Zkušenostní systém
Moderátor: Bouchi
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
V tom se pleteš, ostatní si myslí, že jsme hustí a jejich víra nás posiluje natolik, že jsme hustí. Bohové vznikají z víry věřících, tudíž my sami v sebe věřit nemůžeme:-)
Nicméně, ještě chvilku a budu muset toto téma přejmenovat. Pokud chcete nějaké pokecové téma, nní problém založit téma "Dračák jen tak"
Nicméně, ještě chvilku a budu muset toto téma přejmenovat. Pokud chcete nějaké pokecové téma, nní problém založit téma "Dračák jen tak"
- Allathay
- Příspěvky: 295
- Registrován: 29. 1. 2006, 13:15
- Bydliště: Stupava / BA
- Kontaktovat uživatele:
No neviem, hranie rpg v kostymoch mi uz zavana trochu larpom (i ked iba polovicnym :>:o/ )ilgir píše: Už jsem sem něco podobného psal, ale znovu to zopakuju. Nemyslíte, že by bylo lepší nechat PJ víc volnosti? Nezdá se vám zkušenostní systém moc svazující? Co třeba odměny hráčům za přínos hře v podobě kostýmů a rekvizit, dobré a přehledné vedení deníku /poctivost/, snahu o fair play, jakož i odměnu za ukončené dlouhé tažení. Tohle všechno přece systém nezahrnuje. Nebo ano?
Myslim, ze ak je skupinka hracov dostatocne.... "vyspela" a chcu si naozaj z chuti zahrat, nieco ako fair play kategoria je zbytocna (no ak uvidim niekoho s magnetickou kockou skusenosti bez mihnutia oka strhavam :>;o) )
Expy za ukoncenie dlheho tazenia? Preco nie, to je fajn napdad.
Text uvedeny vyssie ma sluzit ako hlboke intelektualne posolstvo, ktore chcem odovzdat vsetkym pozornym citatelom. Dufam, ze som ho vyuzil spravne...
Tím fair play jsem nemyslel "nebudu záměrně podvádět", ale "budu se snažit hrát realisticky i tam, kde to mou postavu nezvýhodní, ačkoli to pravidla neošetřují a GM by si toho třeba nevšiml".
Typickým příkladem takového fair play je přiznat, že moje postava při tom nočním přepadení těžko reagovala rychle, když den předtím prodělala celodenní pochod a večer si dala tři piva.
Naopak postava běžného hráče, který takto nepřemýšlí, by se ve vteřině vymrštila do střehu s mečem (který měla samozřejmě po ruce).
A kostýmy? Larp - nelarp, k atmosféře to přispěje jako máloco.
Typickým příkladem takového fair play je přiznat, že moje postava při tom nočním přepadení těžko reagovala rychle, když den předtím prodělala celodenní pochod a večer si dala tři piva.
Naopak postava běžného hráče, který takto nepřemýšlí, by se ve vteřině vymrštila do střehu s mečem (který měla samozřejmě po ruce).
A kostýmy? Larp - nelarp, k atmosféře to přispěje jako máloco.
- Viking
- Romikovec
- Příspěvky: 465
- Registrován: 17. 9. 2006, 11:24
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Moje postava se před časem posrala. Pak byla chudák terčem posměchu. Ale bylo toho na ní moc a nervy povolily (vlastně spíš svěrač) I díky tomu je moje postava dlouhodobě hodnocena velmi kvalitně za hraní postavy. Třeba to chce dávat méně bodů za hraní postavy atak hráče motivovat tyto situace řešit realisticky.
"Leda je vobklíčit" - John Rambo
Hezké. Ale pořád tu vidím rozdíl mezi tím "fair play" a hraním postavy. Hraní postavy je v podstatě dramatický výkon, moje "fair play" sice také přispívá k realističnosti hry, ale jinak.
Další příklad: "Nemohl nenápadně vytáhnout ten kouzelný předmět, protože když si ho schovával, uložil ho z opatrnosti až na dno torny".
Kolik jiných hráčů by se nad tím nezamyslelo a řeklo by: "Nenápadně vytahuju ten kouzelný předmět."?
Další příklad: "Nemohl nenápadně vytáhnout ten kouzelný předmět, protože když si ho schovával, uložil ho z opatrnosti až na dno torny".
Kolik jiných hráčů by se nad tím nezamyslelo a řeklo by: "Nenápadně vytahuju ten kouzelný předmět."?
- Viking
- Romikovec
- Příspěvky: 465
- Registrován: 17. 9. 2006, 11:24
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Vím co myslíš, ale myslím, že k tomu patří i to co jsem psal níže. Přiznat postavě, že to je i jenom člověk. A tak moje postavy zvrací po boji, posrávají se při strachu a nebo se vrhají zaslepeně (rozuměj bezhlavě) vpřed lapeni v žáru bitvy. Co hraju s Romikovo družinou jsem neviděl, že by někdo zvracel z krve či nějakého masakru (hod na udržení blitků v břiše na vyzvání PJ neberu), posral se strachy. Jen nedávno si jeden skurut mlátil hlavou do stromu, když na nás hupsnul tygr. Takže tohle bych nazval fair roleplay
"Leda je vobklíčit" - John Rambo
- Gonzáles
- Příspěvky: 78
- Registrován: 26. 3. 2007, 14:13
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Áve!
Pokud se chcete podívat jak jsem na základě této diskuse vyřešil onen systém zkušeností já, tak se můžete kouknout na
http://www.deniksilenehopj.wz.cz/zkus.html
Případně vyjádřit nějaké názory na to jak jsem předělal...
vale Gonzáles
Pokud se chcete podívat jak jsem na základě této diskuse vyřešil onen systém zkušeností já, tak se můžete kouknout na
http://www.deniksilenehopj.wz.cz/zkus.html
Případně vyjádřit nějaké názory na to jak jsem předělal...
vale Gonzáles
Re: Zkušenostní systém
Byť je tohle téma už delší dobu neaktivní, taky se vyjádřím. Nám systém přidělování zkušeností v DrD+ moc nevyhovoval, tak ho více méně ignorujeme a přidělujeme zkušenosti tak nějak přiměřeně od oka.
Problém je totiž v tom, že autorský systém počítá se stylem pravidelného hraní po relativně krátkých sezeních. Jenže my hráváme průměrně tak 5-6x do roka vždy nárazově třeba celý prodloužený víkend - vždy jedno (nebo i dvě) ucelené dobrodružství, která na sebe sice občas volně navazují, ale netvoří ucelené tažení (vzhledem k tomu, že se střídáme v Pjování).
Takže podle odehrané doby (třeba paříme až 8 v kuse ) přidělíme přiměřený počet zkušeností, který odpovídá počtu jakoby "sezení" (s tím, že za jedno "sezení" počítáme cca 3 hodiny hraní). No a docela nám to funguje a postupujeme po úrovních přiměřeně rychle, což jsme chtěli.
Problém je totiž v tom, že autorský systém počítá se stylem pravidelného hraní po relativně krátkých sezeních. Jenže my hráváme průměrně tak 5-6x do roka vždy nárazově třeba celý prodloužený víkend - vždy jedno (nebo i dvě) ucelené dobrodružství, která na sebe sice občas volně navazují, ale netvoří ucelené tažení (vzhledem k tomu, že se střídáme v Pjování).
Takže podle odehrané doby (třeba paříme až 8 v kuse ) přidělíme přiměřený počet zkušeností, který odpovídá počtu jakoby "sezení" (s tím, že za jedno "sezení" počítáme cca 3 hodiny hraní). No a docela nám to funguje a postupujeme po úrovních přiměřeně rychle, což jsme chtěli.
Re: Zkušenostní systém
No my jsme na tom stejně. Zkušenosti dáváme taky tak od oka, přičemž jejich množství je djov až trojnásobné oproti pravidlům. Taky jedno naše sezení trvá déle. Hrajeme alespoň jednou týdně a zatím nejdýl u nás žije theurg, který teďka dosáhl úctihodné dvacáté úrovně za dobu hraní asi rok a tři čtvrtě. Naprosto nám to vyhovuje. Za jedno naše sezení se přidělené zkušenosti pohybují obvykle okolo asi 22.
Re: Zkušenostní systém
Ještě k tomu umírání...podle mě je třeba rozdíl jako postava umřela.Pokud to bylo z čiré hlouposti a hráč si to zasloužil jako "potrestání" za to, že hru dlouhodobě kazil a teď ještě herní situaci fakt nevychytal, tak to bude rozdíl o proti smrti, která nastane během zápletky nějakým nečekaným zvratem. Můžu dát příklad z vlastního hraní. Měl jsem bojovníka na nižší úrovni a protože jsme se zapletli do čeho jsme neměli, nepřátelé si na nás počíhali a došlo ke kruté bitce. PJ nás samozřejmě nechtěl zabít - postavy pak byly prodány do otroctví. Jenže ouha, můj bojovník byl bijec, takže po vyčerpání 3. řádku zůstal ležet na zemi a nebyl po ruce nikdo, kdo by ho vzkřísil.Dostal jsem novou postavu se stejnými zkušenostmi, která se přichomýtla a zajali ji hned v zápětí ale to už je jiná historka...
Re: Zkušenostní systém
Vedete si nějak jakýsi záznam toho co postavy dělali během sezení? Jako jaké schopnosti či finty. Nebo alespoň početně? Hledám nějaký pěkný systém jak to vést, abych si pak dovedl vzpomenout co postavy dělali a mohl jich podle toho odměnit. Třeba pro Hraničáře je to docela důležité ale i pro ostatní. Nemá někdo z přítomných PJ nějaký systém takových záznamů? Přeci jenom pak se jednoduše dávají jak zkušenosti tak i je snadnější postup.
Re: Zkušenostní systém
Vetsinu veci jsme resili primo po sezeni. A vzpomenout, co se tak udalo za poslednich par sezeni nebyval problem. Jinak se to da resit i opacne. Kdyz si chces zvysit nejakou vlastnost/dovednost, tak navrhi, kde si ji pouzil z posledni lvl, ze si ji chces zvysovat. Vznikali pak z toho takove pozoruhodne veci, ze se muj sermir na druhem lvl naucil teologii jakozto jedinou psychickou dovednost, se kterou se v posledni dobe setkal.
gamecon.cz - GameCon, největší festival nepočítačových her
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
diplomacie.net - legendární desková hra hraná po mailech
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti