Matrix

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
Kin
Romikovec
Příspěvky: 504
Registrován: 31. 7. 2006, 22:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Matrix

Příspěvek od Kin » 6. 2. 2007, 20:58

Teď začínáme hrát s pár kámošema Shadowrun 2. ed a ví někdo jak funguje Matrix ? A ví taky jak to napsat abych ho pochopil ? Protože matrix byl v SR pro mě vždycky záhadou a nějak sem ho doteď nedokázal pochopit ...

$D
Long time no see...
Svoboda je mrcha, kterou je třeba šoustat na matraci z mrtvol.
"My uncle put his ping-ping in my pa-pa." -kiss kiss bang bang

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 6. 2. 2007, 21:03

Druhoedicny Matrix je uplne nehratelny. Je to vlastne dungeon crawl pre solo deckera, trva to strasne dlho a je to nezazivne. Existuje nahradny system, ktory bol vydany v knizke Virtual Realities 2.0... ten je ovela lepsi a rychlejsi.

Do SR3 bol dany priamo ten, stale je ale integracia s ostatnymi clenmi skupiny pomerne nizka. Ak chces plnu integraciu a deckerov hratelnych bez spomalenia toku hry, odporucam hodit ockom na SR4.

Uživatelský avatar
Jerry Queen
Příspěvky: 335
Registrován: 16. 1. 2007, 20:35
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Jerry Queen » 6. 2. 2007, 23:13

Co zkusit zahrát Matrix s úplně stejnými pravidly, jaké se používají pro hru v reálu.
V SR II. je Matrix naprosto zbytečná kapitola (hráli jsme SR II. asi pět let a Matrix jsme použili celkem asi dvakrát a domnívám se, že jsme o žádný extra požitek ze hry nepřišli).
Milujte bližního svého - tam nahoře není nikdo, kdo by to udělal za vás

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5151
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 7. 2. 2007, 07:00

Mě se nejvic libil ten 4.to ediční bezdrátovej matrix... hlavně proto, že decker, teda vlastně už nemusí mít deck, tož je to včil hacker, nemusí sedět doma na zadku, ale může hackovat skoro kdykoli se mu zachce a má signál...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12741
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 7. 2. 2007, 11:20

IMHO žánru nejvěrnější je, když tým jde do akce fyzicky, hacker sedí doma a jde do akce virtuálně, a průběžně spolu komunikují, koordinují se a vzájemně se doplňují.

Pravda je, že pravidla zrovna tohle nikdy nijak moc nepodporovala.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Kin
Romikovec
Příspěvky: 504
Registrován: 31. 7. 2006, 22:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kin » 7. 2. 2007, 14:37

jo dík, a ta Virtual Realities 2.0 da se sehnat na netu free nebo ne ? sice momentálně v družině neplánujem žádnýho deckera, ale co kdyby ...

$D
Long time no see...
Svoboda je mrcha, kterou je třeba šoustat na matraci z mrtvol.
"My uncle put his ping-ping in my pa-pa." -kiss kiss bang bang

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 7. 2. 2007, 14:54

Pieta píše:IMHO žánru nejvěrnější je, když tým jde do akce fyzicky, hacker sedí doma a jde do akce virtuálně, a průběžně spolu komunikují, koordinují se a vzájemně se doplňují.
Toto je velmi bezna miskoncepia, ktora ciastocne vznika z velmi nejasneho vysvetlenia, ako Matrix funguje (aspon v SR2 core rules). System z VR 2.0 (a tym padom aj tretoedicny) ju koriguje. Ide totiz o to, ze na to, aby si sa dostal do nejakeho systemu vzdialene, musis prejst cez rozlicne siete (konkretne rozlicne LTG a RTG), a pozornost, ktoru pri tom vzbudis, sa tiahne s tebou. A tak sa ti moze stat, ze len co prides do sukromneho systemu, hned spustis alert.

Naproti tomu decker, ktory ide s teamom na miesto, a ked nieco treba poriesit proste napichne opticke vlakno (trebars z kamery), ma vyhodu, ze sa objavi priamo v systeme.
Kin píše:jo dík, a ta Virtual Realities 2.0 da se sehnat na netu free nebo ne ? sice momentálně v družině neplánujem žádnýho deckera, ale co kdyby ...
Zalezi od toho, ci myslis legalne alebo ilegalne :D Shadowrun je ako system na P2P sietach velmi oblubeny, tym padom aj VR 2.0 koluju oscanovane v dobrej kvalite.

Ja osobne som knizku fyzicky kupil asi za 500 Sk... to ale bolo pred osmimi rokmi.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12741
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 7. 2. 2007, 15:53

Peekay píše:Toto je velmi bezna miskoncepia, ktora ciastocne vznika z velmi nejasneho vysvetlenia, ako Matrix funguje (aspon v SR2 core rules).
Toto je velmi běžná miskoncepce, která vznikla tím, že jsem četl Neuromancera. Když říkám "nejvěrnější žánru", tak tím skutečně myslím "nejvěrnější žánru".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 7. 2. 2007, 16:25

Mam taky dojem, ze si mylis SR a CP2020.

(aby som elaboroval: odkedy SR vysiel, je k nemu celkom dost materialov... rozhodne dost na to, aby sa dal povazovat za vlastny subzaner. Precitaj si niektore zo SR noviel (a podla moznosti aj ine ako Charettovu trilogiu, ktora jedina vysla v cestine (dokonca tusim ani nie cela, iba prve 2 diely)).

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12741
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 7. 2. 2007, 16:27

Kyberpunk. Literární, filmový a herní žánr. Nevidím důvod, proč by mělo být špatně právě v matrixu se držet klasických žánrových konvencí.

(Elaborace: První díl trilogie jsem četl. Všimni si, že tým, který pašuje Sama (aspoň tuším, že tak se jmenuje) z arkologie, táhne Sama fyzicky pryč, zatímco ve stejné době hacker vzdáleně vypíná Samův náramek. Jak jsem psal - jeden ve fyzickém světě, druhý v matrixu, jejich akce se vzájemně doplňují.)
Naposledy upravil(a) Pieta dne 7. 2. 2007, 17:08, celkem upraveno 1 x.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 7. 2. 2007, 16:47

Ja zasa nevidim, preco by sa nesmel Shadowrun od zanrovych konvencii odlisovat (obzvlast preto, ze ako crossover ma narok na konvencii viacero :) )

Ono je to otazka, ktoremu riziku sa chces vystavit - ci sa fyzicky exponovat, a mat lahsiu robotu na mieste (v sucasnej terminologii - nemusis ist cez DMZ a firewally, ale objavis sa rovno v Trusted Zone), alebo ist z remote location, a prechadzat vsetky vrstvy bezpecnosti.

Ako som uz pisal, v druhoedicnom Matrixe toto delenie nie je prilis explicitne, ale uz vo VR 2.0 ano - a to ani nehovorim o pomerne zasadnych mechanickych vyhodach, ktore ti pristup znutra systemu poskytuje (bandwidth, reaction modifiers, etc). Ako priklad by som uviedol napriklad opposing force deckera z publikovanej adventury Paradise Lost - tiez radsej fyzicky infiltruje budovu a vykonava zasahy rovno tam.

Inac team, kradnuci Sama nie je celkom dobry priklad, lebo system, v ktorom decker deaktivuje naramok, nie je fyzicky v tej budove (ak si dobre spominam).

Aby som to uzavrel: pristup "hacker je v matrixe, ide cez remote access" je dobry, ak je hacker NPCcko. Ked ale ide o hracsku postavu, je lepsie hratelnejsie (a aj zabavnejsie pre hracov), aby isiel decker s nimi (a ako som sa tu snazil vysvetlit, ma to aj svoju logiku). Decker/Sammie nie je vobec problematicky koncept, Decker potrebuje dokopy 0.2 esencie (na datajack) a presne jeden skill. Uz som hral kadeco (vratane kombinacie decker/mage), a vzdy to islo v pohode... dokonca so zaciatocnymi postavami (aspon v prvych 3 ediciach - v SR4 su zaciatocne postavy prilis slabe na taketo ulety).

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 7. 2. 2007, 17:11

Tak som si dal tu namahu a prehnal jednu stranku VR 2.0 scannerom, aby som zademonstroval, co mam na mysli:

V SR existuju styri zakladne druhy, ako mozu byt systemy pripojene na verejnu siet (LTG a.k.a. Local Telecommunications Grid). Su to:

Open Access
Obrázek

Tiered Access
Obrázek

Host-Host Access
Obrázek

PLTG Access
Obrázek

Predpokladajme, ze hacker nema najmensi problem dostat sa do LTG, s ktorou cielovy system susedi (a to som niekolkokrat zazil divoke veci este pred tym, ako som sa vobec dostal do tohoto bodu :D).

Jedina architektura, kedy nie je vyhodnejsie sa napojit rovno, je Open Access (lebo jednotlive uzly su zabezpecene samostatne tak ci tak). Ak je ciel postaveny na Tiered Access modeli a my vieme, do ktoreho hostu sa potrebujeme dostat, mozeme obist A (co obvykle je prave security chokepoint). Porovnatelna, ale casto extremnejsia situacia nastava v Host-to-Host systemoch (vo vseobecnosti plati, ze cim citlivejsie data, tym "dalej" v strukture budu - ak sa teda vieme fyzicky dostat na miesto, odkial sa dokazeme nalogovat rovno do Hosta D, usetrime si kopec roboty (a bezpecnostnych elementov, ktore by bolo treba po ceste obchadzat). Pri PLTG modeli je situacia menej vyhranena, aj ked tym, ze ide o PLTG (vlastne niecia sukromna siet), tiez moze mat (a vo vzorovych systemoch, ktore su publikovane, casto aj ma) zvysenu bezpecnost.

A to som este ani nezacal rozoberat chutovky ako Timed SAN, Vanishing SAN, ci Trapdoor SAN.

p.s. sorry za nizky kontrast obrazkov, ale fakt sa mi s tym nechcelo ondit (v reali to v tej knizke vyzera o dost viac cool :D)

p.p.s. este sorry, ze to tak pitvem... ale kedze je to moja profesia, plus v kampani, ktoru prave GMim, mam hraca, ktory to fakt zerie, tieto veci sme riesili pomerne detailne.
Naposledy upravil(a) Peekay dne 7. 2. 2007, 17:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12741
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 7. 2. 2007, 17:14

Peekay píše:Ja zasa nevidim, preco by sa nesmel Shadowrun od zanrovych konvencii odlisovat.
No, to já taky ne. Právě proto jsem nepsal nic o tom, že by se odlišovat nesměl, jen o tom, že se odlišuje.
Peekay píše:Aby som to uzavrel: pristup "hacker je v matrixe, ide cez remote access" je dobry, ak je hacker NPCcko. Ked ale ide o hracsku postavu, je lepsie hratelnejsie (a aj zabavnejsie pre hracov), aby isiel decker s nimi.
Tak to je, ale hlavně kvůli pravidlům, a proto, že autoři řekli "tak to je". Kdyby to pravidla umožňovala, třeba já bych velmi rád hrál toho deckera, který s týmem do akce nejde, a přitom s nimi je.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 7. 2. 2007, 17:27

Pieta píše: Tak to je, ale hlavně kvůli pravidlům, a proto, že autoři řekli "tak to je".
SR ako pravidlova sada (napriek tomu, ze focus hry ma byt "cinematic action") je simulacionisticky (kto neveri, nech si v pravidlach najde casti o skakani s padakom ci rozlicne miery spotreby paliva v zavislosti od vysky letu tryskoveho lietadla). Teda pravidla sa snazia drzat reality... a v pripadoch, kedy sucasna realita celkom nezodpoveda realite herneho sveta (dnes nemame simsense, napriklad), tak sa snazia poskytnut uveritelnu konstrukciu ("takto to funguje naozaj, a takto je to namodelovane v hre"). Specialne tie casti o Matrixovej bezpecnosti su myslim pomerne dost realisticke, napriklad. Cize autori povedali "tak to je" preto, ze tak je to najblizsie realite.
Pieta píše: Kdyby to pravidla umožňovala, třeba já bych velmi rád hrál toho deckera, který s týmem do akce nejde, a přitom s nimi je.
Ono to tie pravidla umoznuju... iba budes brat viac pozornosti od ostatnych hracov (a musis byt lepsi decker, aby si dosiahol rovnaku uspesnost). V tretoedicnom matrixe to napriklad znamena zhruba o tri hody viac pred tym, ako nieco zacnes riesit... a v pripade, ze spustis alarm a system sa vypne, si prave prisiel o moznost zucastnovat sa. Nie som si ale celkom isty, ci sa toto da odstranit (vzhladom na to, ze si vlastne povedal, ze to je presne to, co chces hrat).

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12741
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 7. 2. 2007, 17:43

Peekay píše:
Pieta píše: Tak to je, ale hlavně kvůli pravidlům, a proto, že autoři řekli "tak to je".
SR ako pravidlova sada (napriek tomu, ze focus hry ma byt "cinematic action") je simulacionisticky (kto neveri, nech si v pravidlach najde casti o skakani s padakom ci rozlicne miery spotreby paliva v zavislosti od vysky letu tryskoveho lietadla). Teda pravidla sa snazia drzat reality... a v pripadoch, kedy sucasna realita celkom nezodpoveda realite herneho sveta (dnes nemame simsense, napriklad), tak sa snazia poskytnut uveritelnu konstrukciu ("takto to funguje naozaj, a takto je to namodelovane v hre"). Specialne tie casti o Matrixovej bezpecnosti su myslim pomerne dost realisticke, napriklad. Cize autori povedali "tak to je" preto, ze tak je to najblizsie realite.
Věří, ale nelíbí se mu to. Dává totiž přednost žánrovým pravidlům před realističností.
Pieta píše: Kdyby to pravidla umožňovala, třeba já bych velmi rád hrál toho deckera, který s týmem do akce nejde, a přitom s nimi je.
Ono to tie pravidla umoznuju... iba budes brat viac pozornosti od ostatnych hracov (a musis byt lepsi decker, aby si dosiahol rovnaku uspesnost). V tretoedicnom matrixe to napriklad znamena zhruba o tri hody viac pred tym, ako nieco zacnes riesit... a v pripade, ze spustis alarm a system sa vypne, si prave prisiel o moznost zucastnovat sa. Nie som si ale celkom isty, ci sa toto da odstranit (vzhladom na to, ze si vlastne povedal, ze to je presne to, co chces hrat).[/quote]
Tomuhle se u nás říká "pravidla neumožňují". Jasně, teoreticky to můžu udělat, ale téměř nikdo normální by to neudělal, protože je to evidentně o dost horší cesta. To je holt ten problém s hrami, které se snaží být podle žánru a přitom realistické - jde jedno nebo druhé nebo od každého půlka.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů