences) aby se vyhnul prohre. consequence je nejaky nasledek ktery pozere kus DMG v kondition tracku za cenu vice ci mene trvalych nasledku. Postava ma tri sloty na consequences, ktere sezerou 1, 2, a 4 dmg. Ta prvni se spravi po dalsi scene, ta druha po dukladnem odpocinku, ta posledni dokud to neni tematicky vhodne. Nasledky jsou aspekty, ktere muze hned nekdo (bezne souper) zadaco aktivovat a dostat +2. Dik nim je mozne prohrat souboj bez trvalych nasledku, pokud neni nepritel prilis krveziznivy a nebo bojovat do posledni krve a nikdy se nevzdat. Hraci maji taky explicitni mandat (dokud nejsou venku z konfliktu) dohodnout nejaky druh kompromisu s GM, aniz by postavy cokoli tusily.
- apekty se daji pouzit dvema zpusoby:
1) tag - po hodu hrac zaplati bod osudu a dostane +2 nebo reroll. muze tagnout jenom jeden aspekt na jedne veci, tedy jeden svuj, jeden na scene, jeden na mistnosti, jeden na zbrani kterou ma ... ne vic. Pokud je prvni kdo aspekt pouziva, je to zdarma a omezeni neplati.
2) compel - pred hodem muze nekdo navrhnout, jak nejaky aspekt neco ovlivni. cil muze budto prijmout a dostat bod osudu, nebo odmitnout a zaplatit bod osudu, v boji se mozne efekty omezuji na "nebudes nic delat" a "dostanes -2" k hodu. Muze to delat i hrac na GMa.
- nakresli se jednoducha mapka (rozdelena na "zony"), aby bylo co popisovat
- zacatek kola
- kazdy se rozhodne co chce delat. mam na vyber ctyri moznosti
1) utok
2) presun
3) manevr
4) neco jineho
- pokud neco delam, vyberu si dovednost kterou to delam. Pokud na mne nekdo utoci, vyberu dovednost kterou se budu branit. mam jeden pohyb zadaco
utok: hodim si vybranou dovednost. obrance si hodi vbrano dovednost. pokud jsem ho prehodil, zasahl jsem pokud ne tak ne. Pokud jsem o hodne (3) minul, dostane obrance maly bonus ke sve pristi akci, aby hraci spis zkouseli vymyslet nove veci, nez hazet znovu a znovu ze to treba priste hodi. Obrance hazi jednou, a necha hod lezet na stole, a kdyz na nej utoci nekdo dalsi, pouzije steny hod.
presun: presunu se, podle toho o kolik zon a jak moc je to narocne musim hodit, nuda.
manevr: umoznuje mi na neco umistit aspekt. prvni kdo ho aktivuje dostane +2, nemusi platit body osudu a nepocita se mu do limitu aspektu ktere muze vyvolat. pokud ho umistuju na vec ktera se nebrani (zona, scena, kolega ktery o nej stoji), musim hodin aspon 1, pokud se brani tak ho musim prehodit jako utokem.
neco jineho: gm fiat, neco to dela ve fikci.
- pokud jsem zasahl, vezmu to o kolik prictu silu zbrane, odectu armor a mam nejake zraneni, to se aplikuje na condition track. v zavistlosti na Fate variante se ty condition tracky chovaji ruzne, muj (SR) by se mel chovat jako hitpointy. Pokud zasahnu za 3, proskrtam tri cverecky. Pokud znovu zasahnu za tri, proskrtnu dalsi tri ctverecky. Pokud prelezu za condition track (a je lhostejno jestli po jedne, nebo jednou ranou za 5), postava je venku z konfliktu a utocnik urcuje co se s ni stalo, coz muze byt cokoli od toho ze vydesene utekla az po nadvakrat prostrelenou hlavu. codnition track ale sam nereprezentuje zraneni, jenom jak je postava blizko toho prohrat, a resetuje se na konci sceny.
- obrance ma moznost pouzit nasledky (consequences) aby se vyhnul prohre. consequence je nejaky nasledek ktery pozere kus DMG v kondition tracku za cenu vice ci mene trvalych nasledku. Postava ma tri sloty na consequences, ktere sezerou 1, 2, a 4 dmg. Ta prvni se spravi po dalsi scene, ta druha po dukladnem odpocinku, ta posledni dokud to neni tematicky vhodne. Nasledky jsou aspekty, ktere muze hned nekdo (bezne souper) zadaco aktivovat a dostat +2. Dik nim je mozne prohrat souboj bez trvalych nasledku, pokud neni nepritel prilis krveziznivy a nebo bojovat do posledni krve a nikdy se nevzdat. Hraci maji taky explicitni mandat (dokud nejsou venku z konfliktu) dohodnout nejaky druh kompromisu s GM, aniz by postavy cokoli tusily.
- apekty se daji pouzit dvema zpusoby:
1) tag - po hodu hrac zaplati bod osudu a dostane +2 nebo reroll. muze tagnout jenom jeden aspekt na jedne veci, tedy jeden svuj, jeden na scene, jeden na mistnosti, jeden na zbrani kterou ma ... ne vic. Pokud je prvni kdo aspekt pouziva, je to zdarma a omezeni neplati.
2) compel - pred hodem muze nekdo navrhnout, jak nejaky aspekt neco ovlivni. cil muze budto prijmout a dostat bod osudu, nebo odmitnout a zaplatit bod osudu, v boji se mozne efekty omezuji na "nebudes nic delat" a "dostanes -2" k hodu. Muze to delat i hrac na GMa.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
A nakonec, designerske poznamky:
- nejsem si jisty tim skill listem. chybi v nem neco nebo prebyva?
- jsou ty postavy dost silne? kazdy shadowruner ma nejake "core competences," tady asi rychlost, nenapadnost, vsimavost a nejaky bojovy skill. To je pri deseti skillech v pyramide skoro pulka skillu postavy. Nemela by tedy byt vetsi?
- vynechal jsem nejaky esencialni ware? mel bych postavam ktere jsou hodne zkyberovane nebo zmagicene (hodne refreshe v upgradech) vnutit nejaky aspekt na tema "dava si oci do sklenicky kdyz jde rano spat" nebo "uncanny valley"?
- magii si predstavuju jako v dresdenovi. kazde kouzlo proskrtne jeden ctverecek composure tracku. muzes vymenit dalsi ctverecky za silnejsi kouzlo jedna k jedne, plosne kouzlo stoji 2 navic. Muzou to byt i fyzicke ctverecky, muzes je rovnou vymenit za nasledky. To dela magy velmi silne, ale jen hodne kratce, a vzdycky hazardujici nad propasti -- jeden dobry tag a dobry hod smaze celou zonu nepratel, ale spatnym kouzlem muze clovek smazat sam sebe.
- vyvolavani zatim nevim.
- temi cenami za ty veci si samozrejme nejsem jisty, stejne jako refreshem. to je ale nejspis otazka playtestingu, ktery nemam a mit nebudu takze kdo vi co s tim.
- alternativou k augumentuje je obycejne +1, nebo treba +2 jednou za scenu? Co se vam libi?
- jsou tu samozrejme zbrane a zbroje. dik pravidlum pro omezene scope na aspekty jsou dulezite, obrovska bouchacka s apektem "feeling lucky, punk?" je fajn na vyhrozovani lidem. Navic je tam special pravidlo, "full auto" zbran umi zautocit na celou zonu, ale dela pak aktivaci "out of ammo" aspektu zadaco a tak.
- Diasporovy soubojak s temi levnymi manevry myslim dobre vystihuje shadowrunovou pravdu o tom, ze presila a priprava zabiji. Kdyz jeden typek potka tri typky, jeden z nich zacne kricet "tamhle je" a kropit (manevr, novej aspekt "kryci palba"), druhej obchazet z boku aby ses nemel kde kryt (manevr, novej aspekt "flanking"), a ti to rovnou nalozi z brokovnice a dostane dik dvema predchozim +4, tak se kolega muze docela divit. Pokud budou ctyri, a stihli si tam dva tri aspekty pripravit predem, bude kolega palit body osudu, brat nasledky a prosit o concession do konce prvniho kola.
EDIT: necham to tady chvili odlezet
- nejsem si jisty tim skill listem. chybi v nem neco nebo prebyva?
- jsou ty postavy dost silne? kazdy shadowruner ma nejake "core competences," tady asi rychlost, nenapadnost, vsimavost a nejaky bojovy skill. To je pri deseti skillech v pyramide skoro pulka skillu postavy. Nemela by tedy byt vetsi?
- vynechal jsem nejaky esencialni ware? mel bych postavam ktere jsou hodne zkyberovane nebo zmagicene (hodne refreshe v upgradech) vnutit nejaky aspekt na tema "dava si oci do sklenicky kdyz jde rano spat" nebo "uncanny valley"?
- magii si predstavuju jako v dresdenovi. kazde kouzlo proskrtne jeden ctverecek composure tracku. muzes vymenit dalsi ctverecky za silnejsi kouzlo jedna k jedne, plosne kouzlo stoji 2 navic. Muzou to byt i fyzicke ctverecky, muzes je rovnou vymenit za nasledky. To dela magy velmi silne, ale jen hodne kratce, a vzdycky hazardujici nad propasti -- jeden dobry tag a dobry hod smaze celou zonu nepratel, ale spatnym kouzlem muze clovek smazat sam sebe.
- vyvolavani zatim nevim.
- temi cenami za ty veci si samozrejme nejsem jisty, stejne jako refreshem. to je ale nejspis otazka playtestingu, ktery nemam a mit nebudu takze kdo vi co s tim.
- alternativou k augumentuje je obycejne +1, nebo treba +2 jednou za scenu? Co se vam libi?
- jsou tu samozrejme zbrane a zbroje. dik pravidlum pro omezene scope na aspekty jsou dulezite, obrovska bouchacka s apektem "feeling lucky, punk?" je fajn na vyhrozovani lidem. Navic je tam special pravidlo, "full auto" zbran umi zautocit na celou zonu, ale dela pak aktivaci "out of ammo" aspektu zadaco a tak.
- Diasporovy soubojak s temi levnymi manevry myslim dobre vystihuje shadowrunovou pravdu o tom, ze presila a priprava zabiji. Kdyz jeden typek potka tri typky, jeden z nich zacne kricet "tamhle je" a kropit (manevr, novej aspekt "kryci palba"), druhej obchazet z boku aby ses nemel kde kryt (manevr, novej aspekt "flanking"), a ti to rovnou nalozi z brokovnice a dostane dik dvema predchozim +4, tak se kolega muze docela divit. Pokud budou ctyri, a stihli si tam dva tri aspekty pripravit predem, bude kolega palit body osudu, brat nasledky a prosit o concession do konce prvniho kola.
EDIT: necham to tady chvili odlezet
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
Jo. Tak hlavně Control Rig, Skillwires, implantované zbraně (chladné i střelné), bionické protézy, Dermal Plating, Bone Lacing Chemical Gland, Reaction Enhancers. To, že si je ve 4E až na Control Rig, Skillwires a Reaction Enhancers v podstatě nikdo nebral pokud nešlo o hodně speciální "build" je chyba 4E, ne tohoto abych tak řekl "ikonického" ware.Sosacek píše:- vynechal jsem nejaky esencialni ware?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Fate Shadowrun
Na sim rig jsem zapomel, ale nepovazuju riggery za dulezitou cast shadowrunu. Mel bych?Fritzs píše:Jo. Tak hlavně Control Rig, Skillwires, implantované zbraně (chladné i střelné), bionické protézy, Dermal Plating, Bone Lacing Chemical Gland, Reaction Enhancers. To, že si je ve 4E až na Control Rig, Skillwires a Reaction Enhancers v podstatě nikdo nebral pokud nešlo o hodně speciální "build" je chyba 4E, ne tohoto abych tak řekl "ikonického" ware.
O skillwires vim, muj napad byl neco jako
Skillwires (2 refreshe)
- Prida dva sloty na skilly na 3
- Vymena skillu vyzaduje nejaky cas aby ses s novym skillem szil
- Over u GM ktere skilly mas (zacinas se dvema), jsou hodne drahe.
Reaction Enhancer mi pripada ze se moc nelisi od reflexu. Chemical gland je zajimave, ale vyzaduje pravidla pro drogy aby to melo smysl (coz ale neni problem naprotovat), bone lacing a podkozni armor jsou v zasade o armoru a v jednom pripade o integrovanem dmg, a zbrane a armor jsou veci ke kterym jsem se jeste nedostal.
Co se tyka ruznych umelych koncetin ... je tu nejak duvod, proc by to melo mit vubec nejakou mechaniku? Vzdycky mi prislo ze to je jenom otazka fluffu a toho jak cool to vypada/nevypada.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Fate Shadowrun
Měl bys. Kromě schopnosti velice slušně řídit či pilotovat cokoliv co jezdí, plave, lítá nebo leze, to je taky o využívání sond (bojových, výzvědných, miniaturních), rigování obranných systémů budov a podobně. Čtvrtoediční pravidla jsou bohužel zrovna na tohle dost zoufalá, což je docela škoda.Sosacek píše: Na sim rig jsem zapomel, ale nepovazuju riggery za dulezitou cast shadowrunu. Mel bych?
Re: Fate Shadowrun
Celkem ano,pokud soudím podle Arsenalu a SR4E, kde tyto věci mají plno optional drobností a zdaleka ne všechny jsou jenom + něco do něčeho a i některé z těch + něco do něčeho stojí zato jako například hydraulic jacks.Sosacek píše:Co se tyka ruznych umelych koncetin ... je tu nejak duvod, proc by to melo mit vubec nejakou mechaniku? Vzdycky mi prislo ze to je jenom otazka fluffu a toho jak cool to vypada/nevypada.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Fate Shadowrun
A jak by sis predstavoval mechanickou implementaci?York píše:Měl bys. Kromě schopnosti velice slušně řídit či pilotovat cokoliv co jezdí, plave, lítá nebo leze, to je taky o využívání sond (bojových, výzvědných, miniaturních), rigování obranných systémů budov a podobně.
Ridit muze kazdy, pouzivat drony taky. Dava smysl udelat simrig ve stylu "simrig, augumentuje rizeni a pilotovani" a dava smysl, ze ridici z povolani by meli takovy hw, je tam neco dalsiho?
Ja se snazim arsenalu vyhybat jak cert krizi, ale pokud je tam neco co neni jenom powercreep, tak sem s tim. To co popisujes je predpokladam augumentovane skakani? To uz existuje jako adeptska schopnost, takze to ma smysl.Fritzs píše:Celkem ano,pokud soudím podle Arsenalu a SR4E, kde tyto věci mají plno optional drobností a zdaleka ne všechny jsou jenom + něco do něčeho a i některé z těch + něco do něčeho stojí zato jako například hydraulic jacks.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů