Oživení Stínu meče

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek: Feature is not a flaw :wink:
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

To muzes rict na cokoli.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Thanathos píše:To all, ale hlavně Jerson (pač mám pocit, že ten mi rozumí :D )
Po tvém příspěvku stojím na opačné straně barikády a nabíjím zbraně 8) Tedy ne tak vážně, budu střílet jen do tvých argumentů, vezmu je popořadě, takže už bez citací, abych netříštil text.

To že Stín Meče byl a hrál se je vcelku nepopiratelný fakt. Že se dá hrát i dneska je taky fakt. Ale stejně mám dojem, že kdybys chtěl ukázat jen toto, nechodíš na RPG forum a nezakládaš misionářské téma o oživení deset let mrtvé hry. Toho misionářže neber jako urážku, jen pracovní označení.

Jinak znám systém, který je vyvážený, přesněji jsem ho i vytvořil. Neznám systém, který byl napsán napoprvé bez chyby a vyladěný, ale znám systémy, které vyšly a byly více vyladěné než Stín Meče. Jsou systémy, které se rozšiřovaly zadarmo a tak nové edice žádné extra peníze netahaly

Jnak třeba já nemám rád věci, které mi mají sloužit a přitom musím při práci s nimi napravovat jejich chyby. Taky se chci u hry bavit, ale řešení sporných situací, které nějak ošéfovat musím a které přitom můžou nabořit hru hned nebo později mě zrovna nebaví, a nepovažuju se kvůli tomu za špatného Vypravěče. P5esněji považuju se za docela dobrého, a za průměrného hráče.
Systém bez chyb je stejně "nudný" jako skvěle vyrobené nástroje. Nemusím vymýšlet nové nástroje, když můžu vymýšlet, co nového s těmi nástroji vyrobím. Občas mi možná nějaký nástroj chybí a tak si ho vyrobím, ale abych vědomně používal špatný nástroj, když můžu mít lepší, to tedy ne.
A žádný nástroj nefunguje sám, a ani moje pravidla se sama nepostarají o odbrý příběh. Ale při hře se můžu soustředit na něj a nemusím se věnovat mechanikám, protože ty fungují dobře. A v RPG se chci víc zabývat příběhem než mechanikami. Vlastně se při hře nechci mechanikami zabývat skoro vůbec.
Nevím co je Stín meče pro jiné lidi - pro mě je to zastaralý a zbytečně složitý systém. Dobré nápady, které by si zasloužily vyladit a osekat zbytečnosti.

Teď ejdna citace:
Protože základ všech novodobých her je v těchto levelových hrát, jelikož zhmotňují základní lidské potřeby: být nejlepší, mít moc a sílu a moci to názorně ukázat ostatním (prostě se pochlubit $D ).
Tady zcela a zásadně nesouhlasím. Ani s tím, že jde o lidskou potřebu, natož základní lidskou potřebu, že jde o všechny novodobé hry, atd. Úplně nejvíc jsem se bavil u hry s postavou, která zcela určitě nebyla nejlepší, a nejsem sám.

Notnost rozdělení expů jsi mi stejně nevysvětlil. Mám jeden jediný protiargument - když jsem u svého systému nechal úrovně i povolání a sjednotil zkušenosti nutné pro přestup, takže byly pro všechny stejné, nikdy to nikomu nevadilo. Naopak rozdílné zkušenosti některým lidem vadili (zejména u Stínu meče jsme to řešili). Obecné řeči o EQ a IQ mě nechávají klidným. Prostě jsem vyzkoušel obě varianty a na jednu znich nebyla ani jedna kritika.
Přebij nějak tento argument, abys mě přesvědčil, že je to opravdu k něčemu dobré.

To že to podobně vidí i ostatní lidé z tvé skupiny je argument dobrý pro vaši skupinu. Klidně bych se vsadil, že když bych některé změny (třeba to sjednocení zkušensotí) u vás prosadil a odehráli jste s ním deset her, tak se už k nynější variantě nebudete chtít vrátit. To je za se můj způsob vylepšování her.

No a nakonec:
Jo a zapomněl jsem. Level je nejsnažší možnost vyjádření moci postavy. Vždy tu byl a ještě dlouhou tu nejspíš zůstane.
Kráčíš po tenkém ledě a měl bys napínat uši, protože už praská. Debaty o snadnosti / zbytečnosti levelů tu proběhly a neodnesl jsem si z nich ani jeden argument podporující tvrzení, že je to nejsnažší nebo vůbec sama o sobě použitelná možnost vyjádření moci postavy. Vyskytoval se u her a ještě pořád se vyskytuje, ale to je všechno. Pán Prestenů vyšlý v roce 1991 nebo kolik se bez levelů v pohodě obešel. A opět - když jsem u svých pravidel levely zkušil, ukázalo se, že byly zbytečné - po dvou hrách už nikomu nechyběly.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Jerson píše:Debaty o snadnosti / zbytečnosti levelů tu proběhly a neodnesl jsem si z nich ani jeden argument podporující tvrzení, že je to nejsnažší nebo vůbec sama o sobě použitelná možnost vyjádření moci postavy.
Je to sice OT, ale dovolil bych si upozornit, že to bylo hlavně tím, že jsi po levelu chtěl, aby to byla bezztrátová komprese všech informací o postavě, její aktuální situací, jejím okolí a možných budoucích dějích. A to, kupodivu, level opravdu nedělá.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Pieta: No vlastně levely sou in, jenom proto, že je používá DnD a zevedl je Gygax, keré zase vycházel z wargamingu 70sátých let... Am I right...?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos »

To Pieta, Redwolf a Quentin:

Pokud se Vás mé vyjádření dotklo nebo z něj máte pocit, že jsem Vás urazil, přijměte mou skutečně upřímnou omluvu, nemám v úmyslu znevažovat znalosti, povahu, smýšlení či cokoliv jiného u kohokoliv, kde zde vystupuje, ale za tím co jsem napsal si stojím. Já jako člověk a hráč nemám rád škatulkování, nálepkování a zařazování u RPG her. Pro mne jsou dva typy: pevně postavné systémy a systémy s nimiž lze relativně volně pracovat. Nic víc.Nic míň. A za případnou urážku se ještě jednou omolouvám ( bez nadsázky a sarkasmu)

To Pieta: EH!! Nejsem zběhlý v tomhle škatulkování, takže jsem tě možná nepochopil správně. Pro mne je hraní vždy spojeno s dobrým pocitem z vítězství, úžasným příběhem a kvalitním hereckým výkonem. A Stín meče mi tohle dává a je jedno do které "krabice systémů" se hází. Proto nemám rád tohle škatulkování a označování "vhodmými" výrazy jež jsou nějak zaběhnuté a definované. A výraz Geeka i ve spojení veselí geekové nemám rád, pro mne je to velká urážka, proto mne to rozohnilo, i když samozřejmě mohl myslet sebe a své lidičky, což mi nedošlo.


To Redwolf: Ano, teorie je nezbytná. Ovšem všeho moc škodí :D .

To Fritz:
Předně tě vítám a jsem rád, že tu jsi jako oponent.

Sosacek to pochopil. Hledám systém podobný Stínu meče (respektivě ze stejné/podobné skupiny her). Stín meče nelze srovnávat s jinými druhy her a už vůbec né, s těmi, které tu zmiňuješ (wu-shu a Můj život s pánem jsem si pročetl a je to úplně jiné kafe než Stín meče, to se nedá srovnávat.)

Systém ti je takovou překážkou, jakou mu dovolíš aby ti byl.

Stín meče je klasické RPG. Ačkoliv můžeme říci, že pomocí některých RPG her se můžeme vzdělávat nebo rozvíjet některé vlastnosti (rétoriku, schopnost úsudku, inteligenic). Vždy zůstává na prvním místě zábava a jak jsi sám napsal hraješ proto aby jsi si zahrál (a jestli jsem to dobře pochopil) a tudíž se bavil?

To Sosacek:
Děkuji, že jsi mne pochopil.Neumím citovat, taže to je druhý odstavec. Ano hledám systém, který je srovnatelný se Stínem meče co do prožitku a toho co přináší.

To Jerson:
Pokusím se ti dát rozumný argumetn (a doufám, že mne nerostřílíš jako Italy v Africe).

To co zde napíši není žádná mne známá teorie, přišel jsem na to vlastním hraním, takže:
Různé stupně expů jsou zavedy pro různě "silná povolání" proto, aby tomu relativně silnějšímu trvalo déle než bude "silnější" než to jež má expů méně. Dále expy mají poukazovat na náročnost povolání, předpokládá se, že povolání jež musí dosáhnout více zkušeností je také náročnější na zvládnutí. Konkrétně ve Stínu meče to má za úkol ještě jednu drobnost a to: více zkušeností potřebují kombinovaná povolání, větším množstvím zkušeností se má tedy vystihnout náročnost toho, že povolání je tvořeno dvěma různými povoláními. Respektivě že danná postava má zvládnout více věcí než její nekombinovaná varianta a tudíž jí to má trvat relativně déle, což je vyjádřeno větším množství zkušeností jež má nasbírat. Ovšem v rukách zkušeného a dobrého hráče se klidně může stát, že ta postava jež má být "slabší" je naopak silnější, ale to už je dáno kvalitou hráče nikoliv potřebným množstvím zkušeností.

K těm levelům: Úroveň má vyjadřovat zkušenost a praxi v oboru. Vycházím z tohoto předpokladu: máš-li dva inžernýri stavaře, kde jednomu je 29 a jednomu 45, předpokládá se, že ten starší je v oboru zkušenější a má více praxe a více provedených projektů a stejné je to i ve hře postava: mága na 30.úrovni "má být" zkušenější a v oboru zběhlejší než mág na 5.úrovni. A protože nejsnaží verzí je znázornit to numericky, máme tu úrovně. Prostě číslo jež má orientačně vyjádřit zkušenost postavy v oboru.

zbytek dořeším zítra (respektivě dneska večer $D ) Čas je neúprosný.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Uživatelský avatar
Redwolf
Příspěvky: 128
Registrován: 26. 2. 2007, 21:09

Příspěvek od Redwolf »

To Pieta, Redwolf a Quentin:

Pokud se Vás mé vyjádření dotklo nebo z něj máte pocit, že jsem Vás urazil, přijměte mou skutečně upřímnou omluvu
Nevím jak u Piety a Quentina, ale mně je to šumafuk, takže se žádná urážka nekonala.
Proto nemám rád tohle škatulkování a označování "vhodmými" výrazy jež jsou nějak zaběhnuté a definované.
Dám tu jeden citát z Pratchetta: ...To není nijak důležité a nic to nedokazuje, snad jenom to, že i s nekonečností vesmíru se člověk lépe vyrovná, když si ji představí jako řadu malých částí.

Není to sice úplně relevantní, nicméně podobná myšlenka se dá použít i pro "škatulkování". RPG je spousta a spousta, člověk téměř nemá šanci se v nich všech orientovat. Když ale vím, že se mi líbí realistické hraní se spoustou taktických možností a pravidel, podívám se na simulacionistická RPG a hledání toho pravého je rázem snadnější.

Ty hlavně potřebuješ vědět, pro koho Stín meče má být a "pro všechny" není správná odpověď. Všem se nezavděčíš.
Pro mne je hraní vždy spojeno s dobrým pocitem z vítězství, úžasným příběhem a kvalitním hereckým výkonem.
Tak se toho drž. Uprav Stín meče tak, aby tuto myšlenku umocňoval a vyndej to, co s ní nemá nic společného. Například realistické zlepšování se v závislosti na síle postavy je dle mého z úplně jiného soudku. Pomůže ti to k pocitu z vítězství, když budeš levelovat pomaleji než ostatní postavy? Nemyslím si. (Pozn. Levely samotné ti neberu, ty se s tvojí myšlenkou shodují, přestože je osobně nemusím.)
To Redwolf: Ano, teorie je nezbytná. Ovšem všeho moc škodí.
No já myslím, že třeba powergaming a munchkinismus jsou ještě docela v pořádku. To až ti tady někdo začne vykládat o imerzi apod., tak zdrhej. :wink:
Úroveň má vyjadřovat zkušenost a praxi v oboru. Vycházím z tohoto předpokladu: máš-li dva inžernýri stavaře, kde jednomu je 29 a jednomu 45, předpokládá se, že ten starší je v oboru zkušenější a má více praxe a více provedených projektů a stejné je to i ve hře postava: mága na 30.úrovni "má být" zkušenější a v oboru zběhlejší než mág na 5.úrovni. A protože nejsnaží verzí je znázornit to numericky, máme tu úrovně.
Hmm. Jenže inženýr stavař, kterému je 25, může stejně tak vytvořit mistrovské stavební dílo jako ten, kterému je 40. Navíc mladší inženýr stavař je... prostě mladší, takže bude mít originálnější nápady, možná ho napadne nový způsob řešení dlouhodobého stavařského problému apod., čímž z toho 40letého udělá totálního blbce.
- Jen něco, nad čím by se dalo zamyslet.
We fight to the death. Yours.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Thanathos píše:To Sosacek:
Děkuji, že jsi mne pochopil.Neumím citovat, taže to je druhý odstavec. Ano hledám systém, který je srovnatelný se Stínem meče co do prožitku a toho co přináší.
Zkusim bejt pro jednou uzitecnej. Koukni sem: http://rpgforum.cz/viewtopic.php?p=186272#186272
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos »

Redwolf: škatulkování sice rád nemám, ale taky vím, že bránit se mu nedá. každopádně kam by dle tvého názoru měl patřit Stín meče?

Co je to imerze? Inverzi znám $D , ale tohle mi nic neříká, možná se tak shodím, ale je to tak.

K tomu příkladu se stavaři:
Jistě mladší může být kreativnější, ale taky to musí prosadit a bez praxe a znalosti oboru se prosazuješ těžko, takže pokud zaměstnavatel hledá odborníka, vezme (většinou) toho starší a relativně zkušenějšího. NO prostě: klasická béčková zápletka: král hledá kouzelníka jež ho má zastupovovat na magickém turnaji, na výběr má ze 2 mágů (oba mají stejný obor¨) jen jeden má level 30 a druhý 5. Koho si vezme? Toho s 30, je to logická volba. A proto level $D !!!

To sosacek:
Díky za založení diskuze. Snad se to chytne a třeba mi to i pomůže. Díky.
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Tak ho cti, reaguj, ptej se na podrobnosti, atd. Od toho tam je, zejo.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Thanathos
Příspěvky: 191
Registrován: 27. 5. 2008, 11:57
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Thanathos »

To jerson:

Tak to dokončíme:

Proč jsem to tu začal? Protože považuji Stín meče za hratelný systém. Protože nás baví a chceme ukázat všem, kteří ho kdy hráli nebo ho i hrát chtějí, že se do tohoto systému nechá bez problému cokoliv dotvářet a že to má smysl a že Stín meče je zajímavý a dobrý systém, na který se zapomnělo. A dle nás neprávem. A ačkoliv si uvědomuji, že obsahuje chyby, nikdy nás tyto chyby neodradili, ba naopak nás spíše nakopli, abychom v hraní Stínu meče pokračovali. A proto jsem to tu založil. Stín meče má smysl a je to hratelný systém se spoustou zajímavých prvků.

Ty jsi vytvořil vyvážený systém? Testovali jej v průběhu tvorby nějací hráči? Pokud ano a neshledali jej chybovým, pak smekám. Jo a to přirovnání s tím nástrojem. Pokud dokonalým nástrojem vyrábíš nové výrobky není to zbytečné zavalování se (občas) i zbytečnostmi. Jako u nás. Snažíme se držet počet stran pravidel na rozumném množstí, ale občas vznikne něco zbytečného o čem jsem si mysleli, že by to mohlo být dobré. Jinak my máme dobrý nástroj a vyrábíme s ním pěkné věci. 8)

Nejrozšířenější masové systémy jsou komerční a tudíž něco stojí. Systémy šířené zdarma jsou sice dobré (pro mne třeba Erinel), ale nikdy se extra masově nerozšířili (světově) alespoň dle mého názoru a lehkého zjišťování na internetu. Proto to tahání peněz. Bohužel tyto masové systémy se neustále aktualizovali a vylepšovali a to taky něco stálo.

Pro nás je Stín meče dobrý systém, a chyby které obsahuje nám nikdy hru nebořili (spíše hru občas zboří hráči. Bohužel.) Není zastaralý a složitý, proto děláme další věci, aby jsme to ukázali. Respektivě Stín meče je velmi srozumitelný i pro nováčka-hráče.

Nesouhlasíš, že být nejlepší je základní lidská potřeba. Nevadí. Dej o tom řeč s nějakým psychologem nebo sociologem a oni ti na to odpoví. Já to slyšel totiž od nich. Jinak levelové hry byly předchůci většiny novodobých her. Fritz (někde níže to napsal) to ukázal dobře na wargamingových hrát ze 70.let.

Pokud jsi sjednotil zkušenosti a hráčům to nevadilo, pak máš nejspíše všechny hráče velice kvalitní a v hraní silné a rozumově na vysoké výši. U nás je to těžší, naší skupinu tvoří lidé s velkými rozdíly v IQ i EQ a celkovém vzdělání a přehledu světa. U nás by to opravdu neprošlo. A těch keců kolem toho co by bylo... :D ! Nám to vyhovuje, a jelikož to tvoříme my, tvoříme me to tak jak to cítíme a vidíme my. Ale tvoříme to pro každého, kdo to má chuť zkusit. Takže to co vytvoříme je poplatné tak, aby to sedělo na pravidla.

Něco mi však říká, že s tím stejně nebudeš souhlasit Herr General. :D A já bych to vlastně ani nechtěl. To souhlasení. $D
PbN není mrtvé jen čeká na lepší zítřky aneb kdo řešil Ferculiho, ten mne zná.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Thantale (doufám že to tak skloňuješ), vezmu to popořadě od konce:
Protože (Stín meče) nás baví a chceme ukázat všem, kteří ho kdy hráli nebo ho i hrát chtějí, že se do tohoto systému nechá bez problému cokoliv dotvářet
Už jsem to psal, takže ještě jednou pro zdůraznění.
V roce 1996 jsme začali upravovat Stín meče do přijatelnější podoby. Po půl roce jsme zjistili, že těch úprav by bylo tolik, že je lepší postavit úplně nový sytém na jiném, i když podobném základu. Takže to tvé "bez problémů" je pro mě nepravdivý výrok, problémy jsme měli a v důsledku byly nepřekonatelné.
Ty jsi vytvořil vyvážený systém? Testovali jej v průběhu tvorby nějací hráči? Pokud ano a neshledali jej chybovým, pak smekám.
Jmenuje se to Čas pro hrdiny a do dnešního dne ho ve všech verzích se mnou hrálo 120 hráčů, z toho dvě třetiny opakovaně. Chyby se v něm vyskytly, zpočátku jich bylo více, ale od nějakého druhého roku hraní na ně hráči poukazovali frekvencí dvě tři chyby ročně. Přičemž několikrát šlo o "chyby", tedy nedodržení určité zaběhl přestavy - třeba že můj systém nemá žádné úrovně nebo životy.
Bez Stínu meče bych asi musel stavět na DrD, ve výsledku na tom vcelku nezáleží - obě hry (DrD i SM) si klidně zahraju i teď, ale Vypravěč by musel ignorovat omezující pravidla.

To co říkají psychologové je mi vcelku jedno, zajímají mě věci, které osobně zažívám nebo ketré zažívají lidé se kterými hraju. Ano, mnoho z nich chtělo mít co nejnabušenější postavu. Deset procent z nich ji takovou určitě nechtělo. Já jsem chtěl hrát taky silné a mocné postavy, než jsem náhodou zjistil, že se mnohem víc bavím u postav, které se jen zdají být mocné.

K sjednoceným zkušenostem - z těch 120 hráčů by sis mohl vybrat jakoukoliv skupinu a téměř vždy bys našel alespoŇ jednoho hráče, který nebyl až tak kvalitní, zejména dříve, když jsem na zkušenosti ještě hrál důsledně.
A když říkáš "neprošlo by to", tak ti nevěřím. Ne proto, že bys lhal, ale proto, že to nemůžeš vědět, dokud jsi to nezkusil.
"Systím bez úrovní a životů nemůže být dobrý" jsem slyšel taky vícekrát a člověk s tímto názorem ho změnil až po vyzkoušení.
Na durhou stranu je mi úplně jedno, jestli nějakou takovou změnu vyzkoušíš nebo ne. Když by na to přišlo, tak si i Stín meče s tebou zahraju.

Stručně k levelům - jestliže potřebuješ levely na to, abys porovnal dvě postavy lišící se o sebe o několikanásobek zkušeností, tak mě stačí slova jako "amatér" a "mistr", případně stupně mezi tím. Totéž a ještě víc platí pro orientační porovnání.
Jestliže se levely budou lišit o 1 nebo 2 stupně a méně než 10% (třeba level 11 a 12), nepoznáš z nich nic.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Příspěvek od ilgir »

Levely potřebuješ tam, kde máš classy (ano, můžou být classy bez levelů, ale je to dost kostrbaté).
A classy mají smysl tam, kde víc inspirují než omezují.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

whitwolfi hry maji typicky classy bez levelu. stary a novy wod a exalted hodne, v jejich ostatnich hrach se to taky potka
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Thanatos píše:Nesouhlasíš, že být nejlepší je základní lidská potřeba. Nevadí. Dej o tom řeč s nějakým psychologem nebo sociologem a oni ti na to odpoví. Já to slyšel totiž od nich.
No jiní psychologové tvrdí zase něco jiného...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů