Týdenní četba ku kafe

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17675
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Jerson » 13. 11. 2009, 18:31

Ta poslední věta o ohýbání podle hobita je jeden z důsledků, na které jsem si nevzpomněl, ale které jsem taky nejednou viděl.
I když asi nejvíc nezapadající postava byl vrah, který se ostatním uvedl stylem "Ahoj, jsem vrah a moh´ bych se vám hodit." Samozřejmě že ho ostatní odmítli, tak je sledoval, až se ho zbavili nadobro.

Druhá podobná postava byl "polský bojovník" - polák, který ve třech hrách hrál tu samou postavu, bojovníka s ervenobílým štítem, a ve všech se dříve nebo jen o málo později postavil proti postavám ostatních, takže ho zabili.
Ve třetí hře už jeden kluk povídá mimo hru "Hele, my ti fakt chceme dát šanci, aby ses přidal, ale nemůžeme to dělat donekonečna." V tom sezení mu dali dvě šance, aby se přidal - místo aby mu dali nakládačku za to jak se choval, myslím jako postava - ale ten hráč ne, prostě se nechtěl přidat, ale taky je pořád sledoval. Takže při třetím setkání došlo k boji.

Poslední takový maník byl zloděj, jehož jediná akce za celou hru bylo, že když ho čaroděj z družiny omylem zasáhnul okrajem plamenného výbuchu, tak po něm hodil dýku, trefil válečníka s kuší za ním, a ten ho zastřelil kuší, kterou měl právě připravenou. Dotyčný hráč zloděje pak taky říkal, že jen hrál svou postavu.

Pro mě z toho plyne jednoznačný závěr - buď takové postavy ovládnou hru, protože mezi ostatními hráči není nikdo ani trochu dominantní, nebo umřou. Nebo chtějí hrát samostatně, ale tím zase dost ovládají hru.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Alef0 » 13. 11. 2009, 19:13

Otázka je, ako vysvetliť hráčom, že "ale moja postava..." je obzvlášť hlúpa výhovorka.

Apelovať na to, že postava má zapadať do družiny?

Pýtať sa, čím prispieva postava do zábavy iných?

Tvrdo brániť, že ,,pozri, postava je to síce super, ale umrie?".

Nehrať?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13681
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Pieta » 14. 11. 2009, 00:00

Alef0 píše:Otázka je, ako vysvetliť hráčom, že "ale moja postava..." je obzvlášť hlúpa výhovorka.
1) "Žádný herní styl není méněcený a každý si může hrát, jak ho to baví. Takže přejeme mnoho úspěchů při hledání lidí, které baví hrát s tebou."
2) "Ano, je to tvoje postava a ty ji hraješ tak, jak by se ona chovala, a to ti nemůžeme mít za zlé. Samozřejmě. Takže buď tak hodný a vyrob si novou postavu, která by se v takových situacích chovala rozumnějš."
3) "Dobře, takže jdeš domů, zamkneš se a vyhýbáš se všemu, co zavání dobrodružstvím. OK. První týden se nic zajímavého nestalo. A mezitím, u vás ostatních..."
a nakonec můj osobní favorit
4) Normálně si s dotyčným promluvit a vysvětlit mu to.

(-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Sosacek
Příspěvky: 22214
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Sosacek » 14. 11. 2009, 08:39

A funguje to 4)? Protoze u munchkinismu jsem to zkousel a moc to neslo.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face—forever.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Alef0 » 14. 11. 2009, 11:00

Štyrka je samozrejmá, ale aké argumenty sa dajú pri tom používať?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26958
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Vallun » 14. 11. 2009, 11:28

Mne se to v nějaké intenzivnější podobě stalo jen jednou... pomohlo vysvětlit, že ta postava je sice výborná, ale hodí se do trochu jinéhos tylu hry, než chtějí hrát ostatní, takže jí "in-game" převychoval:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13681
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Pieta » 14. 11. 2009, 15:02

Alef0 píše:Štyrka je samozrejmá, ale aké argumenty sa dajú pri tom používať?
Stejné, jako při 1, 2, 3, ale rozumnějš. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17675
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Jerson » 14. 11. 2009, 19:09

Přidal bych verzi 5)
"Proč chceš hrát zrovna takovou postavu?"

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od jonka » 16. 11. 2009, 14:23

Alef0 píše:Štyrka je samozrejmá, ale aké argumenty sa dajú pri tom používať?
4 dokáže být pěkně těžká. Nejlepší je naučit hráče toto:
"Takže my ti můžeme navrhovat co by tvoje postava mohla udělat, když se ti to bude líbit, můžeš to použít, když se to bude líbit drtivé většině, tak to uděláš a pokud se něco co chceš udělat nebude líbit většině, tak ti to zvetujem." Myguist killer.

ale argumenty:
- myguismus je špatný *následuje 2+ hodinový (podle zájmu a výdrže) rozbor*
- tvoje hraní (postava) nám kazí hru
- hraješ to špatně
- nehrej to tak realisticky
- hrej to víc realisticky
- vem si za vzor XY *Tonda to fakt hraje dobře a je nekonfliktní*
- nemysli jen na sebe, mysli i na ostatní
- nejsi jediný, svrchovaný autor *viz up*
- zodpovědnost "můžeš mít postavu jakou chceš, ale když si to vybereš takhle, tak to bude bořit skupinu, co kdyby sis to vybral tak, aby to skupinu nebořilo" *funguje tak 2-3 session*
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17675
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Jerson » 16. 11. 2009, 18:34

Jinak nejlepší je samozřejmě už na začátku říct, že "postava není na začátku hry finální."

A pokud to tak hráč chce brát, pak mu naznačit, že pro hotové postavy je už i hotový příběh, a finito. Za poslední rok jsem neměl problém. I když je fakt, že jedna postava dostala tolik negativních posudků, že její hráč si už asi zahrát nepřijde.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Peekay » 18. 11. 2009, 10:00

Alef0 píše:Otázka je, ako vysvetliť hráčom, že "ale moja postava..." je obzvlášť hlúpa výhovorka.
"Medzi úlohy hráča patrí nielen starať sa o vlastnú zábavu, ale aj o zábavu spoluhráčov. Teraz nielenže k zábave ostatných neprispievaš, ale priam sa staráš o vlastnú zábavu na ich úkor."
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

[článek] placeholder

Příspěvek od Alef0 » 26. 11. 2009, 12:38

Presuňme sa od teórie k postavám.

Christopher Kubasik mal seriál článok týkajúcich sa príbehovo orientovaného hrania zameraného na Postavy, postavy, postavy. Tento spôsob pomerne prevracia klasické klišé, podľa ktorého majú byť postavy čo najlepšie a akákoľvek príťaž, vzťah, problém, či negatívna vlastnosť je zlá, pretože prekáža v prekonávaní prekážok. Práve naopak, snažte sa zo zámerov a konania postáv urobiť stredobod hry a nakladajte na postavy problémy, a váš príbeh sa začne odvíjať sám.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Sosacek
Příspěvky: 22214
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Sosacek » 26. 11. 2009, 13:19

Je to klasicke klise? Ja jsem hru ktera by nebyla character driven nehral uz dlouho.

Fakt je, ze ne vsichni hraci se k tomu maji, a dost hracu je nauceno na pasivitu, a pak je s timhle trochu problem.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face—forever.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Alef0 » 26. 11. 2009, 13:20

"Klasicke klise" je môj ,,lehce bulvární" postoj, treba ho brať s rezervou.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5533
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Týdenní četba ku kafe

Příspěvek od Peekay » 26. 11. 2009, 14:08

Sosacek píše:Ja jsem hru ktera by nebyla character driven nehral uz dlouho.
"Character-driven hra" a "Postava je trouble magnet" su dva koncepty, medzi ktorymi neexistuje kauzalita (i.e. moze sa vyskytovat lubovolna kombinacia 0/1 pre tieto dve premenne).

edit: technicka poznamka - nebolo by vhodne spravit z diskusie ku kazdemu clanku separatny post a zjednotit ich tagom [TCKK] alebo tak? O mesiac to tu bude mat 200 stran a nikto nic nenajde... a nedajboze, keby niekto chcel niekedy v buducnosti ozivit diskusiu ku niektoremu zo starsich clankov.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti