ADnD: Překladový klíč

Dnes nepříliš hraný systém, ke kterému ovšem existuje velká spousta příruček přeložených do češtiny.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18575
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Quasit píše:Main Entry: di·vin·i·ty
Pronunciation: d&-'vi-n&-tE
Function: noun
Inflected Form(s): plural -ties
Date: 14th century
1 : THEOLOGY
2 : the quality or state of being divine
3 often capitalized : a divine being: as a : GOD 1 b (1) : GOD 2 (2) : GODDESS
4 : fudge made of whipped egg whites, sugar, and nuts

domnívám se, že "divinity of mankind" bude spíš ve smyslu 1
life-death-rebirth
v českém jazykovém úzu je myslím obvyklejší fráze život, smrt a zrození, ale to už je věc vkusu
dweomer
je slovo nejasného původu, znamená "magie"
Dweomercraeft. Obs. [f. O.E. *dwimer, *dweomer, in zedwimer, zedwomer, illusion, sourcery, necromancy, zedwinere, juggler, sourcerer + craeft, CRAFT.] Juggler, magic art.
c.1205 LAY. 30634 And Pelux hit wiste anan purh his dweomer-craeften.
staroanglické dweorg znamená skřítek, trpaslík; norské dwergma znamená ozvěna (jazyk skřítků); Tolkien používá dwimmerlaik jako oslovení Pána Nazgulů
divinity - možná je to tak, ale mám pocit, že v tomhle smyslu se to přecejen nepoužívá, záleží na kontextu

dweomer - díky za poučení (jen dodatek dwimmerlaik není tuším oslovení pána Nazgulů, ale jméno leteckých nestvůr, na nichž Nazgulové létali)
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

divinity - presne tak, bez kontextu tezko rict, ale ta moznost mi prijde pravdepodobnejsi
dwimmerlaik je urcite kral Nazgulu, "nekromant" (gedwimer = sorcery, lic = corpse)
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Quasit píše:divinity - presne tak, bez kontextu tezko rict, ale ta moznost mi prijde pravdepodobnejsi
dwimmerlaik je urcite kral Nazgulu, "nekromant" (gedwimer = sorcery, lic = corpse)
Tak si ten kontext najdi. Kdyz jsem si to dal vyhledavace -
This is not a god, but a philosophy, and one so compelling that it generates magical energy which priests of the philosophy can tap like a true god's priests are granted energies by the god. This philosophy states that mankind (specifically, the human race, including half-elves reared among humans, but excluding dwarves, elves, gnomes, halflings) is nearly a divine being, and should do as much as he can to achieve perfection # physical, mental, and emotional perfection, always and in all ways. The philosophy encourages men to strive for the physical ideal and to learn as much as possible of the world.

Z toho bych soudil, ze by se to mohlo prelozit jako zbozsteni cloveka. To zni velmi filosoficky.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Quasit píše:divinity - presne tak, bez kontextu tezko rict, ale ta moznost mi prijde pravdepodobnejsi
dwimmerlaik je urcite kral Nazgulu, "nekromant" (gedwimer = sorcery, lic = corpse)
Ale s tim kralem Nazulu mas pravdu... $P
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

v jakem kontextu je ta fraze pouzita muze rict akorat Gotrek, ktery se na to puvodne ptal $wink$
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Quasit píše:v jakem kontextu je ta fraze pouzita muze rict akorat Gotrek, ktery se na to puvodne ptal $wink$
No ja ti fakt nevim, ale tohle je ze stranek o ADnD, tohle je forum o ADnD, zase tak caste slovni spojeni to nebude a dava to smysl. Jaky vetsi kontext uz by si prosim tebe chtel? :eyecrazy:
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Alnag píše:No ja ti fakt nevim, ale tohle je ze stranek o ADnD, tohle je forum o ADnD, zase tak caste slovni spojeni to nebude a dava to smysl. Jaky vetsi kontext uz by si prosim tebe chtel? :eyecrazy:
Třeba stránka XY příručky ABCD :wink:
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek
Uživatelský avatar
Gotrek
Příspěvky: 127
Registrován: 3. 8. 2003, 15:56
Bydliště: Albion
Kontaktovat uživatele:

KONTEXT

Příspěvek od Gotrek »

KONTEXT:

A Philosophy is an idea, or set of ideas, which (in these magical worlds) is so compelling that it attracts magical energy and faith to it, much as a Force does. Philosophies are usually created by man or other sentient races, spread throughout cultures, and gain such widespread acceptance and belief that they do become much like Forces. When no one believes in a Philosophy any longer, it can generate no magical power and support no priests, so the priests' duty is to embody its attributes and to teach the philosophy so that it will never die. Sample philosophies include Oneness With Nature, Peace, the Divinity of Mankind, the Sanctity of Life, Nihilism, and so on.

vic vam nabidnout nemuzu, leda:

"divinity" - godhead; the nature or essence of a god; a celestial being; a god; the science of divine things; theology (from L divinitas, -tatis, from OFr devinite)

(... Chambers dictionary, 9th edition ...)
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18575
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Alnag píše:Tak si ten kontext najdi. Kdyz jsem si to dal vyhledavace -
This is not a god, but a philosophy, and one so compelling that it generates magical energy which priests of the philosophy can tap like a true god's priests are granted energies by the god. This philosophy states that mankind (specifically, the human race, including half-elves reared among humans, but excluding dwarves, elves, gnomes, halflings) is nearly a divine being, and should do as much as he can to achieve perfection # physical, mental, and emotional perfection, always and in all ways. The philosophy encourages men to strive for the physical ideal and to learn as much as possible of the world.

Z toho bych soudil, ze by se to mohlo prelozit jako zbozsteni cloveka. To zni velmi filosoficky.
no ano, to je ten teismus, jak jsem o něm mluvil, ale skutečný kontext může dodat pouze Gotrek ze svého manuálu pro kněze
jinak ještě jednou:
deus - bůh
divinus - božský
divinitas - božství
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18575
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: KONTEXT

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Gotrek píše:KONTEXT:

A Philosophy is an idea, or set of ideas, which (in these magical worlds) is so compelling that it attracts magical energy and faith to it, much as a Force does. Philosophies are usually created by man or other sentient races, spread throughout cultures, and gain such widespread acceptance and belief that they do become much like Forces. When no one believes in a Philosophy any longer, it can generate no magical power and support no priests, so the priests' duty is to embody its attributes and to teach the philosophy so that it will never die. Sample philosophies include Oneness With Nature, Peace, the Divinity of Mankind, the Sanctity of Life, Nihilism, and so on.

vic vam nabidnout nemuzu, leda:

"divinity" - godhead; the nature or essence of a god; a celestial being; a god; the science of divine things; theology (from L divinitas, -tatis, from OFr devinite)

(... Chambers dictionary, 9th edition ...)
jasně, jednota s přírodou, mír, božský původ lidstva, svátost života, nihilismus,...
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

takže je to jasný, je to ta filosofie, nevim, jestli je pro to nejakej ceskej termín, možná "božská podstata člověka"
Uživatelský avatar
Gotrek
Příspěvky: 127
Registrován: 3. 8. 2003, 15:56
Bydliště: Albion
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gotrek »

Takže co si z toho mám vybrat? Božský původ lidstva?
Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Osobně bych tam dal spíš tu "podstatu"...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek
Uživatelský avatar
Gotrek
Příspěvky: 127
Registrován: 3. 8. 2003, 15:56
Bydliště: Albion
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gotrek »

Vlasák píše:Osobně bych tam dal spíš tu "podstatu"...
ok, takže dává božskou podstatu lidstva... děkuji všem za pomoc :)
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18575
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Vlasák píše:Osobně bych tam dal spíš tu "podstatu"...
bohužel zde s našimi znalostmi poradit nemůžeme, protože pochybuju, že tady má někdo v malíčku filosofii a ještě k tomu v anglickém podání, tohle budou jasně definované termíny, ale vsadím se, že kdybyste se zeptali zasvěcence, nadhodili mu obě možnosti, tak by je odkýval obě, takže je to v podstatě jedno, cíle jsme se dobrali
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Zamčeno

Zpět na „Překlady ADnD 2e“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti