[Dotaz] Spolupráce postav

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Jakula
Příspěvky: 3
Registrován: 8. 10. 2011, 13:07

Re: Spolupráce postav

Příspěvek od Jakula »

Tawrik píše:Z meho pohledu je problem v posloupnosti tech akci. Co kdyz je situace takova ze pokud vodnik stahne postavu A do vody, postava B uz na ni nedoshne a zaroven to bude mit pro postavu A fatalni nasledky (misto vody si muzeme predstavit lavu, propast, atd.). Potom cely stret bude mit zcela zasadne odlisny vysledek. V takovem pripade se hraci postavy B pochopitelne vubec nebude libit ze do stretu nemela moznost zasahnout. Pritom, paradoxne, kdyby vyhral iniciativu vodnik tak reagovat muze. Z tohoto pohledu se mi moznost reagovat na akci spolubojovnika vubec nejevi jako zbytecne pravidlo.
Ano, to mě nenapadlo, ale proti fatálním následkům se může vyčerpat a pak jí může pomoci B.
Postava A se chytá B a snaží se zachránit. Příběhová pomoc. Bohužel se jí potily ruce a neudržela se, B s tím nemůže nic dělat.
Tawrik píše:
Fafrin píše:O spolupráci už jsem taky přemýšlel, ale spíž v oblastech, kde nelze rozlišit vedoucího aktéra. Jako: "Společně vyrážíme dveře." (Používají oba stejnou dovednost)
IMHO to jde řešit tak, že si hází za sebe, pokud alespoň jeden uspěje, akce se povedla, pokud ani jeden neuspěje, mohou si vyčerpání na odvrácení neúspěchu libovolně rozdělit mezi sebe.
Tam by ale mel byt jeste nejaky bonus za tu spolupraci. Pokud dvere vyrazeji oba najednou nemuze se vysledek overovat stejne jako kdyz se o to pokouseji postupne - na dvere v okamziku spoluprace pusobi daleko vetsi sila. Jedinou vyhodu vidim opet ve fikci - spolecny pokus nebude trvat tak dlouho jako dva jednotlive, to ale podle mne neni dostacujici.
V tomto případě bych udělil dveřím postih, jako třeba chabě proti dvěma a více vyrážejícím, nebo udělil manévr zdarma pro hrdiny.
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: Spolupráce postav

Příspěvek od Maugir »

Jakula píše:
Tawrik píše:Tam by ale mel byt jeste nejaky bonus za tu spolupraci. Pokud dvere vyrazeji oba najednou nemuze se vysledek overovat stejne jako kdyz se o to pokouseji postupne - na dvere v okamziku spoluprace pusobi daleko vetsi sila. Jedinou vyhodu vidim opet ve fikci - spolecny pokus nebude trvat tak dlouho jako dva jednotlive, to ale podle mne neni dostacujici.
V tomto případě bych udělil dveřím postih, jako třeba chabě proti dvěma a více vyrážejícím, nebo udělil manévr zdarma pro hrdiny.
Kdyby se jednalo o střet (např. dveře by někdo z druhé strany držel), také bych to řešil manévrem, konkrétně mocně zdarma (protože vyrážení dvěma lidmi bude mocnější). V případě zkoušky je to problém - dávat přesně mi připadá dost nepřesné, protože dva nedokonale sehraní lidé obvykle nedělají věci přesněji než jeden. Takže buď si odmyslet název manévru a přidat jednu kostku, nebo třeba přidat silnějšímu aktérovi k charakteristice půlku charakteristiky slabšího kolegy (nebo alespoň +1, pokud např. nemůže využít charakteristiku), což je ovšem už na úrovni domácích pravidel. Nic víc mě teď nenapadá.
Obrázek
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Spolupráce postav

Příspěvek od Fafrin »

Pokud máte pocit, že spolupráce přináší výhodu, dejte hráčům Výhodu a neřešte co s ní můžou nebo namůžou dělat. (Kterej manévr je to zdarma, nebo jestli si to použijou na vyčerpání aka chabě pro protivníka.)
Simple solutions are the best!
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 02:20

