Spirit of the Century
- Alaris
- Příspěvky: 133
- Registrován: 7. 4. 2007, 17:12
- Bydliště: Ostrava černa, děvucha věrna...
- Kontaktovat uživatele:
Spirit of the Century
Spirit of the Century
(anotace)
Setting 1920 na motivy Jima Butchera.
Kdo to má? Kdo to přeloží?
Odkazy:
http://www.evilhat.com/home/
http://www.faterpg.com/
Zdroje:
Support forum - 30.léta - Sono Cosa Nostra
Support forum - 30.léta - Svět zítřka
(anotace)
Setting 1920 na motivy Jima Butchera.
Kdo to má? Kdo to přeloží?
Odkazy:
http://www.evilhat.com/home/
http://www.faterpg.com/
Zdroje:
Support forum - 30.léta - Sono Cosa Nostra
Support forum - 30.léta - Svět zítřka
Myslím, že na preklad je toho dosť veľa - je to objemná knižka, hlavne kvôli všetkým tým schopnostiam, stuntom a podobným veciam.
Osobne by som počkal na oficiálnu FATE 3.0... tú určite preložíme spoločne
Osobne by som počkal na oficiálnu FATE 3.0... tú určite preložíme spoločne
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9336
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Neprijde vam moznost v jednom hodu pouzit vic aspektu trochu imba?
A tim, ze aspekt uz nema jen tolik pouziti, kolik je v nem ctvercu, ale tolik, kolik mate FP; nestava se, ze nekdo napriklad v boji pouziva jeden aspekt porad dokola?
Nejak jsem se jeste nerozkoukal v konfliktech. Vypravec muze nepratelum taky misto stresu pridelavat consequences?
A tim, ze aspekt uz nema jen tolik pouziti, kolik je v nem ctvercu, ale tolik, kolik mate FP; nestava se, ze nekdo napriklad v boji pouziva jeden aspekt porad dokola?
Nejak jsem se jeste nerozkoukal v konfliktech. Vypravec muze nepratelum taky misto stresu pridelavat consequences?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Quentin,
nemyslím, že by si bodov osudu mal na rozdávanie... záleží asi od konkrétnej hry.
A viacnásobné použitie aspektu napríklad v boji by si musel asi veľmi kreatívne zdôvodňovať (ak sa to podarí, prečo nie?).
Consequences podľa mňa môže PH pridať aj NPCčkam, jak je libo
Záleží asi, či je to one-time-foe, alebo či sa objaví aj neskôr.
nemyslím, že by si bodov osudu mal na rozdávanie... záleží asi od konkrétnej hry.
A viacnásobné použitie aspektu napríklad v boji by si musel asi veľmi kreatívne zdôvodňovať (ak sa to podarí, prečo nie?).
Consequences podľa mňa môže PH pridať aj NPCčkam, jak je libo
Záleží asi, či je to one-time-foe, alebo či sa objaví aj neskôr.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9336
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Pokud si nekdo vezme napriklad "Elbska skola sermu", tak nebude mit problem popsat behem jednoho boje hnedle nekolik finticek.A viacnásobné použitie aspektu napríklad v boji by si musel asi veľmi kreatívne zdôvodňovať (ak sa to podarí, prečo nie?).
Prijde mi to skoda, protoze s tim vystaci a nebude potrebovat delat manevry, nebo vyuzivat aspekty sceny nebo soupere.
Laka me zmenit to tak, ze jedna postavy bude moct jeden konkretni aspekt pouzit jen jednou za konflikt. Ale jen premejslim nahlas.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7494
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Hral vôbec niekto SotC?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9336
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
bifi: Na to sem se chtel taky zeptat, ale predpokladal sem, ze ti, co to koupili, to i hrali.
Me pulp vubec nelaka. Premejslim jen nad hrou pro kluky na MDDM, ktery tam ted jedou fantasy (nechce se mi je hned degenerovat dndckem). Sam bych chtel zkusit (fantasy)western, tak premejslim, ze bych si tohle upravil.
Me pulp vubec nelaka. Premejslim jen nad hrou pro kluky na MDDM, ktery tam ted jedou fantasy (nechce se mi je hned degenerovat dndckem). Sam bych chtel zkusit (fantasy)western, tak premejslim, ze bych si tohle upravil.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7494
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Mňa vôbec neláka supers-pulp (s výnimkou občasného čítania komiksu Tom Strong) a preto ani SotC. Čakám na FATE 3.0.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20944
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spirit of the Century
Já jsem si SotC koupil jako PDF a dodnes toho lituju.
Zaprvé, je čirý nesmysl kupovat jako PDF knížku, která má několik set stran a kterou ke hře musíte mít po ruce. To už by mě to vyšlo levněji objednat si softcover než to sám tisknout.
A za druhé jsem to přečetl a shledal jsem, že se mi to nelíbí. Nechal jsem se strhnout tou euforií (na RPG.sk to vede jako nejlepší RPG všech dob) a skutečností, že se mi líbil Fate, a z fleku jsem to koupil. Není to takové boží, jak jsem doufal. Působí to na mě až příliš komplikovavě a až příliš... "tradičně". Což je asi důvod, proč je to tak populární. Vysvětlím.
U Fatu jsem měl dojem, že autoři kápli na něco geniálního, ale že s tím sami neumí pracovat. Body osudu, volné dovednosti - to vše tam bylo nastíněno, ale ne pořádně rozvedeno. Ten skutečný Fate jsem se naučil od jiných hráčů (Bifi), v pravidlech to vyznívá zcela jinak. Například autoři jsou striktně orientování na vyhodnocování činností - hází se vždy, když postava něco dělá, a vypravěč si o tyto hody žádá stylem: "hoď si na postřeh, jestli něco uvidíš". Body osudu tam byly, ale o jejich příběhovém potenciálu padlo jen pár slov, zato se autoři plně věnovali možnému získávání bonusů.
Spirit of the Century tento můj dojem zcela potvrdila - je to jako kdybyste vzali Fate a odvedli ho do dungeonu. Je to takové DnD, akorát v letadlech a vzducholodích. Strašně, strašně mechanicky podrobné. Speciální schopnosti vám tam dávají například "+1 ke střelbě, když pečlivě míříte", což je tak nechutně činnostní, až to skoro není indie. Všude samá čísílka, bonus sem, postih tady... přesně jako v DnD.
Fate 3.0 taky není takový zázrak, jak se zdál. V SotC má každá postava asi 10 aspektů, do toho navíc má aspekty i každé NPC a dokonce i prostředí (skladiště je např. Temné). Pokud si správně pamatuji, tak zranění atd. vám taky přidává aspekty (Zlomená ruka). Takhle to zní cool, ale v praxi to znamená, že v jedné scéně visí ve vzduchu třeba 30-50 aspektů najednou, což je šílenství!!!
No dobrá... asi to je dobré. Skutečnost, že to celý svět miluje, za něco hovoří. Ale mě to přijde průměrné.
(Musím ale uznat, že je to skvělá pick-up game, vezmete a hrajete bez přípravy. To byl cíl autorů.)
Zaprvé, je čirý nesmysl kupovat jako PDF knížku, která má několik set stran a kterou ke hře musíte mít po ruce. To už by mě to vyšlo levněji objednat si softcover než to sám tisknout.
A za druhé jsem to přečetl a shledal jsem, že se mi to nelíbí. Nechal jsem se strhnout tou euforií (na RPG.sk to vede jako nejlepší RPG všech dob) a skutečností, že se mi líbil Fate, a z fleku jsem to koupil. Není to takové boží, jak jsem doufal. Působí to na mě až příliš komplikovavě a až příliš... "tradičně". Což je asi důvod, proč je to tak populární. Vysvětlím.
U Fatu jsem měl dojem, že autoři kápli na něco geniálního, ale že s tím sami neumí pracovat. Body osudu, volné dovednosti - to vše tam bylo nastíněno, ale ne pořádně rozvedeno. Ten skutečný Fate jsem se naučil od jiných hráčů (Bifi), v pravidlech to vyznívá zcela jinak. Například autoři jsou striktně orientování na vyhodnocování činností - hází se vždy, když postava něco dělá, a vypravěč si o tyto hody žádá stylem: "hoď si na postřeh, jestli něco uvidíš". Body osudu tam byly, ale o jejich příběhovém potenciálu padlo jen pár slov, zato se autoři plně věnovali možnému získávání bonusů.
Spirit of the Century tento můj dojem zcela potvrdila - je to jako kdybyste vzali Fate a odvedli ho do dungeonu. Je to takové DnD, akorát v letadlech a vzducholodích. Strašně, strašně mechanicky podrobné. Speciální schopnosti vám tam dávají například "+1 ke střelbě, když pečlivě míříte", což je tak nechutně činnostní, až to skoro není indie. Všude samá čísílka, bonus sem, postih tady... přesně jako v DnD.
Fate 3.0 taky není takový zázrak, jak se zdál. V SotC má každá postava asi 10 aspektů, do toho navíc má aspekty i každé NPC a dokonce i prostředí (skladiště je např. Temné). Pokud si správně pamatuji, tak zranění atd. vám taky přidává aspekty (Zlomená ruka). Takhle to zní cool, ale v praxi to znamená, že v jedné scéně visí ve vzduchu třeba 30-50 aspektů najednou, což je šílenství!!!
No dobrá... asi to je dobré. Skutečnost, že to celý svět miluje, za něco hovoří. Ale mě to přijde průměrné.
(Musím ale uznat, že je to skvělá pick-up game, vezmete a hrajete bez přípravy. To byl cíl autorů.)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9336
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spirit of the Century
Markus: Souhlasim temer ve vsech bodech obzaloby.
Osobne se mi na tom ale par veci zalibilo; Aspekty bez hodnoceni. Aspekty prostredi. Docasne aspekty...
Uvarili sme si doma s klukama "Fate2.5" a jsme celkem spokojeni.
zustava mi dilema u souboju(a jinych konfliktu) ... odskrtavani stress boxu nebo spirala smrti? (stress boxy vypadaji stabilneji; spirala se lepe popisuje)
Osobne se mi na tom ale par veci zalibilo; Aspekty bez hodnoceni. Aspekty prostredi. Docasne aspekty...
Uvarili sme si doma s klukama "Fate2.5" a jsme celkem spokojeni.
zustava mi dilema u souboju(a jinych konfliktu) ... odskrtavani stress boxu nebo spirala smrti? (stress boxy vypadaji stabilneji; spirala se lepe popisuje)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Spirit of the Century
Aha, tak tohle se skrývá pod mysteriózní zkratkou SotC.
Pulp mě příliš neláká, číst obsáhlou knihu mě ze zajímavosti taky neláká, dám přednost jiným hrám...
takže SotC pro mě zůstane nejspíš velkou neznámou i v daleké budoucnosti
Pulp mě příliš neláká, číst obsáhlou knihu mě ze zajímavosti taky neláká, dám přednost jiným hrám...
takže SotC pro mě zůstane nejspíš velkou neznámou i v daleké budoucnosti
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů