Nahradí DrD II staré DrD?

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Vallun »

Mimochodem, kdo tady říkal, že na obalu posledních 1.6 není drak??:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3619
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Bouchi »

Vallun píše:Mimochodem, kdo tady říkal, že na obalu posledních 1.6 není drak??:D
Drak jo, neni tam to doupe.
Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od MarkyParky »

Nevím, jestli už to není trochu thread hijack, přeci jen je to vlákno o DrDII, nicméně k těm připomínkám co tu padly:

DrDO obsahuje celkem 3 základní mechaniky - hod 1k6+ použitý v soubojích, hod 1k10 používaný u pastí (resp. obecně pokud postava ověřuje nějaký úspěch) a hod k% pro jevy popsané pravděpodobnostmi. Dále pak (bohužel) obsahuje nějaké dodatečné mechaniky, které jsou speciální.

Bylo zde zmíněno slučování těchto mechanik - nemyslím si, že je bezpodmínečně nutné. Asi by pravděpodobně, s trochou práce šlo sloučit hod K10 a K%. Principiálně mají oba téměr stejné (rovnoměrné) statistické rozložení a v obou případech hledáme jakousi mez, kterou je potřeba přehodit/podhodit. Bohužel má každý trochu jinou mechaniku totálního úspěchu/fatálního neúspěchu a každý je jiným způsobem navázán na hodnoty/bonusy vlastností. To by ale nemusel být problém přepočítat. Nicméně jak jsem zmínil, nepovažuji slučování těchto dvou za bezpodmínečně nutné - obě mají svoje opodstatnění a v podstatě přehledně fungují.

Horší je to se soubojovým systémem, hodem 1k6+ a s inflací životů. Tady by si DrDO zasloužil silnější řez, když už ne překopat systém získávání životů, tak alespoň opravit mechaniku hodu 1k6+, aby nebylo tak snadné zabít jednou ranou - bohatě by stačilo, aby pravděpodobnost hodu 7 a 11 nebyla stejná, ale po překročení 6 pomalu klesala (obdobně jako např. klesá pravděpodobnost v DrD+ u hodů 2k6+ větších než 12).

Nicméně ať už by se výše uvedeným někdo zabýval nebo ne, nemyslím si, že zrovna tohle by byly největší limity pravidel 1.6. Za nejpodstatnější považuji vyvážení a dovysvětlení vztahů mezi jednotlivými schopnostmi povolání. Přestože edice E udělala proti předcházejícím obrovský skok kupředu, stále ještě jsou v pravidlech hluchá místa, která by si zasloužila vysvětlení a lepší popis či jsou tam místa, na kterých je vidět, že při nějakém upgradu/zavedení nové vlastnosti někdo opomněl nějaký odstavec, který počítá se starším zněním pravidel, opravit. A pokud by si někdo dal tu práci, tahla místa našel, doplnil či doopravil a pravidla se znova vydala (ať už se budou jmenovat 1.7 nebo 1.6F), tak věřím, že by stále zájem byl.

Jinak ještě jeden postřeh - z jiného soudku - zajímavé je, že hodně lidí označuje zloděje z DrD 1.6E za nejslabší postavu, která nedrží krok s ostatními - zaujati hlavně pomalu rostoucí tabulkou zlodějských schopností. Při tom ale přehlíží např. lupičův boj bezezbraně, který z něj v městských (i jiných, kde jsou protivníci humanoidé) dobrodružstvích v rozšířeném soubojovém systému dělá druhou nejsilnější bojovou postavu hned po šermíři. Popravdě, mám jednoho takového zloděje, co se naučil boj bezezbraně využívat, v družince, které dělám PJ - a musím si při tvorbě dobrodružství dávat pozor aby nebyl příliš silný a zahráli si i ostatní - rozhodně nepokulhává. A obdobně se alchymista často degraduje na míchače lektvarů, který se do hry nezapojí a zapomíná se, že pokud dostává theurg od 9. levelu adekvátní magenergii, stává se z něj pán elementálů, kterému leckterý kouzelník/válečník jeho použitelnost může závidět.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Vallun »

MarkyParky píše:Horší je to se soubojovým systémem, hodem 1k6+ a s inflací životů. Tady by si DrDO zasloužil silnější řez, když už ne překopat systém získávání životů, tak alespoň opravit mechaniku hodu 1k6+, aby nebylo tak snadné zabít jednou ranou - bohatě by stačilo, aby pravděpodobnost hodu 7 a 11 nebyla stejná, ale po překročení 6 pomalu klesala (obdobně jako např. klesá pravděpodobnost v DrD+ u hodů 2k6+ větších než 12).
Já naopak jako vlemi zásadní problém vidím praktickou nemožnost zabití jedinou ranou - když potřebuješ vyřídit hlídku a podobně...
A pokud by si někdo dal tu práci, tahla místa našel, doplnil či doopravil a pravidla se znova vydala (ať už se budou jmenovat 1.7 nebo 1.6F), tak věřím, že by stále zájem byl.
Rozhodně!
musím si při tvorbě dobrodružství dávat pozor aby nebyl příliš silný a zahráli si i ostatní - rozhodně nepokulhává.
Rozhodně souhlasím, navíc při významnu zjišťování informací mají jeho schopnosti velkou cenu ve fikci jako takové...
A obdobně se alchymista často degraduje na míchače lektvarů, který se do hry nezapojí a zapomíná se, že pokud dostává theurg od 9. levelu adekvátní magenergii, stává se z něj pán elementálů, kterému leckterý kouzelník/válečník jeho použitelnost může závidět.
Tak on s obratností a odolností jako hlavními vlastnostmi je dost dobře použitelný i v klasickém boji...nedává takové rány, ale vydrží fakt moc...a ve většině světů bude logické, aby měl přístup ke slušným očarovaným předmětům, takže...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od MarkyParky »

Vallun píše:
MarkyParky píše:Horší je to se soubojovým systémem, hodem 1k6+ a s inflací životů. Tady by si DrDO zasloužil silnější řez, když už ne překopat systém získávání životů, tak alespoň opravit mechaniku hodu 1k6+, aby nebylo tak snadné zabít jednou ranou - bohatě by stačilo, aby pravděpodobnost hodu 7 a 11 nebyla stejná, ale po překročení 6 pomalu klesala (obdobně jako např. klesá pravděpodobnost v DrD+ u hodů 2k6+ větších než 12).
Já naopak jako vlemi zásadní problém vidím praktickou nemožnost zabití jedinou ranou - když potřebuješ vyřídit hlídku a podobně...
Ano, to je jen druhá strana téže mince. Inflace životů společně s divným rozptylem hodu na útok prostě způsobují oba jevy - náhodné nesmyslné rány za desítky životů na jedné straně a nemožnost provést jistý devastující útok na straně druhé. Jenže my ty životy zase chceme počítat, vždyť to je to, co nás na té hře baví :lol: - tohle je aspekt hry, který se hrozně těžko vyvažuje.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Vallun »

To jo....ale ...náhodné nesmyslné rány za desítky životů...jednak mají své příklady v realitě (vz třeba smrt legendy Manfreda von Richthofen) a druhak už mnohokrát stály mezi mnou a porážkou:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Wild West

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Wild West »

Marky Play:

Podnětné. Původní thread má přirozenou odbočku "jak upgradovat 1.6, aby to chodilo". Čistě IMHO a podle vlastní zkušenosti:
Bylo zde zmíněno slučování těchto mechanik - nemyslím si, že je bezpodmínečně nutné. Asi by pravděpodobně, s trochou práce šlo sloučit hod K10 a K%.
K10 a K% jsou skoro to samé - když zjistíš, že jsi hodil 70%, pak už tě ty zbylé "drobné" moc nezajímají, takže je ani hodit nemusíš. U nás se to sloučilo v praxi už dávno. Hod na past skoro vyhynul, protože skoro vyhynuly pasti; dávají se jako zvláštnost pro oživení.
Horší je to se soubojovým systémem, hodem 1k6+ a s inflací životů. Tady by si DrDO zasloužil silnější řez, když už ne překopat systém získávání životů, tak alespoň opravit mechaniku hodu 1k6+, aby nebylo tak snadné zabít jednou ranou
Mno. Tohle je na delší povídání; především je zásadní rozdíl mezi high-level postavou a low level, což plno hráčů ani nezjistí, protože k high level nedošli. Tam je totiž všechno jinak; zabít high level válečníka se 105 životy není vůbec jednoduché, a buď si jist, že se to nepodaří nějakým náhodným úletem.
"Inflace životů" prodělala reformu už ve verzi 1.1 - je trochu drastická, ale po 9. levelu se růst životů skoro zastaví.
Vedle toho máš mnohem rychlejší a mocnější "inflaci magů", kde zejména čaroděj už někde kolem 10. levelu odpaří na dálku blesky skoro cokoli. Sčítané blesky byl velmi mocný vynález, který nebyl úplně domyšlen.
Takže nerovnováha je poněkud složitější problém, než jenom k6+ - to může jen za malou část problémů.
My jsme kdysi k6+ opustili a hrajeme k6, ale je to věc vkusu - někteří nedají na "kritický zásah" dopustit a milují to.
Za nejpodstatnější považuji vyvážení a dovysvětlení vztahů mezi jednotlivými schopnostmi povolání.

Opět věc vkusu. Dovysvětlovat se dá do nekonečna. My jsme řešili nerovnováhu povolání.
Při tom ale přehlíží např. lupičův boj bezezbraně, který z něj v městských (i jiných, kde jsou protivníci humanoidé) dobrodružstvích v rozšířeném soubojovém systému dělá druhou nejsilnější bojovou postavu hned po šermíři.
Moc nechápu. Možná proto, že nehrajeme rozšířený systém. Lupič, na kterého se vykutálí z Portálu, vzdáleného 16 mil, několik Zmrzlých blesků kulových, zemře, ani nevzdechne; Lupič, napadený magickým soubojem, zemře, aniž by to zjistil (!), a Hraničář, namaxovaný nevímkolikanásobnými seky útočí snad ještě rychleji, než šermíř.
Jinak řečeno - Postava nad 10. levelem by měla brát v pohodě 30 a více životů za kolo. O tom může Lupič leda snít.
Sicco je pak problém daleko větší; zapojit ho do boje vyžaduje ho téměř celého napsat znova.

Alchymista, který si navyrábí rachejtle (pyrofor), a nebo čarovné prsteny a jiné šílenosti (theurg) taky rozhodně není slabý, to souhlasím; dokonce má svým způspobem ultimátní možnosti atomovky.
A potíže jsme měli s Druidem. Je silný, málem neporazitelný v lese, ale v tom městě je dost out. Nikdo ho nechce hrát, a to docela chápu.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Vallun »

WW - zkus si rozšířený systém a lupičův boj beze zbraně, alespoň cvičně. Nápověda - bere i víc, než třicet za kolo...a bere akce, to je ultimátní...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Wild West

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Wild West »

Vallun:

Aha. Tak to jsme zas u toho, co tvrdím dávno; DrDold, libovolné verze, jsou v zásadě nejméně dvě různé hry.
Pročež reforma jedné není to samé, co reforma té druhé.
Čaroděj v rozšířeném systému nekouzlí jako první? I když je od soupeře třeba 15 sáhů daleko? Nebo, extrémně, 16 mil?
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Vallun »

Pokud jsou různé verze, tak rozhodně ne soubojovým systémem...

Čaroděj má bonus k iniciativě, takže má velmi slušnou šanci kouzlit první, ale nikoliv jistotu... Vzdálenost nehraje tak docela roli - jen na 16 mil ho zasáhne jen theurg nebo jiný čaroděj - a nebo kdokoliv s nějakou magickou ochranou typu zrcadla:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Arten_CZ »

Nahradí v naší skupině DrD2 původní DrD?
U nás tato otázka anitak nestojí na mechanice, na popisu povolání, na různých pravidlech, protože DrD už dlouhou dobu hrajeme hodně šmrncnuté vším možným a snažíme se minimalizovat pravidla a neházet kvůli každé zbytečnosti. Odpověď na tuto otázku vidím v mojí skupině hlavně v tom, zda budou hráči ochotni více se podílet na směřování hry a budou i jejími tvůrci, nebo zda jim více bude vyhovovat původní premisa DrD, tedy že hráč je konzument a PJ je tvůrce.

Polopatě :
DrD - zkusím vyšplhat na zeď. Hoď si. Uspěl / neuspěl
DrD2 - zkusím vyšplhat na zeď. Jak to chceš provést?

Toto byl jeden z důvodů, proč se v této konkrétní mojí skupině (hraji ve dvou, zde dělám PJ), nechytla ani jedna testovací hra Střepů snů. Hráčům vyhovovalo, že se "vezou" na příběhu. Baví je zejména objevování neznámého a komunikace, ale mechanická část hry a překonávání rutinních překážek je pro ně jednodušší a srozumitelnější stylem - hodím - ano/ne a podle výsledku už upraví svoje chování. Zkoušel jsem tedy vynechávat rutinní překážky úplně, ale hráči zase vyžadují hody a náhodu, když už to hra umožňuje. Mají radost z toho, že se jim podaří uspět v hodu.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Resurrection »

Arten_CZ píše:DrD - zkusím vyšplhat na zeď. Hoď si. Uspěl / neuspěl
DrD2 - zkusím vyšplhat na zeď. Jak to chceš provést?
Mas to nespravne, spravne je:

DrD2: zkusim vysplhat na zed. Hod si. Uspels / neuspels, chces se vycerpt? -> Ano -> uspesl / Ne -> neuspels.

Popis jak to chces provest apod. muze pomoci (snizit ohrozeni apod.), ale neni v pripade rutinních prekazek nutny. Navic neuspech neznamena, ze se nic dobreho/zajimaveho nestalo, viz skoro kazdy priklad v prirucce + rady pro PH.

V tomhle je to o dost sofistikovanejsi a bohatsi hra nez DrDo. :-)
Secrets are power.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od ilgir »

Budu prudit. :D
na pořádnou hospodskou rvačku s židlema v rukou, lítajícíma půlitrama, praskajícíma stolama a zlomenýma nosama je DrDII naprosto ideální.
Vallun píše:Určitě, ale arénu si v něm nezahraješ:)
Proč ne? Nebude to wargamingová aréna s figurkama, ale popisovací aréna v RPG, leč bude minimálně stejně zábavná.
ale vemte si, jak dlouho bude souboj trvat v DrDII a jak dlouho DrDo.
Vallun píše:V DrDo je podstatně rychlejší.
Že je DrDo podstatně rychlejší, to bych se neodvážil tvrdit. Stejně jako bych netvrdil, že je rychlejší DrD2 - prostě mi přijdou nastejno. Srovnání s Plusky by už bylo jednoznačnější.
Vallun píše:Navíc máš lepší pocit z úspěchu...
Proč já? U tebe bych to pochopil, ale proč já?
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Vallun »

Bude možná zábavná, ale dost jinak. Nebude se tolik lišit od běžného dobrodružství, tedy dá se říct, že to bude ubírat pestrosti hry.

Rychlost - souboje v DrD.old corerules i homerules absolvuji pravidleně, v DrDII jsme jich při testu i teď prošel taky dost, souboj za stejných podmínek trvá u nás ve Dvojce déle...navíc systém dost ovlivňuje výsledky:( Věci, které jsme v klasice zvládli docela dobře, v DrD 2 prohráváme:/ BTW: jako PH jsme měl dost co dělat, aby družiníci vyhráli alespoň něco:(

Radost z úspěchu - tim narážím na použití sudby, zmínil už to JErson a další - když vyhraju proto,že PH nepoužije všechnu sudbu, tak na vítězství leží stín darování nebo slitování:(

Jinak ale DrD 2 přináší primárně jinou (a samozřejmě nikoliv horší) radost - radost z příběhu, DrD.old má spíš primárně radost z úspěchu, přičemž mi přijde, že je snažší prožít v DrD.old radost z příběhu (styděl bych se, kdyby nebyla v mích hrách přítomna bez ohledu na systém...), než v DrD 2 radost z úspěchu, když není vyčerpána sudba...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Resurrection »

Vallun píše:Bude možná zábavná, ale dost jinak. Nebude se tolik lišit od běžného dobrodružství, tedy dá se říct, že to bude ubírat pestrosti hry.
Jak může hra, kde máš přesně dané co můžeš (a jak to můžeš) a co nemůžeš dělat být pestřejší než hra, kde můžeš dělat prakticky cokoliv a jakkoliv?
Rychlost - souboje v DrD.old corerules i homerules absolvuji pravidleně, v DrDII jsme jich při testu i teď prošel taky dost, souboj za stejných podmínek trvá u nás ve Dvojce déle...navíc systém dost ovlivňuje výsledky:( Věci, které jsme v klasice zvládli docela dobře, v DrD 2 prohráváme:/ BTW: jako PH jsme měl dost co dělat, aby družiníci vyhráli alespoň něco:(
Opět, jaké si to uděláš... Souboj v DrD 2 můžeš zvládnout na 4 hody (2x iniciativa a 1x střet) a 3 popisy (akce, protiakce, výsledek). Pokud bys to redukoval na stejnou úroveň jako DrDo, tedy že v jednom kole zvládneš maximálně tak jednou máchnout mečem, pak to samozřejmě bude nejspíš dost dlouhé. Jednak ale nevím, proč bys něco takového dělal, a druhak je to i tak jen tvá volba, takže toto kritizovat je trochu jako pálit do vlastních řad mi přijde. :D
Radost z úspěchu - tim narážím na použití sudby, zmínil už to JErson a další - když vyhraju proto,že PH nepoužije všechnu sudbu, tak na vítězství leží stín darování nebo slitování:(
Tohle mi přijde dost zajímavé. I v klasických uzavřených systémech PJ/DM/GM často švindluje, protože chce souboj rychleji ukončit, neodhadnul sílu úplně přesně atd. Jednoduše nepoužije nějaký power, fixne hod, nechá něco projít, sníží počet HP apod. Dělá to skrytě, takže hráči to nevidí. Osobně jsem se domníval, že to hráči ale vědí. Tedy mi přišlo dost super, když v DrD 2 bylo tohle nahrazeno otevřeností, kdy se otevřeně řeklo, jak ten souboj reálně probíhá. PH dělá stále to samé, manipuluje se střetnutím tím či oním směrem, akorát to dělá veřejně a podle pravidel. Nicméně zdá se, že docela dost hráčů si užívá právě tu iluzi a buď předstírají, že neví, že je to stejně zfixlované anebo to skutečně neví. Tak jako tak to zřejmě dodává ve hře ten pocit úspěchu. V DrD 2 je na to nicméně jednoduchá pomoc a to hrát s neveřejnou sudbou a staty NPC...
Jinak ale DrD 2 přináší primárně jinou (a samozřejmě nikoliv horší) radost - radost z příběhu, DrD.old má spíš primárně radost z úspěchu, přičemž mi přijde, že je snažší prožít v DrD.old radost z příběhu (styděl bych se, kdyby nebyla v mích hrách přítomna bez ohledu na systém...), než v DrD 2 radost z úspěchu, když není vyčerpána sudba...
Zajímalo by mě, jak bys to hodnotil, pokud by PH hrál DrD 2 uzavřeně jak popisuju výše. Tzn. jestli by to dosáhlo stejného pocitu "úspěchu" nebo ne. Osobně si myslím, že ne, protože součástí pocitu úspěchu je "vyhrát podle pravidel" a v DrD2 žádná pravidla pro vedení bojů/střetů nemáš, takže ten pocit i s neveřejnou sudbou by byl dost závislý na tom, jestli bys měl pocit, že si vyhrál "férově" nebo s pomocí nějakého triku.
Secrets are power.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů