Doporučení RPG her

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Doporučení RPG her

Příspěvek od RPG Fórum »

Tohle téma je tu pro ty z vás, kteří si chtějí nechat doporučit nějaké RPG. Pokud hledáte hru, ptejte se tady. Čím podrobněji vylíčíte, co vás zajímá, tím větší šance, že vám někdo něco doporučí.

Téma vzniklo sloučením několika předešlých menších.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Hry so zabavnym, jednoduchym, taktickym subojom

Příspěvek od Bifi »

Peekay píše:Ja osobne to najhorsie vidim v socialnych konfliktoch (pretoze tam su akcie a ich zelane efekty dost... ezotericke).
Geniálne povedané, ešte aj ilustrujúce technický prístup k RPG-čkám.

Samozrejme s tým nesúhlasím, ale ako skratka je to dobré.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry so zabavnym, jednoduchym, taktickym subojom

Příspěvek od Pieta »

Pieta píše:Anima Prime je "kecáš, za to získáváš kostky, ty hodíš, podle výsledků je rozházíš do dvou dalších poolů kostek; za jedny aktivuješ schopnosti, druhými útočíš; navíc máš třetí pool, který pokud je prázdný, nemůžeš kecat; navíc v kole, kdy kecáš, neútočíš, a v kole, kdy útočíš, nekecáš".
Oprava: V kole, kdy kecáš, kecáš před házením, v kole, kdy útočíš, kecáš po házení.
Tak už jsem si to zahrál, a musím uznat... Měl jsem pravdu. (:

Je to hodně zábavné. Je to dost jednoduché, i když ne úplně intuitivní, a je tam řada schopností, mezi kterými se ne úplně jednoduše vybírá a které si člověk při tvorbě postavy musí někam přepsat, ale hra samotná už pěkně odsejpá.

Ale nemyslím, že bych boje označil za taktické, začínající postavy mají spíš každá jednu nebo dvě taktiky, které jí fungují, a do těch se nějak musí vejít.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: Hry so zabavnym, jednoduchym, taktickym subojom

Příspěvek od Corvus »

no nakoniec som zvolil zlahka upraveny Mouse Guard, keby to niekoho zaujimalo. ale musim otestovat ako sa to chova v praxi..
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Quentin »

Bajo píše:Hledám:
systém ve ktrém vývoj postavy odráží vzniklou fikci a nebo (/a zároveň) uskutečnění určité fikce pro vývoj postavy vyžaduje.
Případně v kombinaci ne jen na vlastnosti a schopnosti, ale i na kariéry, prestižní povolání, nedostupné chopnosti, apod...
zn.: Něco mezi BE a WFRP.
Existuje něco takového?
Napadá mě BW. Nedávno jsme se o tom u nás bavili a možná by to celkem snadno šlo udělat v DrdII.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Bajo »

Je BW me taky napadlo, ale do prikladu jsem zvolil BE, protoze se vaze na setting a tedy je z toho fikcniho hlediska alespon v nekterch ohledech trochu konkretnejsi (cti: ne uplne vsechno musi vymyslet vypravec :) ). Každopadně pro fantasy bych samozřejmě BW volil jako alternativu pro BE.
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od jonka »

hlásím se, že ne úplně chápu co píšeš v prvním příspěvku. mohl bys mi zkonkretizovat co znamená spojení "vývoj postavy odráží vzniklou fikci"?
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Bajo »

postava se zlepsuje v elementarni magii. ve fikci je vysvetleno proc a jak (napr. stala se clenem nejakeho radu a experimentuje s timto oborem)..
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Quentin »

Jonka: Když strávíš celý session vyjednáváním, tak nedostaneš obecný lvl (tzn +1 do meče, +5hp, +1 do všech skillů), ale zvedne se ti jen to vyjednávání. Basically burning wheel.
Zároveň, pokud se chceš naučit něco, na co sám nestačíš (válečník se rozhodne, že začne kouzlit), tak musíš jít a najít někoho, kdo tě to naučí.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Jarilo »

Bajo: Hledáme asi oba něco hodně podobného =).

Obecně se snažím přijít na něco kloudného, kde je systém s fikcí hodně provázaný co do rozvoje postavy. Kariéry či životní stezky se mě osobně líbí moc, stejně tak třebas idea zlepšování dovedností v BW atp...
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Sosacek »

Muzes pouzit libovolnej FATE (existuje fantasy FATE3 varianta s dost adnd feelingem) a ten constraint fikce -> mechaniky si delat sam, kdyz se pokazdy hrace zeptas "a jak to?".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Bajo »

Abysme si rozumeli. Ze fikce jde delat ruznymi vhodnymi otazkami a vlastni kreativitou, ale to neni to co momentalne hledam. Jde mi o system ktery to ma nejak opravdu konkretne podchycene, at uz metasystemem, nebo provazanim se systemem, nebo cokoliv jineho co nejak funguje.
Uživatelský avatar
Mytko
Příspěvky: 1191
Registrován: 6. 5. 2005, 18:02
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hledá se systém! (aneb o čem jsou které hry)

Příspěvek od Mytko »

Mam pocit, ze takym systemom je Pendragon.

Postava je popisana pomocou:
Vlastnosti
Povahovych crt (traits) - stedrost / lakomstvo, odvaha / zbabelost
Vasni (passions) - nenavist k sasom
Dovednosti (skills) - plavanie, boj s mecom

Postava pocas hry zbiera "kvacky" k dovednostiam, vasnam a crtam. Na konci herneho roka sa na zaklade kvacok vyhodnocuje ci jednotlive charakteristiky postave stupli.

- Dovednosti dostavaju kvacky za velmi uspesne vykonanie cinnosti (kriticky uspech).
- Povahove crty dostavaju kvacky za to, ak sa postava vyrazne sprava urcitym sposobom. Vyrazne vysoka crta zaroven do urcitej miery omedzuje ako sa mozes spravat. Kazda crta je zviazana so svojim opakom a ich sucet je 20. Ak jedna z nich stupne, druha klesne.
- Vasne dostavaju kvacky ak ich uspesne vnesies do hry (za urcitych okolnosti mozes invokovat vasen => hod rozhoduje ci bolo vyvolanie vasne uspesne alebo nie) a klesaju, ak neuspesne.

Zhrnutie:
* Ak postava vela bojuje s mecom, bude jej rast skill na boj s mecom.
* Ak sa postava sprava lakomo, tak jej bude rast lakomstvo a klesat stedrost.
* Cim vyssie bude mat lakomstvo, tym vacsia je sanca ze sa zachova lakomo aj ked nechce.
* Cim castejsie bude spoliehat na svoje vasne, tym viac sa budu menit.
DRD2
"I thrust that you understand it isn't just the Narator's job to make sure everybody's having fun. It's everybody's job to make sure everybody is having fun."
- Jonh Wick, Houses of the Blooded
Uživatelský avatar
Erric
Příspěvky: 1473
Registrován: 17. 10. 2006, 13:32
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

RPG na Cesty

Příspěvek od Erric »

Existuje nejake RPG nebo Larp, co k nemu nejsou potreba kostky ani tuzky ani deniky a da se hrat treba pri turistickem vyslapu na kopec?
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: RPG na Cesty

Příspěvek od Alef0 »

Barón Prášil. Chce síce žetóny / mince / kamienky, ale tie môžete držať v ruke.

Povedzte nám, Barón, ako ste presťahovali Sněžku z Poľska do Čiech.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: RPG na Cesty

Příspěvek od Aljen »

Samozrejme ze Sherpa
What is it? It's an RPG that you can play outside - even while hiking. It uses a digital watch with a stopwatch feature as a randomizer and a character sheet fits on the back of a business card. Hence, you don't have to deal with full-size character sheets or dice while on a hike - just tell the story, which is fortunately easy to do while hiking. Oh, you don't have to hike - you can laze around the beach if you'd rather.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 6 hostů