Jaký systém byste vybrali?

Tvůrčí sekce zabývající se designem, rozborem RPG her, ale i jejich samotnou tvorbou. Zamyšleními nad pravidly a jejich vlivem na hru, způsobem psaní knih, tvorbou ilustrací, atd. V neposlední řadě naše rozpracované projekty.
Uživatelský avatar
DenGrasse
Příspěvky: 622
Registrován: 3. 3. 2008, 21:46

Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od DenGrasse » 26. 1. 2010, 14:45

Mnohokráte omílaná otázka - ovšem v nové modifikaci... jaký systém byste vyrobili, kdybyste jej vyráběli? Předem je třeba škrtnout všechny licencované hry, takže všechny diskuze o DrD, DnD, SHR atd. odpadají.

Hlavním požadavkem je, aby systém byl jednoduše uchopitelný, ale zároveň dostatečně široký, aby pojmul většinu věcí, co postava může dělat.
Není to samozřejmě o detailním návrhu, spíše o principech.

PS: nezamýšlejte se prosím nad důvody, proč se někdo tak vůbec ptá.
hyperpasivní myšohryz

Gramarínová věž

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5813
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Alef0 » 26. 1. 2010, 15:45

Mne to príde ako otázka ,,aký dopravný prostriedok by ste vyrobili, keby ste ho vyrábali?"

Nedá sa pýtať konkrétnejšie?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
DenGrasse
Příspěvky: 622
Registrován: 3. 3. 2008, 21:46

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od DenGrasse » 26. 1. 2010, 16:22

Zkusím uvést vzorovou odpověď:

Vybral bych levelový systém s nárůstem schopností kvadratickou řadou, malým rozsahem vlastností (3 stačí - síla, inteligence a mana). Nedával bych žádné dovednosti, protože všechnos e dá shrnout do těchto 3 vlastností a jejich modifikací. Rozsah 1-100, hody se určují na procentce.
Postavy mohou mít nějaké perky, tj. předpoklady pro určité skupiny činností, které se projeví procentním bonusem a jiné, které se projeví postihem....

(extrémně zestručněno)
hyperpasivní myšohryz

Gramarínová věž

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Peekay » 26. 1. 2010, 16:36

Odpovede na tvoje otazky velmi zasadne zalezia od toho, preco by som system vyrabal - za akym ucelom, co by som nim chcel dosiahnut, koho oslovit.

Iny system budem robit, ak ma zachytavat romanticku komediu, iny ak to ma byt o hrozach zajateckych taborov v Kambodzi a este uplne iny, ak to ma byt univerzalny fantasy system.

Ked neviem, co je moja motivacia pri vyrobe tohto hypotetickeho systemu, neda sa rozumne odpovedat.

(ako mozes z mojej odpovede vidiet, myslim si ze system ma zasadny vplyv na to, ako hra a herny zazitok vyzera. Odpoved zastancu opacneho nazoru bude asi vyzerat inak, konkretnejsie, blizsie k tomu o co ti asi ide)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5813
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Alef0 » 26. 1. 2010, 16:53

Presne súhlasím s Peekayom.

Mám hmlistý dojem, že jediné čo je podstatné ošetriť, je vyhodnocovanie konfliktov (v zmysle ,,ak postava chce A a niekto/niečo chce B, ako určiť, kto uspeje).

Ja by som strašne staval systém na mieru príbehu, ktoré by sa v ňom mali vytvárať a nechával len tie mechaniky, ktoré explicitne súvisia s danými príbehmi.

A išiel by som brutálne minimalisticky.

Keby som vyrábal hru a la Sex v meste, kde ide o vzťahy medzi postavami, tak je zjavné, že levelovanie postáv v zmysle zlepšovania schopností bude asi dosť zbytočné.

Na druhej strane, ak robím kampaňové fantasy hranie, kde sú vzťahy skôr na príťaž, tak sa postavy asi budú chcieť zlepšovať.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Bifi » 26. 1. 2010, 17:13

Po prečítaní Příběhov impéria mám chuť prerobiť FATE tak, že si vezme to najlepšie z FATE 2.0, FATE 3.0 a Spirit of the Century, Solar System/The Shadow of Yesterday, a prípadne Hot War, Kill Puppies for Satan, Burning Wheel a Mob Justice.

Prvé nápady:
- povinné pasívne obrany (vôľa, inštinkty, odolnosť)
- bringing down the pain, teda voľba medzi jednoduchým rezistovaným hodom a extended konfliktom
- aspekty situácie/scény, aspekty predmetov, aspekty NPCs
- tagovanie aspektov
- zranenia a iné následky ako dočasné následky, ktoré sa pri zlyhanom hode na vyzdravenie môžu stať permanentnými
- prideľovanie aspektov ako výsledok hodu
- vyriešený vzťah medzi aspektmi a zručnosťami
- pomáhanie a prepájanie hodov
- prípadne ciele a ich prepojenie na aspekty a body osudu

A potom aplikácia na Dark Heresy/Warhammer 40.000:
- backgrounds ako package aspektov a skillov
- stupňované aspekty z pôvodného FATE 2.0 namiesto levelov
- korupcia (kocka Chaosu?)
- šialenstvo a strach ako zranenie (t.j. dočasné negatívne aspekty) pri prehranom hode na obranu
- vlastnosť zdroje
- zručnosti "veľkej mierky" pre pátranie a podobné činnosti, umožňujúce napríklad konflikt medzi postavou a organizáciou
- augmetika
- psionika a Warp
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
DenGrasse
Příspěvky: 622
Registrován: 3. 3. 2008, 21:46

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od DenGrasse » 26. 1. 2010, 21:38

Má to bejt fantasy systém v de facto obecný podobě. Podstatné vyřešit je
- interakce s okolím (klasické procesy sociální a bojové interakce)
- interakce mezi hráčskými postavami

systém má být pro počítačem generované přednastavené prostředí, bez aktivní kontroly s DM nebo jens minimálními zásahy.
hyperpasivní myšohryz

Gramarínová věž

Sosacek
Příspěvky: 20989
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Sosacek » 26. 1. 2010, 22:32

DenGrasse píše:Zkusím uvést vzorovou odpověď:

Vybral bych levelový systém s nárůstem schopností kvadratickou řadou, malým rozsahem vlastností (3 stačí - síla, inteligence a mana). Nedával bych žádné dovednosti, protože všechnos e dá shrnout do těchto 3 vlastností a jejich modifikací. Rozsah 1-100, hody se určují na procentce.
Postavy mohou mít nějaké perky, tj. předpoklady pro určité skupiny činností, které se projeví procentním bonusem a jiné, které se projeví postihem....

(extrémně zestručněno)
Toe fajn a snadno implementovatelnej system pro pocitacovou hru ala diablo, ale na rpg mi to pripada malo.
sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me

Sosacek
Příspěvky: 20989
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Sosacek » 26. 1. 2010, 22:45

Bifi píše:- povinné pasívne obrany (vôľa, inštinkty, odolnosť)
Proc? Jakej to ma smysl? Neni lepsi stanovit konflikt obou stran?
sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Peekay » 26. 1. 2010, 23:19

Akosi sa stale neviem zbavit dojmu, ze Bifi popisuje HotB + zhruba dva drobne fixy.
Sosacek píše: Proc? Jakej to ma smysl? Neni lepsi stanovit konflikt obou stran?
Pretoze obcas sa chces iba ubranit protivnikovmu zameru - bud nemas vlastny zamer, hodny postavenia do protikladu, alebo by si mozno aj mal, ale nevies ho vymysliet/sformulovat a nechces kotvit hru tym, ze by na teba vsetci cakali.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Sosacek
Příspěvky: 20989
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Sosacek » 26. 1. 2010, 23:30

HotB ma dost jinou narativni kontrolu nez Fate.

Ano, ale "jen se branit" je dost safe, dost nudne a tak. Pokud nemas vlastni zamer, proc hrajes?
sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Peekay » 26. 1. 2010, 23:57

Sosacek píše:HotB ma dost jinou narativni kontrolu nez Fate.
Hej - zhruba taku, aku by mal Bifiho abomination po prevedeni zmienovanych uprav.
Sosacek píše: Ano, ale "jen se branit" je dost safe, dost nudne a tak.
Vobec to nemusi byt safe ani nudne. Mozem tym chciet napriklad vyjadrit to, ze moja postava je bezradna, zaskocena, bezmocna, zufala...

(hardly safe playing, y'know)

Ak si chcel v skutocnosti napisat "neviem vymysliet situaciu, kde by bolo 'iba sa branim' zaujimave a emocionalne hlboke", tak je to samozrejme ok.
Sosacek píše: Pokud nemas vlastni zamer, proc hrajes?
Co tak napriklad kvoli veciam, ktore nie su naplnou momentalnej sceny? Obzvlast, ak nehram 1 on 1 a/alebo oddelene sceny, velmi lahko sa stane, ze nie je kazda scena v ktorej som iba o mojej postave a o tom, co chce.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Sosacek
Příspěvky: 20989
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Sosacek » 27. 1. 2010, 00:07

Peekay píše:Ak si chcel v skutocnosti napisat "neviem vymysliet situaciu, kde by bolo 'iba sa branim' zaujimave a emocionalne hlboke", tak je to samozrejme ok.
Tos kvalitne prekroutil. Mluvil jsem o tom, ze dovednosti ktere se daji pouzit jenom k obrane (tj. k nic nedelaji) jsou k nicemu, protoze vsechnoc o muzes delat takovou dovednosti muzes delat i normalni dovednosti, a protoze se nevzhlizim v pasivite. Jak jsi z toho vyrobil tohle je mi zahadou.
Co tak napriklad kvoli veciam, ktore nie su naplnou momentalnej sceny? Obzvlast, ak nehram 1 on 1 a/alebo oddelene sceny, velmi lahko sa stane, ze nie je kazda scena v ktorej som iba o mojej postave a o tom, co chce.
Pokud se potrebujes branit, tak se te to zjevne nejak tyka, jinak by ses nebrani. <ironicka napodobenina tveho uboheho utoku>Nebo chces rict "neumim vymyslet zapojeni postavy do sceny, tak to je ok</...>

(uznavam, moje chyba. nemel bych reagovat na trolly. pockam si na bifiho odpoved)
sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Bifi » 27. 1. 2010, 07:38

Bifi píše:- zranenia a iné následky ako dočasné následky, ktoré sa pri zlyhanom hode na vyzdravenie môžu stať permanentnými
Oj, chyba, má byť:
- zranenia a iné následky ako dočasné aspekty, ktoré sa pri zlyhanom hode na vyzdravenie môžu stať permanentnými

Povinné obrany preto, lebo v mnohých situáciách nevieš rozumne našróbovať inú zručnosť. Je to typické, keď je postava práve pasívna (t.j. aktívna je iná postava). Väčšina zručností je totiž formulovaných aktívne. Odolať strachu, uhnúť sa padajúcemu kvádru, prežiť pokus o otrávenie, vydržať veľkú námahu, prekonať vôľou zranenia a napriek tomu sa postaviť a bojovať ďalej, pasívna perception (všimnem si, že ma niekto chce prekvapiť) - to všetko sú problematické situácie.

Iste, môžeš situáciu s otrávením postaviť ako "mojím spievaním natoľko očarím kuchára, že si spomenie, že sa v kuchyni okolo môjho jedla motal nejaký cudzinec - ha, opozitný hod proti tvojmu travičstvu", ale pre mnohých hráčov je niečo také neprijateľné.

Okrem toho v mojom fixe by sa povinné obrany používali aj na rekonvalescenciu z dočasných negatívnych aspektov (pri neúspechu sa stávajú permanentnými). (Vo FATE sme občas mali potrebu zaviesť po vzore FUDGE niečo ako odolnosť postavy, ktorá by ovplyvňovala regeneráciu, prípadne počet wound boxov.)
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký systém byste vybrali?

Příspěvek od Antharon » 27. 1. 2010, 08:03

Bifi píše:A potom aplikácia na Dark Heresy/Warhammer 40.000...
do want to play!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host