A Dirty World

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

A Dirty World

Příspěvek od Peekay »

A Dirty World
Žánrová hra v duchu film noir
(Greg Stolze, 2008)
(anotácia)
Obrázek

Autor hry Godlike prináša novú inkarnáciu svojho One-Roll-Engine (systém jedného hodu), tentokrát zameraný na hranie noirových príbehov o osudových ženách, otrlých ženách a nevinných obetiach, ktoré možno nie sú až také nevinné. Systém sa zameriava na sledovanie morálnych síl a slabín jednotlivých postáv, ktoré sú často v priebehu príbehu veľmi premenlivé. Pôsobí na prvý pohľad možno až príliš abstraktne, ale je ľahký na vysvetlenie a pracuje sa s ním veľmi intuitívne. Hra obsahuje aj generátor zápletiek, ktorý dáva zaujímavé a rozmanité podnety.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Peekay »

Funguje to takto: Hodis si 11d10 a vytriedis si z toho sety. Vyska setu (teda cislo, ktore maju dane kocky) ti urcuje druh zlocinu, sirka setu (teda pocet kociek, na ktorych padlo dane cislo) ti urcuje jeho zavaznost. "Volne kocky" - teda cisla, z ktorych ti padol iba jeden kus - reprezentuju volne plot twisty. Ty sa na to pozries a zamyslis sa, ako to sedi dokopy.

(teraz tu nemam ani knizku ani vygenerovane zapletky, ked pridem domov tak nejaku vzorovu prepisem)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Peekay »

Ecthelion píše: To zní zajímavě. Můžeš prosím hodit jeden nebo dva příklady výsledku generátoru? :wink:
Takze, nasiel som svoje poznamky a tu je vysledok plot generatoru z poslednej hry:

Padlo mi:
2,2,3,3,4,6,6,7,9,10,10

Vyrobime sety a skonzultujeme tabulku v knizke. Dostaneme nasledovne informacie:

(prve cislo hovori o pocte kociek v sete, druhe o vyske kociek, tretia informacia je kategoria problemu (teda co znamena dana vyska cisla), stvrta je konkretna informacia)
  • 2x2 - "Harassment": Almost badgering, the kind of thing that would be funny in a romantic comedy but is kind of creepy elsewhere
  • 2x3 - "Property Crime": Petty Vandalism
  • 2x6 - "Contract Dispute": Forgery Accusations
  • 2x10 - "Murder": Manslaughter
Volne kocky su "Twists, Reveals and Complications":
  • 1x4 - Addiction
  • 1x7 - An unusually young, naive or inexperienced suspect
  • 1x9 - A marital infidelity angle
Ulohou GMa je tieto informacie zobrat a zaujimavo ich skombinovat, majuc pri tom na pamati hracske postavy.

V nasej konkretnej hre boli dve postavy: "Eva X5799D3" (replikant pleasure-bot) a "Ani Rain" (Veteran z vojny, ktory sa zivi ako neregistrovany taxikar). Ked som sa pozrel na nahadzane elementy, hned na mna v kombinacii s Evou vyskocila stvorica "Harassment", "Forgery Accusations", "Young suspect" a "Addiction". Pribeh teda bol o 14-rocnom starostovom synovi (1x7), ktoreho otec objednal k Eve (ktorej dlhodobym zakaznikom bol - 1x9), aby "sa stal muzom". Zazitok, ktory mu ona poskytla, bol vsak prenho natolko silny a nezabudnutelny, ze sa do nej sialene zamiloval (1x4) a zacal ju zasypat kyticami, cokoladkami a plysovymi medvedikmi (2x2). Ked synacik zistil, ze otec je jednym z hlavnych zakaznikov, rozhodol sa ze oni dvaja "spolu utecu", na co vsak potreboval falosne papiere pre oboch (2x6). Toto vygradovalo az do nechceneho zabitia jedneho zo zucastnenych (2x10).

Priznam sa, ze ked som si pred hrou pozeral tie nahadzane veci, mal som obavu, ze to bude mozno prilis suche (zo vsetkeho iba dvojice, teda take uplne minimalne verzie danych zlocinov) - nakoniec vsak z toho bola aj tak dobra hra. Uvidime, co sa bude diat ak napadaju trebars iba 2 zlociny, ale maximalne (teda 5 kociek s danym cislom).

Hra samotna zacinala poslednou scenou (Eva, naskakujuca do Aniho taxika na uteku pred prenasledovatelmi a kriciaca "chod!") a dalsie sceny boli odohravane v retrospektive, ako Eva vysvetluje co sa vlastne stalo. Pritom vychadzalo najavo, aku rolu v tom vsetkom zohraval Ani - starostov vybrany taxikar na pohyb po ilicitnych aferach. Tym padom sa vsetky nahadzane udalosti odohrali v hre. Da sa to samozrejme pouzit aj ako "generator vychodzej situacie", to mozno skusim nabuduce (ked uz mam predstavu, ako ta hra funguje a budem mat viac casu na pripravu).



(dufam, ze som bol aspon trochu zrozumitelny - keby nie, tak sa kludne pytajte)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Markus »

Alaris píše:To by nemusel byt az takovy problem... :wink: Jelikoz jsem pojal zamer si poridit soukromy preklad, tak by na sebe recenze nemusela nechat dlouho cekat. Kdyz budu mit naladu, samozrejme $P
Chápu to tak, že nálada nebyla? :P
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Corvus »

tato hra ma dost zaujala aj ked ORE system ma este trochu matie.. som zvedavy ako bude fungovat v praxi.

najviac sa mi asi paci ako je spraveny socialny konflikt, mi to pripomina sorcerera aj solar system, teda ze nemozes niekoho donutit aby nieco spravil, ale dodrbavas mu staty (napr Purity) a tym ho nutis premyslat nad tym aby sa vzdal.

imho je to lepsie nez sorcerer, pretoze tam davas len postihy na to co sa tyka daneho konfliktu, tu ho ovplyvnujes tvrdsie.

a naopak je to lepsie nez solar system, pretoze v SS mozes niekoho donutit aby nieco spravil tym ze vyhras zaostrenie. v DW mu mozes dodrbat staty na nulu a ked to hrac nechce tam ho nedonutis (staty na nule ale maju drsne nasledky)
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Peekay »

Corvus píše: imho je to lepsie nez sorcerer, pretoze tam davas len postihy na to co sa tyka daneho konfliktu, tu ho ovplyvnujes tvrdsie.
(light offtopic ahead)

Fakt? Lasting Penalty je teda o hodne dlhsia ako iba na dany konflikt ;)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Corvus »

nemyslel som 'do konca konfliktu' ale ze tu penaltu ma postava len na veci ktore sa toho konfliktu tykali.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Peekay »

Ale ved to predsa plati aj v ADW - kedze sa ti skopava iba relevantny stat (na ktory super cieli). Ten isty princip, iba v Sorcererovi je tvrdym ohranicenim fikcna rovina, kedze v ADW je to meno statu.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Corvus »

Ale ved to predsa plati aj v ADW - kedze sa ti skopava iba relevantny stat (na ktory super cieli). Ten isty princip, iba v Sorcererovi je tvrdym ohranicenim fikcna rovina, kedze v ADW je to meno statu.
asi sa zle vyjadrujem. kedze ide v DW penalta do statu, tak ju bude mat postava aj na veci ktore sa daneho konfliktu nijak netykali, cize je to pre postavu 'tvrdsie'. ta palica nad nou je horsia, kedze dodrbany stat ju bude trapit dlhsie v omnoho viac situaciach.

na klasickom priklade chlapik sa pokusa zviest zensku:
v Sorcererovi jej bude davat penalty, ktore sa budu prejavovat povedzme aj ked sa stretnu nabuduce (tu si asi treba robit poznamky, pretoze si neviem prestavit ako by som si vsetky mozne penalty v hre pamatal)

V DW jej bude davat penalty (tresnem) na Purity a tie sa prejavia vo vsetkych situaciach ked bude zenska chciet Purity pouzivat.s tym chlapom ani s tym ze sa ju snazil zbalit to uz nemusi mat nic spolocne.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: A Dirty World

Příspěvek od Peekay »

Prave si sa dostal k dovodu, preco je v Sorcererovi in-game fiction taka dolezita - informacia "jedna lasting penalty"ti sama osebe nic moc nepovie. Musis vediet, co presne ta lasting penalty reprezentuje - to ti totiz urci, ako s nou mas zaobchadzat, kedy je relevantna a kedy nie, kedy zmizne uplne. V ADW je toto dopredu povedane; penalty je relevantna pri kazdom aspon trochu suvisejucom ukone (i.e. ten isty stat).

Na priklade chlapik bali zensku je to pekne ilustrovatelne:
  • V ADW jej proste bude skopavat Purity. Ako si spravne podotkol, ju toto ovplyvni pri kazdom dalsom pouziti Purity. Toto moze samozrejme vo fikcii sposobovat drobne WTF momenty ako napriklad "chlapik sa ma snazil zviest v bare, nasledkom coho budem lahsie podplatitelna". Na druhu stranu, je to jednoduche na implementaciu (som v Purity situacii, spocitam bodky a hodim).
  • Naproti tomu v Sorcererovi potrebujem presne vediet, co ta penalty reprezentuje. Mozno jej chlapik nasadil chrobaka do hlavy tvrdenim, ze jej manzel ju podvadza (a teda ona ma moralne pravo, ba az povinnost sa mu odplatit rovnakou mincou) - vtedy by ta penalty mala prirodzene dopad na jej interakcie s manzelom, ale uz trebars nie na pokusy o podplacanie. Tym padom si nedovolim nutne tvrdit, ze "je palica nad postavou menej tvrda" - dopady mozu byt pre postavu omnoho nedoziernejsie.
Najjednoduchsi sposob, ako sa v ADW vyhnut WTF momentom s tymto suvisiacim je udrzat dej konzistentny, tightly-focused. Potom je predpoklad, ze veci na ktore bude jeden postih vplyvat spolu aspon trochu suvisia.

edit: s tym papierovanim v Sorcererovi to inak nie je nijako tragicke, v praxi sa to da dost lahko zapamatat (resp. zvyknem rozdavat sklenene zetony rozlicnych farieb)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti