Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

sq

Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od sq »

O úvodním dobrodružství Návrat do Bílého hradu.

[zahlavie]!POZOR - SPOILER - nečtěte dále, chcete-li toto dobrodružství hrát v rolích dobrodruhů, hrozí vyzrazení zápletky![/zahlavie]
sq

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od sq »

Zajímalo by mě, máte-li někdo potíže pochopit, představit si a odehrát toto úvodní dobrodružství. Co vám není jasné?

Nějaké zábavné historky? Doporučení pro ostatní, předpokládám PH, kteří se dobrodružství hrát teprve chystají?

Dále mě zajímá, jak vaše dobrodružství dopadlo a navazujete-li na něj dalším příběhem. Já se blížím do finále a zatím to vypadá, že hráči přechytračí všechny a vše nakonec skončí úplně jinak, než Charles plánoval :-)
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Peekay »

sq píše:Já se blížím do finále a zatím to vypadá, že hráči přechytračí všechny a vše nakonec skončí úplně jinak, než Charles plánoval :-)
Je ti dufam jasne, ze po tomto komentari sa neuspokojime s nicim inym ako s podrobnym reportom? $D
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
sq

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od sq »

Peekay píše:
sq píše:Já se blížím do finále a zatím to vypadá, že hráči přechytračí všechny a vše nakonec skončí úplně jinak, než Charles plánoval :-)
Je ti dufam jasne, ze po tomto komentari sa neuspokojime s nicim inym ako s podrobnym reportom? $D
Jasne, jen nemuzu zatim rict, kdy to bude, protoze jeste muze dojit urcite ke zvratum a hned na Navrat planuji navazat dalsim propojenym dobrodruzstvim :-)

Nicmene v nejaky diskuzi tady nekdo naznacoval take o neobvyklem konci, tak jsem zvedav take na dojmy ostatnich.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od PetrH »

no ja se zatim peru /teoreticky/jak by vypadalo ruzne overovania hody ve vesnici tj. na slavnosti. mozna to nakonec dopadne tak, ze se nekam socnu, najdu-li cas. v mem okoli jsou lide ochotni zkusit hrat /napr. moji kolegove z jedne prace/, ale vest hru nechteji a ja uprime taky moc ne takze neni moc cesty ven. :think:
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15087
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Pieta »

Já jsem měl problém hrát podle psaného dobrodružství, protože jsem to nikdy předtím nedělal. (-:

EDIT: No jo, hry na slavnosti - hráči mě úplně sami navedli na střet víc postav, když nafoukaný elf měl dojem, že jiná postava moc válí v zápase a mohla by ho zastínit, a začal ji nenápadně ostřelovat kamínky. (-:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6652
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od boubaque »

PetrH píše:no ja se zatim peru /teoreticky/jak by vypadalo ruzne overovania hody ve vesnici tj. na slavnosti. mozna to nakonec dopadne tak, ze se nekam socnu, najdu-li cas. v mem okoli jsou lide ochotni zkusit hrat /napr. moji kolegove z jedne prace/, ale vest hru nechteji a ja uprime taky moc ne takze neni moc cesty ven. :think:
"Soutěže" na slavnosti jsou v dobrodružství proto, aby si hráči vyzkoušeli hody kostkami na tom nejjednodušším, co může být. Nejprve si hráči mají vyzkoušet jednoduchou zkoušku, když po nich venkovani chtějí, aby je pobavili nějakým vyprávěním nebo zpěvem. Pak přijde nabídka na zápas, aby si taky mohli vyzkoušet jednoduchý střet. Do tohohle okamžiku zatím není potřeba řešit manévry (naopak je lepší to nejdřív zkusit bez nich) a iniciativu — když jsou ve střetu dva soupeři, není to potřeba a je vhodnější vyzkoušet si to v co nejjednodušší podobě.

Iniciativu je lepší připojit až s vlky, a zároveň přidat alespoň manévr rozsáhle a asi i obranu. Když si hráči trochu zvyknou, dají se přidat ostatní manévry. Vyjednávání s Brzotou pak ukáže, jak se dá střet použít i v sociálním konfliktu - a tam už se dá využít všechno v plné podobě: iniciativa i manévry.

Když jsem to dobrodružství vedl na Gameconu, tak jsem za protivníky manévry moc nepoužíval (spíš jen obrany a rozsáhle), ale je fakt, že mi asi i kvůli tomu připadali někteří protivníci příliš slabí (resp. moc hrdiny nepotrápili).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Fafrin »

Tak my za sebou máme tři schůzky věnované Bílému hradu a tvorbě postav. (Tvořilo se 2x, jeden hráč dorazil až na 2 schůzku.) 4 postavy.
Celkový pohled je takový, že dobrodružství určitě NELZE odehrát za 1 sezení, jak je napsáno v úvodu.
Je zrádné, obtížné a tvrdé. (Nebo jsem to já?) Skončili jsme ve chvíli, kdy družina lapila Lišáka, poté, co jim už jednou zdrhnul. Jestli ho teď přesvědčí ke spolupráci, to je otázka.
Družina díky schopnostem Styky a dobrému působení na Brzotu se nemusela utkat s Mlhovcem. Imho by to asi nepřežily (Charakteristika 3, běs). Už setkání s vlky pro jednoho z nich málem skončilo smrtí. (Lovec se setkal z blízka s vlky zatímco ostatní na druhé straně se měli k němu problém dostat. Zachránilo ho rameno na rameno statečného válečníka.)
Celkově se obávám, aby všichni vůbec přežily troly (obry - překřtil jsem je).
Na druhou stranu je jisté, že pak přímo navazovat nebudeme, takže je to jedno.
Jinak dobrodružství je uděláno pro seznámení se systémem velmi dobře.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 31. 8. 2011, 22:14, celkem upraveno 1 x.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
sq

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od sq »

Fafrin píše: Celkově se obávám, aby všichni vůbec přežily troly (obry - překřtil jsem je).
Já jsem hráčům jasně několikrát naznačil, že až do vlastní smrti bojuje jen šílenec, takže v případě potřeby a nebudou-li hráči úplně hloupí, tak více méně mohou z prohraného boje zdrhnout (a už vidím, jak popisuji, jak po cestě musí odhazovat zátěž, jako jsou torny atd. :-)

Protože mám hráče zatím jen dva, tak počítám i s alternativou deus ex machina, kdy se v případě nutnosti do boje připojí vědmácký adept (bojovník3, mastičkář 2), který obry několik dní stopoval na zakázku pro jednoho zemana (kterému obři nadělali paseku na spravované půdě už dříve).
Mortuss
Příspěvky: 28
Registrován: 5. 1. 2011, 15:49

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Mortuss »

Tak my jsme zatím dospěli na kopec s nabijecimi totemy. Vlkové dali zabrat, ale mnohem větší problém byl pro vyčerpané hrdiny dostat přez řeku osla, kterého si jeden z nich pořídil :) S Brzotou problém nebyl, chovali se uctivě, dali mu všechny svoje peníze plus osla do zástavy. Mlhovec byl super, první tři kola je hodně trápil protože vyhrával iniciativu a rozsáhle je vábil do bažiny, strašil a oslepil je blátem, ale pak ho kostky opustily a hráči se do něj pustili ohněm (pochodně se bohužel vodní magií uhasit nepodařilo) a to byl konec, chudáka ani nenechali utéct :(
Uvidíme jak se jim povede v chytání lyšáka, co se obrů týče tak pkud si je budou držet šikovně od těla a ostřelovat (chybí jim nějakej tank) tak by to měli zvládnout, uvidíme příště.
Jinak mě moji hráči celkem zklamali co se kreativních popisů týče, ale snad se časem osmělí a dostanou do tempa
jinak mám družinku :
bojovník 1 kelklíř 2 - vrhač nožů a silák co dostal ve vesnici v zápase hrozně nabančíno :)
lovec 2 mastičkář 1 s vlkopsím pomocníkem
mastičkář 3 - otrava (jako jedy) a léčitel, ale hlavně tvrdý a zákeřný obchodník

Stabor i Harald (nevím jestli se ten trpaslík jmenoval takhle ale kdyžtak jsem ho tak přejmenoval) byli velmi zklamaní že žádný z nich nemá ve jménu R, což je podle nich základní předpoklad pro dráhu tvRdého a dRsného dobRodRuha a hRdiny :)
sq : na obry / troly bych spíš dal adepta hraničáře než vědmáka..
Ighor

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Ighor »

Když spoilery, tak spoilery. Proto jsem diskuzi nečetl. Na druhou stranu by bylo nejlepší připomenout to právě tady:

Počítá se se zveřejněním původního Bílého hradu? Pokud ano, kdy tak asi?
Říkal jsem si, že by nebylo špatné ho znát, než si tohle nové dobrodružství přečtu. Ano, vím, že to není třeba, ale chtěl bych aby měl tu "přidanou nostalgickou hodnotu" i pro mě, tedy toho, kdo zná jen to dobrodružství s dubem a žaludy. :D
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Alef0 »

Ano, pocita, coskoro :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Fafrin »

sq píše: Já jsem hráčům jasně několikrát naznačil, že až do vlastní smrti bojuje jen šílenec, takže v případě potřeby a nebudou-li hráči úplně hloupí, tak více méně mohou z prohraného boje zdrhnout (a už vidím, jak popisuji, jak po cestě musí odhazovat zátěž, jako jsou torny atd. :-)
Ono se z boje blbě zdrhá, když před tebou jsou dva hladoví dorážející vlci a za tebou rozvodněná řeka (na kterou jsi se již jednou vyčerpal.) Dotyčný skončil s pohmožděným hrdlem (tělo jizva 2), strachem z vlků (vliv jizva 1), s vyčerpanými zdroji a vyřazen z boje.
Zachránil ho bojovník díky kopí (dlouhá zbraň) a rameno na rameno, když za něj párkrát doplácel, aby ho nezabily. Dalším dvěma (mastičkář/bojovník s kuší a lovkyně/zaříkávačka s lukem) se nakonec společnými silami podařilo zahnat vůdce a poté co se vlkům nepodařilo válečníka zahnat od kořisti to taky zabalili.
Na druhém břehu se pak pár hodin odpočívalo, takže k Brzotovy se došlo za tmy.
Postavy si vzali Styky a Pouto krve, čímž se Harald i Brzota dali dobře řešit. Válečník ve vesnici nejen přepral Břecha (a byl to krásný zápas), ale i vyprávěl dětem pěkné historky.
Správný způsob hry asi příjde pomalu a postupně a lépe na něj myslím příjdou začátečníci, než lidé silně "zkažení" DrDo.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3636
Registrován: 21. 7. 2009, 20:13

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Charles »

Fafrin: Skvělá historka o té bitce. A to jsem se bál, že "Rameno na rameno" bude nudná ZS, kdž "jenom" umožňuje přelívat zdroje.

Strašně mě těší, když čtu, že vám příběh funguje (včetně výukového intra) a těším se, jak to obrátlii na hlavu sq-ovi hráči.

Musím říct, že do této debaty se chodím potěšit a odpočinout si po čtení reakcí na d20. :wink:
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrat do Bílého hradu - POZOR - SPOILER

Příspěvek od Korhul »

Tak jsem pravidla dneska testnul s jedním kámošem, kterého jsem už nějakou dobu neviděl. Víceméně vím, že někdy DrD 1.X hrál. Taky jsem zjistil, že spisuje sci-fi povídky, takže fantazie mu snad nechybí (nepíše úplně špatně).

Rozhodl jsem se pro Návrat do BH, i když jsem tušil, že pro jednu postavu to úplně nebude. Takže jsem odvážně hrál taky za jednu a zároveň dělal PH.

Tvorba postavy proběhla v pohodě, i když jsem se lekl, protože kámoš měl takové munchkinovské choutky a snažil se spekulovat, jak to udělat, aby ta jeho postava byla co nejúčinnější. Naštěstí na 3. úrovni k tomu zas takový prostor není :-) Jak ale hra postupovala, bylo to lepší a lepší. Nakonec si vybral elfa bojovníka (2) + zaříkávače (1). Během tvorby jsem se snažil vyložit základ pravidel (v rámci Rychlé hry), trvalo to celé asi 1 - 1,5 hodiny, ale nevím, čas jsem moc nesledoval.

Začátek jsem odehrál jen s jeho postavou. Narazil v městečku na Stabora. Jako elf, kterému skřeti vypálili jeho vesnici (aneb jak se postava stala dobrodruhem) se od něj snažil zjistit, kde se ta tlupa teď nachází. Stabor řekl, že o tom nic neví, že se v poslední době pohyboval jinde. Nakonec mu nabídl účast na výpravě, kde by si mohl něco vydělat a trošku si tak vylepšit svoji cestováním omšelou výstroj. S tím elf, který si nechal přezdívat Rudý blesk z jihu (což Stabora rozesmálo) souhlasil. Stabor se ho pak vyptal co umí a hráč elfa si vymyslel historku o tom, jak komusi v souboj na šavle uťal ruku, což Stabora přesvědčilo (no mohl jsem si i hodit na zkoušku, ale ten začátek jsem nechtěl protahovat...). Po cestě do Bojanova se snažil vyptat Rudý blesk nějakého obchodníka s ovčím rounem, co je to zač, ta vesnice.

Pak už jsme se sešli v dědině, teda Rudý blesk a můj bojovník (2) + mastičkář (1) vědmácký adept Miroslav. Chvilku jsme postávali a čekali na Stabora. Jakmile se začali vesničani chystat na slavnost, tak se jim Rudý blesk nabídl, že jim pomůže vytahat sudy, k čemuž se moje postava taky připojila a díky tomu jsme si získali důvěru vesničanů.

Historku v přestávce, kdy nehrála kapela, odehrál taky kámoš a vymyslel příběh o tom, jak vlastnoručně zabil a stáhl z kůže tři skřety, kterou vesničani kvitovali nadšením. Vedlo to taky hezky k tomu, že elfa Břech vyzval na souboj, aby se s tímhle skřetobijcem popasoval. Souboj začal hezky a akce byly docela nápadité, i když jsem ty kola docela dračákovsky nasekal a tak to trvalo docela dlouho. Navíc jsem na začátku opomněl tu nejdůležitější věc, při úspěchu zvyšovat ohrožení. Taky jsem jen tak nastřelil sudbu rovnou na 6, což bylo docela dost. Na druhou stranu jsem ji čerpal jenom dvakrát (po druhé, když bylo ohrožení už 4). Každopádně souboj byl docela zábavný. Zvlášť, když se kámoš rozhodl, že to nevzdá a radši si vykloubil rameno, aby se dostal ze sevření Břecha, který ho už měl téměř na lopatkách. Jediné co bylo divné, že kámoš vyhlašoval spíš akce na obratnost, které mě pasovaly spíš na kejklíře, takže si často nezapočítal bonus za válečníka (i když občas jsem to možná v zbytečně nepřipustil). Ale bavilo ho to i tak. Na konec to skončilo tak, že Břech sice práskl elfem z výšky o zem (původně jsem myslel, že to bude klasický zápas, ale trošku se nám to rozjelo :-)), ten v sobě ale našel ještě zbytky síly a nakopl ho do brady a tím ho uzemnil (měl sudbu na 0, elf měl tělo taky na 0 a jizvu za vykloubené rameno k tomu). Riskl to vyšlo to. Nicméně starosta řekl, že elf už ležel na lopatkách, takže stejně nevyhrál. Přemýšlel jsem, jestli tomu bude moje postava oponovat (vsadil jsem na elfa 1 gr.) a vyzkouším i sociální konflikt, ale nakonec převážila lenost, protože jsem nechtěl vést dialog sám se sebou. Kámoš se taky netvářil, že by chtěl konflikt odehrát a vzít na sebe roli starosty. Pak jsme pořešili nocleh (svedl jsem nějakou děvečku, zatímco elf se skamarádil s Břechem a ten ho nechal přespat u nich doma.

Ráno jsem srovnal za pomoci léčení lidského těla elfovi rameno (ale musel jsem vyčerpat na duši) a tak si mohl vyléčit za pomoci 5 zdrojů svoji jizvu (doufám, že tento postup byl ok :-)). Řekl jsem mu ať s tím aspoň dva dny nehýbe (na což moc nedbal, jak uvidíte dále :-)). Pak jsme se vydali za starostou zjistit něco o Staborovi, který ne a ne přijít. Tady jsem musel dějovou linku trochu upravit a udělat z Haralda starého ožralu, který se válí ve škarpě u vesnice. Díky starostovu tipu jsme ho našli, a tak vyzvěděli od něj, že Brzota je člověk, co víc.

Pak přišel stržený mostek a boj s vlky. Protože elf měl pochroumané ramínko, musel do vody můj Miroslav. Vodu jsem přeplaval za cenu vyčerpání a taky díky požehnání od elfa. Ale pak jsem začal uvazovat lano a přiběhli vlčci. Řekl jsem si, že tak tři by mohli stačit. Pak jsem se podíval do bestiáře a zjistil, že sudba je 8. Ale tak test je test. Rudý blesk se rozhodl, že mi přehodí na druhou stranu meč. Díky tomu si znovu vykloubil rameno (znovu se zjizvil), ale meč dopadl někam mezi mě a vlky. Naštěstí jsem se k němu dostal dřív (výhra v ini i ve střetu). Pak po nich začal elf metat kameny, respektive po jednom z nich (použití manévrů už stejně nemělo smysl, protože měl jen jeden tělesný zdroj díky ranímu léčení ramena). Zatímco on se snažil odehnat vlky šutrama, já jsem si je držel od těla a snažil se dostat na strom, kam bych vyšplhal. To se mi nakonec podařilo, ale jen za cenu udělení si 2 jizev, protože mi ohrožení stouplo tuším na 4 a zdrojů se nedostávalo. Takže nohy dokousané do krve, ale ve zdraví na stromě. Bohužel elf už neměl sílu na házení dalších kamenů (levačkou a když nejste ani kejklíř to jde prostě blbě :-)). Abychom se z toho dostali, museli jsme si vymyslet (respektive navrhl to kámoš, což mě potěšilo), že přijde Brzota a vlci ve strachu před jeho ovčáckým psem zdrhnou. Díky tomu jsme neměli problém dostat se k němu do pastoušky, protože takhle zbídačené nás v lese prostě nemohl nechat :-)) Vyrobil jsem nějaké léčivé lektvary na to rameno (na bázi francovky) a moje dodrané nohy (nějaká hojivá mast). No a někde u rozhovoru o něm, Staborovi a partě loupežníků jsme už museli skončit.

Poznámky ke hře a tak vůbec:

1) Jak jsem řekl, věděl jsem, že souboje je lepší dělat plynulejší s delšími koly, ale přece jen jsem to nezvládl a pořád to sekal na dost krátká kola. To se poddá. Na druhou stranu občas jsem měl problém vymyslet adekvátní protiakci, která souboj někam posune. Ale šlo to.

2) Pochopení systému ze strany kámoše nebyl moc velký problém. Větší starosti to dělalo paradoxně mě, který jsem měl pravidla načtená. Hlavně s pochopením vyčerpání a jizev problém nebyl vůbec žádný, hlavně co se týče vyčerpání tělesného. U vyčerpání duševního už trošku tápu, jak se to má projevit ve fikci, ale u vyčerpání vlivu moje představivost selhává úplně. Myslím, že kdybych se dřív rozkoukal, mohl jsem už v souboji s vlky nasadit manévry, vyřešili bychom to asi víc v pohodě.

3) Neměl jsem před sebou vytištěný přehled pravidel, což byla chyba, protože jsem ze začátku hodně listoval při hledání toho jak se projeví výhoda nebo později jak má vlastně skončit souboj (zvyšováním ohrožení nad meze zdrojů). Tím hra na začátku ztrácela trochu tempo.

Tak to je asi vše :-)
Naposledy upravil(a) Korhul dne 13. 8. 2011, 23:48, celkem upraveno 1 x.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů