[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt
Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Jeskyně a Draci
Príťažlivosť, magnetizmus, hypnotickosť, sugestívnosť, zhovorčivosť, dominantnosť...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Jeskyně a Draci
Dominance nezni spatne, myslim, ze docela zastresuje zbyle jmenovane... Nebo jeste Vliv, to je podobne...Bifi píše:Príťažlivosť, magnetizmus, hypnotickosť, sugestívnosť, zhovorčivosť, dominantnosť...
Re: Jeskyně a Draci
Jako nejlepší mi přijde označení charisma, jelikož zahrnuje jak působení na lidi, tak přímou komunikaci.
Komunikaci ne, jelikož nezahrnuje ono působení.
Dominance sice nezní špatně, ale příjde mi, že i nedominantní postava může ostatními manipulovat (na první pohled nevýrazná postava může ostatním podsouvat své názory).
Vliv je dobrý (jak postava odkáže ovllivňovat ostatní), ale první, co mě u vlivu napadne jsou kontakty, postavení ve společnosti atd.
Komunikaci ne, jelikož nezahrnuje ono působení.
Dominance sice nezní špatně, ale příjde mi, že i nedominantní postava může ostatními manipulovat (na první pohled nevýrazná postava může ostatním podsouvat své názory).
Vliv je dobrý (jak postava odkáže ovllivňovat ostatní), ale první, co mě u vlivu napadne jsou kontakty, postavení ve společnosti atd.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
George Orwell – 1984
Jeskyně a Draci - rasy
Jeskyně a Draci by měly hráčům poskytnout do hry tyto fantasy rasy:
Hobit
Trpaslík
Člověk
Elf
Chybějící místo představuje rasu, jejíž dominantní vlastností je hbitost, tedy dynamická síla, mrštnost. Jakou rasou byste tedy doplnili čtveřici? Hlasujte v anketě, případně diskutujte, přidejte své nápady!
Možnosti jsou veskrze dvě - zaplnit místo rasou klasickou nebo oživit výběr něčím méně tradičním (např. ještěrec).
Aktuálně jsou ve hře:
ork
půlork
ještěrec (drakonián)
barbar
horal
půlelf
woss (tolkienovi divocí lidé z lesa, takoví neandrtálci)
minotaur
temný elf
troll
kroll
Hobit
Trpaslík
Člověk
Elf
Chybějící místo představuje rasu, jejíž dominantní vlastností je hbitost, tedy dynamická síla, mrštnost. Jakou rasou byste tedy doplnili čtveřici? Hlasujte v anketě, případně diskutujte, přidejte své nápady!
Možnosti jsou veskrze dvě - zaplnit místo rasou klasickou nebo oživit výběr něčím méně tradičním (např. ještěrec).
Aktuálně jsou ve hře:
ork
půlork
ještěrec (drakonián)
barbar
horal
půlelf
woss (tolkienovi divocí lidé z lesa, takoví neandrtálci)
minotaur
temný elf
troll
kroll
Naposledy upravil(a) skaven dne 17. 5. 2012, 12:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Jeskyně a Draci
Vytvořil jsem samostatné téma pro diskuzi o rasách ve hře: viewtopic.php?f=237&t=9066
Re: Jeskyně a Draci - rasy
Hbitost se obvykle přisuzuje elfům, do sestavy imho spíš chybí hrubá síla. Pak by tu ještě byla docela netradiční možnost považovat za hrubou sílu lidi a nechat jen tu uvedenou čtveřici
Re: Jeskyně a Draci
Charisma má, zejména v našich končinách, tu výhodu, že to je zavedený pojem coby sociální atribut v RPGčkách. Vyskytuje se v tomto významu v DrD, tuším i DrD+, v DnD, v Shadowrunu, ...
Vůbec nejlepší je imho se na atributy vykašlat úplně, ale to nikomu vnucovat nebudu
Vůbec nejlepší je imho se na atributy vykašlat úplně, ale to nikomu vnucovat nebudu
Re: Jeskyně a Draci - rasy
Co se týče rasy zaměřené na hbitost, líbí se mi rasa šotků z Hrdinů fantasy — malí, optimističtí (až nesnesitelně) a od přírody vybavení talentem k jemným pracem (ano, krádežím též) a pořádnou dávkou štěstí...
Nebo to udělat tak, jak píše York
Nebo to udělat tak, jak píše York
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
George Orwell – 1984
Re: Jeskyně a Draci - rasy
To ale IMO spadá pod Všímavost, kterou mají (předopkládám) hobiti, ne?Belden píše:od přírody vybavení talentem k jemným pracem (ano, krádežím též) a pořádnou dávkou štěstí...
Volil bych ještěrany. 4 "tradiční" hráčské rasy imo stačí, tak bych tam dal něco exotičtějšího. Navíc se u nich nabízí rasová bohatost (PJ si může vymyslet podle různých ještěrek / hadů / draků). A hbitost se k nim hodí, jsou ohební a mrštní.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Re: Jeskyně a Draci - rasy
osobne sa mi vobec nepaci spajat gamesnicke vyhody s konkretnou rasou a tym vytvarat "nerozlucne dvojice".
Ako zaujimavu rasu by som dal Jastercov s kulturou podobnou Tri-Kreenom.
Ak vsak vsetko maju byt len prefarbeni ludia s bonusom na zelanu vlastnost (a tisicim omielanim rovnakych stereotypov) tak je to uplne jedno
Ako zaujimavu rasu by som dal Jastercov s kulturou podobnou Tri-Kreenom.
Ak vsak vsetko maju byt len prefarbeni ludia s bonusom na zelanu vlastnost (a tisicim omielanim rovnakych stereotypov) tak je to uplne jedno
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jeskyně a Draci - rasy
Ještěrci dělají z relativně normálního (tedy a la Tolkien) světa úplně jiný. Ke spojení vlastnosti a rasy jsem se už vyjádřil - lidé mohou v každé vlastnosti excelovat.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Jeskyně a Draci - rasy
pokud se nepletu psal jsme i dporuceni mit moznost dle volby hrace si dat bonus +1 k jakekoliv vybrane vlastnosti
Re: Jeskyně a Draci - rasy
Tohle je tak trochu protikladný post. Na jednu stranu ti vadí archetypizace ohledně kombinace rasy a classy, na druhou stranu ti nevadí kulturní archetypizace rasy. Na jednu stranu ti vadí přebarvení lidé s bonusem na nějaký atribut, na druhou stranu ti nevadí, že například všichni trpaslíci žijou v horách a nikdy nepotkáš trpaslického námořníka v přístavní putyce.Aljen píše:osobne sa mi vobec nepaci spajat gamesnicke vyhody s konkretnou rasou a tym vytvarat "nerozlucne dvojice".
Ako zaujimavu rasu by som dal Jastercov s kulturou podobnou Tri-Kreenom.
Přitom to, že se vhodně kombinují rasové predispozice s určitými typy činností je něco, s čím se konkrétní settingy mohou poprat různě, zatímco kulturní vymezení ras možnou množinu settingů velice striktně omezuje.
Re: Jeskyně a Draci - rasy
Ale tvorba postav se s tím popere těžko .York píše:Přitom to, že se vhodně kombinují rasové predispozice s určitými typy činností je něco, s čím se konkrétní settingy mohou poprat různě
Pokud je pravda co říká PetrH, tak to není tak krušné (za předpokladu, že si to +1 nemůžeš dát do vlastnosti tvé rasy, pak by to bylo prašť jak uhoď).
Pořád bych měl ale strach, aby pro povolání nebylo důležitých více vlastností a některé rasy pořád by vynikaly podstatně více (např. kdyby pro bojovníka byla nejdůležitější síla a hbitost, budou nejlepšími bojovníky hbitá a silná rasa, protože oproti jiné rase si dá +1 i do druhé důležité vlastnosti, kdežto např. bojovník inteligentní rasy je buď silný nebo hbitý).
Jsou to spíš spekulace, ale myslím že do určité míry jsou na místě.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů