Hrdinové fantasy a Hrdinové světů
Rulemaker: Ah, dokonce až k tvůrcům se má recenzička donesla... to docela až potěší (i když nevím proč, ale je to tak )
Psionika a magie není totéž... Byla tu dlooouuuuhááá hádka o to, jak je oddělit, ale i když 90% účastníků tvrdilo, že to jsou dvě různé věci, nedokázali jsme absolutně vůbec se shodnout na tom, v čem že to spočívá rozdíl...
Každopádně manová magie není ničím špatným, jak jsem psal, jde jen o to, že já osobně mám raději vitální.
Pokud se tu ještě ukážeš - co bych magii doporučil (ještě jsem nečetl Tajná umění, takže se omlouvám, pokud žvaním do prázdna) je únava za kouzlení a rozdělení kouzel do škol... časoprostoru, vitality, nebo nějakých, takhle kouzla naházená jen tak bez ladu a skladu působí dost nijace a navíc ve většině světů bude dávat mnohem větší smysl rozdělení kouzel do kategorií... a případné bonusy ke kategorii za znalost X kouzel...
A navíc to otevírá krásné možnosti nevraživosti mezi adepty jednotlivých směrů, možnost tvrdit, že jsem Mistr magie Sil a mít to ověřené certifikátem od Silové katedry Atlantiské university atd. atp.
EDIT: A ty mince tam jsou Jedna mince je 1/20 Kg... moment, můžu se podívat... ne, tak to je v DrD. V HF je jedna mince 1/100 Kg, což sice hezky kopíruje SI, ale neni to SI
Psionika a magie není totéž... Byla tu dlooouuuuhááá hádka o to, jak je oddělit, ale i když 90% účastníků tvrdilo, že to jsou dvě různé věci, nedokázali jsme absolutně vůbec se shodnout na tom, v čem že to spočívá rozdíl...
Každopádně manová magie není ničím špatným, jak jsem psal, jde jen o to, že já osobně mám raději vitální.
Pokud se tu ještě ukážeš - co bych magii doporučil (ještě jsem nečetl Tajná umění, takže se omlouvám, pokud žvaním do prázdna) je únava za kouzlení a rozdělení kouzel do škol... časoprostoru, vitality, nebo nějakých, takhle kouzla naházená jen tak bez ladu a skladu působí dost nijace a navíc ve většině světů bude dávat mnohem větší smysl rozdělení kouzel do kategorií... a případné bonusy ke kategorii za znalost X kouzel...
A navíc to otevírá krásné možnosti nevraživosti mezi adepty jednotlivých směrů, možnost tvrdit, že jsem Mistr magie Sil a mít to ověřené certifikátem od Silové katedry Atlantiské university atd. atp.
EDIT: A ty mince tam jsou Jedna mince je 1/20 Kg... moment, můžu se podívat... ne, tak to je v DrD. V HF je jedna mince 1/100 Kg, což sice hezky kopíruje SI, ale neni to SI
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Na tom nezáleží, spíš jde o herní princip a seskládání do konkrétního světa. V HF lze principy rozdělit na dva druhy: manová magie (modlitby, alchymie) a dovednosti typu telekineze ú telepatie / zmámení.Tuk-Enek píše: Psionika a magie není totéž... Byla tu dlooouuuuhááá hádka o to, jak je oddělit, ale i když 90% účastníků tvrdilo, že to jsou dvě různé věci, nedokázali jsme absolutně vůbec se shodnout na tom, v čem že to spočívá rozdíl...
Únava z kouzlení - je v TÚPokud se tu ještě ukážeš - co bych magii doporučil (ještě jsem nečetl Tajná umění, takže se omlouvám, pokud žvaním do prázdna) je únava za kouzlení a rozdělení kouzel do škol... časoprostoru, vitality, nebo nějakých, takhle kouzla naházená jen tak bez ladu a skladu působí dost nijace a navíc ve většině světů bude dávat mnohem větší smysl rozdělení kouzel do kategorií... a případné bonusy ke kategorii za znalost X kouzel...
A navíc to otevírá krásné možnosti nevraživosti mezi adepty jednotlivých směrů, možnost tvrdit, že jsem Mistr magie Sil a mít to ověřené certifikátem od Silové katedry Atlantiské university atd. atp.
Rozdělení do škol: je v TÚ i s obory
Hm, zůstalo to ve zkratkách, i když v pravidlech se prakticky nevyskytujíEDIT: A ty mince tam jsou Jedna mince je 1/20 Kg... moment, můžu se podívat... ne, tak to je v DrD. V HF je jedna mince 1/100 Kg, což sice hezky kopíruje SI, ale neni to SI
Jinak mě bude zajímat recenze na dlaší čáasti pravidel [/quote]
Mě budou spíš zajímat ty další části pravidel, sem teď tak trochu v takovym dost pitomim kolotoči s penězma, potřebuju teď cálnout jednu docela drahou srandičku... pak teprv se zase budu věnovat doplňování sbírky knížek a RPG... Ale s trochou štěstí bych to moh vyřídit už na začátku září
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
No... to bych neoznačil ani tak za recenzi jako spíš za osobní pohled. Autor (kdo to je? nějak sem si nevšiml že by byl podepsaný...) na mě nějak nepůsobí dojmemnějakého širšího přehledu a některá jeho hodnocení bych označil za trochu povrchní... mimo jiné tam má chybu ohledně toho dělení dovedností (teda, já ho taky neznal, ale aspoň jsem to čestně přiznal )
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Beta verze Hrdinu Fantasy 2.0
Rikame Ahoj,
pokud by mel nekdo zajem, tak na oficialnich strankach byla zverejnena beta verze HF 2.0 (vcetne pravidel pro postavy), kde je volne ke stazeni.
Pro vsechny, kteri jeste Hrdiny Fantasy nevideli a meli by zajem nahlednout...
pokud by mel nekdo zajem, tak na oficialnich strankach byla zverejnena beta verze HF 2.0 (vcetne pravidel pro postavy), kde je volne ke stazeni.
Pro vsechny, kteri jeste Hrdiny Fantasy nevideli a meli by zajem nahlednout...
Re: Hrdinové Fantasy- příručka hráče
Možná máte pravdu, že je v HF stín DrD, ale popravdě řečeno, HF mi přijde složitější (je tam spousta různých vlastností, apod.), a to jsem to ještě nikdy nehrála (jen jsem si četla pravidla pro postavy-ten Dračák mi prostě připadá jednodušší)rulemaker píše:Tuk-Enek píše: Bohužel, stín DrD je v HF stále cítit. Ne přímo konkrétními mechanikami, ale kdo DrD zná, ten jej tam prostě vidí.
Hned na začátku mě zamrzelo, že se autoři nedokázali odtrhnout od poněkud... dost nepraktické jednotkové soustavy DrD.
Re: Hrdinové fantasy
Nedokážu objektivně hodnotit Hrdiny fantasy.
Koupil jsem všechny 4 knihy, v rychlosti jsem je pouze projel, uznal, že koupě byla chyba (hledal jsem něco jednoduchého, do čeho se lehce pronikne - což HF dle mého nebyly) a prodal dál.
Líbíla se mi stavba postavy pomocí několika archetypů a "svoboda" tvorby postavy jako taková.
HF jsou určitě propracovanou hrou, což je jejich výhoda i nevýhoda zároveň.
Vidím to tak, že jde o další jinou variantu k obsáhlejším českým systémům (Dračí doupě, Stín meče), ale nic převratného. Takový zdravý průměr.
Koupil jsem všechny 4 knihy, v rychlosti jsem je pouze projel, uznal, že koupě byla chyba (hledal jsem něco jednoduchého, do čeho se lehce pronikne - což HF dle mého nebyly) a prodal dál.
Líbíla se mi stavba postavy pomocí několika archetypů a "svoboda" tvorby postavy jako taková.
HF jsou určitě propracovanou hrou, což je jejich výhoda i nevýhoda zároveň.
Vidím to tak, že jde o další jinou variantu k obsáhlejším českým systémům (Dračí doupě, Stín meče), ale nic převratného. Takový zdravý průměr.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
Hledat něco jednoduchého, a přitom toho koupit čtyři knihy, mi přijde trošku naivní
Něco převratného to svým způsobem je, protože je to kromě Shadowrunu jediná česky vydaná dovednostní RPG. Ale uznávám, že ta hra nepřesahuje úrovní DrD(+). O Stínu meče bych ještě chvíli polemizoval, zvlášť proto, že HF a SM můžu srovnat. Hrdinové Fantasy působí trochu moc složitě a tvorba postavy na začátku je trochu zdlouhavější, ale když si to člověk vyzkouší, tak zjistí, že to není tak strašné. Stín meče jsem sice nikdy doopravdy nehrál, ale obávám se, že je ještě složitější než HF ... navíc patnáct ras a dvacet povolání už je na mě trošku moc...
Řekl bych, že je na Hrdinech Fantasy vidět, že už jsou o nějaký rok dál než Stín meče, i na tisku a layoutu je vidět, že je to pojato profesionálněji... (a to nemluvím o představení RPG a hlavně slohu :>;o))
A k původním Markusovým otákám... Já Hrdiny Fantasy hraju. Domácí úpravy jsme kupodivu moc neprováděli (narozdíl od starého DrD), co si pamatuju, tak jen léčení jsme zkrátili na polovinu, ale i od toho jsem později ustoupili.
Ale protože máme ve skupině jednoho mančkina, zjistili jsme, že telekineze ve spojení s kěnžským povoláním (nevím, jestli jen boha Eleia, nebo všech) je IMBA! Vypravěč se dokonce s hráčem paladina domluvil, že ho nechá rozdělit zkušenosti, ale ne všechny, jinam a ten hráč s tím souhalsil! (Pak to ospravedlnili krásnou scénou, kdy Eleis vyslal nějakého svého avatara, aby mu sdělil, že pro něj má jinou cestu )
No a k poslední otázce - viz nahoře...
Něco převratného to svým způsobem je, protože je to kromě Shadowrunu jediná česky vydaná dovednostní RPG. Ale uznávám, že ta hra nepřesahuje úrovní DrD(+). O Stínu meče bych ještě chvíli polemizoval, zvlášť proto, že HF a SM můžu srovnat. Hrdinové Fantasy působí trochu moc složitě a tvorba postavy na začátku je trochu zdlouhavější, ale když si to člověk vyzkouší, tak zjistí, že to není tak strašné. Stín meče jsem sice nikdy doopravdy nehrál, ale obávám se, že je ještě složitější než HF ... navíc patnáct ras a dvacet povolání už je na mě trošku moc...
Řekl bych, že je na Hrdinech Fantasy vidět, že už jsou o nějaký rok dál než Stín meče, i na tisku a layoutu je vidět, že je to pojato profesionálněji... (a to nemluvím o představení RPG a hlavně slohu :>;o))
A k původním Markusovým otákám... Já Hrdiny Fantasy hraju. Domácí úpravy jsme kupodivu moc neprováděli (narozdíl od starého DrD), co si pamatuju, tak jen léčení jsme zkrátili na polovinu, ale i od toho jsem později ustoupili.
Ale protože máme ve skupině jednoho mančkina, zjistili jsme, že telekineze ve spojení s kěnžským povoláním (nevím, jestli jen boha Eleia, nebo všech) je IMBA! Vypravěč se dokonce s hráčem paladina domluvil, že ho nechá rozdělit zkušenosti, ale ne všechny, jinam a ten hráč s tím souhalsil! (Pak to ospravedlnili krásnou scénou, kdy Eleis vyslal nějakého svého avatara, aby mu sdělil, že pro něj má jinou cestu )
No a k poslední otázce - viz nahoře...
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
Chci se zeptat, jak se v HF tvoří postavy, abych to mohl uvést do anotace. Je to systém s bodovým nákupem, nebo s archetypy? Nebo jinak? Existují nějaké pevné kategorie postav, které si nejdřív vyberete a poté "specializujete" (přičemž kategorie A bude vždy odličná od kategorie B), nebo je ta tvorba zcela volná?
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
Řekl bych, že HF jsou klasický dovednostní systém, jen jako bonus mají při tvorbě postavy "výcvikové balíčky".Markus píše:Chci se zeptat, jak se v HF tvoří postavy, abych to mohl uvést do anotace. Je to systém s bodovým nákupem, nebo s archetypy? Nebo jinak? Existují nějaké pevné kategorie postav, které si nejdřív vyberete a poté "specializujete" (přičemž kategorie A bude vždy odličná od kategorie B), nebo je ta tvorba zcela volná?
Prostě na začátku tvorby dostaneš 5 bodů, které můžeš rozdělit mezi stupně výcviků (těch je na výběr asi deset nebo patnáct), takže si třeba nakoupíš 1 úroveň Střeleckého výcviku, 2 úrovně Šermířského výcviku a 2 úrovně Výcviku přírodní magie; anebo taky všech pět bodů nacpeš do jednoho výcviku - anebo si vezmeš rovnou "archetyp", který je zpracovaný jen pro případ, že za něj utratíš všech těch 5 bodů.
Během hry už potom normálně nakupuješ stupně dovedností a vlastností za získané zkušenosti. Jsou to vlastně dva systémy bodového nákupu, jen každý v jiné fázi hry.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hrdinové fantasy
Stím neče mi přišel jednodušší než HF, tedy spíše naopak - v HF mi dělalo potíže vytvořit si postavu jen po přečtení pravidel, ve verzi kterou jsem si koupil bylo docela dost chyb a jedna tabulka dokonce vůbec neodpovídala příkladům.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Hrdinové fantasy
Hrdinové Fantasy II (beta) se dají stáhnout na oficiálních stránkách, takže představu o této hře si může udělat opravdu každý. Prve jsem byl moc rád, že u nás vychází dovednostní systém v češtině, ale při čtení mi to přijde už trochu překombinované a složité. Myslím, že je to hra devadesátých let a v té době (by) to byla super hra. Dnes už od hry očekávám trochu něco jiného. Něco jako je Fate nebo Střepiny snů. Víc vyprávění a méně tabulek, hodů kostkami a podrobných pravidel na všechno. Jako nejlepší hra starého typu mi stále přijde DrD+ a ani nová verze HF II mi nepřijde lepší.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Hrdinové fantasy
Taky že jsem naivní člověkboubaque píše:Hledat něco jednoduchého, a přitom toho koupit čtyři knihy, mi přijde trošku naivní
Komplet jsem koupil, protože byla výhodná cena. Prodal jsem pak za stejnou cenu, takže jsem na tom nic netratil. Měl jsem spíš na mysli základní knihu pravidel.
Souhlasím s Jersonem. Stím meče je rozhodně jednodušší. Přestopili jsme na něj s družinou po DrD a okamžitě se vryl pod kůži.boubaque píše: Stín meče jsem sice nikdy doopravdy nehrál, ale obávám se, že je ještě složitější než HF
Jinak ty balíčky povolání jsou dobré, jediná věc, která mě na HF hodně zaujala
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 4 hosti