[+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Sammael » 1. 2. 2009, 10:40

Zeby Baby guard? Setting o detoch ktore chrania preliesky pred baby zombies?

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Aljen » 6. 3. 2009, 13:43

Prave citam rpg s nazvom Dread
a musim povedat ze som uplne uneseny.
Je tam popisane prave to co podla mna robi horor hororom.
Strach.

V inych hrach je totiz strach (a tym prezitie hororoveho pocitu hracmi) zavisly iba od atmosfery a opisov ktore GM vymysli.
V Dread je este viac.

zakladnou conflict resolution mechanikou je vytahovanie paliciek z Jengaveze. Ked sa veza zruti, hrac ktory vytahoval palicku prisiel o postavu ...permanentne a nezvratne. Mrtva, v bezvedomi, zblaznena, odvolana mimo mesto ...

a v tom to podla mna je.

1.) emocionalne prepojenie hraca a postavy. Hrac ma rad svoju postavu a nechce o nu prist (ziadne take ze sa nahadze par cisel a ide sa). Postava sa vykresli odpovedami na otazky (a to HODNE brutalne otazky).
2.) Mechanika Jengy veze, ktora zarucuje ze zo zaciatku je riesenie konfliktov lahke ale neskor ked je paliciek povytahovanych viac a veza straca na stabilite (a vypovedany pribeh graduje) tak je to napinave, pretoze moze spadnut velmi lahko. Taktiez kedze je potrebna hracova manualna zrucnost, je podla mna zainteresovanie vacsie ako pri hode kockou kde vysledok nijak nemoze ovplyvnit. Na vezi vidiet v akom je stave a nakolko je vratka takze dalsie a dalsie tahanie paliciek sa snazia hraci odkladat a radsej akceptuju neuspech/zranenie v tom co chceli dosiahnut.

priklad otazok ktore polozi GM hracovi:
Co je ta najhorsia vec ktoru si vykonal milovanemu cloveku?
Aku fotografiu nosis stale so sebou napriek tomu ze ju nikdy nechces ukazat?
Co bolo tak hroznou alternativou ked si si namiesto nej vybral samokanibalizmus?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Peekay » 6. 3. 2009, 16:52

K technike otazok podotknem, ze je v Dreade uplne super - idea je v tom, ze samotne otazky establishuju nejake fakty o postave... tymto vlastne GM vymedzi veci, ktore su pre neho podstatne.

"Nad roztrhaným telom ktorého tebe veľmi drahého človeka si prvýkrát prišiel k sebe a uvedomil si, že si vlkodlak?"

Super technika aj do inych hier, ked je hrac pri tvoreni postavy "zaseknuty" a vy mu chcete nejako pomoct.
Aljen píše:Prave citam rpg s nazvom Dread
a musim povedat ze som uplne uneseny.
No sup sup, anotacia! Preco myslis, ze som ti tu knizku pozical? $D
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Markus » 7. 4. 2009, 19:38

Ve 13. čísle Drakkaru vyšlo mnoho podnětů pro horrorovou hru. Za přečtení rozhodně stojí celé číslo, ale já tento, který nemá jinou diskuzi než tuhle:

:arrow? Živí mŕtvi a mŕtvi živí od Aljena

Nebojte se tu diskutovat o článku, autor vám určitě bude vděčný za jakékoliv reakce. :wink:

V tomtéž čísle také vyšlo shrnutí tohoto tématu a byly tam přepublikovány některé zdejší příspěvky. Podívejte se sami:

:arrow? Příběhy hrůzy a děsu, aneb hororové nápady

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16077
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Jerson » 8. 4. 2009, 10:03

Při čtení jsem si uvědomil jednu věc - každý zombie horor je o tom, že se zobmie snaží zabít (a občas i sníst) živé, nebo je nakazit. Vysvětlení pro takové chování bývá zůzné, někdy lepší, jindy dost slabé, ale je přítomno snad vždycky. Je nějaký příběh, který by se bez tohoto obešel. Zvláště pro RPG mi klasičtí nemrtví přijdou jako dost ubozí nepřátelé, vysloveně Diabloví - pokud neexistuje dobré vysvětlení.

Druhá věc - lidé se už během života dokážou změnit natolik, že je těžko poznávají jejich blízcí. MYslím tím třeba po nemoci, operaci, když mají starosti ... přesto se běžně operuje s předpokladem, že pokud se někdo známý změní v zombii, tak ho jeho blízcí poznají a bude je to o to víc děsit. To že by daný člověk působil úplně jinak - zvláště ve fantasy, kde už nemá duši a ani původní osobnost - se snad vůbec nebere v úvahu. I když si matně vzpomínám na pár filmů, které operují se situací, kdy má část skupiny dojem, že by šel dotyčný zachránit a další část ho chce zlikvidovat, protože nemá s původním člověkem nic společného.

thera
Příspěvky: 96
Registrován: 19. 6. 2006, 09:33

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od thera » 9. 4. 2009, 19:31

Jerson píše: Druhá věc - lidé se už během života dokážou změnit natolik, že je těžko poznávají jejich blízcí. MYslím tím třeba po nemoci, operaci, když mají starosti ... přesto se běžně operuje s předpokladem, že pokud se někdo známý změní v zombii, tak ho jeho blízcí poznají a bude je to o to víc děsit. To že by daný člověk působil úplně jinak - zvláště ve fantasy, kde už nemá duši a ani původní osobnost - se snad vůbec nebere v úvahu. I když si matně vzpomínám na pár filmů, které operují se situací, kdy má část skupiny dojem, že by šel dotyčný zachránit a další část ho chce zlikvidovat, protože nemá s původním člověkem nic společného.
Pre mňa je najviac hrôzostrašná práve tá zmena - z človeka, ktorého si poznal, na niečo úplne neznáme... a strach, že presne to isté sa môže stať tebe.
Na to, aby si postava povedala, že dotyčného už nie je možné zachrániť a teda jednoducho ich všetkých vyzabíjala, je potrebné sa úplne odosobniť a vsugerovať si, že vlastne sú už všetci aj tak mŕtvi. To však vôbec nie je jednoduché a preto sa mi operovanie s faktom, že sa preživší ľudia snažia ešte nájsť spôsob, ako to všetko zvrátiť, zdá akýsi viac ľudskejší.

Pri tejto príležitosti mi napadá, že táto situácia môže byť podobná napr. situácii rodinných príslušníkov, prípadne známych určitej osoby, ktorá je vyhlásená za nezvestného. Mám dojem, že práve táto patová situácia, keď nevieš, či dotyčný je ešte nažive alebo už kdesi hnije v zemi, je najviac hrôzostrašná. Nádej je totiž niečo, čo sa len tak ľahko nevykorení.

V zombie horore potom takisto je ťažké odosobniť sa od nádeje, že možno raz ešte z tej chodiacej múmie bude opäť človek.

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od skew » 9. 4. 2009, 19:58

Áno, jak praví ve W40k:
"Hope is the first step on a road to disapointment"

Hm, jinak, více k tématu - musím říct, že jsem ještě žádný pořádný horror nehrál, a asi by mi (alespoň zatím, dokud nenaberu nějakej skill) nijak moc nešli.

Myslím, že horror je jedna z nejnáročnějších her. Jednak na něj musí být nálada, když člověk nechce být napjatý, mít strach o osud své postavy, tak nejspíš ani nejlepší horrorový výkon od vypravěče a spoluhráčů nepomohou.
Na proti tomu, já osobně mám asi nějakou podvědomou obrannou reakci na to, když horrorovou hru očekávám (ie. třeba když by jsme se s hráči domluvili předem, že zahrajeme horrorovou hru). Což jde dost proti sobě.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Aljen » 15. 4. 2009, 10:24

Jerson píše:Druhá věc - lidé se už během života dokážou změnit natolik, že je těžko poznávají jejich blízcí. MYslím tím třeba po nemoci, operaci, když mají starosti ... přesto se běžně operuje s předpokladem, že pokud se někdo známý změní v zombii, tak ho jeho blízcí poznají a bude je to o to víc děsit.
Odporucam filmy
28 dni neskor (scena v dome rodicov hlavneho hrdinu, kde zena doseka chlapa pretoze sa prave nakazil, aj ked bol pre nu vlastne jedinym zivim siroko daleko. Scena ked sa na vojenskej zakladni nakazi otec mladeho dievcata)
28 tyzdnov neskor (scena na zaciatku kedy muz urobi hodne drsne rozhodnutie a ... prezije za urcitu cenu. A scena kde dcery poznaju svoju matku)
Dawn of the Dead ... scena ked jedneho z clenov specialnej jednotky nakazi zombia, ale ostatni sa aj tak o neho staraju ako o choreho

Ak si mal na mysli spoznanie niekoho po rokoch a v pokrocilej faze zombifikacie tak suhlasim.
Inak je spoznanie blizkeho cloveka vcelku dost iste (a to nemusi mat ani tvár, staci zname oblecenie)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16077
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Jerson » 16. 4. 2009, 07:01

Aljen píše:Inak je spoznanie blizkeho cloveka vcelku dost iste (a to nemusi mat ani tvár, staci zname oblecenie)
Poté, co jsem nepoznal vlastního dědu po týdnu v nemocnici si tímto vůbec nejsem jistý, a to byl jen po operaci.

Btw. nedalo by se vymyslet něco jiného než klasické klišé "koho zombík zraní, ten se změní v zombii a (téměř) přestane uvažovat? Občas je tedy obrácené a hlavní hrdina dokáže svou krví "nakazit" zombíky, takže je vyléčí, ale je to pořád stejný model jako u upírů nebo vlkodlaků. I když tedy stát se zombií není obvykle tak cool jako stát se upírem.

Jen si matně vzpomínám, že WoD to má trochu jinak.

Argonantus
.
Příspěvky: 15681
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Argonantus » 16. 4. 2009, 11:44

Aljen:

Úsvit mrtvých je víceméně odpověď na Jersonův problém. Tam se vlastně vytvořily základy současné představy zombie jakožto hloupé, pomalé, leč neúprosné.

Jinak bývali v kultuře i impozantní mocní nemrtváci (viz téma "vyšší nemrtví").

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Aljen » 16. 4. 2009, 11:58

s tou inteligenciou je to take... kadejake :)
v Romerovom Night of Dead veru az tak sproste nie su (jedna z prvych scen, ked zombia po neuspesnom pokuse dostat sa do auta so zivou jaciacou zenou-jehosestrou najde kamen a pouzije ho na rozbitie okna)
V Dawn su teda sproste hodne
a zase v Land of Dead ... su niektore pomerne dost inteligentne

a co sa tyka pomalosti ... 28 days/weeks later tam su rychle poraadne (ale zase to nie su nemrtvi, su to adrenalinom napumpovani sialenci s kratkou zivotnostou)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16077
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Jerson » 16. 4. 2009, 12:08

ano, pomalí, nebo extra rychlí - ono to vyjde nastejno. Právě že největší úspěchy jsem měl s nemrtvými, kteří se od živých lidí nedali moc snadno odlišit a kteří měli svou osobnost. Prostě je to pro mě stejný rozdíl jako srovnávat zombíky z Já, legenda se zombíky z Ti druzí.

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Sammael » 16. 4. 2009, 13:13

Celkom sa mi paci taky kompromis medzi zbesilimi zombikmi ala Dawn of dead remake a nemotornymi pomalymi povodnymi. Nasiel som ho v resident evil umrella chronicles, je to sice video hra ale velmi sa mi ich podoba paci. Vlastne sa kymaca zo strany na stranu a pohybuje sa pomalsie, no ked uvidi cloveka alebo svetlo zrychly aby sa dostal k nemu, no aj to mu vydrzi iba zopar krokov, netreba zabudat ze riesy pokrocilu gangrenu.

EDIT: Inteligentny a polointeligentny zombie u mna = bullshit.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 10381
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Ecthelion » 20. 4. 2009, 09:51

Blind Guardian - Black Chamber píše:I am lost in the black chamber
There's no way to turn back
It takes me down forevermore
And death would be so sweet
I'm possessed by the old creature
Who had planned all
To take my soul
Too late for me

In my hands
It liest I thought
But I failed
Now he's in me

My soul is lost
In his black chamber

I'm gone
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Sammael
Příspěvky: 1782
Registrován: 18. 11. 2008, 12:07
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: [+] [Horor] Příběhy hrůzy a děsu

Příspěvek od Sammael » 20. 4. 2009, 11:48

dovolim sa pridat "Six feet under - The day the dead walked" moja srdcovka :-)=
And the end begins
Slaughter
Time of humans end
Terminated
Enter bowels of hell
Curl up and die
Cowarding-controlled

You are nothing
You will fear thee
Plague of zombies
Curse of the living

Lost a world of pleasure
Now here comes the torture
Murderers and killers
Once your friends
And neighbors

Rising from the grave
Writhing in pain
I want to eat your brain
We're rising from the grave

Burnig fires
Homes and cities
Torn to shit from
War and poverty
Overcrowding led to killing
Decaying bodies left unburied
Crimson famine kept on spreading
Breeding ignorance
Declining populace
The day the dead walked
Apocalypse
The day the dead walked
The armageddon
The day the dead walked
Apocalypse
The day the dead walked

Rising from the grave
Writhing in pain
I want to eat your brain
We're rising from the grave

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů