Dnd 4e

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 14. 8. 2009, 07:38

Je pravda, že jsou všechna povolání bojově vyvážená? Jestli ano, proč má barbarian, ranger i rogue rozdílnej počet skillů, proč nejsou vyvážené i skill challenge?

Mimochodem ability mají na skilly šílený vliv, a přitom se každá váže k jinému počtu, takže musí být hromady znevýhodněných buildů.

Např Rogue Artful dodger má bez tréninku jen za vlastnosti +4(+9 někde na epic lvlu, coz je větší bonus než samotný trénink) thievery, acrobatics, stealth a +2(+7 na epic lvlu) diplomacy, bluff, intimidate, streetwise a to ještě než si vybere svých 6 trenovaných skillů. Zatímco Rageblood Barbarian má +4(+9) athletics a +2(+7) endurance a má trénink jen ve třech skillech.

Přijde mi to hrozně nefér; fňuk.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 17. 8. 2009, 20:25

Hand of Fate
A ghostly apparition appears to give you basic guidance
about a course of action.
Level: 4
Category: Divination
Time: 10 minutes
Duration: 10 minutes
Component Cost: 70 gp
Market Price: 175 gp
Key Skill: Religion (no
check)
When you perform the ritual, ask up to three questions
about possible courses of action. A translucent blue hand
appears and indicates with a gesture what the most
rewarding course of action is.
If you describe courses of action that refer to directions
or specific objects, then the hand points toward the choice
that bears the greatest reward. If you ask the hand, “Should
we head down the stairs or through the doors?” then the
hand responds by pointing either to the stairs or the doors.
If you ask the hand, “Which of these three levers should
we pull first?” then the hand responds by pointing to a
lever.
If you describe only a single course of action, the ritual
assumes that inaction is your other option. The hand either
beckons you (to indicate that you should proceed) or gestures
for you to halt. For example, the question “Should we
explore the ruins of Solitronia?” results in the hand either
beckoning you or gesturing for you to halt.
The hand can’t assess events in the far future; its judgment
extends only to likely events in the next hour. If the
hand can’t indicate a preference, the ritual has no effect
and expends no components.
There are two drawbacks to using the ritual to aid your
decisions. First, fate values rewards over risk, and this ritual
provides guidance accordingly. It points you toward a high
risk, high reward option before pointing you toward a low
risk, low reward alternative. For example, if one tunnel
leads to a dragon and great wealth and the other tunnel
leads back to town, then the hand points toward the
dragon. However, a high risk, low reward alternative is considered
less rewarding than a low risk, low reward option.
Second, the hand can choose only the most rewarding
course of action relative to the alternatives provided.
That doesn’t mean that the indicated choice is necessarily
a good idea, only that it’s a better idea than the other
options you’ve indicated. In the example above, if all three
levers activate traps, then the hand points toward the lever
that triggers a trap less lethal than the others.
V dnd se za railroad dokonce plati :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Aljen » 18. 8. 2009, 07:38

Quentin píše:Přijde mi to hrozně nefér; fňuk.
pouzi Mytkovu upravu, odstranit zo systemu automaticke zvysovanie vsetkeho mozneho + 1/2 za level.
Nemusis prepisovat dennik a rozdiel nebude ziadny ... kedze aj DCcka a potvory sa zlepsuju rovnako (a ide teda len o opticke levelovanie)
Potom skillfocus dostane iny vyznam aj na episckom leveli
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 18. 8. 2009, 07:43

Aljen: prave, ze se nic nezmeni, ne? To lvlovani je jen opticke, takze kdyz ten klam vyhodis, tak cisla budou sedet porad stejne (vcetne toho skill focusu). Porad budou se zvedajicimi se staty nektera povolani ve vyhode.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 18. 8. 2009, 09:42

Quentin píše: Aljen: prave, ze se nic nezmeni, ne?
Ono je to trochu zlozitejsie s tym zahodenim polky levelu... okrem ineho ti to spravi, ze potvory pod tvojim levelom budu pre teba tazsim encountrom a nad tvojim levelom lahsim (nez v povodnom nastaveni). Takze vlastne trochu vyrovnavas silovu krivku levelovania sa - level 2 potvory budu stale zmysluplne aj pre level 10 manikov - sure, hrdinovia budu mat kopec HP a vela rozlicnych powerov, ale nebudu davat prakticky automaticke hity a nebudu nezasiahnutelni.
Naposledy upravil(a) Peekay dne 18. 8. 2009, 10:26, celkem upraveno 1 x.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 18. 8. 2009, 10:15

PK: to se mi celkem zamlouva, ale nechtelo by se mi na kazdy encounter prepocitavat staty potvoram.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 18. 8. 2009, 10:25

Quentin píše:PK: to se mi celkem zamlouva, ale nechtelo by se mi na kazdy encounter prepocitavat staty potvoram.
Nepotrebujes. V skutocnosti staci trochu upravit mnozstva XP, ktore za potvory davas. Tym zohladnis prave tento posun narocnosti. Co sa upravovania statov tyka, iba vypustis tu polku levelu odvsadial a si dobry.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 19. 8. 2009, 12:35

tak zkouším, jak se tohle bude líbit na d20
http://www.d20.cz/diskuze/pravidla-diskuze/50635.html
zapoměl jsem na něco?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Aljen » 19. 8. 2009, 22:07

kebyze tam dodas ze je to uprava od odpornej bratislavskej mafie tak by bol flame hned v prvom poste a nie az na druhej strane ;)

Zasah do core rules?
Odstranit mechanizmus ktory ma ... OPTICKY vyznam.
Velke cisielka su super a ked sa este zvacsuju clovek chrochta blahom.

Ale ked clovek na to nema ziadny vplyv (ako v 3.5 pri skiloch) tak je to zbytocny privesok. Aspon pre nasu skupinu.
A kedze sme naposledy dopadli z horiacej vzducholode na ostrov kanibalov ako bohovia po zlikvidovani pocenej posadky, zas AZ taky neepicky lowfantasy to nie je
(Btw. To ze lod zacala horiet, padat, ze boli len 2 lietajuce kridla na 3 postavy a ze doleteli na ostrov kanibalov boli vsetko veci ktore vniesli hraci do hry ... podla uz napisanych pravidiel: komplikacia = +action point pre grupu)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 20. 8. 2009, 07:36

Docela mi na vynechání lvl/2 vadí, že se nízko a vysokolvlové postavy nebudou téměř lišit ve skillech :-? (už chápu tu tvojí poznámku o významu skill focusu)


boli vsetko veci ktore vniesli hraci do hry ... podla uz napisanych pravidiel: komplikacia = +action point pre grupu)
tasty
Zkusím v sobotu. Měl bych o tom vědět něco víc? (postavy mají vlastní AP podle pravidel nebo méně? Jak musí komplikace vypadat, aby se počítala? Hráč může komplikovat jen skrze netaktické volby postavy, nebo občas dostane i vypravěčské pravomoci?)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 20. 8. 2009, 08:23

S nezvysovanim skillov to nie je az take tragicke - jednak ti rastu staty (co ma na vysku skillu vplyv), jednak mas featy (za ktore vies naberat dalsie trainingy, if you're so inclined). Taktiez netreba zabudat, ze DC nerastie, tym padom aj ta +1 za zvyseny stat ma dost velky vyznam.

(diskusia na d20 je velmi zabavne citanie - celkovo by som to zhrnul ako "Preboha, niekto sa zacal zamyslat nad underlying mechanikami! Upalte ho!")
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 20. 8. 2009, 08:42

PK: na d20 se dycká pobavíš.

S těma skillama mi jde hlavně o srovnání postav na různých úrovních.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 20. 8. 2009, 09:41

Quentin píše: S těma skillama mi jde hlavně o srovnání postav na různých úrovních.
To ano, toto sa vyrovna... podobne ako tie rozdiely medzi potvorami. Ale ved poznas to - pre niekoho bug, pre ineho feature. Kym si si vedomy, ake nasledky ma uprava, nevidim v tom zasadny problem.

K tomu ma este teraz napadla jedna vec (v rovine cisto akademickej):

Keby si nejakym sposobom previazal zivoty (ako vec, ktora stupa s levelom) a skilly (ktore v tejto modifikacii nestupaju), dosiahol by si to, ze vyssolevelova postava dosahuje konzistentne lepsie vysledky aj pri v podstate rovnakom skille. Tri metody co ma napadli hned z voleja su dokupovanie bonusu po hode kockou (v pripade neuspechu, trebars +1 za 1 zivot), reroll za nejaky konstantny pocet zivotov a na zaver strata HP pri zlyhanom skill checku (minimalne pri fyzickych cinnostiah, pripadne aj pri inych ak HP reprezentuju aj ine veci ako iba fyzicke zdravie).

Prvy sposob spravi to, ze postava vie vzdy uspiet, otazkou je za aku cenu. Druhy spravi to, ze vyssolevelova postava sa bude moct pokusat viackrat v ramci jedneho hodu (a tym padom ma vyssiu sancu na uspech, ale eventualny uspech nie je zaruceny na rozdiel od prveho variantu). Treti spravi to, ze vyssolevelova postava moze "prekusnut" viac zlyhani a viackrat si dovolit opakovat pokus, oproti nizsolevelovej postave.

(zaroven by takyto nejaky mod sposobil prepojenie medzi "bojovou" a "nebojovou" castou systemu, co sa mi ako idea celkom pozdava)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7282
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Quentin » 20. 8. 2009, 10:03

pk: interesting!

i kdyz provazat to s normalnima hp by bylo divny; tanci by byli nejvetsi skilleri
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dnd 4e

Příspěvek od Peekay » 20. 8. 2009, 11:43

Quentin píše: i kdyz provazat to s normalnima hp by bylo divny; tanci by byli nejvetsi skilleri
Ako sa to vezme - maju menej trainingov, tym padom nizsie skilly... takze sice maju viac HP, ale zasa ich budu na toto musiet pouzivat castejsie. Ci to bude balanced alebo nie zalezi samozrejme od finalnej podoby pouzitia napadu. Je dost rozdiel medzi rerollmi a ciselnym bonusom, rovnako ako je rozdiel ci za kazde +1 platis jeden alebo dva HP (ak by si chcel byt husty, moze to zalezat od povolania - ze napriklad tank by platil 2 HP za kazde +1, rogue iba 1... dalsi riadok do zakladneho popisu povolania, if you wish).
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů