Auta
Moderátor: Faskal
- Vallun
- Příspěvky: 32253
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Ano, ale pak neplatí ta tvoje věta, kdyz tu hondu budes tocit, aby dávala 134 kW, tak si vezme nějakych 17 l...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: 3. 2. 2018, 16:35
Re: Auta
a teď vážně
K mému předchozímu, nafta je fakt horší, ále je pravda, že z nafty vytáhnete víc energie. Ukazuje se, že za tu cenu (škodlivost, apod.) to však moc smysl nemá.
Ohledně kurvítka, bavil jsem se o tom se svým automechanikem a ten na ně nevěří. Podle něj jsou auta obecně lepší, i když jako všude se dá najít pár věcí, kde se zhoršily. Nicméně v konečném součtu jsou kvalitnější.
Jeho zkušenost s turbem je - nekupovat. Je to otázka ceny, když chceš riskovat větší poruchovost, která ovšem není nijak závratná, kup si ho. Dostaneš větší výkon. A to riziko, se podle něj dá snést.
Když, ale pořizuješ auto, o které se chceš co nejméně starat a co nejméně do něj investovat (můj případ) a případné poruchy řešit co nejrychleji a nejlevněji - turbo nekupuj. Ale budeš mít opravdu jen přibližovadlo.
Moje zkušenost s tříválcem v litru (EcoBoost) a 1,6 atmosférou čtyř válec (obě Focus): když na to šlápnete žere to skoro stejně, ten litr v turbu o malinko víc, obé kolem 7l při 130km/h. Turbo je živější a rychlejší. Při šetrné jízdě (po rovině ve městě) jsem byl u litru někde na 3,5 - 4 litrech. U 1,6 to bylo za 5,5.
Hypotetická výhoda 1,6 je ta výše zmíněná levná oprava. Když se po..re turbo tak ten litr to auto neutáhne.
A samozřejmě se bavím o rodinném stylu jízdy, žádný závodění na sportovních strojích.
K mému předchozímu, nafta je fakt horší, ále je pravda, že z nafty vytáhnete víc energie. Ukazuje se, že za tu cenu (škodlivost, apod.) to však moc smysl nemá.
Ohledně kurvítka, bavil jsem se o tom se svým automechanikem a ten na ně nevěří. Podle něj jsou auta obecně lepší, i když jako všude se dá najít pár věcí, kde se zhoršily. Nicméně v konečném součtu jsou kvalitnější.
Jeho zkušenost s turbem je - nekupovat. Je to otázka ceny, když chceš riskovat větší poruchovost, která ovšem není nijak závratná, kup si ho. Dostaneš větší výkon. A to riziko, se podle něj dá snést.
Když, ale pořizuješ auto, o které se chceš co nejméně starat a co nejméně do něj investovat (můj případ) a případné poruchy řešit co nejrychleji a nejlevněji - turbo nekupuj. Ale budeš mít opravdu jen přibližovadlo.
Moje zkušenost s tříválcem v litru (EcoBoost) a 1,6 atmosférou čtyř válec (obě Focus): když na to šlápnete žere to skoro stejně, ten litr v turbu o malinko víc, obé kolem 7l při 130km/h. Turbo je živější a rychlejší. Při šetrné jízdě (po rovině ve městě) jsem byl u litru někde na 3,5 - 4 litrech. U 1,6 to bylo za 5,5.
Hypotetická výhoda 1,6 je ta výše zmíněná levná oprava. Když se po..re turbo tak ten litr to auto neutáhne.
A samozřejmě se bavím o rodinném stylu jízdy, žádný závodění na sportovních strojích.
Re: Auta
Existuje nejake normalne B segment auto, kde nie je turbo? Napada mi jedine Mazda 3. A Toyota s nic moc Valvematicom a komótna hybridna 1.8.
Uslo mi nieco?
Uslo mi nieco?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Auta
Hm.
Ta vetsi slozitost / spolehlivost neni s tim turbem - na vrtulce s ventilem se nema moc co rozbit (a naopak kdyz se rozbije, tak na 99 % neodjedes). Spis je tam vetsi slozitost z hlediska materialu - kusy atmosferickeho motoru pracuji v zasade porad ve stejnem tlaku, zatimco u turbomotoru se ten tlak muze menit podle toho, jak pracuje turbo, a je dost slozitejsi udelat tesneni a olej co tohle zvladne, a ridici jednotka musi byt o dost chytrejsi a rizeni emisi je o dost slozitejsi, je tam intercooler, a tak.
Ten rozdil v zivosti je tim prubehem tociveho momentu:
Tady jsou dve generace Civicu, atmosfericky a s turbem:
V tom turbomotoru mas plnou silu k dispozici v sirokem spektru otacek, zatimco kdyz chces aby ti atmosfera jela, tak to musis tocit a to proste vetsina lidi nedela. I kdyby ty motory mely stejny spickovy tocivy moment (jakoze nemaji) tak turbo ti odpusti kdyz nepodradis, a to auto pusobi vyrazne dynamicteji.
Samozrejme zalezi na naladeni toho motoru.
Mazda to ma ve svem 2.5 atmosferickem motoru o dost placatejsi, a ten motor pak pusobi ziveji a nemusi se tolik tocit. Je to projevem podobnejsi turbu, proti olschool atmosferam.
Proti tomu muzes mit turbodiesel, kde to funguje jenom ve velmi spefickych otackach a musis radit vic nez s atmosferickym benzinem. Ale Ecoboost a TSI a T-GDI maji vsechny projev jak ten motor od Hondy.
Ta vetsi slozitost / spolehlivost neni s tim turbem - na vrtulce s ventilem se nema moc co rozbit (a naopak kdyz se rozbije, tak na 99 % neodjedes). Spis je tam vetsi slozitost z hlediska materialu - kusy atmosferickeho motoru pracuji v zasade porad ve stejnem tlaku, zatimco u turbomotoru se ten tlak muze menit podle toho, jak pracuje turbo, a je dost slozitejsi udelat tesneni a olej co tohle zvladne, a ridici jednotka musi byt o dost chytrejsi a rizeni emisi je o dost slozitejsi, je tam intercooler, a tak.
Ten rozdil v zivosti je tim prubehem tociveho momentu:
Tady jsou dve generace Civicu, atmosfericky a s turbem:
V tom turbomotoru mas plnou silu k dispozici v sirokem spektru otacek, zatimco kdyz chces aby ti atmosfera jela, tak to musis tocit a to proste vetsina lidi nedela. I kdyby ty motory mely stejny spickovy tocivy moment (jakoze nemaji) tak turbo ti odpusti kdyz nepodradis, a to auto pusobi vyrazne dynamicteji.
Samozrejme zalezi na naladeni toho motoru.
Mazda to ma ve svem 2.5 atmosferickem motoru o dost placatejsi, a ten motor pak pusobi ziveji a nemusi se tolik tocit. Je to projevem podobnejsi turbu, proti olschool atmosferam.
Proti tomu muzes mit turbodiesel, kde to funguje jenom ve velmi spefickych otackach a musis radit vic nez s atmosferickym benzinem. Ale Ecoboost a TSI a T-GDI maji vsechny projev jak ten motor od Hondy.
But nobody came.
Re: Auta
Myslis C segment? B segment je Mazda 2, Kia Rio, Honda Jazz. C segment je Mazda 3, Civic, atd.
V B segmentu to jde. Mimo Mazdy 2 ma Honda Jazz v zasade ten 1.5 motor ze Civicu akorat bez turba, a vsemozne Hyundaie a Kie maji tenhle motor https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine ktery je docela novy a bez turba.
V C segmentu je to horsi. Mazda 3. Kia Ceed v 1.6. A to je vsechno co vidim.
Nebo, jako.
Hromada vyrobcu ti proda starou technologii za nove penize. Recykluje se, a to tak ze vydatne. Muzes si treba koupit Fabii s 1.4 MPI motorem z Felicie. Nebo si muzes koupit Hyundai i30 s 1.4 motorem z roku 2010. To je asi jeste v pohode. Nebo Toyoti Valvematic, to je taky pekny kousek historie. A Dacie ti s radosti proda Renault motory z roku 1995-2005 nebo tak neco.
Ale novy atmosfericky auto? Jakoze to neni recykovany cosi? Jenom Mazda, a ti jdou taky od toho s pristi generaci (jejich HCCI motor ma supercharger).
But nobody came.
Re: Auta
Jo a Subaru dela atmosfery. Jak jsme mohl zapomenout.
V C segmentu maji Imprezu a XV, coz je v zasade to same auto, v jednom pripade prizvednute. Jdou taky svoji cestou - ma to atmosfericke 1.6 a 2.0, 74 a 115kW, a povinny pohon vsech kol a povinne CVT.
Nejvybavenejsi Impreza 1.6 stoji 670 000 CZK, vic jak nejvybavenjsi Mazda 3 v 120 kW motoru nebo ten 1.5 Civic. A je v 0-100 pomalejsi nez Fabie 1.0 TSI.
Nejvybavenejsi Impreza 2.0 790 000 CZK, coz je asi o 80 000 CZK min nez Mazda 6 v nejlepsi vybave v nejsilnejsim motoru. Porad je v 0-100 pomalejsi nez Fabie 1.0 TSI.
Takze ne, zadne normalni auto bez turba v C segmentu, mimo Mazdy 3
EDIT: Jo ale Mazda 3 je sakra dobry auto.
A ty Toyoti hybridy jsou hrozne cool. Ten zpusob jak se tam prelejva energie a jak ty tri ruzne pohony funguji pohromade. Parada.
V C segmentu maji Imprezu a XV, coz je v zasade to same auto, v jednom pripade prizvednute. Jdou taky svoji cestou - ma to atmosfericke 1.6 a 2.0, 74 a 115kW, a povinny pohon vsech kol a povinne CVT.
Nejvybavenejsi Impreza 1.6 stoji 670 000 CZK, vic jak nejvybavenjsi Mazda 3 v 120 kW motoru nebo ten 1.5 Civic. A je v 0-100 pomalejsi nez Fabie 1.0 TSI.
Nejvybavenejsi Impreza 2.0 790 000 CZK, coz je asi o 80 000 CZK min nez Mazda 6 v nejlepsi vybave v nejsilnejsim motoru. Porad je v 0-100 pomalejsi nez Fabie 1.0 TSI.
Takze ne, zadne normalni auto bez turba v C segmentu, mimo Mazdy 3
EDIT: Jo ale Mazda 3 je sakra dobry auto.
A ty Toyoti hybridy jsou hrozne cool. Ten zpusob jak se tam prelejva energie a jak ty tri ruzne pohony funguji pohromade. Parada.
But nobody came.
Re: Auta
Jo, C segment, mam virozu. My bad.
Akurat ani Mazda 3 - najlepsie, co teraz maju, je 122kW 2.0 benzin atmosfera.
Pozeral som klasicke fighty Golf 1.4/1.5 vs toto a dilema je tam tazka.
Akurat ani Mazda 3 - najlepsie, co teraz maju, je 122kW 2.0 benzin atmosfera.
Pozeral som klasicke fighty Golf 1.4/1.5 vs toto a dilema je tam tazka.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Auta
Chces novy? Planujes nekdy ted?
Ne, pokud si chces kupovat, tak potrebujes zkusebni jizdy. A je nahovno, ze ty jsou vetsinou nahovno. Nekde se na pul hodky projedes. V zacpe. Nezkusis hlucnost na dalnici a negr do tebe furt huci co vsechno v tom aute je, i kdyz sis to precet na netu.
Nejlepsi je mit znamyho nebo kamose, co ti to auto pujci. Ja mel takhle vlastne na cely odpoledne pujcenou Mazdu 6 a vlastne me to presvedcilo ze je super - coz by pulhodinova zkusebni jizda nikdy neudelala. Ted ji chci.
Golf a Mazda 3 nemuzou byt vic jiny.
...
Ten Golf neni spatnej. Neni pomalej, neni hlucnej, nema spatnej podvozek. Nema spatnej interier. Jenom je to auto neskutecne neskutecne neskutecne nudny. Nemotivuje te jet svizne. Nemotivuje te k nicemu. Je to pohodlny a vsechno. Ale je vzrusujici jak vlhkej mop. Interier vypada jak kdyby nekdo rekl "pojdme udelat neco, co nikoho neurazi a nijak nicim nevycniva".
Ridit Golf je jak jet vlakem. Pohodli, pohoda, dostanes se kam potrebujes, vlastne to auto tak trochu zmizi do pozadi a ty si plujes krajinou ... protoze je to nejnudnejsi auto na svete.
(ridil jsem teda 2015 - ale pochybuju, ze tohle se zmenilo, protoze tohle maji uplne vsechny VW)
...
Mazda 3 taky mizi, ale jinak. Kdyz se vezes, a slapnes na to, a mas 4500 otacek, tak to dela veci. Nema to silu, ze by te to zamacklo do sedacky, ale prevodovka je prijemna a rizeni reaguje tak, ze mas chut si zajet slalom. Typci pisou na webu kecy o tom, jak ridic splyne s autem jako samuraj s konem nebo co a je to na prvni pohled marketingovej bullshit ... ale kdyz ridis Mazdu 3 tak zjistis, ze je to pravda. Vsechny ty "control surfaces" - volant, prevodovka, plyn, brzdy, chovani podvozku, jsou tak dobre udelane, ze to auto zmizi jako separatni vec se kterou interagujes, a stane se tvym prodlouzenim.
Zni to fakt jako klise, a marketingovej bullshit, ale na me to tak fakt funguje. Dela to i 6, u ktery jsem chovani v ztacce a co se stane pri slapnuti na plyn dokazal predvidat po deseti minutach lip nez po dvou letech se stavajicim autem, a to je ta 6 automat.
Mazda 3 mi prisla uvnitr trochu mala - pokud si dobre pamatuju, tak ty nemas uplne 160 cm, takze to chce definitivne zkusit. Ono to pak vede na ten pocit splynuti s autem, ale ne kdyz je v tom clovek zkroucenej.
...
K Civicu se bohuzel nemuzu vyjadrovat - takovahle videa sice vypadaji pekne, a recenzenti o tom obecne mluvi jako o "Mazda 3, ale ve vsem lepsi krom designu zevnitr a zvenku" ale prodejci v Praze jsou smejdi, a celkove se mi nelibilo jak se ke me chovali, a za deset minut zkusebni jizdy clovek tezko neco vyzkousi. Ale to je jiny pribeh.
...
Ja ted resim neco podobnyho - chci se zbavit sveho tezkopadneho dyzloveho nesmyslu - a jelikoz nechci ford, fiat a francouzky, a bojkotuju VAG kvuli dieselgate, tak mam trochu omezenej vyber :)
Zatim mam tri varianty -
1) maly a zabavny, ale ne moc rychly (civic 1.5 manual, 0-100 za 8),
2) stredni a furt dost zabavny a k tomu komfortnejsi, ale taky ne moc rychly (mazda 6 2.5 automat, 0-100 za 8) a
3) jety auto z firmy co je mozna az moc rychly a pohodlny, ale je to pekne velka krava, ale bude levnejsi i nez novej civic, natoz mazda 6.
Tezko se rozhoduje, kdyz clovek nevi co chce.
Ne, pokud si chces kupovat, tak potrebujes zkusebni jizdy. A je nahovno, ze ty jsou vetsinou nahovno. Nekde se na pul hodky projedes. V zacpe. Nezkusis hlucnost na dalnici a negr do tebe furt huci co vsechno v tom aute je, i kdyz sis to precet na netu.
Nejlepsi je mit znamyho nebo kamose, co ti to auto pujci. Ja mel takhle vlastne na cely odpoledne pujcenou Mazdu 6 a vlastne me to presvedcilo ze je super - coz by pulhodinova zkusebni jizda nikdy neudelala. Ted ji chci.
Golf a Mazda 3 nemuzou byt vic jiny.
...
Ten Golf neni spatnej. Neni pomalej, neni hlucnej, nema spatnej podvozek. Nema spatnej interier. Jenom je to auto neskutecne neskutecne neskutecne nudny. Nemotivuje te jet svizne. Nemotivuje te k nicemu. Je to pohodlny a vsechno. Ale je vzrusujici jak vlhkej mop. Interier vypada jak kdyby nekdo rekl "pojdme udelat neco, co nikoho neurazi a nijak nicim nevycniva".
Ridit Golf je jak jet vlakem. Pohodli, pohoda, dostanes se kam potrebujes, vlastne to auto tak trochu zmizi do pozadi a ty si plujes krajinou ... protoze je to nejnudnejsi auto na svete.
(ridil jsem teda 2015 - ale pochybuju, ze tohle se zmenilo, protoze tohle maji uplne vsechny VW)
...
Mazda 3 taky mizi, ale jinak. Kdyz se vezes, a slapnes na to, a mas 4500 otacek, tak to dela veci. Nema to silu, ze by te to zamacklo do sedacky, ale prevodovka je prijemna a rizeni reaguje tak, ze mas chut si zajet slalom. Typci pisou na webu kecy o tom, jak ridic splyne s autem jako samuraj s konem nebo co a je to na prvni pohled marketingovej bullshit ... ale kdyz ridis Mazdu 3 tak zjistis, ze je to pravda. Vsechny ty "control surfaces" - volant, prevodovka, plyn, brzdy, chovani podvozku, jsou tak dobre udelane, ze to auto zmizi jako separatni vec se kterou interagujes, a stane se tvym prodlouzenim.
Zni to fakt jako klise, a marketingovej bullshit, ale na me to tak fakt funguje. Dela to i 6, u ktery jsem chovani v ztacce a co se stane pri slapnuti na plyn dokazal predvidat po deseti minutach lip nez po dvou letech se stavajicim autem, a to je ta 6 automat.
Mazda 3 mi prisla uvnitr trochu mala - pokud si dobre pamatuju, tak ty nemas uplne 160 cm, takze to chce definitivne zkusit. Ono to pak vede na ten pocit splynuti s autem, ale ne kdyz je v tom clovek zkroucenej.
...
K Civicu se bohuzel nemuzu vyjadrovat - takovahle videa sice vypadaji pekne, a recenzenti o tom obecne mluvi jako o "Mazda 3, ale ve vsem lepsi krom designu zevnitr a zvenku" ale prodejci v Praze jsou smejdi, a celkove se mi nelibilo jak se ke me chovali, a za deset minut zkusebni jizdy clovek tezko neco vyzkousi. Ale to je jiny pribeh.
...
Ja ted resim neco podobnyho - chci se zbavit sveho tezkopadneho dyzloveho nesmyslu - a jelikoz nechci ford, fiat a francouzky, a bojkotuju VAG kvuli dieselgate, tak mam trochu omezenej vyber :)
Zatim mam tri varianty -
1) maly a zabavny, ale ne moc rychly (civic 1.5 manual, 0-100 za 8),
2) stredni a furt dost zabavny a k tomu komfortnejsi, ale taky ne moc rychly (mazda 6 2.5 automat, 0-100 za 8) a
3) jety auto z firmy co je mozna az moc rychly a pohodlny, ale je to pekne velka krava, ale bude levnejsi i nez novej civic, natoz mazda 6.
Tezko se rozhoduje, kdyz clovek nevi co chce.
But nobody came.
- Vallun
- Příspěvky: 32253
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Subaru nikdy...
Mam Kiu Ceed 1,6 atmo a dost velká spokojenost! Ale tedy - prostorove Octavka to neni
Mam Kiu Ceed 1,6 atmo a dost velká spokojenost! Ale tedy - prostorove Octavka to neni
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32253
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Mazda 6 - kamarad si ji koupil v roce 2006, ojetou s tim, ze za 3, 4 roky pujde dal...od 2014 ji ma doted jeho zena a jsou s ni spokojeni...
Civic ma taky kamos, dobry, spolehlivy, ale mensi...
Civic ma taky kamos, dobry, spolehlivy, ale mensi...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů