Jak je to v pravidlech - co zbylo

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22018
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 7. 12. 2004, 07:19

Mluvim o tom druhym. Jenom mi bylo divny, proc je tam, krome vsech testu v Astralu to vnimani a ten combat napsanej jeste zvlast, pac astralni combat muzu mit treba i kdyz jsem dualni a kopu do nejakyho ducha.
Member of Jenova's Witnesses.

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 7. 12. 2004, 10:05

Sosacek píše:Mluvim o tom druhym. Jenom mi bylo divny, proc je tam, krome vsech testu v Astralu to vnimani a ten combat napsanej jeste zvlast, pac astralni combat muzu mit treba i kdyz jsem dualni a kopu do nejakyho ducha.
Protoze jde o dve vety, pokousi se to vysvetlit...
(neni to "Muze byt pouzit na jakykoliv test v astralu a navic pri vnimani a boji.", ale "Muze byt pouzit na jakykoliv test v astralu, krome magickych skillu . Muze byt pouzit pri astralnim vnimani a boji.")

Pokud jsi dualni a iniciovany a kopes do ducha, muzes ke svemu Combat Skillu pridat Astral Pool, ale Astral Combat Pool pouzit nemuzes. Pokud bys na nej kouzlil, pak muzes pouzit Astral Combat Pool, ale ne Astral Pool.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22018
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 7. 12. 2004, 12:38

A kdyz jsem iniciovanej a pouzivam astralni vnimani tak muzu pridat astral pool?
Member of Jenova's Witnesses.

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 7. 12. 2004, 12:59

Sosacek píše:A kdyz jsem iniciovanej a pouzivam astralni vnimani tak muzu pridat astral pool?
Ano, presne tak. On je to vlastne takovy Task Pool. $D

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22018
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 7. 12. 2004, 19:49

jako i kdyz NEJSEM v astralu? 8)
Member of Jenova's Witnesses.

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 8. 12. 2004, 12:19

Sosacek píše:jako i kdyz NEJSEM v astralu? 8)
Pokud prave pouzivas astralni vnimani, JSI v astralu (rozumej stavas se docasne dualni bytosti)... :roll:

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 8. 12. 2004, 15:42

Jo. Při astrální projekci nejsi duální bytost, při astrálním vnímání naopak jsi a můžeš uchopovat věci v astrálu (bojovat s nima atd.)

Do SR3 zas tak nevidim, ale je to teda takhle (?):

Klasické bojové rezervy používá kdokoliv pro nemagický boj ve fyzické rovině. Používají je i duální bytosti jak v astrálu tak ve fyzickém světě při nemagickém boji.

Klasické magické rezervy = Astrální bojové rezervy používají neduální bytosti projektované do astrálu při magických testech, používají je i duální bytosti pro magické testy.

Nakonec pro nemagický boj v astrálu přidává MitS Astrální rezervy. Ty může použít jen neduální projektující entita. Duální entita použije pro nemagický boj v astrálu své klasické Bojové rezervy.

Je to tak?

Pokud ne, tak jaký je vztah mezi normálníma magickejma rezervama a astrálníma bojovejma rezervama?

---------

Jak se počítají astral combat pools a astral pools?

---------

Teoreticky jde o to, jestli jsem ZROVNA v danou chvíli duální (někteří tvorové od přírody, jiní jen někdy - např. astr. vnímající kouzelník) nebo celý přítomný v astrálu třeba díky astrální projekci nebo i od přírody.

---------

Jen bych úplně vyměnil názvy těch rezerv. Dát název astral combat pools pro magické rezervy v astrálu a astral pools jako bojové astrální rezervy... Systém SR je někdy hodně těžkopádný...
---------

A je třeba rozlišovat magii a magii. Astrální prostor, ač je součástí pravidel magie a je přístupný jen kouzelníkům (a jiným tvorům), není ve své podstatě magický. Je jen prostředkem pro používání magie. Je to vlastně jen další dimenze spjatá trochu víc (trochu hodně) s magií. Je to jako ryba a voda. Ryba je živá jen ve vodě, ale voda sama o sobě život nedává, je jen prostředkem k jeho udržení. Stejně tak astrální prostor je prostředkem pro fungování kouzel a jiné magie.
(jen mě tak napadlo)
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 8. 12. 2004, 19:18

- pri astralnim vnimani jsi docasne dualni bytost (neoddelitelne jsi pritomen v astralu i fyzickem svete na stejnem miste - pohyb, tedy i boj ma fyzickou podstatu - pouzivaji se fyzicke atributy)
- pri astralni projekci jsi docasne astralni bytost (takze fyzicky svet muzeme pominout, pohybujes se v astralu dle sve libosti - pohyb, tedy i boj ma ciste astralni podstatu - pouzivaji se mentalni atributy)

Podival jsem se do pravidel a timto opravuji vlastni mystifikaci a omlouvam se duverivym, nebot jsem v predchozich prispevcich slucoval Spell Pool a Astral Combat Pool...

Combat Pool (klasicke bojove rezervy) - pouzivaji v boji vsichni ve fyzickem svete a v astralu dualni bytosti
Astral Combat Pool (astralni obdoba bojovych rezerv) - pouzivaji v boji astralni bytosti
Astral Pool (astralni rezervy z MitS) - mohou pouzivat pouze iniciovani ke vsem testum nemagickych skillu v astralu (plati pro dualni i astralni bytosti), navic je mozno je pouzit i v astralnim boji (opet plati pro dualni i astralni bytosti) bez ohledu, zda je pouzit magicky skill
Spell Pool (klasicke magicke rezervy) - se pouzivaji pri kouzleni a odlivu v astralu i fyzickem svete

Combat Pool = (Int+Qui+Wil)/2
Astral Combat Pool = (Astr.Qui+Astr.Str+Astr.Wil)/2 = (Int+Cha+Wil)/2
Astral Pool = Initiation Grade
Spell Pool = (Int+Wil+Mag)/3

... z toho je zrejme, ze vlastne vsichni pouzivaji tytez rezervy (Astral Combat Pool je vlastne CombatPool za pouziti astralnich atributu a Initiation Grade neiniciovanych je 0, tudiz namaji Astral Pool zadny).

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 8. 12. 2004, 19:34

Sosacek píše:K cemu se daji pouzit Astralni rezervy? podle Magic in the shadows k jakymukoli testu v astralu, v astralnim souboji a k astralnimu vnimani. nekdo mi tvrdi ze to znamena ze je muzu pouzit JENOM v astralu, ale proc by tam potom to vnimani a combat bylo napsany zvlast?
z predchoziho tedy vypyva, ze je to tam zdurazneno proto, ze to jsou vyjimky z vyjimky... tedy, je mozno je pouzit na vsechny testy v astralu krome magickych skillu, lze je vsak pouzit i pri boji a percepci ackoliv tyto mohou byt magickym skillem

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 8. 12. 2004, 19:46

Mac píše:Pokud jsi dualni a iniciovany a kopes do ducha, muzes ke svemu Combat Skillu pridat Astral Pool, ale Astral Combat Pool pouzit nemuzes. Pokud bys na nej kouzlil, pak muzes pouzit Astral Combat Pool, ale ne Astral Pool.
Zde jsem mel rici:
Pokud jsi dualni a iniciovany a kopes do ducha, muzes ke svemu Combat Skillu s Combat Poolem pridat i Astral Pool. Pokud bys na nej kouzlil, pak muzes pouzit Spell Pool, ale ne Astral Pool.
Pokud jsi astralni a iniciovany a kopes do ducha, muzes ke svemu Combat Skillu (Sorcery) pridat Astral Combat Pool i Astral Pool. Pokud bys na nej kouzlil, pak muzes pouzit Spell Pool, ale ne Astral Pool.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 22018
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 8. 12. 2004, 19:56

No vidis. To presne jsem chtel slyset, pac muj GM mi rekl ze na AStral Pool si mam nechat zajit chut, pokud se zrovna neprojektuju.
Member of Jenova's Witnesses.

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 9. 12. 2004, 09:22

neviem odkial mate te rezervy asi zo SR3 ale v 2ke su len

bojove (rychlost+int+sv/2)
magicke = najvyssej magickej dovednosti
rigerske reakcia prrodzena + modifikaca rigu
deckerska reakcia+deck+najvyssia pc dovednost

myslim ze tieto rezervy uplne postacuju pre hranie a netreba zadne astralne bojove ani ne rezervy
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 9. 12. 2004, 12:14

Ty rezervy jsou z SR3 a k nim patřící Magic in the Shadows.

Takže v SR3 je iniciace od stupně 1, ne od stupně 0, je to tak? Tak to je super. Aspoň k něčemu je ta iniciace na 0 stupni (mimo jiné pro adepta, že má hned jeden bod).

Takže astral pool jsou vlastně jen stupně iniciace převedený na kostky. Vlastně je to docela rozumný, páč iniciace se vždycky váže k astrálu a poskytuje ve spojení s astrálem různý výhody. Tak jo no...
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 9. 12. 2004, 14:10

no neviem my hrame tak ze ked sa inicuje mag tak najprv na 0ty a potom na 1
tak isto aj adept

ale fyzikal sa iniciuje rovno na 1 aby z toho nieco mal
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 9. 12. 2004, 14:42

Shadowman píše:neviem odkial mate te rezervy asi zo SR3 ale v 2ke su len

bojove (rychlost+int+sv/2)
magicke = najvyssej magickej dovednosti
rigerske reakcia prrodzena + modifikaca rigu
deckerska reakcia+deck+najvyssia pc dovednost

myslim ze tieto rezervy uplne postacuju pre hranie a netreba zadne astralne bojove ani ne rezervy

no neviem my hrame tak ze ked sa inicuje mag tak najprv na 0ty a potom na 1
tak isto aj adept

ale fyzikal sa iniciuje rovno na 1 aby z toho nieco mal
Ano, tak je to v SR2/Grimoire.

Ja jsem se vyjadroval k SR3/MitS, kde je iniciace rovnou na 1. stupen (mimochodem pripada mi to logictejsi a hlavne to nenarusuje ostatni vazby, taktez jednotlive rezervy a jejich pouziti mi prijdou ponekud konzistentnejsi)...

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů