Legendy
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legendy
Obtížnost na stupnici 1-12 je šílená blbina. Při hře použitelné jsou max 3.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Legendy
Mě to naopak přijde absolutně v pohodě.Quentin píše:Obtížnost na stupnici 1-12 je šílená blbina. Při hře použitelné jsou max 3.
Podle mě je to tak akorát... bohatě by stačilo méně, ale systém myslím může šlapat dost dobře.
To větší rozvrstvení rozsahu (obtížnosti) by mi vůbec nevadilo, právě naopak:
Chceš průměr: je to 6, chceš podprůměr - je to 4; je to něco mezi tím - 5.
Re: Legendy
Tři jsou dle mého mínění opravdu málo. Nemyslím teď jen obtížnosti, které stanovuje DM (šance najít informátora v tomto městě je... lehká, střední, těžká (doplňte)) - tam by se v mnoha případech dala pro zjednodušení a urychlení stupnice omezit na L, S, T - 3, 6, 9. Ale v situacích kdy se měří dvě herně dané veličiny (útok vs obrana, plížení vs. postřeh, kouzlo vs. protikouzlo) si s třístupňovou škálou nevystačím.Quentin píše:Obtížnost na stupnici 1-12 je šílená blbina. Při hře použitelné jsou max 3.
V Siluetách jsme postupně testovali různé škály hodnocení - tří, šesti, desíti, dvaceti i sto bodovou. Dvanáctka je ve hře dle našeho mínění opravdu nejpraktičtější. Když vezmeš v úvahu jiné systémy, v Drd se rozsah u pastí a jedů pohybuje mezi 1-10, v DRD+ jsou ještě větší, tuším že okolo 1-20. Hrdinové fantasy požívají rozsah okolo 1-12, ale často jsou tam i vyšší obtížnosti, Stín meče používá standartně procentový hod a tedy obtížnosti 1-100, Příběhy Impéria (potažmo FUDGE) používají osmibodovou stupnici, DnD mají DC 10-33 (pokud se nemýlím)...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Legendy
Mluvím o těch obtížnostech určovaných vypravěčem. Hra může mít větší spektrum (třeba jako d20), ale když hráč chce udělat nějakej task (vyšplhat zeď, vypáčit dveře), tak to chce maximálně 3 možné obtížnosti (s tím, že většinu času se háže proti té střední).
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Legendy
Možná narážíš na původní rozvrstvení obtížností v LA, kde byla tabulka slovních hodnocení pro celou škálu 1-12. V Legendách bude zjednodušující stupnice, momentálně jsou k mání dvě - tří a šestistupňová.Quentin píše:Mluvím o těch obtížnostech určovaných vypravěčem. Hra může mít větší spektrum (třeba jako d20), ale když hráč chce udělat nějakej task (vyšplhat zeď, vypáčit dveře), tak to chce maximálně 3 možné obtížnosti (s tím, že většinu času se háže proti té střední).
Re: Legendy
S ohledem k tomu, co psal Quentin a co jsem psal já se zeptám:
Jak to bude s "rozsahem vlastností a schopností"?
Máte to taky pevně určeno na nějaké škále (např. ten 1-12 bych viděl jako ideál, ale tuším, že to bude spíš 1-6 pro vlastnosti a 1-6 pro dovednosti + další indikátory, pokud je obtížnost max. 12 - ikdyž nevím, jsou tu ty kostky s hodnocením 0-2).
Pokud nění nějaký větší rozsah vlastností (schopností), kde by se podle mě těch 1-12 stupňů krásně využilo (jednak proto, že se tak krásně odliší dva jedinci, kteří by sice měli oba průměrnou sílu, ale víme, že jeden z nich je přece jenom o něco silnější... + navíc postup po úrovních je taky lepší, když to není tak markantní skok, ale vylepšení o nějakých těch cca 8,4% navíc za další stupeň, pokud počítám správně) - pak je podle mě taky lepší mít tu zjednodušenou škálu obtížnosti (viděl bych jako lepší spíš 5/6 stupňů, než 3, ale to už je otázka přístupu).
Jak to bude s "rozsahem vlastností a schopností"?
Máte to taky pevně určeno na nějaké škále (např. ten 1-12 bych viděl jako ideál, ale tuším, že to bude spíš 1-6 pro vlastnosti a 1-6 pro dovednosti + další indikátory, pokud je obtížnost max. 12 - ikdyž nevím, jsou tu ty kostky s hodnocením 0-2).
Pokud nění nějaký větší rozsah vlastností (schopností), kde by se podle mě těch 1-12 stupňů krásně využilo (jednak proto, že se tak krásně odliší dva jedinci, kteří by sice měli oba průměrnou sílu, ale víme, že jeden z nich je přece jenom o něco silnější... + navíc postup po úrovních je taky lepší, když to není tak markantní skok, ale vylepšení o nějakých těch cca 8,4% navíc za další stupeň, pokud počítám správně) - pak je podle mě taky lepší mít tu zjednodušenou škálu obtížnosti (viděl bych jako lepší spíš 5/6 stupňů, než 3, ale to už je otázka přístupu).
Re: Legendy
V Legendách se vše, co postavy ovládají rozděluje na dvě částí - talent a zkušenost. Oboje má rozsah 1-6, v součtu tedy kýžených dvanáct.Lemmy píše:Jak to bude s "rozsahem vlastností a schopností"?
Re: Legendy
Pro mě osobně by v tom případě byl ideál varianta 6-ti stupňová stupnice obtížnosti pro jednoduchost a lepší provázanost s popisem (aneb slovní hodnocení aspektu se chová stejně jak u talentů, tak u zkušeností, tak u obtížnosti).skaven píše:V Legendách se vše, co postavy ovládají rozděluje na dvě částí - talent a zkušenost. Oboje má rozsah 1-6, v součtu tedy kýžených dvanáct.Lemmy píše:Jak to bude s "rozsahem vlastností a schopností"?
Proč mít jiný rozsah popisu (nemyslím teď rozsah jako číselný, to je v tomhle případě jasné: 1+1=2) u obtížnosti a jiný u vlastnosti.
Ech, těžko ale soudit, když jsem hru nezkusil... btw, proč je v textu představovačky udáno něco ve smyslu, že vše je hodnoceno rozsahem 1-12.
Můžeš přiblížit ještě ten systém samotný? :
Je to tak, že každá kostka ti dá 0-2 bodů, takže při 12 kostkách, kde hodíš 2 je výsledný hodnocení 24?
Nebo je to jinak (např. kostka 0 ubírá 1 z výsledku)
Re: Legendy
Je to tak, že ve hře se vždy počítá se součtem talent+zkušenost - to je onen zmiňovaný rozsah 1-12. Nikdy se nepoužívá jen talent nebo jen naučení.
Co se týče slovních popisů, je to podobné - ve hře se vpodstatě nikdy neříká "mám průměrný talent tělesné zdatnosti" (tedy nepoužívá se samostatný talent), ale "jsem průměrný šermíř" nebo "jsem hodně dobrý vyjednavač" (tedy konkrétní schopnost/dovednost).
Hodnoty na kostkách se sčítají. Teoreticky je možné hodit až 24, prakticky je to ale vpodstatě nemožné (hodnocení 12 je ve hře velice výjimečné, navíc vzhledem ke gausovce a pravděpodobnosti...). Matematicky je to tak, že pokud jsem např. průměrný střelec (hodnocení 6), budu házet šesti kostkami, rozložení výsledků je 0-12 s tím, že největší šance je u hodnot okolo šestky a k mezním hodnotám se snižuje... Abych trefil průměrně obtížný cíl (obtížnost 6), potřebuju hodit právě 6 a více - to znamená, že ve většině případů se mi to povede.
Co se týče slovních popisů, je to podobné - ve hře se vpodstatě nikdy neříká "mám průměrný talent tělesné zdatnosti" (tedy nepoužívá se samostatný talent), ale "jsem průměrný šermíř" nebo "jsem hodně dobrý vyjednavač" (tedy konkrétní schopnost/dovednost).
Hodnoty na kostkách se sčítají. Teoreticky je možné hodit až 24, prakticky je to ale vpodstatě nemožné (hodnocení 12 je ve hře velice výjimečné, navíc vzhledem ke gausovce a pravděpodobnosti...). Matematicky je to tak, že pokud jsem např. průměrný střelec (hodnocení 6), budu házet šesti kostkami, rozložení výsledků je 0-12 s tím, že největší šance je u hodnot okolo šestky a k mezním hodnotám se snižuje... Abych trefil průměrně obtížný cíl (obtížnost 6), potřebuju hodit právě 6 a více - to znamená, že ve většině případů se mi to povede.
Re: Legendy
OK.
Co v případě poměřování?:
Např. dvě postavy se přetlačují* - počítám, že to bude klasický hod, kdo má lepší výsledek zvítězil.
* Co např., pokud se nedá určit zkušenost.
Toto by mi přišlo jako čistý talent.
Použiju jiný příklad: Postava se pokouší odvalit těžký balvan.
Jaký talent (+zkušenost) využívá?
Z logiky mi plyne, že by to měl být 2x talent Síly (či něčeho takového), je to tak? (přičemž talent zde nahrazuje i zkušenost).
U toho slovního hodnocení... Uf, doufám, že to popíšu přesně.
Bude se to lišit u talentu+zkušenosti a čistého talentu:
Stejně jako "jsem velmi schopný šermíř" můžeš totiž říct i "jsem velmi silný".
Při odlišném rozsahu (1-6 u talentu, 1-12 u talentu + zkušenosti) se i hodnocení bude lišit.
Pokud má být stejné, musíš talent (tady síla) použít dvakrát, aby se slovní hodnocení vyrovnalo... ale i tak to nebude přesné, protože u talentu ti bude takto vždy vycházet sudé číslo (narozdíl od talentu a zkušenosti, kde to může být i liché), takže nevyužiješ celou škálu popisu.
- Aneb jak to myslím.
Dejme tomu že "velmi..." představuje hodnotu 7. Tzn. "velmi schopný šermíř" může být síla 4 + šerm 3
Při popisu talentu "síla" hodnocení "velmi" nemůžeš dosáhnout: síla 4x2 by se totiž rovnala 8, a to už je vyšší hodnota (řekněme "expert")
Mě se ve hrách stává celkem často, že nevyužívám něco jako zkušenost, schopnost, atd... ale vyloženě jen atribut (tedy talent)
Co v případě poměřování?:
Např. dvě postavy se přetlačují* - počítám, že to bude klasický hod, kdo má lepší výsledek zvítězil.
* Co např., pokud se nedá určit zkušenost.
Toto by mi přišlo jako čistý talent.
Použiju jiný příklad: Postava se pokouší odvalit těžký balvan.
Jaký talent (+zkušenost) využívá?
Z logiky mi plyne, že by to měl být 2x talent Síly (či něčeho takového), je to tak? (přičemž talent zde nahrazuje i zkušenost).
U toho slovního hodnocení... Uf, doufám, že to popíšu přesně.
Bude se to lišit u talentu+zkušenosti a čistého talentu:
Stejně jako "jsem velmi schopný šermíř" můžeš totiž říct i "jsem velmi silný".
Při odlišném rozsahu (1-6 u talentu, 1-12 u talentu + zkušenosti) se i hodnocení bude lišit.
Pokud má být stejné, musíš talent (tady síla) použít dvakrát, aby se slovní hodnocení vyrovnalo... ale i tak to nebude přesné, protože u talentu ti bude takto vždy vycházet sudé číslo (narozdíl od talentu a zkušenosti, kde to může být i liché), takže nevyužiješ celou škálu popisu.
- Aneb jak to myslím.
Dejme tomu že "velmi..." představuje hodnotu 7. Tzn. "velmi schopný šermíř" může být síla 4 + šerm 3
Při popisu talentu "síla" hodnocení "velmi" nemůžeš dosáhnout: síla 4x2 by se totiž rovnala 8, a to už je vyšší hodnota (řekněme "expert")
Mě se ve hrách stává celkem často, že nevyužívám něco jako zkušenost, schopnost, atd... ale vyloženě jen atribut (tedy talent)
Re: Legendy
V případě poměřování je to tak, jak říkáš - obě postavy do konfliktu vstupují aktivně, obě si házejí.
Samozřejmě jsou zde situace, kdy používáš "čistý talent", ale nejde o to, že by ses pohyboval ve dvojnásobné škále - prostě v rozsahu 1-12 chybí zkušenost. Pokud to mám ukázat na tvém příkladu s balvanem, pak postava s tělesným talentem 3 bude na odvalení házet třemi kostkami, zatímco postava která má např. dovednost silák (vzpírání, trhání řetězů apod.) bude mít šance tělesný talent + zkušenost v této dovednosti. Vždy se zkrátka snažíme najít co nejpříbeznější dovednost, pokud taková není, musí se postava spoléhat jen na svůj talent a štěstí.
U slovního hodnocení ve škále 1-6 používáme 1 nízký, 2 podprůměrný, 3 průměrný, 4 nadprůměrný, 5 vysoký a 6 vyjímečný. Nicméně rád bych upozornil, že slovní hodnocení ve hře nefunguje tak, že každé označení má přesné číselné vyjádření. Slovní hodnocení jsou orientační, jsou zde proto, aby do promluv postav nezasahovaly čísla, zkrátka pro lepší atmosféru.
Samozřejmě jsou zde situace, kdy používáš "čistý talent", ale nejde o to, že by ses pohyboval ve dvojnásobné škále - prostě v rozsahu 1-12 chybí zkušenost. Pokud to mám ukázat na tvém příkladu s balvanem, pak postava s tělesným talentem 3 bude na odvalení házet třemi kostkami, zatímco postava která má např. dovednost silák (vzpírání, trhání řetězů apod.) bude mít šance tělesný talent + zkušenost v této dovednosti. Vždy se zkrátka snažíme najít co nejpříbeznější dovednost, pokud taková není, musí se postava spoléhat jen na svůj talent a štěstí.
U slovního hodnocení ve škále 1-6 používáme 1 nízký, 2 podprůměrný, 3 průměrný, 4 nadprůměrný, 5 vysoký a 6 vyjímečný. Nicméně rád bych upozornil, že slovní hodnocení ve hře nefunguje tak, že každé označení má přesné číselné vyjádření. Slovní hodnocení jsou orientační, jsou zde proto, aby do promluv postav nezasahovaly čísla, zkrátka pro lepší atmosféru.
Re: Legendy
Dobře.
To už je spíš asi otázka designu a osobního vkusu, fungovat to může určitě fajn.
V podstatě je to celkem i systémově logické, když to vezmu z druhé strany... základ jedeš z vlastnosti, když máš i nějakou vhodnou dovednost, přidáš si další kostky. Pokud schopnost nemáš, máš přesto dobrou šanci při slušném hodnocení atributu - tady spíš glosuju.
Jen dotaz ohledně těch dovedností: bude se lišit nějak "cena" získání zkušeností s ohledem na to, jaký mají záběr a jaký mají prostor k využití - opět přiblížím:
Zkušenost Pohyblivost (případně i klidně nějak rozdělená, dejme tomu např. dovednost Běh) patrně má větší záběr a využití v klasickém dobrodružství Lonewolfovského stylu než Zkušenost ve znalosti elfských vín nebo Zkušnost krasopisectví.
Je to nějak vyrovnané "cenově" nebo se to prostě neřeší (např. jako u Amberu, tam byl co jsem četl dost velký problém v nevyrovnanosti postav - některé atributy tam neměli tak dobré využití jako jiné a byli ve výsledku i jasně slabší a nevýhodnější pro postavy)?
To už je spíš asi otázka designu a osobního vkusu, fungovat to může určitě fajn.
V podstatě je to celkem i systémově logické, když to vezmu z druhé strany... základ jedeš z vlastnosti, když máš i nějakou vhodnou dovednost, přidáš si další kostky. Pokud schopnost nemáš, máš přesto dobrou šanci při slušném hodnocení atributu - tady spíš glosuju.
Jen dotaz ohledně těch dovedností: bude se lišit nějak "cena" získání zkušeností s ohledem na to, jaký mají záběr a jaký mají prostor k využití - opět přiblížím:
Zkušenost Pohyblivost (případně i klidně nějak rozdělená, dejme tomu např. dovednost Běh) patrně má větší záběr a využití v klasickém dobrodružství Lonewolfovského stylu než Zkušenost ve znalosti elfských vín nebo Zkušnost krasopisectví.
Je to nějak vyrovnané "cenově" nebo se to prostě neřeší (např. jako u Amberu, tam byl co jsem četl dost velký problém v nevyrovnanosti postav - některé atributy tam neměli tak dobré využití jako jiné a byli ve výsledku i jasně slabší a nevýhodnější pro postavy)?
Re: Legendy
Než odpovím na odázku o šíři dovedností, rád bych upozornil na malou odlišnost pojmů vlasntost a talent. U vlastnosti se předpokládá nějaký aktuální stav - například člověk má velkou sílu, když hodně posiluje, síla se mu zvyšuje. Talent je predispozice, nezohledňuje aktuální stav. V Legendách není možné zvyšovat talenty.
Dovednosti se snažíme skládat v jedné záběrové šíři, podrobnost a využitelnost všech dovedností se snažíme udržovat na stejné úrovni. Je zde proto jednotná cena "nákupu". Systém teoreticky umožňuje naroubování "specializací" - tedy úžení daných dovedností, ale sami jsme jej na základě testování zrušili.
Určitou roli ve váze dovedností pak hraje DM, který by měl brát v potaz dovednosti, které postavy ovládají a jejich využití zapojovat do hry. Podobně hráči by měli být rozumní a pokud ví, že se jejich hra bude odehrávat na pevnině, nebudou se učit mořeplavectví...
Dovednosti se snažíme skládat v jedné záběrové šíři, podrobnost a využitelnost všech dovedností se snažíme udržovat na stejné úrovni. Je zde proto jednotná cena "nákupu". Systém teoreticky umožňuje naroubování "specializací" - tedy úžení daných dovedností, ale sami jsme jej na základě testování zrušili.
Určitou roli ve váze dovedností pak hraje DM, který by měl brát v potaz dovednosti, které postavy ovládají a jejich využití zapojovat do hry. Podobně hráči by měli být rozumní a pokud ví, že se jejich hra bude odehrávat na pevnině, nebudou se učit mořeplavectví...
Re: Legendy
vim, ze je to predcasne: planujete toho vydat vice nez nejaky zakladni set?
Life is just a dream on the way to death.
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Dobře už bylo
Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Re: Legendy
Ano, zároveň pracujeme na různých doplňcích, chceme udělat i krabicovou verzi.BasilisK píše:vim, ze je to predcasne: planujete toho vydat vice nez nejaky zakladni set?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů