Kouzlem a mečem
Kouzlem a mečem
Anotace v databázi
Na letošní podzim chystáme vydání subtilní fantasy hry na hrdiny pro rolovými hrami nedotčené hráče a milovníky "old school" hraní. Naším cílem je vydat kompaktní až minimalistickou hru, která bude:
a) jednoduchá na pochopení
b) rychlá na přípravu
Herní systém vychází z minimalistického rpg Dungeon Squad, na jehož vydání se nám podařilo ujednat licenci. Systém je lehce rozšířený, ale zachovává si podobnou míru abstrakce jako předloha.
Aby hra byla dobře použitelná, vyjde jako boxík obsahující všechny důležité doplňky a vychytávky, včetně sady lehce zdobených kostek.
V současné chvíli probíhá testování pravidel, ladění výchozích dobrodružství a práce na grafice. Pakliže by se kdokoli měl zájem na vývoji podílet, rádi pomoc uvítáme. Název produktu momentálně není definitivně stanoven (pracovně tomu říkáme "Brutální řežba" ), v záhlaví této diskuze je umístěna anketa současných nejzajímavějších návrhů. pokud máte jiný nápad, sem s ním!
Naposledy upravil(a) skaven dne 19. 10. 2010, 10:24, celkem upraveno 2 x.
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
tak samozřejmě problém je v tomto
podle mě figurky nebudou vadit.
*
protože totoCorvus píše:figurky zabijaju predstavivost.
je Corvusův problém s d20 soubojovým systémem, ale vůbec to nepotvrzuje předchozí (chybnou)* hypotézu.Corvus píše:to je o inom. uz som to niekde vysvetloval ze ked pozeram na figurky a mapku tak vidim len figurky a mapku a nie bojisko, hrdinov a protivnikov.
a najzaujimavejsie suboje som zazil v opisovacom systeme a naopak najnudnejsie na stvorcekovom papieri. to taktizovanie s rohmi, vzdialenostami, AoO, flankovanim a podobnym bullshitom je pre mna zabijak, pretoze je to totalne vzdialene mojej predstave dynamickeho boja.
podle mě figurky nebudou vadit.
*
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
ha! len ciastocne mas pravdu. mam problem s hocijakym bojovym systemom, co nadradzuje mapkove taktizovanie nad ingame taktizovanim, pretoze ma nuti rozmyslat v rovine mapky a nie v rovine fikcie a tym od nej odvadza pozornost.je Corvusův problém s d20 soubojovým systémem, ale vůbec to nepotvrzuje předchozí (chybnou)* hypotézu.
ok zoberme to tak ze v KaMe nebude mapkove taktizovanie ala d20. naco potom ale figurky, ak okolo nich nebude nejaky takticky mechanizmus? by ma zaujimalo jak ich pouzivat v systeme, ktory s nimi vobec nerata (DS k takym radim). jedina funkcia je potom naozaj len to, ze vidis kto je pri kom...ci je to este na nieco dobre?
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
Corvus: Ale všimni si, že o přítomnosti figurkách v box setu nepadlo ze strany Mytaga ani slovo (nebo se pletu?) =).
Místo figurek můžeš klidně použít žetony, zátky, atd - jde pouze o znázornění situace na bojišti.
Já osobně mám třebas taky raději taktizování v rámci fikce a ne na battlegridu, ale figurky (rozuměj v mém podání miniatury) jsou hezkým zpestřením a také pomocí při větších nepřehledných soubojích, vůbec to dle mě nepodmiňuje přítomnost battlegridu (ale třebas jen hrubého náčrtku scény) a taktizování v rámci systému - mechanik.
Ale to už zase odbočuji, sorry =).
Místo figurek můžeš klidně použít žetony, zátky, atd - jde pouze o znázornění situace na bojišti.
Já osobně mám třebas taky raději taktizování v rámci fikce a ne na battlegridu, ale figurky (rozuměj v mém podání miniatury) jsou hezkým zpestřením a také pomocí při větších nepřehledných soubojích, vůbec to dle mě nepodmiňuje přítomnost battlegridu (ale třebas jen hrubého náčrtku scény) a taktizování v rámci systému - mechanik.
Ale to už zase odbočuji, sorry =).
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
To je dobrá otázka pro člověka, který si bere si zápisník s tužkou i do hospody aby tam mohl při vysvětlování čehokoliv kreslit názorné čmáranice.Corvus píše:naco potom ale figurky, ak okolo nich nebude nejaky takticky mechanizmus? by ma zaujimalo jak ich pouzivat v systeme, ktory s nimi vobec nerata (DS k takym radim).
Odpověď bych položil asi tak: jsou chvíle, kdy figurky (a nákresy) nevyužiju.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
Rád bych se vyjádřil stran figurek: figurky v boxíku budou, ale budou to papírové figurky s podstavci (podobné jako byly v Pánovi prstenů od MF), takže cenu setíku to zvedne minimálně. V současné chvíli se figurky používají na tři věci:
a) znázorní se jimi pořadí, ve kterém jdou postavy dungeonem
b) znázorní se jimi pořadí iniciativy
c) znázorní se jimi bojová situace
Ve hře nebude battle grid a s největší pravděpodobností bude finální verze používat abstraktní pohyb (tedy žádné přesné metry, čtverečky, hexy)...
Jinak v současné chvíli pečlivě testujeme a přepisujeme, sbíráme zpětnou vazbu... ohlasy jsou veskrze dvojí, jedni jsou nadšeni, druzí znechucení Co víc si můžeme přát! Pokud byste někdo měli zájem pomoci s vývojem, budeme moc rádi, přivítáme zejména hráče - testery.
a) znázorní se jimi pořadí, ve kterém jdou postavy dungeonem
b) znázorní se jimi pořadí iniciativy
c) znázorní se jimi bojová situace
Ve hře nebude battle grid a s největší pravděpodobností bude finální verze používat abstraktní pohyb (tedy žádné přesné metry, čtverečky, hexy)...
Jinak v současné chvíli pečlivě testujeme a přepisujeme, sbíráme zpětnou vazbu... ohlasy jsou veskrze dvojí, jedni jsou nadšeni, druzí znechucení Co víc si můžeme přát! Pokud byste někdo měli zájem pomoci s vývojem, budeme moc rádi, přivítáme zejména hráče - testery.
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
V současné chvíli se figurky používají na tři věci:
a) znázorní se jimi pořadí, ve kterém jdou postavy dungeonem
b) znázorní se jimi pořadí iniciativy
c) znázorní se jimi bojová situace
Ve hře nebude battle grid a s největší pravděpodobností bude finální verze používat abstraktní pohyb (tedy žádné přesné metry, čtverečky, hexy)...
skus napisat dovody pre oba stavy...ohlasy jsou veskrze dvojí, jedni jsou nadšeni, druzí znechucení
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
ja osobne jsme nadsen jednoduchosti a tou moznosti rozlozit hru vsude
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
Pokud to shrnu, jedněm se líbí, že pravidla jsou rozsahem krátká, srozumitelná a jsou esencí "old school hraní", druhým se nelíbí, že hra nepřináší nic převratného ani nového a není "moderní".Corvus píše:skus napisat dovody pre oba stavy...
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
Superskaven píše:Pokud to shrnu, jedněm se líbí, že pravidla jsou rozsahem krátká, srozumitelná a jsou esencí "old school hraní"Corvus píše:skus napisat dovody pre oba stavy...
skaven píše: druhým se nelíbí, že hra nepřináší nic převratného ani nového a není "moderní".
To je celkem častý názor v poslední době na všechno.
Zase použiju oblíbený příměr s hudbou:
Motorhead opět nahráli další desku. Co k ní napsat, je stejná, jako ty předchozí. A je sakra dobrá.
... Tedy, kvalita se podle mě nedá poměřit moderností a novodobou převratností.
I to, co je těžce nemoderní, může být hodně kvalitní.
Nevím, jak je to u RPG, ale u takového příkladu hudby (v něčem to bude asi podobné) - těžko vymyslet něco nového. Všechno tu už v nějaké formě bylo.
Proč nepoužít něco, co osvědčeně funguje pořád.
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
Nikdy by sme nezisli zo stromov ... pcha, nevyliezli z oceanov!Proč nepoužít něco, co osvědčeně funguje pořád.
Co tym myslis??a není "moderní".
Mne pride Dungeon Squad dost moderny svojim focusom na urcity herny output napriklad.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
jestli mohu rici ze sveho pohledu jak Kouzelem a Mecem vidim tak rozhodne ma na trhu misto uz jen tim, ze je fakt start pro mlade hrace a pdole emho radej 100 startupu pro mlade nez 1 dnd... tim nerikam, ze jendo je spatne ci druhe, ale tento produkt primarne cili na zacinajici segment, takze jednoduchost a srozumitelnost je jasne zadani a to dany produkt splnuje a ze na sebe bali i jine segemnty, jedine dobre...
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
DezinterpretaceAljen píše:Nikdy by sme nezisli zo stromov ... pcha, nevyliezli z oceanov!Proč nepoužít něco, co osvědčeně funguje pořád.
Mohli bychom se dohadovat, zda to osvědčeně fungovalo, pokud se slezlo ze stromů a vylezlo z oceánů.
Nebo zda to skutečně nefungovalo, když některé druhy stále neslezli/nevylezli.
Jasně, že se vždy budou hledat nové směry, ale to není podle mě to, co by mělo být pro RPG hru tak zásadní v příměru kvality.
Moderní není jasně daný ekvivalent kvality (alespoň pro mě).Aljen píše:Co tym myslis??a není "moderní".
Mnoho moderních věcí se těm starým nevyrovná (ano, platí to i naopak ... ale opět, o kvalitě hry to říkat nic nemusí).
EDIT: Ale ta otázka nebyla pro mě, omlouvám se... i tak na ní za sebe odpovídám.
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
k té hudbě: je celkem rozdíl jestli album poslechneš za (zhruba) hodinu nebo máš domlouvat a organizovat hraní hry, která ve výsledku přijde půlce hráčů nezajímavá/neoriginální...
Life is just a dream on the way to death.
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Nový projekt nakladatelství Mytago
Tu ťahám za jeden povraz s Lemmym - hipsterský nu-metal a metal-core je proste na 99% sračka a napriek tomu to kopa ľudí počúva, len preto že to je "moderné" a "in" (hype marketing a pod.) a "pozrite, je tam aj saxofón! hú!".
Musíme rozumieť svojej minulosti. Ale musíme mať jasnú reflexiu voči minulosti, aby sme zistili, čo fungovalo (nebyť zbytočne konzervatívni). A neochudobňovať sa o možnosť vyvíjať sa inováciou a rôznymi experimentmi. Ale nebyť zaslepený v zmysle "to je 5 rokov staré, to už nikomu nič nepovie a nemôže to fungovať, potrebujeme niečo nové, lebo nemôžeme dokola predávať henten produkt z 1987, už ho všetci majú". Výsledkom bude a) postupné vylepšovanie starých dizajnov do úplnej dokonalosti, a b) objavovanie nových smerov, ktoré na veci nahliadajú z úplne iného uhla (a zdanlivo anulujú všetko, čo sme si dovtedy mysleli, ale treba IMHO len pár rokov počkať).
Musíme rozumieť svojej minulosti. Ale musíme mať jasnú reflexiu voči minulosti, aby sme zistili, čo fungovalo (nebyť zbytočne konzervatívni). A neochudobňovať sa o možnosť vyvíjať sa inováciou a rôznymi experimentmi. Ale nebyť zaslepený v zmysle "to je 5 rokov staré, to už nikomu nič nepovie a nemôže to fungovať, potrebujeme niečo nové, lebo nemôžeme dokola predávať henten produkt z 1987, už ho všetci majú". Výsledkom bude a) postupné vylepšovanie starých dizajnov do úplnej dokonalosti, a b) objavovanie nových smerov, ktoré na veci nahliadajú z úplne iného uhla (a zdanlivo anulujú všetko, čo sme si dovtedy mysleli, ale treba IMHO len pár rokov počkať).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host