Dandelion
Dandelion
Dandelion
Anotace v Databázi RPG
Bezplatný český systém klasickej školy inšpirovaný mechanikami GURPSu určený primárne pre príbehy, v ktorých dominujú súboje chladnými zbraňami. Oproti iným predstaviteľom ponúka tvorbu postáv založenú na zručnostiach (dovednostiach) a komplexný systém pravidiel dôkladne popisujúci mnoho aspektov reálneho sveta, ktorí ocenia najmä hráči ochotní vymeniť väčší počet mechaník za realistickejšie súboje. Hra je v dispozícii v dvoch príručkách: jadro systému v jednej (ponúkajúci dokonca dve úrovne súbojového systému) a zručnosti spolu s mágiou v druhej.
Anotace v Databázi RPG
Bezplatný český systém klasickej školy inšpirovaný mechanikami GURPSu určený primárne pre príbehy, v ktorých dominujú súboje chladnými zbraňami. Oproti iným predstaviteľom ponúka tvorbu postáv založenú na zručnostiach (dovednostiach) a komplexný systém pravidiel dôkladne popisujúci mnoho aspektov reálneho sveta, ktorí ocenia najmä hráči ochotní vymeniť väčší počet mechaník za realistickejšie súboje. Hra je v dispozícii v dvoch príručkách: jadro systému v jednej (ponúkajúci dokonca dve úrovne súbojového systému) a zručnosti spolu s mágiou v druhej.
- Přílohy
-
- Dandelion.rar
- (2.6 MiB) Staženo 65 x
Re: Nákup z Fantasyobchodu
Čím sa Dandelion líši od tony podobných amatérskych nedokončených produktov, azda okrem čírej veľkosti?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Nákup z Fantasyobchodu
OK, preletel som to a ... ach, asi sa to malo volať O.S.U.D. (s podtitulom ,,neobsahuje tabuľky polomeru bradaviek").
Určite to nie je jediný predstaviteľ totoho žánru (videl som ešte niekde inde takýto nehrateľný megakolos), ale je to pekný príklad éry, kde snaha opravidlovávať všetko vedie ku strašnej kuriozite a tiež éra číreho matfyzáckizmu (,,Provedeme výpočet defenzívy...")
Inak systém je 2d10 a v základnej 144 stranovej príručke sú prakticky len samé mechaniky a to len pre tvorbu postáv a klasický i štandardný súboj. Nie sú tam žiadne povolania, systém je znalostný, o čom pojednáva druhá príručka. Rovnako v základnej príručke nie je mágia.
V pravidlách sa štandardne operuje váženými priemermi a vzorce lietajú vzduchom zhora zdola, rovnako ako tabuľky a napr. základný súboj má natoľko divé výpočty, že by to mohlo byť asi aj bezkockové (kopa vecí sa dá predpočítať, ale aj tak).
Ukážka:
Súboj je kúzelný, najprv si hádžeme na útok, podľa piatich výsledkov určíme príslušný koeficient úspešnosti. (medzi 0 a 2, stredné hodnoty sú zlomky, 1 je bežný úspech)
Potom si hádžeme na prieraznosť, detto 5 výsledkov.
Zranenie zrátame z dvoch koeficientov a prieraznosti, vydelíme 10kou a máme to.
Systém definuje 5 mier úspechu, ktoré sa odvodia z číselnej hodnoty získanej rozdielov aktívnej a pasívnej charakteristiky, skonzultuje sa megatabuľka, ktorá určí číselné hranice a podľa hodu a tabuľky sa určí miera úspechu.
Toto je samozrejme basic súboják, rozšírený som nemal duševnú silu chápať.
Perlami sú samozrejme nuansy typu ,,brnenie sa opotrebúvava", či ľaváci.
P. S. Na konci je veta ,,Po mnoha hodinách vysilujícího hraní přichází konec hry." Vskutku.
Určite to nie je jediný predstaviteľ totoho žánru (videl som ešte niekde inde takýto nehrateľný megakolos), ale je to pekný príklad éry, kde snaha opravidlovávať všetko vedie ku strašnej kuriozite a tiež éra číreho matfyzáckizmu (,,Provedeme výpočet defenzívy...")
Inak systém je 2d10 a v základnej 144 stranovej príručke sú prakticky len samé mechaniky a to len pre tvorbu postáv a klasický i štandardný súboj. Nie sú tam žiadne povolania, systém je znalostný, o čom pojednáva druhá príručka. Rovnako v základnej príručke nie je mágia.
V pravidlách sa štandardne operuje váženými priemermi a vzorce lietajú vzduchom zhora zdola, rovnako ako tabuľky a napr. základný súboj má natoľko divé výpočty, že by to mohlo byť asi aj bezkockové (kopa vecí sa dá predpočítať, ale aj tak).
Ukážka:
Mreža je operátor sčítania, ktorý hovorí zároveň o váhe daného činiteľa (# 3 x obratnosť = v menovateli bude obratnosť s váhou 3), tilda je operátor odčítania, ktorý v menovateli používa kladnú hodnotu i pre záporné čísla.Ofenzíva = 2 × dovednost ovládání zbraně (pro daný typ zbraně) # obratnost # nebezpečnost zbraně
Defenzíva = 2 × dovednost obrana # 3 × obratnost # intuice # 2 × obrana zbraně # 2 × obrana štítu ~ 2 × nepohyblivost
zbroje ~ velikost tvé postavy
Súboj je kúzelný, najprv si hádžeme na útok, podľa piatich výsledkov určíme príslušný koeficient úspešnosti. (medzi 0 a 2, stredné hodnoty sú zlomky, 1 je bežný úspech)
Potom si hádžeme na prieraznosť, detto 5 výsledkov.
Zranenie zrátame z dvoch koeficientov a prieraznosti, vydelíme 10kou a máme to.
Systém definuje 5 mier úspechu, ktoré sa odvodia z číselnej hodnoty získanej rozdielov aktívnej a pasívnej charakteristiky, skonzultuje sa megatabuľka, ktorá určí číselné hranice a podľa hodu a tabuľky sa určí miera úspechu.
Toto je samozrejme basic súboják, rozšírený som nemal duševnú silu chápať.
Perlami sú samozrejme nuansy typu ,,brnenie sa opotrebúvava", či ľaváci.
P. S. Na konci je veta ,,Po mnoha hodinách vysilujícího hraní přichází konec hry." Vskutku.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Nákup z Fantasyobchodu
Dandelion jsme vybrali z nostalgie - byl to ve své době velký objev pro deseti, dvanáctileté hráče, kteří znali jen Drd. Dnes nad hrou kde kdo orne nos, protože vývoj je někde jinde, ale pokud se na pravidla člověk podívá z kontextu doby, je tam spousta zajímavých myšlenek...
Re: Nákup z Fantasyobchodu
Řekl bych, že dobou vzniku.Alef0 píše:Čím sa Dandelion líši od tony podobných amatérskych nedokončených produktov, azda okrem čírej veľkosti?
Re: Nákup z Fantasyobchodu
Na stránke spomínaš, že 1997. Z ktorého roku je ten text? Rozhodne je dobré vykopávať takéto srdcolamy, aby na ne história a ďalší dizajnéri nezabudli.
Ja by som prisahal, že som kdesi videl českú (alebo to bola slovenská?) rovnako monumentálnu hru a nebola to mýtická Zsolkova Heroica. Poznáš niekoho, kto to hral? Resp. pre ktorých konkrétnych hráčov to bol objav?
Napr. pozitívne vidím tú snahu o exaktnú mieru úspechu, to bolo v našej dobe asi dosť inovatívne (mal to GURPS?) a dokonca popis efektov v prípade dosiahnutia jednotlivých piatich hladín. Hladinám pripadajú aj slovné popisy, ale tie som prakticky v hre nespozoroval.
Pozoruhodné ešte je to určovanie Difficulty Classov, akurát, že DC sa musia predpočítať pred začiatkom hry, lebo sú dosť šialené. A ešte ma fascinovalo, že namiesto sčítavania sa veci veľmi často násobia, čo vedie k plejáde zlomkov a prakticky to bráni výpočtom z hlavy.
Je tam jednotná mechanika 1d100 (aj keď to znie ako oxymoron), ktorou sa vyhodnocuje všetko. Ak som človek, mám silu 26-35. Ak si hodím pri generovaní postavy povedzme 30, a idem vyrážať dvere...
...tak PJ musí vedieť veľkosť dverí. Moje dvere sú povedzme (1 yard + 2,1 yardu) * 3 couly, t. j. mám 9,3 základnú obťažnosť. Keďže sú zavreté na kľučku, skonzultujem tabuľku koeficientu uzatvorenia a vyčítam násobok 1/2. Za drevo je koeficient 1, takže mám celkovú náročnosť 4,5 (budem zaokrúhľovať, teda 5). Rozdiel charakteristík je 25, pozriem do tabuľky a vidím, že hladiny sú 5, 12, 32, 82, 100 (Katastrofa, Neúspěch, Mírný úspěch, Úspěch, Výrazný úspěch), teda na úspech mi stačí hodiť 32 a viac, teda mám 66% šancu, že to otvorím s nejakou prípadnou stratou. Problém vidím v tom, že v každom overení treba konzultovať tabuľku, lebo nie je šanca si to zapamätať.
Ja by som prisahal, že som kdesi videl českú (alebo to bola slovenská?) rovnako monumentálnu hru a nebola to mýtická Zsolkova Heroica. Poznáš niekoho, kto to hral? Resp. pre ktorých konkrétnych hráčov to bol objav?
Napr. pozitívne vidím tú snahu o exaktnú mieru úspechu, to bolo v našej dobe asi dosť inovatívne (mal to GURPS?) a dokonca popis efektov v prípade dosiahnutia jednotlivých piatich hladín. Hladinám pripadajú aj slovné popisy, ale tie som prakticky v hre nespozoroval.
Pozoruhodné ešte je to určovanie Difficulty Classov, akurát, že DC sa musia predpočítať pred začiatkom hry, lebo sú dosť šialené. A ešte ma fascinovalo, že namiesto sčítavania sa veci veľmi často násobia, čo vedie k plejáde zlomkov a prakticky to bráni výpočtom z hlavy.
Je tam jednotná mechanika 1d100 (aj keď to znie ako oxymoron), ktorou sa vyhodnocuje všetko. Ak som človek, mám silu 26-35. Ak si hodím pri generovaní postavy povedzme 30, a idem vyrážať dvere...
...tak PJ musí vedieť veľkosť dverí. Moje dvere sú povedzme (1 yard + 2,1 yardu) * 3 couly, t. j. mám 9,3 základnú obťažnosť. Keďže sú zavreté na kľučku, skonzultujem tabuľku koeficientu uzatvorenia a vyčítam násobok 1/2. Za drevo je koeficient 1, takže mám celkovú náročnosť 4,5 (budem zaokrúhľovať, teda 5). Rozdiel charakteristík je 25, pozriem do tabuľky a vidím, že hladiny sú 5, 12, 32, 82, 100 (Katastrofa, Neúspěch, Mírný úspěch, Úspěch, Výrazný úspěch), teda na úspech mi stačí hodiť 32 a viac, teda mám 66% šancu, že to otvorím s nejakou prípadnou stratou. Problém vidím v tom, že v každom overení treba konzultovať tabuľku, lebo nie je šanca si to zapamätať.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Nákup z Fantasyobchodu
Ten text vznikal v letech 1991 až 1997, já osobně jsem se s ním setkal poprvé někdy v tom roce 97 a byl to por mě docela objev... Hlavně ale inspirační, hru jsem nikdy nehrál a lidi, kteří ji hráli už dlouho nevídám...
Re: Nákup z Fantasyobchodu
Tipujem, že to bol prelom v realističnosti a komplexnosti súbojov (tento aspekt lákal mnohých hráčov)?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dandelion
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Re: Dandelion
O Dandelione som v živote nepočul, na svetlo ho vytiahol skaven a pár mojich postrehov je vo vedľajšej téme.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup z Fantasyobchodu
Skavene, a kolik lidí ho v té době objevilo? Já o něm až do dneška nikdy neslyšel.skaven píše: ↑28. 4. 2011, 20:18 Dandelion jsme vybrali z nostalgie - byl to ve své době velký objev pro deseti, dvanáctileté hráče, kteří znali jen Drd. Dnes nad hrou kde kdo orne nos, protože vývoj je někde jinde, ale pokud se na pravidla člověk podívá z kontextu doby, je tam spousta zajímavých myšlenek...
Mám pochybnosti, že by to nějaký dvanáctiletý nebo dokonce desetiletý hráč zvládl hrát.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti