Might & Magic X
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Might & Magic X
Multiplayer je extrémně složitá věc...ale pak by z Might and Magic mohla udělat bombu... I když nevím, ejslti by mou představu nebyl schopen naplnit i WoW či něco jiného,a le placené onlineovky odmítám hrát:)
BTW. Soulgem je dobrá mýšlenka - mne se obvykle stává, že mám truhly plné drahokamů a jsou mi k ničemu... Leda to,že na stolci v HArmondale vypadám opravdu královsky, když mám po obou bocích napěchované truhlice...
A jakpak?A ještě je tam Fatique čili únava; ale to nepokládám za nijak převratný vynález, protože na to se dá vyzát dost snadno.
BTW. Soulgem je dobrá mýšlenka - mne se obvykle stává, že mám truhly plné drahokamů a jsou mi k ničemu... Leda to,že na stolci v HArmondale vypadám opravdu královsky, když mám po obou bocích napěchované truhlice...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
No, ty doplňovací předměty, co v Might and Magic občas najdeš (a jsou dost zásadní), si v Morrowindu časem prostě vyrobíš. Restore fatique, stačí 1 bod za 1 sekundu, a vpodstatě se už nikdy neunavíš. To je právě možná skrytý důvod, proč není vůbec kouzlo restore magicka (mana). Můžeš to doplňovat jen spánkem nebo alchymií... a nebo zcela speciálními situacemi (znamení Atronach, absorb atd.)
Na fatique prostě hra nestojí; na maně ano. V obou případech. Proto jsou taky zásadní ty kouzelné věci, které manu doplňují samovolně (v Might and Magic ne všechny, pokud si vzpomínám - hůlky se prostě vystřílely).
Na fatique prostě hra nestojí; na maně ano. V obou případech. Proto jsou taky zásadní ty kouzelné věci, které manu doplňují samovolně (v Might and Magic ne všechny, pokud si vzpomínám - hůlky se prostě vystřílely).
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
Tak mi ještě napadlo nad Vallunovým problémem, že to samé čeká tvůrce Might and Magic - já jsem VII nespustil před lety ani na Windows XP, a na čemkoli novějším to bude teprve malér. To je důvod, proč si nic nepamatuju - už jsem to hodně dlouhá léta neviděl v chodu.
Takže ono je naprosto nutné nějak sáhnout do engine hry; a je jen otázka, jak moc.
Takže ono je naprosto nutné nějak sáhnout do engine hry; a je jen otázka, jak moc.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Might & Magic X
Might and Magic mají dobré, fungující patche pro WinXP a přes režim kompatibility dobře fungují i na WinVista:) Na všech vyjma těch mých...(mám tam cosi domršeného, na co sám rozhodně nestačím...)
Patche na MM pro XP mohu poskytnout:)
Patche na MM pro XP mohu poskytnout:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
A věda to vyřešila i pro systém 7? Vista je totiž zjevně přechodná stanice, která se moc nechytla.
Mimochodem, to pro ten Morrowind na Planetelderscrolls bude zřejmě něco takového existovat taky; jen jsem to zatím neptřeboval, maje výhodně zastaralý systém (a pečlivě ho udržuji na všech mašinách...)
Pro novou hru se na tohle bude asi třeba kouknout někým, kdo tomu fakt rozumí. Nic tak nenaštve, jako když to nejde rozchodit. Vzpomínám na pochmurné začátky Windows XP, kdy na nich nechodilo skoro nic. Jen Microsoftí hry (Age of Empires) a kdovíproč Heroes of Might and Magic.
Ale to sem už nepatří.
Mimochodem, to pro ten Morrowind na Planetelderscrolls bude zřejmě něco takového existovat taky; jen jsem to zatím neptřeboval, maje výhodně zastaralý systém (a pečlivě ho udržuji na všech mašinách...)
Pro novou hru se na tohle bude asi třeba kouknout někým, kdo tomu fakt rozumí. Nic tak nenaštve, jako když to nejde rozchodit. Vzpomínám na pochmurné začátky Windows XP, kdy na nich nechodilo skoro nic. Jen Microsoftí hry (Age of Empires) a kdovíproč Heroes of Might and Magic.
Ale to sem už nepatří.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Might & Magic X
Jo, tak to netuším, se sedmičkama nemám žádné zkušenosti:( Ale předpokládám,že budou umět minimálně to, co Visty...
Morrowind je ale dílo společnosti, která snad dosud existuje, takže předpokládám,že když si produkt koupím letos, že sakra je kompatibilní se všemi aktuálními systémy a tenhle problém pro starší verze řeší oficiální patch. Zázrak u Mightů je v tom, že ten patch vytvořili nadšenci zdarma, což je úžasné:)
Morrowind je ale dílo společnosti, která snad dosud existuje, takže předpokládám,že když si produkt koupím letos, že sakra je kompatibilní se všemi aktuálními systémy a tenhle problém pro starší verze řeší oficiální patch. Zázrak u Mightů je v tom, že ten patch vytvořili nadšenci zdarma, což je úžasné:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
To je dost děsná představa - jak Visty, tak i většina předchozích Microsoftích modelů uměla zejména odstřihnout všechny staré hry, že to z nějakého důvodu nejde ("a vlastně jste už je stejně hrát nechtěli..."), takže s tím každý zápasí, jak umí různými patches a podobně.předpokládám,že budou umět minimálně to, co Visty
Potíže s dosboxem a jinými vynálezy ve skutečnosti důsledně vyhubily všechny staré hry, takže je dnes už nikdo ani pořádně nezná.
Rekonstruovat Might and Magic nebo blbnout s Morrowindem je dnes tak trochu archeologie. Všichni na tebe kašlou a nikdo nezaručí, že je to a ono ještě funkční.
Mimochodem, Heroes of Might and Magic III mi z neznámých důvodů chodí furt bez problémů přes několik systémů - nevím, jako obávané Visty.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Might & Magic X
HoMaM III chodí na všem, je to totiž program, tkerý moc nepotřebuje komunikvoat se systémem (ztpisovat do registrů a tak) a má dostaečně širokou nabídku grafiky:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
Právě si lámu hlavu, jak vypadá takový editor pro pseudo - 3D, jako je Might and Magic; on to může být možná nakonec ještě větší chaos, když to vidíš "ve skutečnosti".
A nebo je to vlastně 3D, a jen pajduláci jsou 2D, jako hráči z "fotbálku". S tím by se pracovalo dost jednoduše.
Stran těch domečků - když to umí dungeon, mělo by to umět i domeček, to je snadné. Maníka učitě taky.
Jediný zádrhel je možná v dialogovém systému; možná postavy v Might and Magic vůbec neumí mluvit (marně přemýšlím, jestli se mnou někdy někdo opravdu mluvil).
Kolik je v Might and Magic VII dungeonů? Odhadem padesát? A 16 map?
A nebo je to vlastně 3D, a jen pajduláci jsou 2D, jako hráči z "fotbálku". S tím by se pracovalo dost jednoduše.
Stran těch domečků - když to umí dungeon, mělo by to umět i domeček, to je snadné. Maníka učitě taky.
Jediný zádrhel je možná v dialogovém systému; možná postavy v Might and Magic vůbec neumí mluvit (marně přemýšlím, jestli se mnou někdy někdo opravdu mluvil).
Kolik je v Might and Magic VII dungeonů? Odhadem padesát? A 16 map?
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Might & Magic X
Přesně 40:) a map 14:)
Dialogy jsou tam dost skrovné, ale dostačující:)
Co se týče hráčské kreativity prostředí, tak asi nejvíce friendly jsou Baldur´s Gate 2:)
Dialogy jsou tam dost skrovné, ale dostačující:)
Co se týče hráčské kreativity prostředí, tak asi nejvíce friendly jsou Baldur´s Gate 2:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
Proti Morrowindu je to trpajzlík
http://mondgesaenge.de/MGES/morromap/
(na mapě jsou vidět externí lokace, číslované jako šachovnice, černý seznam vpravo jsou interní čili vlastně dungeony a baráky). To i s přihlédnutím k faktu, že se na Morrowindu dungeony hodně opakují (jak jinak v tom množství).
Velikost Might and Magic mi připadá docela zvládnutelná; ba dokonce i o dost větší. I když budou dungeony větší a složitější, než v Might and Magic.
Základ úspěchu je mít něco jako ten editor, aby víc lidí mohlo vyrábět lokace. To je ďábelský trik, který zřejmě ty větší rozměry umožňuje.
http://mondgesaenge.de/MGES/morromap/
(na mapě jsou vidět externí lokace, číslované jako šachovnice, černý seznam vpravo jsou interní čili vlastně dungeony a baráky). To i s přihlédnutím k faktu, že se na Morrowindu dungeony hodně opakují (jak jinak v tom množství).
Velikost Might and Magic mi připadá docela zvládnutelná; ba dokonce i o dost větší. I když budou dungeony větší a složitější, než v Might and Magic.
Základ úspěchu je mít něco jako ten editor, aby víc lidí mohlo vyrábět lokace. To je ďábelský trik, který zřejmě ty větší rozměry umožňuje.
Re: Might & Magic X
To je právě to. Žádný editor na vyrábění lokací není. Jistě tvůrci nějaký měli (Jako u každé hry), ale nezveřejnili ho. Určitě nebyl tak jednoduchý, aby v něm mohl tvořit každý. Nějaké fanouškovské editory existují, ale ty umí měnit předměty, úkoly, příšery. Neumí ale měnit nic z 3D lokací.Argonantus píše:Základ úspěchu je mít něco jako ten editor, aby víc lidí mohlo vyrábět lokace. To je ďábelský trik, který zřejmě ty větší rozměry umožňuje.
Editor, ve kterém tvůrci hru tvořili možná vypadal nějak takto
Všechny pokusy vytvořit novou hru Might and Magic tedy musí vést přes to, že je potřeba nový engine, systém a editor, ve kterém jde hru tvořit.
Zahrajte si Královské kostky - strategické fantasy rpg, inspirované hrou Crusader Kings.
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
Za mořem na vás čekají neznámé končiny. Kudy povede tentokrát cesta do Indie? - Terra incognita
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
Tindo:
Aha. To vypadá skutečně děsivě.
Věřím přesto v to, že je Might and Magic vyroben z objektů; kdeco se tam opakuje. Ty principy budou zřejmě podobné už od Doomu.
Nepamatuji se dobře, ale mám dojem, že se opakovaly i styly dungeonů; v Šestkách zcela jistě, i včetně textur.
Úkol odhalit tu strukturu a spáchat nějaký alespoň trochu přijatelný editor je zřejmě jádro pudla. S editorem to má šanci... ne na nesmrtelnost, ale určitě alespoň na zatraceně dlouhý život.
Ovšem to zjevně znamená udělat to prakticky celé znova.
Jarilo:
Jak tedy vznikly ty obrázky z Emerald Isle? To někdo prostě otexturoval staré objekty, nebo jak?
Aha. To vypadá skutečně děsivě.
Věřím přesto v to, že je Might and Magic vyroben z objektů; kdeco se tam opakuje. Ty principy budou zřejmě podobné už od Doomu.
Nepamatuji se dobře, ale mám dojem, že se opakovaly i styly dungeonů; v Šestkách zcela jistě, i včetně textur.
Úkol odhalit tu strukturu a spáchat nějaký alespoň trochu přijatelný editor je zřejmě jádro pudla. S editorem to má šanci... ne na nesmrtelnost, ale určitě alespoň na zatraceně dlouhý život.
Ovšem to zjevně znamená udělat to prakticky celé znova.
Jarilo:
Jak tedy vznikly ty obrázky z Emerald Isle? To někdo prostě otexturoval staré objekty, nebo jak?
Re: Might & Magic X
Argonantus: No je to dělané nejspíš v nějakém editoru pro TES IV: Oblivion, víc nevím, ale odpověď lze možná nalézt tady nebo tady.
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Might & Magic X
Aha, už mi svítá.
To je naprosto ďábelské; šli na to přesně obráceně; udělali to prostě jako mod pro Oblivion.
... když ignoruji, že jsem dělal mod pro Morrowind, a ne pro Oblivion... směle předpokládám, že to bude vpodstatě to samé, akorát jiné objekty... tak mi 40 dungeonů a terén připadá jako práce asi tak na rok pro jednoho šílence (aby skoro přestal chodit do práce).
Ovšem ve scriptech a dialozích bych se možná utopil (i když představují zjevně nepatrný zlomek toho, co se tlachá v Moprrowindu či Oblivionu), a samozřejmě bych nezvládl nové grafické vychytávky, kterých je asi jako mraků (počínaje třeba vstupní obrazovkou, která je Might and Magic like, nikoli Oblivion, a všemi potvorami, které musí mít úplně jiný .nif).
A ještě méně chápu, jak donutili engine Oblivionu ke skokovému hernímu systému Might and Magic. Možná nedonutili; z obrázků to totiž vidět není.
To je naprosto ďábelské; šli na to přesně obráceně; udělali to prostě jako mod pro Oblivion.
... když ignoruji, že jsem dělal mod pro Morrowind, a ne pro Oblivion... směle předpokládám, že to bude vpodstatě to samé, akorát jiné objekty... tak mi 40 dungeonů a terén připadá jako práce asi tak na rok pro jednoho šílence (aby skoro přestal chodit do práce).
Ovšem ve scriptech a dialozích bych se možná utopil (i když představují zjevně nepatrný zlomek toho, co se tlachá v Moprrowindu či Oblivionu), a samozřejmě bych nezvládl nové grafické vychytávky, kterých je asi jako mraků (počínaje třeba vstupní obrazovkou, která je Might and Magic like, nikoli Oblivion, a všemi potvorami, které musí mít úplně jiný .nif).
A ještě méně chápu, jak donutili engine Oblivionu ke skokovému hernímu systému Might and Magic. Možná nedonutili; z obrázků to totiž vidět není.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů