DRD a DRD2
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: DRD a DRD2
Moc ne. Tyhle myšlenky zatím stále ještě krystalizují a nechci je hráčům vnucovat násilím, takže se k tomu dostáváme postupně podle toho, co ve hře vzniká za situace.Pieta píše: Tohle mě docela zajímá. Máš to vyzkoušené v praxi? Jak to probíhá?
Pokud by tě to zaujalo natolik, že bys to v praxi vyzkoušel, budu vděčný za feedback
Re: DRD a DRD2
York píše: Osobně si nemyslím, že by možnost hodit si kostkou v tomto případě přidávala možnosti, nebo zvyšovala uvěřitelnost. Mnohem podstatnější je totiž to, co by tomu hodu kostkou stejně muselo předcházet, tedy zvážení toho, jestli taková akce je vůbec smysluplná.
Aljen píše:V pripade ze to bude celej skupine pripadat ako nezmysel na zaklade danej situacie a dovtedy definovanej fikcievyjednavač do toho začne protivníky přesvědčovat, že boj vlastně není vůbec nutný
(Napr: "Ked budes dalej bojovat tak to poviem tvojmu ockovi!") tak to bude nemozna akcia.
Rovnako ako keby chcel niekto vyskocit na 30m hradby a pobit otravnych lukostrelcov v low-magic no-wuxia settingu.
Re: DRD a DRD2
kdyz uz tady resime kostky nekostky... zkousel jste nekdo udelat v drd2 hru dle pravidel s postava treba dve pokrocila povolani na 3-4 urovni ?
Re: DRD a DRD2
Tak daleko ještě nejsme, zeptej se za půl roku.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: DRD a DRD2
ja vim, ja myslel, zda nekdo neudelal to co se obcas na vikendy delalo v drd.old: proste se udelaly mocnejsi postavy a cely vikend se jela kampan s nima:) docela by me zajimalo, jka si pak system stoji
Re: DRD a DRD2
První one-shot, co jsem vedl, byl s postavami na 8. úrovni. Ale hráči (až na jednoho) si rozdělili úrovně 1Z+5Z+2P nebo tak nějak podobně. Jen jeden měl tuším bojovníka 4 a mastičkáře 4. Jak si stojí systém? Hm... žádným cíleným zatěžkávacím testům jsme ho nepodrobovali. Prostě jsme hráli, jak jsme zvyklí. Nevšiml jsem si, že by něco nefungovalo.
Re: DRD a DRD2
Spis zda to nebyla nuda, ze by byly postavy moc silne a tak, coz byla jedna z vytek stare verzi, stejne tak, ze nenasla nic noveho do hry az na par drobnosti
Re: DRD a DRD2
Toho se právě docela obávám. Naši družinu jsme překonvertovali z DrDo na DrD II podle doporučení (z desáté úrovně na dvanáctou) a když jsem viděl, kolik má kdo nejrůznějších zběhlostí a nadání (o mistrovstvích nemluvě), tak vážně nevím jaké nepřátele (nebo jaké dobrodružství vůbec) proti nim postavit... Dobrodružství jsme ještě nehráli, ale až k tomu dojde (což nebude tak hned), tak napíšu.
Re: DRD a DRD2
Podívej se jakým způsobem mají rozdělené zdroje... Na někoho s malým vlivem bude stačit dvakrát až třikrát ho donutit vyjednávat a už se bude muset jizvit (předpokládám, že si hráči nabrali hromadu úrovní povolání a do zdrojů neinvestovali).Pepa píše:Toho se právě docela obávám. Naši družinu jsme překonvertovali z DrDo na DrD II podle doporučení (z desáté úrovně na dvanáctou) a když jsem viděl, kolik má kdo nejrůznějších zběhlostí a nadání (o mistrovstvích nemluvě), tak vážně nevím jaké nepřátele (nebo jaké dobrodružství vůbec) proti nim postavit... Dobrodružství jsme ještě nehráli, ale až k tomu dojde (což nebude tak hned), tak napíšu.
Re: DRD a DRD2
A co ti brání proti nim vytasit podobně silné CP a hrát je jakoby to byly postavy (nepoužívat sudbu, dát jim povolání a ZS...)Pepa píše:Toho se právě docela obávám. Naši družinu jsme překonvertovali z DrDo na DrD II podle doporučení (z desáté úrovně na dvanáctou) a když jsem viděl, kolik má kdo nejrůznějších zběhlostí a nadání (o mistrovstvích nemluvě), tak vážně nevím jaké nepřátele (nebo jaké dobrodružství vůbec) proti nim postavit... Dobrodružství jsme ještě nehráli, ale až k tomu dojde (což nebude tak hned), tak napíšu.
PetrH píše:Spis zda to nebyla nuda, ze by byly postavy moc silne a tak, coz byla jedna z vytek stare verzi, stejne tak, ze nenasla nic noveho do hry az na par drobnosti
Teďkom jsme si zkusili souběžně s naší rozehranou hrou s postavama na cca 5 úrovni dát i jedno dobrodružství s postavama něke okolo 10.úrovně.... taky mě totiž zajímalo jak si pokročilá povolání vedou... a musím říct, že téměř každé co jsme vyzkoušeli přidalo hře velice zajímavý, další rozměr a hlavně velice pestré možnosti. Jako PJ jsem tak měl možnost zkoušet proti postavám mága a byla to velice milá zkušenost. Stejně tak jsem si trošku více osondoval hraničáře,šamana a zvěda (v rukou hráčů) a našel jsem tam velice zajímavý potenciál... Prostě řekl bych, že do hry to přinese opravdu velké množství nových prvků a rozhodně to není nuda. Ano postavy jsou silnější, ale příjde mi, že tak nějak "sympatickým způsobem" . Zatím jsme toho neozkoušli mnoho, ale velice mě to potěšilo
Re: DRD a DRD2
Dobrodružství bude probíhat v džungli, takže tam se moc vyjednávat spíš nebude...Tork píše: Podívej se jakým způsobem mají rozdělené zdroje... Na někoho s malým vlivem bude stačit dvakrát až třikrát ho donutit vyjednávat a už se bude muset jizvit .
Do zdrojů investoval každý jednu až dvě úrovně.Tork píše: (předpokládám, že si hráči nabrali hromadu úrovní povolání a do zdrojů neinvestovali).
Brání mi v tom to, že to není v pravidlech. Před jakýmikoli house rule chci nejdřív vyzkoušet pravidla tak, jak jsou napsána...Concobaraa píše: A co ti brání proti nim vytasit podobně silné CP a hrát je jakoby to byly postavy (nepoužívat sudbu, dát jim povolání a ZS...)
Re: DRD a DRD2
No pokud to chceš v řeči pravidel tak vytvoříš CP, která bude mít charaketeristiku shodnou s povoláními, dáš jí takové ZS + takovou tu ZS "kdy potvora přináší všechnu sudbu", které by odpovídaly takovému povolání na dané úrovni (výši charakterisiky) a dáš jí tolik bodů sudby kolik by představovavaly zdroje takové postavy (takže pro počáteční postavu třeba 15 ).... Není to houserule, je to jen přesná interpretace pravidel jinak než jsi zvyklý ... Pokud by jsi se chtěl řídit pravidlovým bestiářem apod. tak by jsi brzo zjistil, že družina všechno rozseká (a nemusí mít vůbec vysoke levely) a ani se při tom moc nezapotí. Zvlášť když budou dobrodruzi v přesile. Je to ale můj názor, ne všichni s tím budou souhlasit. Samozřejmě někdo určitě začne omílat, že příprava nepřátel a to jak využijí prostředí bla bla bla je taky důležité.... ano je. Ale na tom, že v porovnání s postavami jsou bestiářoví/pravidloví nepřátelé slaboučcí to podle mě nic nemění... Tak či tak jen návrh. Třeba ho někdy vyzkoušíšPepa píše:Brání mi v tom to, že to není v pravidlech. Před jakýmikoli house rule chci nejdřív vyzkoušet pravidla tak, jak jsou napsána...
Re: DRD a DRD2
Podle mě to house rule je, protože takto vytvořená CP je už vlastně silnější než drak, kterého vidím jako "maximum". Ale, jak říkáš, třeba to někdy vyzkouším...
Navíc oni jdou do té džungle chytit jednoho časoprostorového mága (pro které v DrD II pravidla vůbec nejsou), takže ono to bude celkově takové zajímavé...
Navíc oni jdou do té džungle chytit jednoho časoprostorového mága (pro které v DrD II pravidla vůbec nejsou), takže ono to bude celkově takové zajímavé...
Re: DRD a DRD2
Jestli mohu poradit svoje zkušenosti:Pepa píše:Toho se právě docela obávám. Naši družinu jsme překonvertovali z DrDo na DrD II podle doporučení (z desáté úrovně na dvanáctou) a když jsem viděl, kolik má kdo nejrůznějších zběhlostí a nadání (o mistrovstvích nemluvě), tak vážně nevím jaké nepřátele (nebo jaké dobrodružství vůbec) proti nim postavit... Dobrodružství jsme ještě nehráli, ale až k tomu dojde (což nebude tak hned), tak napíšu.
- pokud chceš družinu potrápit, pošli nelidské nepřátele (netvory, nemrtvé) - určitě v partě nějaký ten vědmák či hraničář, ten se pak snadno ujme role experta a tohoto nepřítele, ale ostatní postavy s ním budou mít problém a budou muset být nápadití. Obzvláště pokud zvolíš takové nepřátele, které mají nezranitelnost buďto některými třídami zbraní (kostlivci) nebo úplně fyzickými akcemi (duch, někteří běsové)
- postav je parta, pošli i partu nepřátel. Pokud jsou dokonce nepřátelé v přesile (nějaké výraznější než +1) tak dokáží taky pořídně zatopit. Osobní doporučení na toto téma: neposílej 10 identických kostlivců, zajímavější bude jeden lich, jedna obří zafačovaná mumie, dva tři toporní umrlci a další dva tři kostlivci.
- Postav postavám do cesty i jiné něž jen fyzické překážky. Například u nás bylo moc zajímavé, když se jedna postava málem utopila, když družina v bažině narazila dludičky. Nebo zapoj bludičky do nějakého fyzického střety, takže postava bude muset vynakládat usílí, aby se vůbec udržela v boji a nenechala se omámin tím svělýtlkem v dáli.
- Pasti a akce, které zasahují celou partu jsou taky velmi nepříjemné (padající sítě či stromy, výbuchy metanu co se samovolně uvolňuje z bažin, nepřátelší kouzelníci či alchymisti ...)
Důležité je si uvědomit, že bez ohledu na úroveň postavy nebude mít do žádného hodu více než +5. A zároveň bude mít spoustu oblastí, ve kterých bude mít tento bonus mnohem nižší (lecky 0)
RPG Kuchyně 2014 Opportunity - Právě vyšlo nejnovější číslo Parlamentního plátku, časopisu o politice a pro politiky. Takže rychle do poslaneckých lavic a za řečnický pult. Letenky na Seychely nerostou na stromech!!!
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
RPG Kuchyně 2010 Astra non mentiuntur - RPG Kuchyně 2011 Na kraji - RPG Kuchyně 2012 Poslední soud
-
- Příspěvky: 290
- Registrován: 10. 8. 2011, 09:32
Re: DRD a DRD2
Postava s atributy po pěti má ve skutečnosti v každém atributu možnost vyčerpat se díky jizvení až za 5+3+3+3+3+3=20Concobaraa píše:...a dáš jí tolik bodů sudby kolik by představovavaly zdroje takové postavy (takže pro počáteční postavu třeba 15 )....
(v případě ideálního jizva-managementu).
Takže 3x20=60 sudby pro začátečníka jako mají hráči?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host