Re: Spolupráce postav

Příspěvek od Maugir »

Fafrin píše:Pokud máte pocit, že spolupráce přináší výhodu, dejte hráčům Výhodu a neřešte co s ní můžou nebo namůžou dělat. (Kterej manévr je to zdarma, nebo jestli si to použijou na vyčerpání aka chabě pro protivníka.)
Simple solutions are the best!
Dobrý nápad.
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Spolupráce postav

Příspěvek od MarkyParky »

Další varianta spolupráce v rámci normálních pravidel:

a) Dveře jsou "obyč" a vyrazil by je jeden člověk. Pak to že se snaží dva znamená pouze to, že stačí aby jeden z nich uspěl a dveře rupnou (tedy tím, že se snaží dva se zvyšuje pravděpodobnost úspěchu).

b) Dveře jsou fakt tuhé, pro jednoho člověka by jejich rozbití byla náročná akce nebo nemožná akce. Pro dva držící beranidlo to je akce běžná. Pak si oba hodí. Aby dveře prorazili, musí uspět oba najednou - tedy buďto oba přehodit nebo se vyčerpat.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Fafrin »

Tak uvažoval jsem o tom už delší dobu, něco je i otestované, takže tady jsou pravidla pro spolupráci:

Spolupráce
Ke spolupráci dochází, pokud dvě nebo více postav společně provádí stejnou činnost (používají stejnou dovednost) směřující ke společnému cíli. Typickým příkladem může být společné vyrážení dveří, řízení lodi, luštění hádanky, prohledávání místnosti, orientace v terénu, nebo třeba týmový sportovní zápas.
Při spolupráci si na úspěch akce hází všichni spolupracující a stačí aby jeden z nich uspěl, aby se činnost povedla. Pokud by neuspěl ani jeden, mohou se spolupracující o platbu Vyčerpání podělit. Stejně se mohou podělit o platbu případné Náročnosti činnosti. Každá z postav může provést jeden manévr, ale mocně a přesně pouze ty, které uspěly. Pokud to početně odpovídá spolupráce je zdarma rozsáhlá a spolupracující postavy mají možnost použít 2 manévry díky převaze, kterou jim spolupráce dává (přičemž jeden z nich je ono případné rozsáhle). Pokud by z nějakého důvodu hrála v činnosti roli Hranice, (např. společná výroba jedu), počítá se z nejvyšší kterou má některý ze spolupracujících.
Spolupráce taky může měnit charakter akce, která se tak díky spolupráci stane možnou, samozřejmou, méně, nebo naopak i více náročnou. (Vaření v malé kuchyni ve velkém počtu lidí je o nervy.) Spolupráce může někdy prostě přinést Výhodu. Někdy může být pro někoho zapojení do spolupráce Náročné (fotbal se zraněnou nohou) či vyžadovat Aktivaci nějaké ZS (Společná likvidace nepřítele, čaroděj použije Dračí dech). To si platí každý ze svých zdrojů sám.

Spolupráce ve střetu
Pokud cíl chce odolat (remizovat) úsilí vítězících spolupracovníků, musí se vyčerpat za každého, který proti němu uspěl (má vyšší hod než on).

Střet spoluprací
Provádějí proti sobě spolupráci dvě skupiny (přetahování, týmový zápas), vyhrává střet ta strana, ve které padlo někomu nejvíce ze všech. Manévry mocně a lstivě může použít z vítězné strany každý, kdo hodil více, než je nejvyšší hod strany prohrávajících.

Spolupráce v konfliktu, aneb spoluakce
I v konfliktu je spolupráce možná. Spolupráce ovšem vskutku musí být taková, že uspěl-li jeden ze spolupracujících, je akce úspěšná pro všechny. Nelze například "společně unikat střelám" - to že unikne jeden, neznamená, že unikli všichni. Naopak lze společně držet dveře, aby nebyly vyraženy lze - pokud je udrží jeden, jsou nevyraženy. Hlavní slovo v tom, kdy je v konfliktu spolupráce možná a co je spoluprací by měla mít fikce, uvěřitelnost a dohoda. Přesto předkládám pár pravidel, nebo spíše vodítek.

Do spolupráce na straně aktéra je třeba se připojit dříve (vyhlásit spoluakci), než je vyhlášena protiakce. Spolupráce rámci protiakce je možná pouze máte-li ještě iniciativu, nebo pokud byla původní akce rozsáhlá a mířila i na vás.

Proakce
Někdy spolupráce není přesně to, co chcete provést. Chcete někomu pomoci v jeho akci, i když on je zrovna iniciativní, vy také ještě máte iniciativu, ale nechcete provést něco, co by se dalo za spolupráci považovat, přesto je to uvěřitelné.
Příkladem, může být, že chcete pomoci svému příteli ve skoku vzdušným kouzlem, které ho nadnese. Mimo konflikt to pohodlně pokryje přípravná akce a přidání Výhody, v konfliktu vám to vyjít nemusí. Proto je tu proakce.
Proakce funguje obdobně jako protiakce:
1) Nemáte-li již iniciativu, nemůžete ji použít*,
2) Musí podporovat původní akci - nesmí škodit aktérovy.
3) Nesmí být rozsáhlá (Tentokrát žádné výjimky.).
Proakce, podobně jako spoluakce musí být hlášena před protiakcemi.

*Výjimku můžete ponechat pro ZS, které umožňují reagovat obranou na akce cílené na někoho jiného. Tyto vlastně umožňuji proakci i pokud již nemáte k dispozici iniciativu.

Příklad: Zvažme případ se špiónkou zlatkou (str. 118). Pokud by iniciativu získal úplatný královský rychtář, a ve své akci otvíral bránu, Zlatka na něj sice může vrhnout nůž, aby mu v tom zabránila, ale vojáci kolem rychtáře mohou vyhlásit spolupráci (otvírat bránu s ním) či proakci (například jej obklopit, aby jej chránili) - to vše za předpokladu že o Zlatce ví. Zlatka tak nejspíše bude muset ve své akci nějak překonat všechny.
Jiný Příklad: Často se tu objevu příklad s vodníkem, z jehož sevření se jeden hrdina snaží uniknout, zatímco druhý nečinně přihlíží. Nyní má možnost vyhlásit proakci nebo lépe spolupráci a prostě svého druha tahat na břeh.

Poznámky: Koncept spolupráce je poněkud složitější. Může však do vaší hry přinést více možností spolupráce a PH ušetřit nějaké to vymýšlení akcí s každou nestvůrou zvlášť pokud vyhraje iniciativu. Prostě všichni zastrašují. Také umožňuje postavám se třeba naráz vrhnout na nepřítele apod.
Koncept proakce je ještě složitější a hru komplikuje daleko více. U něj pořádně zvažte, jestli ho potřebujete, nebo jestli by vám stačila spolupráce.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Tork »

Možná je to jenom můj pocit takhle na první přečtení, ale když bude někdo hlásit akci, druhý mu přijde na pomoc a nepřítel dělá protiakci, celkem zásadně se sníží šance spolupracujících na neúspěch a nebudou se muset vyčerpávat. V situaci, kdy je vysoké ohrožení, se potom dostávají do mnohem větší výhody, než podle klasických pravidel. Příklad:
Dva bojovníci útočí na baziliška na rozbitém zapáleném dřevěném voru uprostřed vodního víru v písečné bouři (ohrožení 7). Všichni hlásí jenom fatální akce a protiakce. Budeme uvažovat, že (bez ohledu na iniciativu) první bojovník hodí 10, bazilišek 9 (případně dvakrát po sobě) a druhý bojovník 8. Pokud nejdřív bojuje bazilišek s prvním bojovníkem, musí se vyčerpat o 7 a následně ještě o 1, aby mohl použít obranu na druhého, kterého ale porazí a druhý bojovník se taky vyčerpá o 7. Pokud ale spolupracují, musí se bazilišek vyčerpat o 7 a bojovníci vůbec, přestože ten druhý neuspěl v hodu - to je to, co se mi nezdá.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od crowen »

Spolupraca je vzdy osemetna zalezitost. Viem si predstavit par situacii, kde pravidlo "jeden za vsetkych" podla mna nefunguje:

- Pretahovanie lanom: ak dva timy tahaju proti sebe, a v jednom niekto neuspeje (posmykne sa, netaha v pravy moment, ...) tak druhy tim zvitazi
- Stitova stena: oddiel vojakov stoji vo vyrovnanej stitovej stene, plece pri pleci, kopie trcia smerom k nepriatelovi. Povedzme, ze vytrvanie na svojej pozicii v stitovej stene je skuska Vlivu, ked sa na stitovu stenu ruti nepriatelska tazka jazda. Tu nestaci, aby v skuske uspel len 1 vojak, musia uspiet vsetci, inac sa stitova stena rozpadne, tazka jazda prejde skrz zmatenych vojakov ako horuci noz maslom a pozicia je stratena.

Stret spoluprac:
Stitova stena je tiez dobrym prikladom, ze "vyhrává střet ta strana, ve které padlo někomu nejvíce ze všech" nefunguje podla mna tak, ako ma: Ak cez stitovu stenu prejde 1 rytier, zadny voj ho halapartnami strhne z kona a utlcie, ak zaroven neprejde vacsina dalsich rytierov.

Futbal je dalsi priklad, kde stret nefunguje: dva timy proti sebe, predpokladajme, ze uspech = gol. Fotbal sa hra na pocet golov (pocet uspechov), nie na krasu (najvyssi hod).

Dva nerovnake oddiely: mas 10 vojakov braniacich most a 100 skretov utociacich na most. Ak nahodou jeden z vojakov hodi viac, ako ktorykolvek zo 100 skretov, podari sa im odrazit utok (co je pri boji telo na telo dost haluz, lebo skreti tych par uboziakov prevalcuju svojou masou, aj keby pri tom polovica z nich zakapala na barikade).

Uprava, ktoru by som navrhol ja:
Spolupraca: urci sa hlavna postava (kapitan oddielu, koordinator, ...). Vsetci ostatni hodia kockami, kto uspel, prida do Vyhody 1 bod. Na rade je hlavna postava, ktora moze cerpat z Vyhody, ktoru jej vytvorili spolupracujuce postavy.

Stret spoluprac: je pokryty spolupracou popisanou vyssie, pripadne namiesto pridavania bodov do Vyhody mozes vyhodnotit stret tak, ze vyhra strana, ktora mala viac uspesnych postav (dali viac golov, viac vojakov v hradbe sa nepokadilo od strachu a ustali naraz tazkej jazdy, ...), ale to je zavadzanie 2 pravidiel tam, kde staci jedno.

Situaciu, ked staci, aby uspela jedna postava, si ale tiez viem predstavit, napriklad ak druzina hlada informacie v kniznici, staci, aby uspel jeden z nich, alebo ak stvu lesom zraneneho skreta, staci, aby jedna postava uspela v stopovani, a skreta odhalia. Ale toto je tiez pokryte mojim navrhom s Vyhodou: hlavna postava - carodej - da instrukcie ostatnym, co mu maju hladat - zoznamy knih atd, co sa prejavi vyhodou a carodej rychlejsie najde tu knihu, co hladal. Podobne pri stvanici v lese, pomocnici pokrikuju, ze nic nemaju, alebo ze tu je kaluz krvi, zlomena haluz atd, co pomoze hlavnemu stoparovi priblizne urcit smer uteku a zamerat sa na hladanie stop na mensej ploche v porovnani so situaciou, kedy by to robil sam.

Riesenie spoluprace cez mnou navrhovanu Vyhodu ma navyse plus v tom, ze nepotrebujes delit situacie na tri typy (aspon jeden uspech, viac uspechov vyhrava, musia uspiet vsetci), ale jednym pravidlom pokryjes vsetky.

Co si o tom myslis?
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Aljen »

Ano Crowenov pristup cez vyhody sa mi paci viac (podoba sa aj inym systemom, napriklad d6)

K tej Fafrinovej verzii :
Pri stretoch pouzivat v spolupraci trebars Pesi Boj proti Ludom mi pride ako silny gangbanging.
Vediet bojovat sam za seba je podla mna nieco dost ine ako vediet bojovat vo viacpocetnej skupine, synchronizovane a takticky tak ze staci aby uspel jeden.

taktiez musia zahlasit vsetci spolupracujuci rovnaku akciu? "Sekam mu po hrudy, Vyrazam zbran z ruky, podkopnem mu nohy atd" alebo kazdy moze zahlasit lubovolnu akciu a staci aby pouzil rovnaku dovednost. potom sa ale protivnik musi vycerpat proti kazdej akcii a popisat to nemusi by vobec mozne ... dalsi bonus do gangbangingu.

Jasne presila je drsna vec, ale na to hadam stacia existujuce pravidla.

Pri Skuskach Fafrinova spolupraca vsak moze fungovat dobre.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Fafrin »

Tork píše:Možná je to jenom můj pocit takhle na první přečtení, ale když bude někdo hlásit akci, druhý mu přijde na pomoc a nepřítel dělá protiakci, celkem zásadně se sníží šance spolupracujících na neúspěch a nebudou se muset vyčerpávat. V situaci, kdy je vysoké ohrožení, se potom dostávají do mnohem větší výhody, než podle klasických pravidel. Příklad:
Dva bojovníci útočí na baziliška na rozbitém zapáleném dřevěném voru uprostřed vodního víru v písečné bouři (ohrožení 7). Všichni hlásí jenom fatální akce a protiakce. Budeme uvažovat, že (bez ohledu na iniciativu) první bojovník hodí 10, bazilišek 9 (případně dvakrát po sobě) a druhý bojovník 8. Pokud nejdřív bojuje bazilišek s prvním bojovníkem, musí se vyčerpat o 7 a následně ještě o 1, aby mohl použít obranu na druhého, kterého ale porazí a druhý bojovník se taky vyčerpá o 7. Pokud ale spolupracují, musí se bazilišek vyčerpat o 7 a bojovníci vůbec, přestože ten druhý neuspěl v hodu - to je to, co se mi nezdá.
Hej, nějak se ve tvém příkladu nechytám, takže h zkusím rozebrat znovu:

Tedy, máme velmi ohrožující situaci pro obě strany (7).
2 válečníci společně útočí na byziliška (hlásí jednu společnou akci zabít) a bazilišek hlásí protiakci odolám a uhnu jejich ranám a jednoho srazím do záhuby.
- Bojovníkům padne 10 a 8, baziliškovy 9. Vyhráli bojovníci jako celek, bazilišek aby přežil se musí vyčerpat za 7.
Bez spolupráce:
- Nejdříve boj bojovník 10 vs. bazilišek 9 - bazlišek se musí vyčerpat za 7 (což je btw. nad jeho hranicí.), pak bojovník 8 a bazilišek z obrany 7, což znamená potřebu bojovníka zaplatit 7.
Celkově vychází spolupráce výhodněji, ano. To taky má. Otázkou je jestli zrovna v tomto případě je vhodné akci popsat a povolit jako spolupráci.

Co se přetahování týče, tak tam tedy z paměti svých dětských let nemám pocit, že drobné uklouznutí jednoho znamená automaticky plnou prohru týmu. Ostatní mohou zabrat (vyčerpat se) a udržet remízu za cenu zhoršených podmínek.
Ostatně rozeberme si přetahování postupně.:
Jeden na jednoho - kdo hodí víc, vyhrál.
Skupina na jednoho - to je pravděpodobně náročná (až nemožná) akce sama osobě, ale vazoun proti partě dětí to může nějakou dobu ustát.(Má vyšší zdroje i bonus k hodu). Naopak strana převažující má třeba i Výhodu. Pokud jeden ze skupiny porazí Osamělého, vyhrál nad ním (a tedy vyhrála jeho strana). Tady je otázka, jestli by se vazoun neměl vyčerpat proti každému kdo vyhrál, ale to by dělalo spolupráci příliš výhodnou. Pokud osamělý překonal všechny, tito můžou zabrat jako celek(složit se na vyčerpání) a remizovat. Pokud bych v předchozím případě chtěl, aby se Vazoun vyčerpával proti každému, kdo ho překonal, pak bych tady měl chtít, aby se z hloučku vyčerpal každý, koho Vazoun překonal, tady všichni. Tím mizí jakákoliv spolupráce a Vazoun nezápasí se skupinou, ale vlastně z každým zvlášť pomocí jediného hodu. (Tohle bych si rád někdy zahrál na test :))

Obdobně v týmových sportech (fotbal) jsou podle mediálního obrazu (sport vůbec nesleduji) v týmech 1-3 výrazné osobnosti, které dělají hlavní práci (uspívají - dávají góly) a ostatní dělají support (vyčerpávají se, poskytují zdroje). Budu li brát zápas jako scénu, pak dání gólu je jeden konflikt (resp. 1 míč je jeden konflikt, ten lze ukončit třeba i faulem (si udělená jizva na týmu) nebo outem). Pokud někdo v kole jako jediný ve svém týmu uspěje (vyrazí sám s míčem k bráně) je dost velká šance, že bude cestou zastaven. Pokud uspějí tři, vyrazí k bráně tři a mohou si nahrávat apod. (každý z úspěšných může zaplatit mocně, pokud už neplatil přesně), bude se proti nim vyčerpávat daleko hůře, ale pořád je lze zastavit.
Tenhle popis navíc odpovídá hře nahrávka, běh, střela, gól. Což je nuda. V týmu by se měla budovat pozice, držet míč, snažit unavit nepřítel, operovat v několika skupinách, jednotlivci mohou odpočívat apod. (A tohle bych taky rád otestoval.)

Spolupráce by ti především měla umožnit popisovat společné akce jako "vyrážíme společně dveře", "luštíme společně hádanku", "podle pokynů mistra dva jeho pomocníci vaří lektvar" (hádej, kdo poskytuje hranici a kdo zdroje), "společný řev nemrtvých válečníků vás zděsil až do morku kostí", "na válečníka se naráz vrhnlo hejno rozzuřených šavlozubých veverek" apod.

Jestliže štítová stěna není vhodným příkladem spolupráce (uspěl jeden, uspěla akce), pak na ni nlze pravidla pro spolupráci použít.

Příklad 10ti obránců proti stovce skřetů je extrémní, taková akce je z hlediska obránců šíleně náročná až nemožná a pro skřety nebude problém jakémukoliv jejich záměru (i kdyby nakrásně uspěly).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Korhul »

No crowenova verze mě přijde nejen jednodušší a tím elegantnější, ale také víc v duchu pravidel samotných.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Fafrin »

crowen píše: Uprava, ktoru by som navrhol ja:
Spolupraca: urci sa hlavna postava (kapitan oddielu, koordinator, ...). Vsetci ostatni hodia kockami, kto uspel, prida do Vyhody 1 bod. Na rade je hlavna postava, ktora moze cerpat z Vyhody, ktoru jej vytvorili spolupracujuce postavy.
tohle vypadá na první pohled hezky a jednoduše, ale pokud proti sobě mám dva přiměřeně velké týmy, vede to k zacyklení. Ohrožení je na počátku třeba 2, v kole je každý tým práměrně schopen vyprodukovat 2-3 výhody. Ergo, nikdy nikdo neuspěje a samýma remízama se těžko někam dostaneš.

Počet úspěchů je zajímavá záležitost a více méně to odpovídá situací kdy proti jednomu aktérovy je více protiakcí, pokud neuspěje, musí se na remízu vyčerpat proti každému, komu padlo více. Jenže tady odolává několika různým akcím. V případě spolupráce pouze jediné. (Jedná se o jednu akci, prováděnou zároveň několika tvory.)

Ale myslím, že se nám tu rýsují nějaká pravidla pro mass combat.

add. Aljen - obecně stačí stejná dovednost, nemusí se jednat o úplně totožnou činnost. Ono je to ale dohromady jedna akce, takže popis bude poněkud obecnější. V některých případech můžeme připustit i použití různých dovedností (plavba lodí do domovkého přístavu - jeden naviguje, jeden kormidluje, jeden vesluje, jeden ovládá plachty a jeden loď tlačí větrem a poslední ji nechá táhnout hejnem ryb - některé z těch akcí je možno považovat za přípravné, ale možná není potřeba se tím zdržovat.), záleží jak chceme situaci zjednodušovat. ("Na tři se na něj všichni vrhnem - Ugo na něj hodí bombu, šmajdalf ho sesmaží blesky, Fili a Kili ho rozsehají svými sekerami a legoland z něj zdálky udělá řešeto svým lukem" - tehle je jednoznačně hloupá akce, při které by nejspíše přišly k úhoně Fili a Kili, ať už by kostky padli jakkoliv, ale pokud chcete zjednodušovat, je to cesta.)

Pokud ti koordinovaný boj přijde náročný, pak je pravděpodobně Náročný.

Pokud by ti přišlo, že se musí cíl proti každé akci vyčerpat zvlášť, nejedná se o spolupráci.

(Teď mě napadl krásný příklad spolupráce - dva malí hobití popadnou oba jednu píku a oba se s ní rozběhnou proti skalnímu trolovy. Pro jednoho možná nemožná akce, takhle stačí úspěch jednoho, aby se záměr podařil. Pokud uspějí oba, můžou to trolovi pořádně osolit.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Sarsaparillos »

Fafrin píše:(Teď mě napadl krásný příklad spolupráce - dva malí hobití popadnou oba jednu píku a oba se s ní rozběhnou proti skalnímu trolovy. Pro jednoho možná nemožná akce, takhle stačí úspěch jednoho, aby se záměr podařil. Pokud uspějí oba, můžou to trolovi pořádně osolit.)
Já ti nevím, ale když se řekne neúspěch, představím si pod tím (fikčně), že někdo něco zdupal a (nevykoupí-li se, což je vlastně úspěch) nedosáhl cíle. Hobit, který by tu neuspěl, sebou sekne o zem, upustí píku etc. a druhý se může snažit jak chce a stejně sám nic nezrobí. Úspěch bych tedy vyžadoval od obou.
Stejně tak v případě, kdy spolupráce dělá z nemožné akce možnou - kovová mříž těžká tak, že sám ji nikdo nezdvihne, ale budou-li spolupracovat a napnou síly dohromady, mají šanci. Nestačí úspěch jednoho, ale všech, aby akci zvládli. Nemluvě o tom, že i v případě vyčerpání musí jít každý doplna, aby skutečně napnul svaly a dal do toho, co se dá.
Je tahle úvaha úplně z cesty?
Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Tork »

Osobně bych od pravidel pro spolupráci očekával, že pravidlový výsledek bude +- stejný (nebo alespoň hodně podobný) jako kdyby se jednalo o více samostatných akcí, tzn. to pravidlo by vlastně jenom sloučilo několik akcí v jednu ve chvíli, kdy by to dávalo smysl. Zkusím se nad tím ještě zamyslet.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: [Dotaz] Spolupráce postav

Příspěvek od Fafrin »

(Celek je přece více než součet částí...)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti