Ohlasy po vydání
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Ohlasy po vydání
V každom prípade, v mnohých hrách naozaj existuje odmena za roleplay a za brilantné nápady, ale je to v klasickom D&D a variantoch je to na ľubovoli Rozprávača.Odmenovani hracu za to, ze neco schvalne pomrtvi z duvodu dobreho roleplayingu, je snad zabudovany ve vsech RPG co existujou... i v Dracim doupeti v pravidlech pro zacatecniky, jak tam mas to vzorovy dobrodruzstvi, je prece neco o tom ze hobit dostal 15 xp navic za to ze dobre zahral zbabelost nebo tak neco...
A odmenu za pomrvenie som nevidel ani v Dračáku, ani v D&D a dosť by som sa divil, keby bola v GURPSe. Vy ako hráči sa samozrejme môžete dohodnúť, že kto vedome zavedie do hry problém, môže dostať XP, akurát, že musíte pristúpiť na to, že je to v spore s efektívnostnou vlastnosťou takýchto hier. Popravde, mnoho hráčov má extrémny problém si predstaviť, že by dobrovoľne zlyhalo a tých vzácnych hráčov, ktorí to robili z pasie, som poznal málo. (Ty patríš medzi nich, čo je chvályhodné).
(Sú hry, kde si hráč v konflikte môže dobrovoľne vybrať neúspech výmenou za nejakú výhodu, ale to je úplne iné pole hier).
Hranie zbabelosti je opäť niečo iné, v prastarých klasických hrách PJ veľmi často očakával, že hráč bude hrať postavu predpísaným spôsobom (,,TERAZ BUDEŠ ZBABELÝ!") a keď to tak neurobí, postava bude potrestaná stratou skúsenostných bodov. Ale teraz nemám po ruke Dračák, máš na mysli Bílý hrad?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
-
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Re: Ohlasy po vydání
Mno, v tom zmiňovaném příkladě v Dračáku to jsou myslím hobit a barbar, hobit dostal zkušenosti za opatrnost, barbar za zbrklost (ve finále teda imo žádná extra odměna za neúspěchy, když se hráč může rozhodnout hrát opatrnou postavu a dostává zkušenosti taky, plus navíc bude nejspíš úspěšnější).
Uf, to jen tak procházím.
Uf, to jen tak procházím.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
-
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
- Bydliště: Aštarova flotila
Re: Ohlasy po vydání
V GURPSe ma tu formu, ze to pomrveni je skrz disadvantage ktera je za body.Alef0 píše: A odmenu za pomrvenie som nevidel ani v Dračáku, ani v D&D a dosť by som sa divil, keby bola v GURPSe.
V dracaku je to na strane 32 v pravidlech pro zacatecniky, ze muzes dostat extra body za dobry zahrani postavy plus je tam priklad kdy rozvazny hobit ma lepsi napady nez zbrkly barbar a tak dostane vic XP za napady, ale na konci dostanou este bonusy za zahrani vlastnosti, kde ten barbar dostane vic nez ten hobit.
Ja netvrdim ze je to tam dobre technicky vymysleny, pouze se snazim rict, ze na tento aspekt hrani autori dotycnych her mysleli.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Ohlasy po vydání
Príklad možno objasní, čo chcem povedať:
A) v DrD hráš alkoholika (hráš postavu) a dostávaš za to skúsenosti. Počet skúsenosti ale závisí vyslovene na PJovi.
B) V D&D nedostaneš nič
C) V GURPSe si vezmeš disadvantage Alcoholism a dostaneš automaticky 15 dodatočných dodov do tvorby postavy. Na druhej strane, v prítomnosti alkoholu musíš hádzať Will.
D) vo FATE si vezmeš aspekt Alkoholik. Aspekt môžeš kedykoľvek vyvolať získať tak bonus do hodu. Alternatívne ti ho vyvolá Pán hry ako negatívny (to v prípade, že by mohol nepriaznivo ovplyvniť situáciu) a dostaneš bod osudu.
Pointa je, že kým v niektorých hrách je to možno myslené, ale realizované nefunkčne (a v tom prípade nie je dôležité, čo autori zamýšľali, ale ako sa to prejavuje), a inde je to zamýšľané tak, že mrvenie sa hráčovi oplatí, nehovoriac o príbehu.
A) v DrD hráš alkoholika (hráš postavu) a dostávaš za to skúsenosti. Počet skúsenosti ale závisí vyslovene na PJovi.
B) V D&D nedostaneš nič
C) V GURPSe si vezmeš disadvantage Alcoholism a dostaneš automaticky 15 dodatočných dodov do tvorby postavy. Na druhej strane, v prítomnosti alkoholu musíš hádzať Will.
D) vo FATE si vezmeš aspekt Alkoholik. Aspekt môžeš kedykoľvek vyvolať získať tak bonus do hodu. Alternatívne ti ho vyvolá Pán hry ako negatívny (to v prípade, že by mohol nepriaznivo ovplyvniť situáciu) a dostaneš bod osudu.
Pointa je, že kým v niektorých hrách je to možno myslené, ale realizované nefunkčne (a v tom prípade nie je dôležité, čo autori zamýšľali, ale ako sa to prejavuje), a inde je to zamýšľané tak, že mrvenie sa hráčovi oplatí, nehovoriac o príbehu.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
-
- Příspěvky: 783
- Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
- Bydliště: Krajina snů
Re: Ohlasy po vydání
Na ohlas po vydání to sem píšu až moc dlouho po vydání, ale nechtěla jsem tapetovat obecnou diskuzi.
Začetla jsem se do Příběhů a ztratila jsem se v nich.
Hlavou se mi valí nápady a divoké představy jako dým z komínů, jako kal v Temži, vynořují se a pak zas mizí v šeru.
Nádhera...
Začetla jsem se do Příběhů a ztratila jsem se v nich.
Hlavou se mi valí nápady a divoké představy jako dým z komínů, jako kal v Temži, vynořují se a pak zas mizí v šeru.
Nádhera...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: Ohlasy po vydání
Lorwyn, ani nemůžu říct, jak moc nás dneska tvůj post potěšil. Moc díky za něj - taková zpětná vazba je pro nás (především déle po vydání) hrozně důležitá, abychom měli motivaci pracovat na Příbězích dál.Lorwyn píše:Začetla jsem se do Příběhů a ztratila jsem se v nich.
Hlavou se mi valí nápady a divoké představy jako dým z komínů, jako kal v Temži, vynořují se a pak zas mizí v šeru.
Nádhera...
Opravdu moc díky! Jsme hrozně rádi, že tě anglickými mlhami protknuté Příběhy chytily.
-
- Příspěvky: 783
- Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
- Bydliště: Krajina snů
Re: Ohlasy po vydání
Dočetla jsem to a je to jasné, tištěnou knihu prostě musím mít
Napadají mě další a další postavy, místa a situace, až se trochu uklidním, začnu si je psát a skládat k sobě.
V Londýně jsem byla minulý podzim, okolí Temže na mě silně zapůsobilo, takže je jasné, kde se bude první příběh odehrávat.
A to já děkuji, díky za Příběhy...
Napadají mě další a další postavy, místa a situace, až se trochu uklidním, začnu si je psát a skládat k sobě.
V Londýně jsem byla minulý podzim, okolí Temže na mě silně zapůsobilo, takže je jasné, kde se bude první příběh odehrávat.
A to já děkuji, díky za Příběhy...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Ohlasy po vydání
Je to o tom, že lidi většinou před hrou nevědí jaká jejich postava bude. Teprve ve hře se nějaké ty vady najdou. Někdo je chamtivý, někdo srábek, někdo pomstychtivý etc. Vždycky se to do hry nakonec dostane. Hlavní rozdíl je, že se to tam dostalo přirozeně a ne přes nějaké wtf (to je jedno, že jdeš zrovna zachránit svojí dceru, tady na stole jsou dvě lahve slivovice, tak si koukej hodit na will)B) V D&D nedostaneš nič
Omlouvám se ecthelionům za spam
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 5282
- Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Re: Ohlasy po vydání
tento pristup vacsine ludi nevyhovuje, mnohi preto radsej RPG po prvej skusenosti nehraju vobecto je jedno, že jdeš zrovna zachránit svojí dceru, tady na stole jsou dvě lahve slivovice, tak si koukej hodit na will a JA GM som povedal ze musis! Cha chaaa
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Ohlasy po vydání
Aljen: Mám dojem, že u těch systémů, kde se nevýhody přihazují rovnou do tvorby postavy a musí se vždy odehrát (savage worlds, shadowrun, gurps?), se to klidně může stát.
U těch her, kde to není takhle natvrdo, ale jsou za to nějaké rewardy (fate aspekty, BITs) je to lepší, ale zase to musí někdo trackovat, což se na našich křupkosezeních ještě nepodařilo
A oba způsoby celkem omezují vývoj/změnu postavy. Že je někdo na prvnim sezení čestný a obětavý kněz a na sedmém pološílený assassin, není úplně nezvyklé Ale uznávám, že přejmenovat nebo úplně vyměnit aspekt neni v Příbězích nebo jiném light fateu potíž.
U těch her, kde to není takhle natvrdo, ale jsou za to nějaké rewardy (fate aspekty, BITs) je to lepší, ale zase to musí někdo trackovat, což se na našich křupkosezeních ještě nepodařilo
A oba způsoby celkem omezují vývoj/změnu postavy. Že je někdo na prvnim sezení čestný a obětavý kněz a na sedmém pološílený assassin, není úplně nezvyklé Ale uznávám, že přejmenovat nebo úplně vyměnit aspekt neni v Příbězích nebo jiném light fateu potíž.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 4594
- Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
- Bydliště: Kostka
Re: Ohlasy po vydání
Příběhy impéria byla trefa do černého. E^2 umí psát velmi pěkné atmosferické texty plné inspirace. Výhodou PI bylo i to, že systémový základ tvoří prověřený Fate. U příběhů iméria mají u mě tvůrci za 1 a těším se na rozšíření.
Když to srovnám s DrD2 - tam byly taky pěkné atmosferické texty (fluff), ale bohužel systémové jádro bylo (je) velmi slabým místem. Zde si však s odstupem doby myslím, že to nebyla úplně chyba tvůrců. Zaprvé nevím, nakolik to bylo dáno spíše zadáním ALTARu, a pak si taky myslím, že v Česku prostě nemůže vzniknout odladěný mainstreamový (mechanický) systém. Souvisí to nejspíš hlavně s tím, že tu není kupní síla, která by zaplatila profi designéry a vývojáře a pak si zdejší malý trh ani nemůže dovolit velké množství (stovky, tisíce) betatesterů, jako velké hry ve světě. (Proto jsou první verze českých her vždy spíše betatesty.)
Myslím, že systém, který použily Příběhy impéria - tedy vzít ověřený mechanický základ zahraniční hry a naroubovat na něj svůj fluff - je ideální cesta pro úspěšné české RPG.
Když to srovnám s DrD2 - tam byly taky pěkné atmosferické texty (fluff), ale bohužel systémové jádro bylo (je) velmi slabým místem. Zde si však s odstupem doby myslím, že to nebyla úplně chyba tvůrců. Zaprvé nevím, nakolik to bylo dáno spíše zadáním ALTARu, a pak si taky myslím, že v Česku prostě nemůže vzniknout odladěný mainstreamový (mechanický) systém. Souvisí to nejspíš hlavně s tím, že tu není kupní síla, která by zaplatila profi designéry a vývojáře a pak si zdejší malý trh ani nemůže dovolit velké množství (stovky, tisíce) betatesterů, jako velké hry ve světě. (Proto jsou první verze českých her vždy spíše betatesty.)
Myslím, že systém, který použily Příběhy impéria - tedy vzít ověřený mechanický základ zahraniční hry a naroubovat na něj svůj fluff - je ideální cesta pro úspěšné české RPG.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: Ohlasy po vydání
Vidíš, díky za nápad - dělám si poznámku, že by možná stálo za kratší článek, jak pružně pracovat s aspekty při změnách charakteru postavy nebo jeho vývoji.Quentin píše:Ale uznávám, že přejmenovat nebo úplně vyměnit aspekt neni v Příbězích nebo jiném light fateu potíž.
Moc díky za pochvalu! Opravdu si jí ceníme!Shadowww píše:Příběhy impéria byla trefa do černého. E^2 umí psát velmi pěkné atmosferické texty plné inspirace. Výhodou PI bylo i to, že systémový základ tvoří prověřený Fate. U příběhů iméria mají u mě tvůrci za 1 a těším se na rozšíření.
Tady možná nesouhlasím úplně se slovem "ideální", ale určitě je to jedna z úspěšných (nebo možných) cest.Shadowww píše:Myslím, že systém, který použily Příběhy impéria - tedy vzít ověřený mechanický základ zahraniční hry a naroubovat na něj svůj fluff - je ideální cesta pro úspěšné české RPG.
Re: Ohlasy po vydání
tak mě napadlo - neuvažujete o tom vydat příběhy impéria + rukoveť mága + knihu dobrodružství vázané dohromady v pevné vazbě jako jednu knihu? např. k nějakému výročí
(chápu, je to utopie)
(chápu, je to utopie)
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: 29. 10. 2013, 12:16
- Bydliště: mám
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: Ohlasy po vydání
Aj, odpusť, zapomněl jsem odpovědět.basilisk (nepřihl.) píše:tak mě napadlo - neuvažujete o tom vydat příběhy impéria + rukoveť mága + knihu dobrodružství vázané dohromady v pevné vazbě jako jednu knihu? např. k nějakému výročí
Jako jedna kniha se to asi nevyplatí, ale chystáme teď krabici, kde by měly být všechny tři pohromadě. Tak alespoň to.
To jsme rádi!Jankie píše:to ne, já si to právě koupil jednotlivě