[Fate 2.0] Dotazy k pravidlům
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
[Fate 2.0] Dotazy k pravidlům
Máte-li nějaký dotaz k pravidlům Fate, nebo jestli nevíte, jak něco funguje, ptejte se tady. My vám to vysvětlíme
Kdyby se náhodou k nějakému dotazu strhla delší diskuze, oddělím ji do samostatného tématu. Několik takových témat už v sekci Fate je, například Negativní vyvolávání aspektů.
Nestyďte se ptát!
EDIT 2015: Upozornění: Tohle téma bylo založeno ještě v dobách druhé edice, potom se v něm průběžně začala řešit edice třetí a čtvrtá. Pokud ho budete číst zpětně, berte v potaz, že některé odpovědi můžou být "zastaralé". Pro pořádek téma zamykám. Případně prosím založte nové na dotazy podle aktuálních pravidel.
Kdyby se náhodou k nějakému dotazu strhla delší diskuze, oddělím ji do samostatného tématu. Několik takových témat už v sekci Fate je, například Negativní vyvolávání aspektů.
Nestyďte se ptát!
EDIT 2015: Upozornění: Tohle téma bylo založeno ještě v dobách druhé edice, potom se v něm průběžně začala řešit edice třetí a čtvrtá. Pokud ho budete číst zpětně, berte v potaz, že některé odpovědi můžou být "zastaralé". Pro pořádek téma zamykám. Případně prosím založte nové na dotazy podle aktuálních pravidel.
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
S radostí začnu dotazem:
Jak jsme se zmínil i na přednášce o Indie, při hraní DrD+ používáme mechaniku Fate pointů a hru to dost vylepšilo. Bohužel jsme si nečetl celá pravidla Fate a i tuto mechaniku používám tak, jak si ji pamatuji. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Nějak lidsky a rychle? Protože kdybych měl číst další stránky, asi mi to zapadne a dostanu se k tomu až za nějaký čas...A stejně mám dojem, že o Fate mluvíte rádi
Jak jsme se zmínil i na přednášce o Indie, při hraní DrD+ používáme mechaniku Fate pointů a hru to dost vylepšilo. Bohužel jsme si nečetl celá pravidla Fate a i tuto mechaniku používám tak, jak si ji pamatuji. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Nějak lidsky a rychle? Protože kdybych měl číst další stránky, asi mi to zapadne a dostanu se k tomu až za nějaký čas...A stejně mám dojem, že o Fate mluvíte rádi
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Fate points (dale jen FP), hraci dostavaji za uspesne odehrani aspektu, ktery byl negativne vyvolan (tj. dostal postavu do potizi). A take v urcitych situacich (dle domluvy): na zacatku sezeni, na zacatku kapitoly, po splneni ukolu, kazde rano, atd...
Vyuziti (tj. jrac spali jeden bod):
Bonus k hodu +1 (v rozmezi -4 az +4, tj rozsah osm, je to 1/8 rozsahu). Maximalne muze byt takto pridano jen +1.Za dva body osudu muze hrac dat bonus +1 nekomu jinemu.
Vypravecske pravomoce - hrac se muze na chvili chopit sceny, pridat misto, NPC, situaci, atd... muze tez v ramoci souvislosti menit realie (vztahy, vzpominky, apod...)
Prichod na scenu - hrac, ktery se nucastni sceny muze oznamit, ze se prave ted objevil na scene.
"Spotligt" - reflektor se jakoby na chvili zameri na postavu (nebo NPC) a ta muze provest svuj monolog, komentar, odvypravet vzpominku, atd... aniz by ji nekdo prerusoval (v ramci zodpovednosti by se to nemelo moc prehanet, 30 minutovy monolog asi nikoho bavit nebude).
V souboji si muze hrac vymenit pozici s nekym jinym.
V souboji mu hrac obdrzet zraneni misto nekoho jineho.
Kdyby to nekoho zajimalo podrobneji, je to na str. 18 a 19.
Dalsi dotazy?
Vyuziti (tj. jrac spali jeden bod):
Bonus k hodu +1 (v rozmezi -4 az +4, tj rozsah osm, je to 1/8 rozsahu). Maximalne muze byt takto pridano jen +1.Za dva body osudu muze hrac dat bonus +1 nekomu jinemu.
Vypravecske pravomoce - hrac se muze na chvili chopit sceny, pridat misto, NPC, situaci, atd... muze tez v ramoci souvislosti menit realie (vztahy, vzpominky, apod...)
Prichod na scenu - hrac, ktery se nucastni sceny muze oznamit, ze se prave ted objevil na scene.
"Spotligt" - reflektor se jakoby na chvili zameri na postavu (nebo NPC) a ta muze provest svuj monolog, komentar, odvypravet vzpominku, atd... aniz by ji nekdo prerusoval (v ramci zodpovednosti by se to nemelo moc prehanet, 30 minutovy monolog asi nikoho bavit nebude).
V souboji si muze hrac vymenit pozici s nekym jinym.
V souboji mu hrac obdrzet zraneni misto nekoho jineho.
Kdyby to nekoho zajimalo podrobneji, je to na str. 18 a 19.
Dalsi dotazy?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Invictus
- Nerozhodný volič
- Příspěvky: 7462
- Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Možná jsem to někde přehlédl, ale jak se ve FATE projevuje zranění postavy? Resp. jak poznám, že postava je po třech lehkých zraněních na konci se silami, a které postavy vydrží více a které méně. Potřeboval bych něco vhodné pro srovnání, jako jsou Life pointy, či něco takového. Klidně si udělám vlastní aplikaci jako třeba průměrná postava vydrží jedno těžké, nebo tři lehké zranění, nebo 10 šrámů, ale pokud to nějak FATE ošetřuje budu rád.
díky za odpověď
díky za odpověď
Iron Within
Iron Without
Iron Without
Myslím str. 39 v českom preklade - tabuľka. Ak dosiahneš určitý rozdiel výsledkov, zaškrtneš príslušné políčko. Ak nie je v tej oblasti žiadne políčko voľné, postupuješ na vyššiu. A podľa toho máš príslušné postihy.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21021
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Strana 39.
Boj prohrává ten, kdo dostane legendární zásah. Zranění se ve Fate projevuje jako postihy k budoucím hodům, takže čím více jsi zraňován, tím rychleji se dostáváš do spirály smrti. Dřív nebo později se ty postihy nasčítají a dát ti legendární zásah bude celkem snadné.
Jak říká Joe, políčka přetékají na další stupně. Pokud už máš dvě vážní zranění a dostaneš třetí, přeteče ti do to pole "vyřazen".
Boj prohrává ten, kdo dostane legendární zásah. Zranění se ve Fate projevuje jako postihy k budoucím hodům, takže čím více jsi zraňován, tím rychleji se dostáváš do spirály smrti. Dřív nebo později se ty postihy nasčítají a dát ti legendární zásah bude celkem snadné.
Jak říká Joe, políčka přetékají na další stupně. Pokud už máš dvě vážní zranění a dostaneš třetí, přeteče ti do to pole "vyřazen".
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Vo FUDGE boli návrhy na prideľovanie počtu wound boxov podľa vlastnosti odolnosť. Vo FATE ide skôr o príbehový význam, takže nie je dôvod, aby bolo jedno PC dôležitejšie ako iné (pokiaľ to tak zámerne nechcete, ale vtedy je to aj tak možné riešiť len menším počtom fáz). Akurát by som porozmýšľal nad tým, či sa nedá zraňovať v akomkoľvek konflikte, potom by zranenie podobne ako v MW alebo TSoY mohlo predstavovať čokoľvek: taktickú nevýhodu, zatlačenie do defenzívy, fyzické poškodenie, únavu, stratu koncentrácie, stratu reputácie, chorobu, magickú kliatbu, stratu postavenia atď.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Bifi: tak uz to ale je ve FATE popsano, ne? Nebo nevim, my jsme to tak aspon pouzivali. Takze to tam uz budto je, nebo je to mimoradne popularni houserule.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
bifi, sosi: my jsme to tak taky brali.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Teraz neviem, ako to tam presne je, ale navrhujú samostatné wound box rebríky pre rôzne konflikty: zvlášť wound track pre hru šachu, zvlášť pre získavanie informácií, zvlášť pre boj.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Co když budu chtít hrát na kombinaci dvou či více dovedností do jednoho hodu se zvýšeným potencionálním účinkem?
Např. kombinace dovedností Revolvery&Exorcismy pro Svatou Střelu či Meče+Těžké zbraně při ohánění se absurdně velkým obouručákem. Pušky+Hi-tech zbraně na ostřelování laserovkou.
Sčítání dovedností je moc přeboostované a s průměrováním jsou "počty" (chápejte mě by to nevadilo, ale nechci mít na hráče matematické požadavky, které by nebyly nezbytně nutné). Pokazím systém moc, když budu brát jen ty nejnižší dovednosti?
Podobný problém mám s magií. Mám představu, že jednotlivá kouzla budou přirozeně vyplývat z kombinace základních (nejen) magických dovedností (které samy o sobě působí buď slabě, velmi specificky nebo jen esteticky) a ani jeden z FATE modelů mi prostě nevyhovuje. Něco mi říká, že kdybych prostě přejal čtyři dovednosti pro každou ze čtyř zamýšlených škol (Psionika, Magika, Kněžství a Nekromancie), nepodaří se mi je do Systému dost dobře zasadit, aby korespondovaly s žánrem (postapokalyptická secesní fantasy). Budu vděčný za radu zkušenějších. Díky.
Např. kombinace dovedností Revolvery&Exorcismy pro Svatou Střelu či Meče+Těžké zbraně při ohánění se absurdně velkým obouručákem. Pušky+Hi-tech zbraně na ostřelování laserovkou.
Sčítání dovedností je moc přeboostované a s průměrováním jsou "počty" (chápejte mě by to nevadilo, ale nechci mít na hráče matematické požadavky, které by nebyly nezbytně nutné). Pokazím systém moc, když budu brát jen ty nejnižší dovednosti?
Podobný problém mám s magií. Mám představu, že jednotlivá kouzla budou přirozeně vyplývat z kombinace základních (nejen) magických dovedností (které samy o sobě působí buď slabě, velmi specificky nebo jen esteticky) a ani jeden z FATE modelů mi prostě nevyhovuje. Něco mi říká, že kdybych prostě přejal čtyři dovednosti pro každou ze čtyř zamýšlených škol (Psionika, Magika, Kněžství a Nekromancie), nepodaří se mi je do Systému dost dobře zasadit, aby korespondovaly s žánrem (postapokalyptická secesní fantasy). Budu vděčný za radu zkušenějších. Díky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů