DRD II Svět?
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
DRD II Svět?
Ahoj Zajímalo by mě, jestli už se někdo z vás zamyslel nad tím, že by chtěl bojovat i s armádamy, spravovat své provincie a uvrhnout tak postavy do výru bytev a intrik. Bojů mezi zeměmi, mocnými, bohy, gildami atp. Pokud máte zkušenosti s drd světem, tak víte, že to je kolos, který se hroutí vlastní vahou a chtělo by to zjednodušení a zpřehlednění, něco nazpůsob drd II by bylo ideál. Takže, nápady na kenverzi?
Re: DRD II Svět?
no pominuli ty chbky v uvazovani nad drd2 tak z pohledu cloveka, co ho moc nema (zatim)rad(system) bych rekl, ze toto se risi intiutivne bez pravidel a bude to tak asi dlouho. jinak pokud chces napad, kde zacit zacni v Tarii...
Re: DRD II Svět?
Tak, my už jsme s nějakými těmi "bohy" v dvojkách bojovali. Intriky apod. není problém zmáknout pomocí daných pravidel a propracovaných existujících sítí.
Co se armád, ale třeba i hospodářství týče, nějaké možnosti jsem naznačoval zde: viewtopic.php?f=262&t=8602&p=347180&hil ... da#p347180
Ovšem ono je na nic mít pravidla pro svět, když nemáš ten svět.
Co se armád, ale třeba i hospodářství týče, nějaké možnosti jsem naznačoval zde: viewtopic.php?f=262&t=8602&p=347180&hil ... da#p347180
Ovšem ono je na nic mít pravidla pro svět, když nemáš ten svět.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: DRD II Svět?
skuska, stret, konflikt, vyhoda, ohrozenie, siete
su rovnako pouzitelne v lubovolne velkom konflikte (a lubovolnom settingu)
Jedine co by pre Svet bolo nutne dorobit je mnozina ZS pre armady (ci uz kozmicke alebo namorne flotily)
Spravovanie panstva (ak je nutne pre niekoho tuto simulacnu uroven do hry zavadzat) sa da mozno vyriesit inspiraciou v Houses of the Bloodied alebo hardcore Pendragone.
Presne casove okamihy (zimny slnovrat) kedy sa poriesi co sa deje v panstve a co majitel chce s panstvom dalej robit (panstvo moze byt jeden manor alebo cele kralovstvo - opat velmi pruzne). Situacia sa mechanicky rozhodne podla nahodnych tabuliek (vplyv) a skusok / stretov pricom osobne riesene dobrodruzstva postav mozu menit ohrozenie, narocnost ci pridavat vyhodu.
V kazdom pripade si myslim ze spravovanie panstva v priebehu rokov je ok pri generacnej hre (postavy ziju mnoho rokov a su nahradzovane potomkami) ale pri hre orientovanej na day-to-day dobrodruzstva postav je to kus mimo.
su rovnako pouzitelne v lubovolne velkom konflikte (a lubovolnom settingu)
Jedine co by pre Svet bolo nutne dorobit je mnozina ZS pre armady (ci uz kozmicke alebo namorne flotily)
Spravovanie panstva (ak je nutne pre niekoho tuto simulacnu uroven do hry zavadzat) sa da mozno vyriesit inspiraciou v Houses of the Bloodied alebo hardcore Pendragone.
Presne casove okamihy (zimny slnovrat) kedy sa poriesi co sa deje v panstve a co majitel chce s panstvom dalej robit (panstvo moze byt jeden manor alebo cele kralovstvo - opat velmi pruzne). Situacia sa mechanicky rozhodne podla nahodnych tabuliek (vplyv) a skusok / stretov pricom osobne riesene dobrodruzstva postav mozu menit ohrozenie, narocnost ci pridavat vyhodu.
V kazdom pripade si myslim ze spravovanie panstva v priebehu rokov je ok pri generacnej hre (postavy ziju mnoho rokov a su nahradzovane potomkami) ale pri hre orientovanej na day-to-day dobrodruzstva postav je to kus mimo.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- MarkyParky
- Příspěvky: 16390
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DRD II Svět?
Vůbec bych neřekl, že to je mimo. Zvlášť pokud postavy hrají sandboxový svět, tak systém jizev vyloženě nabádá k natahování hry v čase (zlomil sis ruku? klidně jdi na dobrodružství zítra, ale pak máš trojkovou jizvu. A nebo zůstaň dva měsíce doma a vyraž až zdravý), které může PJ krásně využívat k tomu, aby odvyprávěl, co se mezitím v okolí odehrálo.
A vůbec není problém v takovém světě panství mít a jednou za čtvrt roku řešit, jak se mu daří. Vše se dá opět převést na sítě, pouta a pod... jen samozřejmě skutečnou ekonomickou situaci musíš odvodit z fikce, nikoliv z nějakých tabulek výnosů a pod.
A vůbec není problém v takovém světě panství mít a jednou za čtvrt roku řešit, jak se mu daří. Vše se dá opět převést na sítě, pouta a pod... jen samozřejmě skutečnou ekonomickou situaci musíš odvodit z fikce, nikoliv z nějakých tabulek výnosů a pod.
Re: DRD II Svět?
Takze jinak: chapu dobre, ze se ptas, zda bude pro drd2 modul "drd 1.6 ppe svet"? Zklamani: nejspise nebude. Listost: vyber si jinou hru, nebo dorob doma.
Re: DRD II Svět?
Nejsem si jistý, že hádáš správně.PetrH píše:Takze jinak: chapu dobre, ze se ptas, zda bude pro drd2 modul "drd 1.6 ppe svet"? Zklamani: nejspise nebude. Listost: vyber si jinou hru, nebo dorob doma.
--------------------------------------------------
moje portfolio: https://www.janpospisilart.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com
moje portfolio: https://www.janpospisilart.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com
Re: DRD II Svět?
Jestli bude, tak se to vleze do expertů na 2 stránky. Tedy, bez vysvětlujícího a návodného textu, který zabere zbytek oné kapitoly.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: DRD II Svět?
ze by drd2 netabulkove by si poridilo mnoho a mnoho tabulek aka svet? to se mi spise uveri, to co pise fafrin...Merlkir píše:Nejsem si jistý, že hádáš správně.PetrH píše:Takze jinak: chapu dobre, ze se ptas, zda bude pro drd2 modul "drd 1.6 ppe svet"? Zklamani: nejspise nebude. Listost: vyber si jinou hru, nebo dorob doma.
Re: DRD II Svět?
Tak zrovna DrD PPE Svět byla dost složitá tabulková pravidla a osobně pochybuju, že podle nich hrál někdo dlouhodobě.
Důležité je podívat se na kořeny "vlastního panství". Kořeny to má v AD&D, kde postavy už od první úrovně nechodily do jeskyně samy, ale najímaly si do družiny na výpravy CP, jež tvořily různí nosiči a žoldáci. Družina o deseti členech nebyla žádnou výjimkou - základ družiny tvořilo kolem pěti postav a zbytek byly CP. Smrt tehdy přicházela velmi snadno a v ideálním případě to schytávali najatí žoldáci.
Proto nebylo žádným překvapením, že na vyšších úrovních postavy spravovaly celá panství (hrabství, království apod.). Později D&D od tohoto modelu upustilo a postavy na vysokých úrovních spíš cestovaly po různých sférách existence a bojovaly s démony a bohy.
Dodnes se model vlastních panství zachoval asi nejvíc ve hře Castles & Crusades. Co vím, tak D&D Next o něčem taky uvažuje. Pro DrD II bych to viděl spíš jako nějaký příběhový background - příběhová vata, co se stalo mezi dobrodružstvími, případně jako zdroj zápletek na vysokých úrovních. Pochybuji, že správa panství bude náplní samotné hry, jak tomu bylo v DrD PPE Svět, případně AD&D.
Důležité je podívat se na kořeny "vlastního panství". Kořeny to má v AD&D, kde postavy už od první úrovně nechodily do jeskyně samy, ale najímaly si do družiny na výpravy CP, jež tvořily různí nosiči a žoldáci. Družina o deseti členech nebyla žádnou výjimkou - základ družiny tvořilo kolem pěti postav a zbytek byly CP. Smrt tehdy přicházela velmi snadno a v ideálním případě to schytávali najatí žoldáci.
Proto nebylo žádným překvapením, že na vyšších úrovních postavy spravovaly celá panství (hrabství, království apod.). Později D&D od tohoto modelu upustilo a postavy na vysokých úrovních spíš cestovaly po různých sférách existence a bojovaly s démony a bohy.
Dodnes se model vlastních panství zachoval asi nejvíc ve hře Castles & Crusades. Co vím, tak D&D Next o něčem taky uvažuje. Pro DrD II bych to viděl spíš jako nějaký příběhový background - příběhová vata, co se stalo mezi dobrodružstvími, případně jako zdroj zápletek na vysokých úrovních. Pochybuji, že správa panství bude náplní samotné hry, jak tomu bylo v DrD PPE Svět, případně AD&D.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DRD II Svět?
Loni jsme se snažili zabít prázdniny, kdy se družina moc nesejde a rozjet Svět dle PPE 1.6. Přes snahu pomoci si s excesem, se nám to nakonec moc nepodařilo.
Letos to chceme zkusit ve stylu DrD 2, pod heslem méně počítání více intrik. Nastíním svoji vizi, co chci s hráči vyzkoušet:
Hraní světa lze rozdělit na dvě části. Armády a Hospodářství. Armádu lze řešit buď jako střet dvou vojevůdců, s vojáky (oddíly) jak zdroji. Případně jako sérii zkoušek nebo střetů. Průzkum. Útok na levé křídlo atd. nebo pomocí pomocníků, případně sítí. Pravidla tu poslouží velmi dobře. Případně pomůže pár houserules. Může se do toho zapojí družina a příprava obrany nějaké průsmyku nebo průzkum postupu nepřátelských vojsk vydá na zajímavé dobrodružství.
Trochu obtížnější je uplatnit podobný přístup v hospodářství. DrD PPE to řešilo pomocí množství tabulek, což je proti duchu DrD 2. Tady dost záleží na jakém stupni hierarchie postavy stojí. Pokud budou hrát na královské úrovni, případně na úrovni vyšší šlechty, tak mezi nimi a poddanými bude stát nějaký vazal. K vazalům, cechům atd. lze pak přistupovat v rámci pravidel jako k pomocníkům a jejich hospodářské úkoly budou řešeny jako zkoušky. Hrabství má vyprodukovat (odvést lenímu pánovi) málo jídla - automatická činnost. Má vyprodukovat středně jídla - zkouška. Hrabě se pak vyčerpá z pouta. Zajímavé je zde pak stanovit platbu. Rozjedou se nám tu pak politické intriky. Druhý syn pasován na rytíře, dcera si vezme pánova prvního syna, otci se přidělí privilegium či úřad atd.
Pokud by postavy pracovaly na úrovni nižší šlechty, jako správcové nějakého panství, lze použít podobná pravidla, jen zde budou vystupovat sedláci a cechovní mistři. Přeci jen v době středověku se daně vybírali fixně a věc jako daň z příjmu, kterou se snažilo zavést DrD PPE neexistovalo a i kdyby tak by neovlivňovalo produkci v zemědělství a i kdyby, tak rozhodně zanedbatelně ve srovnání s rolí počasí.
Letos to chceme zkusit ve stylu DrD 2, pod heslem méně počítání více intrik. Nastíním svoji vizi, co chci s hráči vyzkoušet:
Hraní světa lze rozdělit na dvě části. Armády a Hospodářství. Armádu lze řešit buď jako střet dvou vojevůdců, s vojáky (oddíly) jak zdroji. Případně jako sérii zkoušek nebo střetů. Průzkum. Útok na levé křídlo atd. nebo pomocí pomocníků, případně sítí. Pravidla tu poslouží velmi dobře. Případně pomůže pár houserules. Může se do toho zapojí družina a příprava obrany nějaké průsmyku nebo průzkum postupu nepřátelských vojsk vydá na zajímavé dobrodružství.
Trochu obtížnější je uplatnit podobný přístup v hospodářství. DrD PPE to řešilo pomocí množství tabulek, což je proti duchu DrD 2. Tady dost záleží na jakém stupni hierarchie postavy stojí. Pokud budou hrát na královské úrovni, případně na úrovni vyšší šlechty, tak mezi nimi a poddanými bude stát nějaký vazal. K vazalům, cechům atd. lze pak přistupovat v rámci pravidel jako k pomocníkům a jejich hospodářské úkoly budou řešeny jako zkoušky. Hrabství má vyprodukovat (odvést lenímu pánovi) málo jídla - automatická činnost. Má vyprodukovat středně jídla - zkouška. Hrabě se pak vyčerpá z pouta. Zajímavé je zde pak stanovit platbu. Rozjedou se nám tu pak politické intriky. Druhý syn pasován na rytíře, dcera si vezme pánova prvního syna, otci se přidělí privilegium či úřad atd.
Pokud by postavy pracovaly na úrovni nižší šlechty, jako správcové nějakého panství, lze použít podobná pravidla, jen zde budou vystupovat sedláci a cechovní mistři. Přeci jen v době středověku se daně vybírali fixně a věc jako daň z příjmu, kterou se snažilo zavést DrD PPE neexistovalo a i kdyby tak by neovlivňovalo produkci v zemědělství a i kdyby, tak rozhodně zanedbatelně ve srovnání s rolí počasí.
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>
Re: DRD II Svět?
No já nevím. Kdo by v takové hře byl protivníkem a jak by se uplatnily postavy s jiným povoláním než válečník? Mám takový pocit že pro klasické rolové hraní žádné úpravy pro svět potřeba nejsou. Stačí jen mít dobře a ve správných detailech přizpůsobený seting a postavy můžou být hrabata, papežové, robinové hůdové z lesa, vykleštění rádcové a kdovíco všechno a intrikařit na vysoké úrovni (koukám na tebe Hro o trůny).Narnas píše:Hraní světa lze rozdělit na dvě části. Armády a Hospodářství.
Pokud ale skutečně chcete přejít od rolového hraní k strategické hře o resource a taktické deskovce o vítězsví armády, pak změńte systém a odehrajte to v něčem přímo k tomuto určeném. DrD2 pro tohle dělané není a bylo by hloupé snažit se ho k tomu lámat.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: DRD II Svět?
Já myslím, že by to šlo, ale panství je prostě jen specifická podoba sítě. Můžná s trochu většími platbami. Která umí něco produkovat jednou za čtvrt roku.
Tato může čelit nástrahám a útokům jiných sítí.
Ale rozhodně bych to nekomplikoval dále než za tohle. Působení na rozsah takovéto sítě vyžaduje často vyhrazené mistrovské dovednosti (vedení panství, velmi rozsáhle, ovlivňování počasí...)
Tato může čelit nástrahám a útokům jiných sítí.
Ale rozhodně bych to nekomplikoval dále než za tohle. Působení na rozsah takovéto sítě vyžaduje často vyhrazené mistrovské dovednosti (vedení panství, velmi rozsáhle, ovlivňování počasí...)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 0 hostů