Myslím, že som na tom fóre čítal, že namiesto políčok aspektu si ho môžeš dať povedzme nie Chamtivec ale Chamtivec nadovšetko... To ilustruje "veľkosť" alebo "dôležitosť" aspektu...Quasit píše:Až to uvolněj, tak budem mít zas co překládat![]()
Ale nejsem si jistý, že se mi líbí ty změny v aspektech. Je to jednodušší na spravování (nemusím odškrtávat políčka), ale ty stupně hezky ilustrovaly sílu aspektu -- Chamtivec [][][] je něco jinýho než Chamtivec []. Aspekt bez stupňů už nejde hodit...
Tředí edice Fate
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
A ešte dodatok, veď si podľa mña môžeš dať okrem pôvodného Chamtivec aj ďalšie úrovne aspektu, samozrejme samostatné:
Chamtivec
Chamtivec ako šľak
Chamtivec nadovšetko
"Dajte to sem!!!!!!"
Čo môže vyústiť do rozličných situácií, aj napríklad do vynúteného vyvolania niektorého zo stupňov aspektu Pánom Hry :>;o) , pričom si môže vybrať podľa situácie, ktorý stupeň zvolí.....
Chamtivec
Chamtivec ako šľak
Chamtivec nadovšetko
"Dajte to sem!!!!!!"
Čo môže vyústiť do rozličných situácií, aj napríklad do vynúteného vyvolania niektorého zo stupňov aspektu Pánom Hry :>;o) , pričom si môže vybrať podľa situácie, ktorý stupeň zvolí.....
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 9731
- Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
It's on
Nová website!
Pravidla třetí edice!
Autoři aktualizovali stránky (konečně) a jdou tam k nalezení i downloady třetí edice pravidel. Jde o kompilace a výtažky pravidel ze Spirit of the Century, což je hra, která běží na "enginu" Fate 3e- Chápu to tak, že tento "engine" (univerzální, generický) je zdarma ke stažení jako SRD, kdežto jednotlivé hry (aplikace, modifikace) na něm postavení už se prodávají.
Bohužel nemám čas to zkoumat, takže jenom házím odkaz, aniž bych věděl, o co jde. Přečtěte a poreferujte!
Nová website!
Pravidla třetí edice!
Autoři aktualizovali stránky (konečně) a jdou tam k nalezení i downloady třetí edice pravidel. Jde o kompilace a výtažky pravidel ze Spirit of the Century, což je hra, která běží na "enginu" Fate 3e- Chápu to tak, že tento "engine" (univerzální, generický) je zdarma ke stažení jako SRD, kdežto jednotlivé hry (aplikace, modifikace) na něm postavení už se prodávají.
Bohužel nemám čas to zkoumat, takže jenom házím odkaz, aniž bych věděl, o co jde. Přečtěte a poreferujte!
Vracím se zpátky do dungeonu.
Čo viem ja, tak oficiálne FATE3 sa možno ešte bude od SotC SRD líšiť. Takže si počkajme. Do tej doby je to ale dobré 98% preview 

|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Oficialne FATE 3.0 bude podľa autorov takou stavebnicou, podľa ktorej si budeš môcť vytvoriť svoju hru. Určite nie FUDGE, ktorý je sám o sebe skôr metasystémom, ale skôr aplikácia s viacerými možnosťami prispôsobenia konkrétnej hre.
Predpokladám, že napríklad Schopnosti budú všeobecnejšie (nie pulpovo zamerané, ako sú v SotC), takisto na Aspekty budú všeobecné príklady, ďalej určite tam bude viac možností využitia kociek, možnosti využitia Bodov osudu, rozličné možnosti tagovania a vyvolávania aspektov a podobne.
Som zvedavý...
Predpokladám, že napríklad Schopnosti budú všeobecnejšie (nie pulpovo zamerané, ako sú v SotC), takisto na Aspekty budú všeobecné príklady, ďalej určite tam bude viac možností využitia kociek, možnosti využitia Bodov osudu, rozličné možnosti tagovania a vyvolávania aspektov a podobne.
Som zvedavý...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Hm, myslím že to nebude o nič zložitejšie ako FATE 2, skôr tam bude viac možností.
Stále to bude o tom, že pri hode na Skill proti obťažnosti (alebo inému Skillu) môžeš použiť aj Aspekt, ak máš vhodný, naviac Aspekt scény, ak je vhodný a existuje, alebo aj Aspekty, vytvorené inými a pridané scéne/predmetu/tebe/hocičomu.
Čiže v podstate spočítaš vhodné bonusy a postihy s hodom a máš to.
Stále to bude o tom, že pri hode na Skill proti obťažnosti (alebo inému Skillu) môžeš použiť aj Aspekt, ak máš vhodný, naviac Aspekt scény, ak je vhodný a existuje, alebo aj Aspekty, vytvorené inými a pridané scéne/predmetu/tebe/hocičomu.
Čiže v podstate spočítaš vhodné bonusy a postihy s hodom a máš to.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Joe, nie tak úplne. Zložitosť naozaj rastie. Je tam riešenie vzťahov medzi aspektmi (napr. tagovanie aspektov), sú tam dočasné aspekty ako následky používania stuntov alebo zranenia (napr. staggered), ďalej je v hre neúmerne viac aspektov ako predtým (10 každá postava plus všetko ostatné). Okrem toho zúžili možnosti použitia bodov osudu len na aspekty. A používanie bodov osudu na poháňanie stuntov mi už príde ako úplná volovina.
Mám pocit, že z pôvodne príbehovej hry robia taktickú metahru, ktorá dobrý príbeh produkuje iba ako vedľajší efekt. Avšak reakcie hráčov na SotC sú zatiaľ neuveriteľne pozitívne, takže možno len počujete hlasy z mojej riti.
Mám pocit, že z pôvodne príbehovej hry robia taktickú metahru, ktorá dobrý príbeh produkuje iba ako vedľajší efekt. Avšak reakcie hráčov na SotC sú zatiaľ neuveriteľne pozitívne, takže možno len počujete hlasy z mojej riti.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Fuuuuuj Bifi teda takto na verejnosti...
Možno to vyzerá všetko zložito na papieri, ale v skutočnosti, keď používaš len jeden-dva aspekty v jednej scéne (najvhodnejšie) a často možno žiaden, tak to nebude až toľko bookkeepingu...
Možno to vyzerá všetko zložito na papieri, ale v skutočnosti, keď používaš len jeden-dva aspekty v jednej scéne (najvhodnejšie) a často možno žiaden, tak to nebude až toľko bookkeepingu...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Bavíme sa o tom, či je to zložitejšie ako FATE 2.0. Odpoveď je "áno, je". Viem, si ale predstaviť hry, v ktorých je tretia edícia vhodnejšia ako druhá, dokonca som ju už aj na niečo odporúčal.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."
"We don't explore characters; we explore dungeons."
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 6628
- Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nevim do jakeho tematu to psat, tak to zkusim tady
zkousite to stylem 3 edice, tzn aspekt ma jedno pole - tedy nema danou hodnotu a vyvolava se za fate point?
diky
markus, boubaque, etchelion, fritz: co to tam s tema pravidlama pachate?etchelion v benatskem snehu píše:A napadla mě ještě jedna otázka k systému - vzhledem ke zrušení políček u aspektů, neměli bychom si my, kdož mají u některých aspektů více nežli jeden stupeň, vybrat náhradní aspekty?
zkousite to stylem 3 edice, tzn aspekt ma jedno pole - tedy nema danou hodnotu a vyvolava se za fate point?
diky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host