[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
[4e] D&D 4e - Obecná diskuze
Anotace v Databázi RPG
Hrdinové rozličných fantastických ras a povolání se v této hře vydávají vstříci dobrodružství. Čekají je epické bitvy a zapeklité úkoly. Jak hrdinové vítězí a přežívají různé nástrahy, zlepšují se: postupují po úrovních, získávají rozličné síly a magické předměty. Mohou se tak postavit ještě nebezpečnějším nestvůrám a nástrahám.
4. edice D&D je v rámci rodiny Dungeons & Dragons považována za černou ovci, která se od jiných verzí liší výrazným důrazem na podrobný taktický boj s přehršlem speciálních schopností a efektů. Je hrou, kterou ocení především příznivci taktických bojů na čtvercové mapě, vyváženého systému a postupného zlepšování schopností postav.
Trojici základních příruček tvoří Player's Handbook pro hráče, Dungeon Master's Guide pro pána hry a bestiář Monster Manual.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
S nezvysovanim skillov to nie je az take tragicke - jednak ti rastu staty (co ma na vysku skillu vplyv), jednak mas featy (za ktore vies naberat dalsie trainingy, if you're so inclined). Taktiez netreba zabudat, ze DC nerastie, tym padom aj ta +1 za zvyseny stat ma dost velky vyznam.
(diskusia na d20 je velmi zabavne citanie - celkovo by som to zhrnul ako "Preboha, niekto sa zacal zamyslat nad underlying mechanikami! Upalte ho!")
(diskusia na d20 je velmi zabavne citanie - celkovo by som to zhrnul ako "Preboha, niekto sa zacal zamyslat nad underlying mechanikami! Upalte ho!")
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
PK: na d20 se dycká pobavíš.
S těma skillama mi jde hlavně o srovnání postav na různých úrovních.
S těma skillama mi jde hlavně o srovnání postav na různých úrovních.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
To ano, toto sa vyrovna... podobne ako tie rozdiely medzi potvorami. Ale ved poznas to - pre niekoho bug, pre ineho feature. Kym si si vedomy, ake nasledky ma uprava, nevidim v tom zasadny problem.Quentin píše: S těma skillama mi jde hlavně o srovnání postav na různých úrovních.
K tomu ma este teraz napadla jedna vec (v rovine cisto akademickej):
Keby si nejakym sposobom previazal zivoty (ako vec, ktora stupa s levelom) a skilly (ktore v tejto modifikacii nestupaju), dosiahol by si to, ze vyssolevelova postava dosahuje konzistentne lepsie vysledky aj pri v podstate rovnakom skille. Tri metody co ma napadli hned z voleja su dokupovanie bonusu po hode kockou (v pripade neuspechu, trebars +1 za 1 zivot), reroll za nejaky konstantny pocet zivotov a na zaver strata HP pri zlyhanom skill checku (minimalne pri fyzickych cinnostiah, pripadne aj pri inych ak HP reprezentuju aj ine veci ako iba fyzicke zdravie).
Prvy sposob spravi to, ze postava vie vzdy uspiet, otazkou je za aku cenu. Druhy spravi to, ze vyssolevelova postava sa bude moct pokusat viackrat v ramci jedneho hodu (a tym padom ma vyssiu sancu na uspech, ale eventualny uspech nie je zaruceny na rozdiel od prveho variantu). Treti spravi to, ze vyssolevelova postava moze "prekusnut" viac zlyhani a viackrat si dovolit opakovat pokus, oproti nizsolevelovej postave.
(zaroven by takyto nejaky mod sposobil prepojenie medzi "bojovou" a "nebojovou" castou systemu, co sa mi ako idea celkom pozdava)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
pk: interesting!
i kdyz provazat to s normalnima hp by bylo divny; tanci by byli nejvetsi skilleri
i kdyz provazat to s normalnima hp by bylo divny; tanci by byli nejvetsi skilleri
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Ako sa to vezme - maju menej trainingov, tym padom nizsie skilly... takze sice maju viac HP, ale zasa ich budu na toto musiet pouzivat castejsie. Ci to bude balanced alebo nie zalezi samozrejme od finalnej podoby pouzitia napadu. Je dost rozdiel medzi rerollmi a ciselnym bonusom, rovnako ako je rozdiel ci za kazde +1 platis jeden alebo dva HP (ak by si chcel byt husty, moze to zalezat od povolania - ze napriklad tank by platil 2 HP za kazde +1, rogue iba 1... dalsi riadok do zakladneho popisu povolania, if you wish).Quentin píše: i kdyz provazat to s normalnima hp by bylo divny; tanci by byli nejvetsi skilleri
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
PK: za +2 do hodu by se dalo platit tolik, kolik dostává tvůj class za lvl
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
Hmm... naviazat to na level je dobra idea, aj ked mi ta cena pride vysoka. Takuto sumu by som si predstavoval bud za reroll, alebo za post-roll +5 (trebars).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Dnd 4e
Hmm, u obou vidím problém.
Pokud budem bonus vázat ke stejnému číslu pro všechny, tak na tom na konci sice vydělaji defendři, ale několik buildů vyjde zkrátka kvůli málo HP a špatným bonusům z atributu (např. Battle Cleric, Thaneborn Barbarian, Wizard...)
Pokud budem vázat k počtu HP získaných za lvl, tak se v konečném důsledku nic nezmění. Každý class by mohl použít +- stejný počet bonusů, takže zase vydělaj ti s dobrým atributem a hodně skillu zezačátku.
Pokud budem bonus vázat ke stejnému číslu pro všechny, tak na tom na konci sice vydělaji defendři, ale několik buildů vyjde zkrátka kvůli málo HP a špatným bonusům z atributu (např. Battle Cleric, Thaneborn Barbarian, Wizard...)
Pokud budem vázat k počtu HP získaných za lvl, tak se v konečném důsledku nic nezmění. Každý class by mohl použít +- stejný počet bonusů, takže zase vydělaj ti s dobrým atributem a hodně skillu zezačátku.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Dnd 4e
cize ultranemenitelna core mechanika zostane neposkvrnena (v istom heretickom zmysle. Pravoverni dogmatici ma uz len za pomyslenie na zmenu PRAVIDIEL poslali do Tomb of Horrors za Gygaxom)vydělaj ti s dobrým atributem a hodně skillu zezačátku
V inom ponati to znamena ze ti s prirodzenym talentom budu mat vacsie sance na uspech (a neuspech inde)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Dnd 4e
Vzhledem k tomu, že diskuze o skillech je na mrtvém bodě tak přejdu na něco jiného: Jak byste poupravili pravidla tak, aby šla udělat aréna mezi PC? Současná úprava mi připadá příliš Sudden Death, kdy striker s největší iniciativou vyhraje zápas. Napadla mě zatím jednoduchá úprava, kdy HP budou dvojnásobný a dmg poloviční. Bohužel při této úpravě budou healy velmi silné a postavy co jedou přes bonusy na bloodied posílené. Nějaké návrhy?
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Dnd 4e
Naoki: pokud chces v DnD 4ed zkouset hrac proti hracovi podle pravidel tvorby postav v PHB, tak nikdy nedosahnes vyrovnaneho souboje. Proste to nejde, kazda postava funguje na jinych principech a v duelu se proste treba takovy cleric nechyta. Pokud neni na dost vysokem lvl a neda takovy ten podivny banish - kdy zase vyhraje vzdycky. Pokud se trefi poprve. PvP v DnD 4ed - prakticky prevod do deskove hry, bych udelal tak, ze kazdy hrac si vytvori celou druzinu treba 4 postav a zkuis porazit druheho hrace se stejne velkou druzinou.
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Jsem přístupný všemu!:)
Re: Dnd 4e
Jde mi o áreny družina vs. družina, resp. stejná role vs. stejná role. Přesto se mi zdá, že při současných pravidlech je to nevyhovující
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Dnd 4e
Stejna role vs. stejna role je nerealna.
Nemuzes proste poslat fightera proti paladinovy - nefunguje to. Vyhrana inic samozrejme hraje velkou roli, ale neni to to hlavni. Jde o to, ze paladin ma vyber powers do subleadra a fighter spis do substrikera. Nevim jak to ma paladin v Divine Power, ale v zakladu ma fighter vetsi dmg output a paladin vic pomuze parte. A tohle se opakuje dal a dal. Postava proti postave nefunguje. Parta versus parta je podle me uz mozna. Ale nevim, nevim...
Nemuzes proste poslat fightera proti paladinovy - nefunguje to. Vyhrana inic samozrejme hraje velkou roli, ale neni to to hlavni. Jde o to, ze paladin ma vyber powers do subleadra a fighter spis do substrikera. Nevim jak to ma paladin v Divine Power, ale v zakladu ma fighter vetsi dmg output a paladin vic pomuze parte. A tohle se opakuje dal a dal. Postava proti postave nefunguje. Parta versus parta je podle me uz mozna. Ale nevim, nevim...
Majitel herny Pod Kotlem v Jihlave.
Jsem přístupný všemu!:)
Jsem přístupný všemu!:)
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dnd 4e
V DnD ma podla mna zmysel robit areny iba medzi 4clennymi teamami - to je totiz atomicka jednotka tej hry.
Ak chces duely postava proti postave, taky Burning Wheel ci Riddle of Steel je omnoho vhodnejsi (a to su zasa hry, kde teamove areny moc nebudu fungovat )
Ak chces duely postava proti postave, taky Burning Wheel ci Riddle of Steel je omnoho vhodnejsi (a to su zasa hry, kde teamove areny moc nebudu fungovat )
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: Dnd 4e
ok, tak jak byste upravili pravidla pro arénu 4-členných part? (i když IMO by šli i 5-ti členné а bylo by to i zajimavější)
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Jezus, radunamlejn a 10 hostů