vase pokusy vyvorit svet...

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Příspěvek od vzteklina »

Peekay píše: Toto ma napadlo tiez, ale mam tendencie to vnimat ako pochybny argument, obzvlast pretoze existuju zivocisne druhy, u ktorych su prehodene ulohy, ale fyziologia nie.
nezaleži na tom jesli se o mlade stara samec nebo samice, duležité je to že je to rozdělené a u daného druhu je to tak dáno pevně. Argumentuješ pro můj názor:-)
Peekay píše:Ta socialna struktura je ale to historicke zatazenie, o ktorom som hovoril. Ludia, ktorych dejiny vyzerali inak (radikalne) od nasich, by asi mali aj ine socialne struktury, nie?
Ano, meli by jine struktury a podobne jako jine zivocisne druhy maji jine rozdeleni funkci, tak jine kultury. Rozděleni funkcí mezi muže a ženu tu zustává.
Peekay píše:Ja by som sa osobne skor obaval toho, ze si vsetky rasy budu navzajom prilis podobne... koniec koncov, ak niektora kultura hracovi nevyhovuje, vyberie si inu (na to ich je tam tolko). V momente, ked su nemastne-neslane vsetky, vznika problem.
Ano, tohle nastalo ve warcraftu. Rozpracoval jsem jednotlive rasy ale urcita kontinuita musi zustat, jinak by v tom byl gulas.
Peekay píše:Skus vysvetlit - k comu smeroval, ako toto odlisne smerovanie podla teba ovplyvnilo tvoje kreativne snahy?
Tak směrování světa bylo hodně ovlivněné právě wow keré se mi vubec nelibilo a snažil sem se ho tak nejak napravit. Takže problematika byla zpracovana tak aby hra byla neco jako mmo taktická kooperační strategie. Tvořil jsem to do jisté míry jako počítačovou hru. Podobnost bych tipoval např. s hranim ve světě warhammeru, se snahou zachovat určité rysy deskové taktické hry. Nechtěl sem se ale soustředit jen na boj(na to se soustředí warcraft). Chtěl sem aby každá rasa měla nějaké pozadí, nějakou náplň dne i v době míru. A chtěl sem aby ta náplň nebyla až tak úplně nudná.
Sem do toho trochu zabředl tak to teď utnu:-)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

vzteklina píše:Dosáhnout situace, kdy všechny rasy (+- 20 o kterých sem uvažoval) budou stejně pestré a jasně definované a to s ohledem na obě pohlaví(což je taky ku*va problém, narvat do toho nejak ženské aby měly stejné množství možností, které ovšem budou odlišné od těch mužských).
Můžeš si ušetřit polovinu práce, když vyškrtáš deset ras (nato jich mít tolik, když se stejně budou podobat?) a hlavně když se u většiny zaměříš jen na jedno pohlaví. Kupodivu to funguje a bude to fungovat i ve hře.

Dám ti příklad.
Existuje jen málo světů více zaměřených na muže než je nacistické Německo. Ženy v něm měly za úkol být dobrými matkami a starat se o domácnost - toť vše a nic víc. Za dva roky po které se o tento kus historie zabývám jsem narazil asi na tři nebo čtyři ženská jména a asi tak na pět zmínek o uplatnění jinde než v této tradiční roli. Dost málo.

Na druhou stranu jedna z těch žen dosáhla velmi vysokého postavení (režisérka filmu, který si nechal zpracovat Hitler.) Je to jedna žena na milion dalších, ale to vůbec nevadí. Pro RPG nepotřebuješ mít zajímavý ten milion žen, stačí ti jedna. A ta zase nemusí být tak moc významná, stačí že bude důležitá pro příběh ve hře.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Ecthelion »

Seal of resurrection:
Obrázek

Vracíme se po chvíli k vašim pokusům vytvořit svět. :wink: Od doby, kdy se tohle téma probíralo, uběhlo docela dost vody, hodně světů vzniklo a hodně bylo rozpracováno... takže bych se rád zeptal:

Jaké světy jste zkoušeli vytvořit? S jakým úspěchem? Hráli jste v nich? Jaké byly ohlasy?
Zajímaly by mě ale také vaše preference v tomto ohledu... jaký nápad vás zaujal natolik, že byste kolem něj chtěli vytvořit svět? Pokud byste si měli vybrat jeden, který byste vytvořili nejraději, jaký by to byl? Sci-fi? Fantasy? Cyberpunk? Něco historického? Pravěký svět? Proč a jak byste jej pojali?
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Antharon »

keby som mal hrať kampaň vo svete, aký by som si predstavoval ja (bez ohľadu na ostatných hráčov), určite by sa jednalo u niečo úplne exotického. Svet, ktorý nie je obšlahnutý a zápletky sa tam vytvárajú samé už z jeho podstaty. myšlienok na takéto hranie už boli kvantá, avšak v lepšom prípade to skončí ako one shot, v horšom sa to zhodí zo stola. niekto holt má rád exotiku, iní klasiku a tak hra v chrobačej ríši, hlboko pod morskou hladinou, či v štýle "bol raz jeden život" je v nedohľadne a je to škoda
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Conlai »

Poslední svět, který jsem zatím tvořil byl (opravdu volně) inspirovaný středověkým Chazarským královstvím, jak je zobrazuje Michael Chabon v Gentlemen of the Road.

Na první hru jsem si přinesl jen pár nápadů - jména měst a regionů, tři hrubě načrtnuté kultury-národy (kmány, šlechtice, vojenskou elitu) a... to je asi tak všechno. Z první hry jsem odešel s hezkou mapkou politických vztahů, seznamem jmen různých postav a hrubou mapkou značící cestu, po které se postavy ubírají do jistého přístavu.

Mezi první a druhou hrou jsem z těchto materiálů vypracoval podrobnější skicu království. Hlavně politickou situaci a mocné cizí postavy, jejichž zájmy se dotýkají zájmů postav. Zajímavé je, že když takhle mapy a informace tvořím na "need to know" bázi podle znalostí dějin, politiky a "dramatického úsudku", vznikají rozdílné světy popsané z rozličných ůhlů, podle systému a hráčů.

Například v této hře je geografická mapa dost nepodrobná, zachycuje jen velká města, hory a linku pobřeží a vzdálenosti jsou vyznačeny ve dnech. Oproti tomu vznikla obrovská mapa vztahů mezi postavami hráčů a cizími postavami, několikavrstvá dějinná linka zaznamenávající životy postav ve vztahu k důležitým událostem. A seznam různých drobných "špeků", které byly během hry zmíněny jen pro obzvláštění dění a díky zájmu hráčů se vyvinuly v důležité prvky světa (království) - hraní šatranže v lázních, rituály kathajských jezdců, podivná stříbrná medicína, kterou užívají mocní Patrinové, holení vlasů jako výraz hanby...

Celkově na tomto světě vidím pár zajímavých vlastností, které jsou do jisté míry vlastní všem mým herním světům:
- malý rozsah světa (jedno království a vágní představa o sousedech)
- postupná tvorba postavená na zajímavém nápadu (tady konflikt tří kultur uvnitř jednoho království)
- rozvíjení světa podle toho, "kam hráči jdou" (zde například malý důraz na geografii, velký na politiku)
- zahrnutí improvizovaných faktů do reality světa jako důležitých prvků, projeví-li o ně hráči zájem
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Jarilo »

Svět na kterém momentálně pracuji nemá přílišné ambice stát se originálním či neokoukaným místem k životu. Tvořím jej totiž pro hraní v duchu staré školy (S&W,...) a tak půjde o klasické fantasy, inspirované světy herní série Might and Magic.

Kontinent bude plný různých starých chrámů, jeskyní, pevností a vůbec spoustou lákavých míst pro partu dobrodruhů, kde se budou moc do syta vyřádit. Nepůjde ale jen o plochou placku s dengeony narvanými poklady a monstry. Svět bude žít svým vlastním životem, budou se v něm odvíjet různé dějové linie, se kterými se hráči budou moci v průběhu svých tažení setkat, zapojit se do nich (někdy i proti své vůli či nevědomky) a ovlivnit jejich průběh.

Používám dozajista dost fantasy klišé, vykrádám kde co, inspiruji se na různých místech a to vše dávám dohromady spolu s mou určitou představou, jak by to mělo vypadat. Tvorba mi jde celkem od ruky a i když by se mohlo zdát, že vytváření takového sandboxu je náročné na čas a nápady, v tomto případě tomu tak není (alespoň co se týče nápadů =)).

<Ilgir, Zmok a Treven dál nečtou =)>

V současné době jsme začali hrát v jiném světě, který není zdaleka hotový, tvořím jej spolu s hráči za pochodu a nápad na jeho vznik vzešel z povídky, kterou jsem sepsal během jedné noci. Nemám nikterak definovaný kontinent, pouze oblast ve které se hráči pohybují.

Svět je specifický několika věcmi - nelidské rasy jsou v menšině, vytlačené na okraj lidských řiší, schovávají se v divočině a pomalu vymírají (jsou to Divoženky, Skřítci, Hejkalové, Zlobři a další...). Lidské říše, které jsou velmi ateistického založení, zažívají rozkvět, daří se obchodu a panuje období (zdánlivého) míru a klidu. "Magie" není klasickou magií, jedná se o umění "souznění", které ovládají staré bytosti, jež jsou potomky matky Přírody. Dalo by se to částečně přirovnat k šamanismu.

Vedení hry v tomto světě mě baví, zejména proto, že události, které družina během hraní spustí určitě nějakým způsobem zakomponuji do pokračování oné povídky a naopak.


V hlavě mám ještě jiné projekty, ale všechno má svůj čas =).
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od skew »

Conlai píše:A seznam různých drobných "špeků", které byly během hry zmíněny jen pro obzvláštění dění a díky zájmu hráčů se vyvinuly v důležité prvky světa (království) - hraní šatranže v lázních, rituály kathajských jezdců, podivná stříbrná medicína, kterou užívají mocní Patrinové, holení vlasů jako výraz hanby...
Tohle ti vzniklo organicky při hře ? Vymýšlel jsi to sám, nebo se do toho zapojili nějak hráči ?
Osobně mi přijde, že když se snažím něco podobného si vymyslet dopředu, tak to pak zmíním při hře nebo na to nějak dojde, ale nesklízí to moc úspěch. Tak nevím, jestli to do hry špatně vkládám, nebo se trefím do něčeho co hráče nezaujme. Darn !
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Mr.Hannibal
Příspěvky: 38
Registrován: 23. 2. 2010, 16:18

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Mr.Hannibal »

Vždy když jsem se pustil do tvorby světa, všechno jsem uspěchal a výsledek se mi zdál nemastný neslaný... a proto mi taky spousta her nevydržela. Všechny zajímavé fantasy prvky jsem ale spojil dohromady a vyšel mi nový svět... spíš malá část světa. Divoký sever podobný raně středověké Británii. Mnoho malých království uprostřed divočiny, podlí elfové, na severu v horách tajemní trpaslíci a od moře ohrožují západní část země nájezdní seveřané. Nejcivilizovanější část se nalézá při hranicích hvozdu a jižních zemí, které zde právě před lety zanesly ducha své kultury (něco jako udělali Římané v Británii). Velká inspirace u artušovských legend a zvláště u knih Mary Stewartové. $:)
Tenhle svět tvořím hlavně pro kamarádku, se kterou bych si v něm chtěl odehrát jedno velké dobrodružství.

Pak je tu projekt Tabula Rasa... který tu má svůj vlastní topic, ale který taky silně předělávám. Jde o sci-fi svět, ze vzdálené budoucnosti, kde je rozdělené lidstvo přinuceno společně bojovat proti tajemnému nepříteli.

Můj první opravdu funkční fantasy svět se nazýval Erinej, a hodně z jeho prvků jsem zakomponoval do světa z prvního odstavce. Původně byl omezen jen na jedno vévodství (chytře pojmenované prostě Vojvodství), temný východ a elfí říši na západě. Dost se vyvíjel. Připojil jsem legendu o stínu, který vyhnal trpaslíky z jižních hor Vojvodství na do severních, kde se střetli s lidmi. Za těmi horami byl obrovský elfí hvozd a na jihu zase obrovský močal, obývaný skřety a temnými elfy. Vojvodství se rozdělilo na území Hraničářů, Vojvodství a Kopce. Zpočátku bylo inspirováno tradičními fantasy, pak přešlo na slovanské mýty, pak na keltské, pak na severské, ... no byla to hrozná změť všeho.
Později jsem vytvořil doplňující příběh rozšiřující Erinej na západ, takový velký poloostrov, jehož severovýchod obývali původní elfové, kteří připluli z jihu. Jih obývali lidé a jinak bylo vše v područí orků.
Zase později jsem nechal tu západní elfí říši zaniknout, z elfů jsem udělal úhlavní nepřátele lidí, přidal Sapkowského rasismus (no jo, to jsem zrovna dohrál Zaklínače :D ). Udělal jsem z toho divočinu, elfy tam vyhnal a poslal do ní hraničáře, aby je chytali. K tomu se připojili seveřané a... a tak vlastně začala má posedlost severskou a keltskou mytologií a stal se z toho úplně jiný svět, o kterém jsem se už zmiňoval ;-)

Další fantasy svět mám mnohem raději... byl totiž pozadím pro jedno velmi příjemné dobrodružství. Bylo to vlastně velké království, ale vše se odehrávalo v okolí malé vesničky. Byli tam žoldáci, bylinkářka (opět inspirace Zaklínačem), sympatické postavy, ... krásný příběh, který ztroskotal na mé blbosti. :-(

Vytvořil jsem hodně sci-fi světů... pár post-apo světů... ale nejvíce pyšný jsem na jeden, díky kterému jsem poznal skvělé lidi. Hra byla trhlá a nerealistická, ale rozhodně nebyla nudná. Začal jsem ho vytvářet v době sledování první série Heroes na Primě... a sakra si nevzpomenu na název... odehrávalo se to v blízké budoucnosti, teď už v současnosti (v roce 2010). Postavy podepsaly souhlas s tím, že na nich budou prováděny testy. Bylo jim píchnuto sérum, které jim dalo superschopnosti a následně došlo v budově k výbuchu a oni utekli. Dostali se ven, zjistili co umí (telekineze, molekulární proměna, hydrokineze a iluze), dva z hráčů začali hrát zajímavý milostný příběh a vrátili se zpět do laboratoře... tam se setkali s chlapcem, který si díky regeneraci mohl píchnout víc schopností najednou, který jim všechno vysvětlit a který je poslal na různé konce světa. Byl to dokonalý intrikán...
Všechno jsem vymýšlel za chodu, nic nebylo promyšlené, příběh byl stupidní a blbý, nedával smysl, ale byla to prostě superhrdinská sci-fi jak má být. Hráči se podle jejich reakcí velmi dobře bavili a já taky... rád bych si to někdy zopakoval, rád bych znovu vypnul, ... snad by to ještě šlo ;-)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od OnGe »

Tohle tema me primelo trochu si za vzpominat (za coz dekuji, misty jsou to vzpominky az dojemne $cry$ ).

Kdyz bych to vzal jo od zacatku, tak nekdy na prvnim stupni zakladky jsme si vymysleli takovou "hru", ze jsme si vymysleli a kreslili armady zplacane ze vseho mozneho, co kdo kde kdy videl (terminatori ninja zelvy s laserovyma mecema) a silenosti z vlastni hlavy (jako treba tanky vyssi nez sirsi, protoze na kazde vezi maji jeste jednu mansi a z kazde couhalo na vsechny strany tak deset kanonu). Pak jsme se handrkovali, kdo koho vic rozstrili :)

Skoro skoda, ze jsme z toho vyrostli, v japonsku by nam pro to dneska urcite utrhali ruce :)

Potom jsem mel (docela dlouho) obdobi, kdy jsem kazdou hru, co me zaujala, chtel udelat po svem a lepe (no, to mam do jiste miry porad) a tak jsem u tech co opravdu staly za to navymyslel haldy veci, co by se daly pridat a jak to vylepsit, pripadne skombinovat vic her dohromady. Zaplat panbuh, ze uz je to za mnou :)

Asi nejvic me ovlivnili Inferno, UFO a Master of Orion. U vychytavani posledniho zminovaneho jsem tak nejak zustal docela dlouho a tady uz se zacalo vyvijet neco, co by se svetem dalo nazvat. Sice to tedy byla takova slatanina variaci na vsechno z MoO, protosse, "obycejne" sedive ufouny s vodnatyma kebuleme a milion dalsich veci, ale postupne se to zacalo tak nejak konsolidovat a vzdalovat svym puvodnim predloham (a ackoliv jsem to planoval pouzit na X her, tak to nikdy v praxi na nic nebylo).

Samozrejme pred tim i potom jsem vytvoril radu celkem plochych rychlokvasek. Treba svet, do ktereho jsem chtel zasadit svoji single-playerovou adaptaci na World of Warcraft, postavenou jako falloutovske RPG a bezici na engine WarCraft 3. Zaklad pro tento svet bylo to, co se da najit v editoru.

V soucasne dobe (asi 5 let) mam rozpracovane sci-fi/horrorove prostredi, ktere uz v soucasnosti povazuji za dostatecne rozsahle, provazane a originalni a pokud to nejak klapne, tak z toho letos snad uz konecne vyleze neco hratelneho. Zakladni zapletka je sice vcelku banalni - na Marsu se otevre brana do pekel a pekelne hordy valcuji to, co driv byvalo lidskou civilizaci - ale za zajimave povazuji hlavne vzajemnou adaptaci a propojeni pozemskych i pekelnych bytosti, technologii i ekosystemu. Soucasne to neni tak, ze lidi by byli ti hodni a certi ti zli - ackoliv zlo jako takove hraje dost klicovou roli, tak je to cele vse, jen ne cernobile.

Tohle uz je neco, co povazuji za povedene (ovsem zdaleka ne hotove) a jen doufam, ze se mi z toho letos uz konecne podari dobouchat tu hru :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Conlai »

skew: Ano, vznikalo to organicky při hře. Obvykle tyhle věci nadhazuji já, hráči se chytí, když je to zaujme. Snažím se každý popis a scénu ozvláštnit nějakými detaily, jejichž význam nemám připravený. Když se hráči "chytí" tak to rozvedeme, často na základě jejich doměnek a dáme tomu nějaký smysl a umístění v settingu. Jde to docela snadno.

Bifi tomu tuším říkal high-texture gaming a zmiňoval to v návaznosti na old-school. Jde o to, že pokud mám svět, který hráči mají prozkoumávat, měl bych jim dávat co největší množství vodítek, co nejvíce příležitostí na tento svět nahlédnout. A to i pokud zmíněná vodítka vedou k "nedokončeným částem" - právě díky pozornosti hráčů vzniknou.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Jerson »

Svůj současný svět (alias Projek Omega) jsem si tak nějak nastínil, ale hlavní směrování teď provádí hráči, zejména tím, jak odhalují (a tedy vyrábí) spojení mezi jednotlivými případy. Tam kde já jsem žádnou souvislost nezamýšlel a ani neviděl, tam hráč napíše "je třeba prozkoumat souvislost tohoto případu s případem v Battingtonu, protože tam se lidé chovali podobně" - a když chtějí objevit souvislost, tak ji samozřejmě objeví, protože jejich otázky mi zase poskytnou inspiraci a nápady, co by jak mohlo být propojeno.

Je to jednoduché a docela elegantní - a hlavně hráči se (doufám) cítí vtaženi do světa, když ho takto ovlivňují.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od PetrH »

muj prvni pokus svet byl asi v 10 letech, tehdy jsem si mapu nakreslil fixama na 2x2 metry bile prosteradlo:) byl to ulet, ejn tom prenaseni a hledavni v tom bylo dosti dlouhe:) byl to svet se 7dmi kontinenty a tisici staty, ktere se urcite duplikovali jak jmeny, tak vsim moznym, od te doby redukuji.
Ve 24 jsme mel uz jsne svet jednoho kontinenticku s cca 11 statecky a nyni mam nejradej svety typu taria, kousek, ktery je spise zajimavy cimkoliv nez veliky a rozsahly:) mam rad nastin zakladnich rysu a vice se rozvede pri hre, dost me driv mrzelo, ze jsme mel krasnou historii v kronice o desitkach stran a postavy pak zapadli do knajpy s tim, ze trpaslici kovar rad pije a treba neco proda levneji, nez jit studovat do knihovny:D takze dneska jsem dost stridmy, ale to ej prirozeny vyvoj bych rekl... dneska je moje prdstava ze sveta nekdy od 4-10 stoleti lokace severni polsko, pobalti atd, ale ani zminovana artusovska doba ci lokace by mi nebyla cizi
Uživatelský avatar
Jarilo
Příspěvky: 1101
Registrován: 5. 6. 2009, 00:49
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Jarilo »

Během posledního týdne jsem při práci na mém světě a úvahách okolo toho došel k jedné myšlence.

Když už si dávám tu práci s tvorbou svého vlastního světa a plánuji v něm odehrát alespoň jednu či dvě delší kampaně, pár menších dobrodružství a oneshotů, rád bych, aby to nebyl nějaký tuctový setting, plný klišé. Je bezesporu docela náročné udělat takový "klišoidní" svět kvalitní a funkční, ale jaksi ve mě dozrál názor, že to možná později.

Ale teď bych rád skutečně něco, co bude tak trochu "moje", bude tam vidět můj "rukopis", budou tam nějaké mé více či méně originální nápady.

Zajímavé, ještě před nedávnem jsem v tomto tématu napsal:
Svět na kterém momentálně pracuji nemá přílišné ambice stát se originálním či neokoukaným místem k životu
a
Používám dozajista dost fantasy klišé
=)

Tu myšlenku pořád držím v hlavě, hlavní nápad a celkový koncept světa (konflikty, magie,...) zůstává stejný, ale napadlo mě, že by celkovému zabarvení pomohlo pár prvků vymykajících se obvyklému fantasy archetypu. Na druhou stranu netoužím po bizarních rasách, kdy k přečtení jejich jména musít použít dva a více nádechů a beztak to zkomolíte. Nešlo mi o nic výstředního či zvláštního, jako je Mievelleho Bas Lag, ale pouze o lehčí změnu coloru.

Zatím jsem vyhodil trpaslíky, gobliny a elfy :D.

Rasa či rasy, kterými je nahradím budou v lecčems odlišné a umožní mi dělat s nimi věci, které by dogmatičtí ochránci jednotné představy o elfech či trpoších honorovali veřejným lynčováním.

Pořád ale v podstatě jde o naroubování určitých archetypů na nový obal. Originální obal. Můj obal.

Stačí mi málo, co? =)
Hry hraju a ještě radši dělám - doma i v práci.
Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 341
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od Goblin »

Jarilo píše: Zatím jsem vyhodil trpaslíky, gobliny a elfy :D.
Jojo. Bez trpaslíků a elfů se každý originální svět obejde... :wink:
"Understanding is not required. Only obedience."
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: vase pokusy vyvorit svet...

Příspěvek od OnGe »

Jdes na to dobre, jen pozor, aby se to nezvrhlo v "trava je zelena - sakra, to uz tady taky bylo, musim vymyslet jinou barvu" :)

Je dulezite nekopirovat, je dobre delat veci jinak, ale neni dobre delat veci jinak jen proto, ze maji byt jinak
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů