Nahradí DrD II staré DrD?
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3749
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
- Vallun
- Příspěvky: 32329
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
Nemylsím si,že by s Tebou souhlasila většina lidí...crowen píše:Na otazku v tejto teme je velmi jednoducha odpoved: DrD II!!!
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: DrD nebo DrD+
a co ty Vallune? ze sveho pohledu, sel bys z drd1.6 do drd2 ?Vallun píše:Nemylsím si,že by s Tebou souhlasila většina lidí...crowen píše:Na otazku v tejto teme je velmi jednoducha odpoved: DrD II!!!
- Vallun
- Příspěvky: 32329
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
To je složitější otázka - samozřejmě i z DrD II převezmu pár poznatků, či nápadů, to nepopírám, ale jinak se budu držet klasiky, protože je prostě pro můj styl hraní, pro styl, který baví mé hráče, vhodnější, lepší.
Osobně mám s DrD II problém trochu někde jinde - DrD.old (stejně jako třeba původní DnD) je určitý styl hraní, který vyhovuje části hráčů, kdežto Dvojka je pro úplně jiný styl. Stejné pojmenování je pak jednak matoucí - prostě jen marketingový trik a druhak to - já osobně - chápu tak, že se někdo pokouší říct hráčům, že ten styl nového DrD je lepší, správnější než styl původní hry. Což jednak není pravda a druhak to nemá nikdo právo říkat.
Kdyby vydali tuhle hru pod novým názvem, tak by podstatně méně bily do očí některé změny obsahu pojmenování (např. u povolání).
Navíc samotná dvojka je trochu schizofrení - titulní obrázek je docela hezkej, ale vystihuje filosfii původního Dračáku, s filosofií nového nemá nci společného (a navíc tam chybí to doupě, zbyl nám jen drak, asi bezdomovec:)
Znám několik PJů, kteří vedou nádherné kampaně už moc let (4 až 9 let) ani jeden z nich nepřejde na nový systém...
Víš, já si říkal, že vydání DrD II je dobrá příležitost jak dosavadní pravidla zlepšit, - doplnit literární pasáže o tom, jak je možná hrát RPGčka, odkazy na zdroje dobrých nápadů, sjednocení a zpřeheldnění mechanik, odstranění některých notorických problémů. Pak by DrD II byla obecně vítána a měla by smysl pro všechny. Takhle se vydala na nelehký boj o mladé dětské duše s přesilou počítačových her, filmů a sociálních sítí. Přeju jí každou úsúpěšnou duši a vzhledem k tomu, že si většiny autorů docela vážím, tak jim i přeju úspěch, ale nedovedu si představit, co by vlastně mělo být pro ně vítězstvím?
Osobně mám s DrD II problém trochu někde jinde - DrD.old (stejně jako třeba původní DnD) je určitý styl hraní, který vyhovuje části hráčů, kdežto Dvojka je pro úplně jiný styl. Stejné pojmenování je pak jednak matoucí - prostě jen marketingový trik a druhak to - já osobně - chápu tak, že se někdo pokouší říct hráčům, že ten styl nového DrD je lepší, správnější než styl původní hry. Což jednak není pravda a druhak to nemá nikdo právo říkat.
Kdyby vydali tuhle hru pod novým názvem, tak by podstatně méně bily do očí některé změny obsahu pojmenování (např. u povolání).
Navíc samotná dvojka je trochu schizofrení - titulní obrázek je docela hezkej, ale vystihuje filosfii původního Dračáku, s filosofií nového nemá nci společného (a navíc tam chybí to doupě, zbyl nám jen drak, asi bezdomovec:)
Znám několik PJů, kteří vedou nádherné kampaně už moc let (4 až 9 let) ani jeden z nich nepřejde na nový systém...
Víš, já si říkal, že vydání DrD II je dobrá příležitost jak dosavadní pravidla zlepšit, - doplnit literární pasáže o tom, jak je možná hrát RPGčka, odkazy na zdroje dobrých nápadů, sjednocení a zpřeheldnění mechanik, odstranění některých notorických problémů. Pak by DrD II byla obecně vítána a měla by smysl pro všechny. Takhle se vydala na nelehký boj o mladé dětské duše s přesilou počítačových her, filmů a sociálních sítí. Přeju jí každou úsúpěšnou duši a vzhledem k tomu, že si většiny autorů docela vážím, tak jim i přeju úspěch, ale nedovedu si představit, co by vlastně mělo být pro ně vítězstvím?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: DrD nebo DrD+
DrDo nuti PJ ohybat sve napady podle pravidel. Je svazujici, nekonzistentni, nejasne a jeho hrani vytvari radu problemu.
DrD II dava PH jasne jednoduche mechaniky jak cokoliv prevest do herni fikce, tedy se pravidla "ohybaji" podle napadu/fantazie. Omezeni nejsou skoro zadna a pokud ano, jsou modularni (tzn. neni problem vytvorit vyhovujici varianty, aniz by to poskodilo cely system). Na strankach se brzy mnoho takovych objevi casto s posvecenim tvurcu.
Konkurenci pro cRPG je pak prave DrDo se svymi systemy a omezenimi, zatimco DrD II je vice nez lakavou alternativou, protoze dovoluje a umoznuje mnohem, mnohem vic. Navic podporuje fantazii a napady a neubiji je, tak jako DrDo a cRPG. V tom spatruji naprosto jednoznacny dukaz, ze objektivne je DrD II proste lepsi z hlediska RPG. Z hlediska konkretnich hracu/PJ to tak byt nemusi, ale to uz do hry vstupuji naprosto subjektivni a nezridka zkreslena meritka a v pripade DrDo i emoce.
V DrDo jsem se nahral extremne moc, podobne v DrD+ a posledni rok celkem dost i DrD II (a to jen ruzne testovane veci) a zcela jednoznacne preferuji DrD II. Rozdil je to asi stejny jako kdyz hrajes jeskyne a pak najednou vyjdes hrat do sveta.
DrD II dava PH jasne jednoduche mechaniky jak cokoliv prevest do herni fikce, tedy se pravidla "ohybaji" podle napadu/fantazie. Omezeni nejsou skoro zadna a pokud ano, jsou modularni (tzn. neni problem vytvorit vyhovujici varianty, aniz by to poskodilo cely system). Na strankach se brzy mnoho takovych objevi casto s posvecenim tvurcu.
Konkurenci pro cRPG je pak prave DrDo se svymi systemy a omezenimi, zatimco DrD II je vice nez lakavou alternativou, protoze dovoluje a umoznuje mnohem, mnohem vic. Navic podporuje fantazii a napady a neubiji je, tak jako DrDo a cRPG. V tom spatruji naprosto jednoznacny dukaz, ze objektivne je DrD II proste lepsi z hlediska RPG. Z hlediska konkretnich hracu/PJ to tak byt nemusi, ale to uz do hry vstupuji naprosto subjektivni a nezridka zkreslena meritka a v pripade DrDo i emoce.
V DrDo jsem se nahral extremne moc, podobne v DrD+ a posledni rok celkem dost i DrD II (a to jen ruzne testovane veci) a zcela jednoznacne preferuji DrD II. Rozdil je to asi stejny jako kdyz hrajes jeskyne a pak najednou vyjdes hrat do sveta.
Secrets are power.
- Allathay
- Příspěvky: 295
- Registrován: 29. 1. 2006, 13:15
- Bydliště: Stupava / BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
+1Resurrection píše:Rozdil je to asi stejny jako kdyz hrajes jeskyne a pak najednou vyjdes hrat do sveta.
btw nazov treba zmenit na "DrD nebo DrD+ nebo DrD2"
Text uvedeny vyssie ma sluzit ako hlboke intelektualne posolstvo, ktore chcem odovzdat vsetkym pozornym citatelom. Dufam, ze som ho vyuzil spravne...
Re: DrD nebo DrD+
Na tom něco bude...Resurrection píše:Z hlediska konkretnich hracu/PJ to tak byt nemusi, ale to uz do hry vstupuji naprosto subjektivni a nezridka zkreslena meritka a v pripade DrDo i emoce.
DrD považuji za hru, pro které se mi dobrodružství vymýšleli vždycky nejlépe a pravidla mi v tom vůbec nebránila (ani pře hře)
Ale je fakt, že to je hlavně tím, že DrD jsem hrál ze všech her nejdéle a dost v tom hraní nostalgické vzpomínky z dětství a puberty a nehráli jsme podle přesných pravidel knihy.
Uvidíme, co DrD2.
Ale myslím, že DrD u mě zůstane hlavně pro to nostalgické "zahrajeme si zase Dračák"?
Řekl bych, že to má dost staromilců právě proto (a nová pravidla se jim třeba nechce číst) - v tomhle případě ale odhaduji, že i nemálo družin, které jsou stále u DrD si ze zajímavosti nové DrD přečte, zahraje a přejde na něj (možná ne nastálo vzhledem k té nostalgické kampani, kterou hrajou už několik let, ale zahrát pár sezení vyzkouší určitě).
Re: DrD nebo DrD+
To chybi uz 10 let, nebo snad na obalce DrD 1.6 PPZ nejake vidis? Vlastne skoro 15 - na PPZ 1.5 z roku 1997 uz je taky drak bez doupete.Vallun píše: (a navíc tam chybí to doupě, zbyl nám jen drak, asi bezdomovec:)
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
Tohle přirovnání moc nechápuResurrection píše:Rozdil je to asi stejny jako kdyz hrajes jeskyne a pak najednou vyjdes hrat do sveta.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Allathay
- Příspěvky: 295
- Registrován: 29. 1. 2006, 13:15
- Bydliště: Stupava / BA
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
Bajo: rozdel je v moznostiach - pri preliezani jaskyn mas relativne obmedzene pole posobnosti, pohybu a pod. oproti tomu ked vyleziez z utiahnutej a tmavej jaskyne von na svetlo...
Text uvedeny vyssie ma sluzit ako hlboke intelektualne posolstvo, ktore chcem odovzdat vsetkym pozornym citatelom. Dufam, ze som ho vyuzil spravne...
- Vallun
- Příspěvky: 32329
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
Res - na Tvou emotivní filipiku s dovolerním odpovím, až se u ní nebudu tolik smát. Jako, ne že bych s lecčíms, cos napsal nesouhlasil, ale některé formulace a závěry jsou orpavdu veselé.
Bouchi - já jo:) pravidla mám totiž v deskách, na jejichž obálce je původní obrázek, ty současná (1.6) jsou natolik nevýrazná,že si je nepamatuji a to jsem je měl v ruce v úterý:/
Bouchi - já jo:) pravidla mám totiž v deskách, na jejichž obálce je původní obrázek, ty současná (1.6) jsou natolik nevýrazná,že si je nepamatuji a to jsem je měl v ruce v úterý:/
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32329
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
Tak otázka je, jestli je to pravda - a to podle mne není;) Ale i obrazná stránka toho přirovnání kulhá...jeskyně nabízí 3 D prostor a všelijak pokroucené tunely...Allathay píše:Bajo: rozdel je v moznostiach - pri preliezani jaskyn mas relativne obmedzene pole posobnosti, pohybu a pod. oproti tomu ked vyleziez z utiahnutej a tmavej jaskyne von na svetlo...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: DrD nebo DrD+
Vallun, ty si DrD II už hral/videl?
Vidím presne paralelu vo vývoji AD&D => D&D 3.x => D&D 4e. Keď vyšla tretia edícia, tony DMov blergh-ovali, že nastáva algoritmizácia, powergaming, komplikovanosť, že sa svet rúti do záhuby. Pamätám si, ako bol z toho Dalcor smutný... a potom veselo hral.
To isté sa zopakovalo so štvrtou edíciou.
To, že niekto tvrdí, že vývojový tím tvrdí, že nový štýl je lepší než starý, je tvoja konštrukcia, ktorá na mňa pôsobí negativisticky. Reálne tu máme tri disparátne herné štýly: klasický Dračák, kvázirealistické Plusko, a viac príbehovú Dvojku. Máš možnosť výberu.
Viem, že množstvo ľudí túži po DrD 1.7, 1.8 atď, ale reálne je nemožné plátať 20ročný systém, pretože od istej chvíle sa poplátať nedá. Tie snahy o sprehľadnenie mechaník a ich zjednotenie by len viedli k prekopaniu systému a na to u nás neexistuje koherentný kreatívny potenciál v podobe tímu, ktorý by bol ochotný investovať rok času do novej edície. To, že by bolo 1.7 všeobecne vítana a mala zmysel pre všetky, je pravda len vtedy, ak si uvedomíme, že ,,všetci = všetci hardcore hráči Dračáku", ale na webe bolo mnohokrát povedané, že to je hra pre nových hráčov.
V DrD2 vidím veľký potenciál u hráčov, ktorí od Dračáku odišli, v živote by sa k nemu nevrátili (napr. všetci tí D&Dčkari), ale tento zgruntu nový systém im ponúka atraktívnu možnosť ho opäť hrať.
Vidím presne paralelu vo vývoji AD&D => D&D 3.x => D&D 4e. Keď vyšla tretia edícia, tony DMov blergh-ovali, že nastáva algoritmizácia, powergaming, komplikovanosť, že sa svet rúti do záhuby. Pamätám si, ako bol z toho Dalcor smutný... a potom veselo hral.
To isté sa zopakovalo so štvrtou edíciou.
To, že niekto tvrdí, že vývojový tím tvrdí, že nový štýl je lepší než starý, je tvoja konštrukcia, ktorá na mňa pôsobí negativisticky. Reálne tu máme tri disparátne herné štýly: klasický Dračák, kvázirealistické Plusko, a viac príbehovú Dvojku. Máš možnosť výberu.
Viem, že množstvo ľudí túži po DrD 1.7, 1.8 atď, ale reálne je nemožné plátať 20ročný systém, pretože od istej chvíle sa poplátať nedá. Tie snahy o sprehľadnenie mechaník a ich zjednotenie by len viedli k prekopaniu systému a na to u nás neexistuje koherentný kreatívny potenciál v podobe tímu, ktorý by bol ochotný investovať rok času do novej edície. To, že by bolo 1.7 všeobecne vítana a mala zmysel pre všetky, je pravda len vtedy, ak si uvedomíme, že ,,všetci = všetci hardcore hráči Dračáku", ale na webe bolo mnohokrát povedané, že to je hra pre nových hráčov.
V DrD2 vidím veľký potenciál u hráčov, ktorí od Dračáku odišli, v živote by sa k nemu nevrátili (napr. všetci tí D&Dčkari), ale tento zgruntu nový systém im ponúka atraktívnu možnosť ho opäť hrať.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Vallun
- Příspěvky: 32329
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD nebo DrD+
Alef - hrál jsem ho - testovali jsme ho do samého počátku a i přes nezájem tvůrců (nulové reakce na maily) jsme v tom pokračovali dle možností až vlastně doteď (byť spíš méně hraní a více diskusí, protože na DrD 2 se docela těžko shánějí v mém okolí lidi...).
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: DrD nebo DrD+
To je nemilé, že reakcie neboli.
Snažil som sa nájsť nejaké reakcie, že čo konkrétne vám spôsobovalo najväčšie problémy (okrem ideologických), ale to je možno na separátnu tému.
Snažil som sa nájsť nejaké reakcie, že čo konkrétne vám spôsobovalo najväčšie problémy (okrem ideologických), ale to je možno na separátnu tému.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů