vzteklina píše:Concobara píše:je to flexibilní podle situace
A co tě vede k tomu, že jakýkoliv jiný podklad pro hru nebude flexibilní podle situace?
Chápu, že se chceš tahat za slovíčka a přít o nesmyslech, zkus se toho prosím vzdát.
Nevšiml jsem si, že bych kdy napsal, že
jakýkoli podklad je špatný. Příprava je fajn, ale má být rozumná (co je rozuné je zase subjektivní případ od případu...

).
Nevím jestli jsi to nepochopil, ale spíše si myslím, že jsi ani nechtěl. Snažil jsem se ti vysvětlit, že to o co se tu snažíte a co tu tak šíleně řešíte je během hry téměř nevyužitelné. To je celé co jsem se ti snažil říct.
Chtěl jsi konstruktivní myšlenky. Tou mojí bylo ať neřešíš tak malicherné detaily (což lvl průměrného bandity určitě je) a na místo toho ať se pokusíš odpovědět si na obecnější věci (netahej sem teď ty vodní toky - i když i ty jsou mnohem důležitější než jakou má průměrný mistr tesař úroveň) - pár příkladů bylo výše, ale myslím si, že pokud trochu popřemýšlíš tak víš co myslím. Pokud jsi to z toho doteď nepochopil tak ti to asi neumím vysvětlit.
Dám ti i jeden konkrétní příklad:
A když už byl zmíněn tak budiž to bandita.
Místo:
Zalesněné území o velikosti cca 20*25km, na jedné straně menší město (cca 4000 obyvatel), na druhé straně lesa několik menších vesnic. V lese jsou i jakési kopce atd.
Když dojde v takovém místě k přepadení tak lapky tak ti budou:
Situace:
a)jaro/léto období hojnosti, už několik let žádná válka, žádná nemoc, prostě žádná hrůza, patroly fungují jak mají atd
=> pravděpodobně k žádnému přepadu nedojde a pokud jo tak to bude pár (cca 1-5) otrhaných, špatně ozbrojených, zoufalých ubožáků co to prostě risknou, protože jinou možnost nemají ... lvl 1 (libovolné povolání), prostě looseři
b)
jaro/léto období hojnosti, pole jsou však vydrancovaná válkou, patroly nefungují, protože bojeschopní muži jsou ve válce, okolí se hemží zběhy a lidmi co ztratili střechu nad hlavou apod. prostě "hrůza třepe kurníkem"
=> cestování lesem je značně nebezpečné a k přepadu může dojít s velkou pravděpodobností , přepadnout může klidně i větší skupina (6-22) - podle velikosti družiny (na 3 čelounou si jich troufne i méně než na 8mi členou apod. Banditi budou lépe ozbrojení a hlavně o dost zkušenější, budou mít i "jakési velení"... konkrétně lvl 2-3 (nebál bych se ani 4ky kdyby to nebylo jen v jedno "povolání") libovolné povolání (velikost úrovně náhodně mezi jednotlivé členy bandy), velitel pak klidně lvl 5-7 (s nějakým nemagickým případným pokročilým povoláním). Při výběru povolání/charakteristik/schopností pro bandity vyjdi ze svého settingu. Tj. variace na "kejklíře/lovce/bojovníka" tam bude asi libovolně, mastičkář méně a zaříkávač záleží na tom jak moc magický máš svět... prostě záleží na tobě...
možností by bylo více, ale vidíš jak pro úplně stejné místo můžeš mít zcela odlišné "bandy" lapků ?
A na to, aby jsi to vymyslel nepotřebuješ žádnou tabulku,
to ti prostě dojde 