[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[staré, nedokončené, ne-DnD] Jeskyně a Draci - starší projekt

Příspěvek od RPG Fórum »

Upozornění: Tahle diskuze se týká jiného projektu, než je stejnojmenná česká adaptace páté edice D&D: Jeskyně a draci. Tenhle projekt mu předcházel, po jeho zrušení byl původní název použit pro úplně jiný projekt (asi protože je cool).
Naposledy upravil(a) skaven dne 20. 2. 2016, 22:43, celkem upraveno 10 x.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Bifi »

Príťažlivosť, magnetizmus, hypnotickosť, sugestívnosť, zhovorčivosť, dominantnosť...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od skaven »

Bifi píše:Príťažlivosť, magnetizmus, hypnotickosť, sugestívnosť, zhovorčivosť, dominantnosť...
Dominance nezni spatne, myslim, ze docela zastresuje zbyle jmenovane... Nebo jeste Vliv, to je podobne...
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od Belden »

Jako nejlepší mi přijde označení charisma, jelikož zahrnuje jak působení na lidi, tak přímou komunikaci.
Komunikaci ne, jelikož nezahrnuje ono působení.
Dominance sice nezní špatně, ale příjde mi, že i nedominantní postava může ostatními manipulovat (na první pohled nevýrazná postava může ostatním podsouvat své názory).
Vliv je dobrý (jak postava odkáže ovllivňovat ostatní), ale první, co mě u vlivu napadne jsou kontakty, postavení ve společnosti atd.
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skaven »

Jeskyně a Draci by měly hráčům poskytnout do hry tyto fantasy rasy:

Hobit
Trpaslík

Člověk
Elf

Chybějící místo představuje rasu, jejíž dominantní vlastností je hbitost, tedy dynamická síla, mrštnost. Jakou rasou byste tedy doplnili čtveřici? Hlasujte v anketě, případně diskutujte, přidejte své nápady!
Možnosti jsou veskrze dvě - zaplnit místo rasou klasickou nebo oživit výběr něčím méně tradičním (např. ještěrec).

Aktuálně jsou ve hře:

ork
půlork
ještěrec (drakonián)
barbar
horal
půlelf
woss (tolkienovi divocí lidé z lesa, takoví neandrtálci)
minotaur
temný elf
troll
kroll
Naposledy upravil(a) skaven dne 17. 5. 2012, 12:11, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1133
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od skaven »

Vytvořil jsem samostatné téma pro diskuzi o rasách ve hře: viewtopic.php?f=237&t=9066
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York »

Hbitost se obvykle přisuzuje elfům, do sestavy imho spíš chybí hrubá síla. Pak by tu ještě byla docela netradiční možnost považovat za hrubou sílu lidi a nechat jen tu uvedenou čtveřici :)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci

Příspěvek od York »

Charisma má, zejména v našich končinách, tu výhodu, že to je zavedený pojem coby sociální atribut v RPGčkách. Vyskytuje se v tomto významu v DrD, tuším i DrD+, v DnD, v Shadowrunu, ...

Vůbec nejlepší je imho se na atributy vykašlat úplně, ale to nikomu vnucovat nebudu :)
Uživatelský avatar
Belden
Příspěvky: 214
Registrován: 28. 2. 2012, 17:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Belden »

Co se týče rasy zaměřené na hbitost, líbí se mi rasa šotků z Hrdinů fantasy — malí, optimističtí (až nesnesitelně) a od přírody vybavení talentem k jemným pracem (ano, krádežím též) a pořádnou dávkou štěstí...

Nebo to udělat tak, jak píše York
Z věku uniformity, z věku osamocení, z věku Velkého bratra, z věku doublethinku – zdravím vás!
George Orwell – 1984
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od PetrH »

ani jedna v prvnich urovnich staci genericka 4ka;)
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skew »

Belden píše:od přírody vybavení talentem k jemným pracem (ano, krádežím též) a pořádnou dávkou štěstí...
To ale IMO spadá pod Všímavost, kterou mají (předopkládám) hobiti, ne?

Volil bych ještěrany. 4 "tradiční" hráčské rasy imo stačí, tak bych tam dal něco exotičtějšího. Navíc se u nich nabízí rasová bohatost (PJ si může vymyslet podle různých ještěrek / hadů / draků). A hbitost se k nim hodí, jsou ohební a mrštní.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Aljen »

osobne sa mi vobec nepaci spajat gamesnicke vyhody s konkretnou rasou a tym vytvarat "nerozlucne dvojice".

Ako zaujimavu rasu by som dal Jastercov s kulturou podobnou Tri-Kreenom.
Ak vsak vsetko maju byt len prefarbeni ludia s bonusom na zelanu vlastnost (a tisicim omielanim rovnakych stereotypov) tak je to uplne jedno
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od Jerson »

Ještěrci dělají z relativně normálního (tedy a la Tolkien) světa úplně jiný. Ke spojení vlastnosti a rasy jsem se už vyjádřil - lidé mohou v každé vlastnosti excelovat.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od PetrH »

pokud se nepletu psal jsme i dporuceni mit moznost dle volby hrace si dat bonus +1 k jakekoliv vybrane vlastnosti
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od York »

Aljen píše:osobne sa mi vobec nepaci spajat gamesnicke vyhody s konkretnou rasou a tym vytvarat "nerozlucne dvojice".

Ako zaujimavu rasu by som dal Jastercov s kulturou podobnou Tri-Kreenom.
Tohle je tak trochu protikladný post. Na jednu stranu ti vadí archetypizace ohledně kombinace rasy a classy, na druhou stranu ti nevadí kulturní archetypizace rasy. Na jednu stranu ti vadí přebarvení lidé s bonusem na nějaký atribut, na druhou stranu ti nevadí, že například všichni trpaslíci žijou v horách a nikdy nepotkáš trpaslického námořníka v přístavní putyce.

Přitom to, že se vhodně kombinují rasové predispozice s určitými typy činností je něco, s čím se konkrétní settingy mohou poprat různě, zatímco kulturní vymezení ras možnou množinu settingů velice striktně omezuje.
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Jeskyně a Draci - rasy

Příspěvek od skew »

York píše:Přitom to, že se vhodně kombinují rasové predispozice s určitými typy činností je něco, s čím se konkrétní settingy mohou poprat různě
Ale tvorba postav se s tím popere těžko ;-).
Pokud je pravda co říká PetrH, tak to není tak krušné (za předpokladu, že si to +1 nemůžeš dát do vlastnosti tvé rasy, pak by to bylo prašť jak uhoď).
Pořád bych měl ale strach, aby pro povolání nebylo důležitých více vlastností a některé rasy pořád by vynikaly podstatně více (např. kdyby pro bojovníka byla nejdůležitější síla a hbitost, budou nejlepšími bojovníky hbitá a silná rasa, protože oproti jiné rase si dá +1 i do druhé důležité vlastnosti, kdežto např. bojovník inteligentní rasy je buď silný nebo hbitý).

Jsou to spíš spekulace, ale myslím že do určité míry jsou na místě.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů