Auta
Moderátor: Faskal
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Však já jsem neříkal, že to není výhodnější. Jen to video srovnávalo počet 1.4 člověka v autě a 160 lidi v autobuse, a tak vytvářelo dojem, že autobusová doprava je o dva řády efektivnější než auto. Nemám nic proti tvrzení, že na počet vozů je bus o řád efektivnější než auto, pokud máme dost lidí, kteří jedou v jeden čas po stejné trase.Resurrection píše: ↑12. 10. 2018, 15:33 Coz je stale radove efektivnejsi nec osobni doprava. A o to tu jde.
Bohužel nemám důvěru k lidem, kteří za něho života začali místo globální doby ledové strašit globálním oteplováním, falšují data a vydávají alarmující zprávy založené na jednom odhadu, navíc překrouceném. Navíc své údaje (nikoliv fakta) získali za mnohem nižší náklady. Ale o tom se už v tomto tématu nechci bavit. Tedy na tvou případnou reakci na klimatology ti tu už zkusím neodpovídat.Pracující logaritmus píše: ↑12. 10. 2018, 15:55 Ale zrovna u tebe bych čekal, že budeš stát spíše o postoje odborníků, vycházejících z faktů, byť získaných za nějaké náklady. Ale jak je libo
Jinak mně nešlo o to, aby mi někdo něco zakázal. Já bych jen chtěl vidět, jak se člověk v podobné situaci jako já obejde bez auta. Pak bych mohl říct "ano, šlo by to snadno, ale já nechci." Zatím totiž říkám "pro mě by to bylo hodně složité a proto nechci".
Naposledy upravil(a) Jerson dne 12. 10. 2018, 16:25, celkem upraveno 1 x.
hraju: Ω Projekt Omega
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18482
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Auta
Ve výraznější změny, včetně těch tlačených vládami a různými organizacemi tak úplně nevěřím.
Já zase věřím, že vlády a samosprávy jsou jediné entity, které v tomto něco zmohou.To já zase věřím, že vlády a samosprávy v tomhle dokážou hodně. Zvlášť pokud se vloží do carsharingu podobně, jako teď podporují MHD.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Přemýšlím, zda ještě reagovat, neb útočnost diskuse je imho zbytečná...nicméně se trochu obávám, že možná na pozvolný přechod nemáme čas....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Auta
Pokud nebudeme řešit cenu a zůstaneme jen u pohodlí a toho, nakolik to splňuje potřeby, tak existence v Praze bez auta vypadá takhle:
Když nevezu nic velkýho, jezdím MHDčkem.
Když potřebuju převézt něco středně velkýho, zavolám si taxíka.
Když potřebuju něco přestěhovat, zavolám si stěhováky.
Cena samozřejmě faktor je, zvlášť když často potřebuju vozit něco, co nepoberu do MHDčka. Potom je otázka, proč je taxík tak drahej:
1) Provozní a pořizovací náklady (přepočítáno na jednu jízdu) jsou zhruba stejný, je to furt auto.
2) Platím údržbu (servis si obvykle člověk sám nedělá, ale úklid jo).
3) Platím čas taxikáře (včetně případných prostojů).
Dvojka je asi nepříliš relevantní, není to zas taková drahota a nemuset to uklízet sám je určitě fajn (a ostatně i ten úklid svépomocí asi může fungovat). Trojka je problém, člověkočas je drahej.
Nemám s tím zkušenosti, ale někde jsem tuším četl, že sdílení aut už celkem funguje*. To by mohlo bejt celkem funkční řešení.
* Takové to založené na principu, že si na netu najdu, kde parkuje nejbližší sdílené auto a po použití ho zaparkuju tam, kam jsem dojel. Když je jich hodně, tak je vždycky nějaké dostupné v rozumné vzdálenosti.
Když nevezu nic velkýho, jezdím MHDčkem.
Když potřebuju převézt něco středně velkýho, zavolám si taxíka.
Když potřebuju něco přestěhovat, zavolám si stěhováky.
Cena samozřejmě faktor je, zvlášť když často potřebuju vozit něco, co nepoberu do MHDčka. Potom je otázka, proč je taxík tak drahej:
1) Provozní a pořizovací náklady (přepočítáno na jednu jízdu) jsou zhruba stejný, je to furt auto.
2) Platím údržbu (servis si obvykle člověk sám nedělá, ale úklid jo).
3) Platím čas taxikáře (včetně případných prostojů).
Dvojka je asi nepříliš relevantní, není to zas taková drahota a nemuset to uklízet sám je určitě fajn (a ostatně i ten úklid svépomocí asi může fungovat). Trojka je problém, člověkočas je drahej.
Nemám s tím zkušenosti, ale někde jsem tuším četl, že sdílení aut už celkem funguje*. To by mohlo bejt celkem funkční řešení.
* Takové to založené na principu, že si na netu najdu, kde parkuje nejbližší sdílené auto a po použití ho zaparkuju tam, kam jsem dojel. Když je jich hodně, tak je vždycky nějaké dostupné v rozumné vzdálenosti.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18482
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Auta
Mimořádně důležitý element.Res píše:Cestou si lze cist, pracovat nebo spat - co je libo.
Taky lze v tom vlaku pracovat, že.
Není to tak dávno, co jsem četl kritiku toho, co se považuje za obsazenost. Vycházelo z toho, že 80 % v praxi znamená, že už se tam fakt nikdo nevejde.Res píše:Autobusy MHD samozrejme nejezdi plne prakticky nikdy.
Přesně tak - to je jak z toho Ongem popsaného vývoje. Pokud Jerson jezdí autem jen v případě, že to je fakt nutné, tak zjevně Jerson není součástí problému, nýbrž jeho obětí. Problém není auto se třemi lidmi a 20 kily nákladu jednou za týden. Problém je auto s jedním člověkem dvakrát denně.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
-
- .
- Příspěvky: 18085
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Auta
Tak díky Ilgirovi za poměrně úspěšný pokus vrátit debatu do civilizovanějších kolejí.
Souhlasím s ním i věcně; on to bude spíš komplex modelových situací, na které neexistuje žádný geniální univerzální recept, ale možná pomůže série mnoha různých nápadů, třeba jak to psal Jerson.
Ty nákladní drony, třeba; to je přesně ta scifitechnika ve třetí dimenzi, která by mohla něco trochu změnit; třeba pro poštu a pro nákupy na internetu, které mají v tomhle evidentně slabé místo. Nakonec tam totiž obvykle jede nějaké auto do centra, v současných verzích.
Logaritmus
Pakliže jsi považoval za nutné zdůtraznit, že nelze jezdit ÚPLNĚ všude, pak to šlo napsat civilizovaněji, rozhodně bych s tím souhlasil.
Resurrection:
je to jeden z ustálených memů, který má někde evidentně chybu. Jásot nad hromadnou a veřejnou dopravou totiž poslouchám celý život (případně leteckou a atomovou, v sedmdesátých letech), a taky nad železnicí, jak je energeticky strašlivě výhodnější, než auta.
V těch úvahách je evidentně někde chyba,, protože jinak by podniku určitě posílali méně aut po silnícíh, když je to tak strašně nevýhodné.
Jerson naznačuje, v čem je problém; udělat distribuci sítě s překládáním a přestupováním není vůbec triviální úkol. Rozdělovat auta dálniční křižovatkou také není levné a jednoduché, ale samoregulace má zřejmě jakési výhody, které centrální organizace neumí dohnat. Přestup či přeložení nákladu zabere nějaké místo a nějaký čas. Zjištění, že ůkaždý z těch lidí v autobuse jede vlastně jinam" není bagatelní. Vyžaduje to vlastně souběžnou existenci mnoha dalších autobosů, složité sítě, a ještě složitější návaznost linek. Což funguje tak... že plno lidí jede autem.
Souhlasím s ním i věcně; on to bude spíš komplex modelových situací, na které neexistuje žádný geniální univerzální recept, ale možná pomůže série mnoha různých nápadů, třeba jak to psal Jerson.
Ty nákladní drony, třeba; to je přesně ta scifitechnika ve třetí dimenzi, která by mohla něco trochu změnit; třeba pro poštu a pro nákupy na internetu, které mají v tomhle evidentně slabé místo. Nakonec tam totiž obvykle jede nějaké auto do centra, v současných verzích.
Logaritmus
Pakliže jsi považoval za nutné zdůtraznit, že nelze jezdit ÚPLNĚ všude, pak to šlo napsat civilizovaněji, rozhodně bych s tím souhlasil.
Resurrection:
je to jeden z ustálených memů, který má někde evidentně chybu. Jásot nad hromadnou a veřejnou dopravou totiž poslouchám celý život (případně leteckou a atomovou, v sedmdesátých letech), a taky nad železnicí, jak je energeticky strašlivě výhodnější, než auta.
V těch úvahách je evidentně někde chyba,, protože jinak by podniku určitě posílali méně aut po silnícíh, když je to tak strašně nevýhodné.
Jerson naznačuje, v čem je problém; udělat distribuci sítě s překládáním a přestupováním není vůbec triviální úkol. Rozdělovat auta dálniční křižovatkou také není levné a jednoduché, ale samoregulace má zřejmě jakési výhody, které centrální organizace neumí dohnat. Přestup či přeložení nákladu zabere nějaké místo a nějaký čas. Zjištění, že ůkaždý z těch lidí v autobuse jede vlastně jinam" není bagatelní. Vyžaduje to vlastně souběžnou existenci mnoha dalších autobosů, složité sítě, a ještě složitější návaznost linek. Což funguje tak... že plno lidí jede autem.
Re: Auta
Pokud se tě některý s mých příspěvků dotkl, omlouvám se. Nebylo to jeho účelem a mrzí mne, že k tomu došlo.Argonantus píše: ↑12. 10. 2018, 19:04
Pakliže jsi považoval za nutné zdůtraznit, že nelze jezdit ÚPLNĚ všude, pak to šlo napsat civilizovaněji, rozhodně bych s tím souhlasil.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Auta
Res:
Ano, cestovat z Prahy do Hradce veřejnou dopravou je v pohodě.
Přestup v Hradci už může být po zrušení spousty autobusových linek horor. Před půl rokem jsem tam po páté odpolední zůstala trčet, když mi kvůli nehodě na dálnici ujel o pár minut přípoj. Na výběr jsem měla krkolomné spojení, kdy bych byla doma ve tři ráno, anebo hotel v Hradci. Anebo taxi, samozřejmě. Ale to už z hlediska uhlíkové stopy bylo to samé, jako kdybych zavolala manžela, aby pro mě do toho zatraceného Hradce přijel. Zavolala jsem.
Od té doby řeším cesty do Prahy kombinovanou metodou: auto + vlak, tzn. auto nechávám zaparkované u nádraží na hlavní trati. Obsazenost tamní podzemní garáže svědčí o tom, že to dělá mnoho lidí.
Ano, cestovat z Prahy do Hradce veřejnou dopravou je v pohodě.
Přestup v Hradci už může být po zrušení spousty autobusových linek horor. Před půl rokem jsem tam po páté odpolední zůstala trčet, když mi kvůli nehodě na dálnici ujel o pár minut přípoj. Na výběr jsem měla krkolomné spojení, kdy bych byla doma ve tři ráno, anebo hotel v Hradci. Anebo taxi, samozřejmě. Ale to už z hlediska uhlíkové stopy bylo to samé, jako kdybych zavolala manžela, aby pro mě do toho zatraceného Hradce přijel. Zavolala jsem.
Od té doby řeším cesty do Prahy kombinovanou metodou: auto + vlak, tzn. auto nechávám zaparkované u nádraží na hlavní trati. Obsazenost tamní podzemní garáže svědčí o tom, že to dělá mnoho lidí.
Čas neexistuje.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Ve 3 ráno? Nebylo by to rychlejší pěšky?:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22580
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Do téhle debaty jsem se dostal tak, že jsem si postěžoval, jaký oser je jet s malými dětmi na návštěvu na pár dní za kamarádem v Praze (potažmo v Berlíně), který bydlí v modré zóně.
Dál jsem v ní zůstal proto, že se v Praze zhlédli zastupitelé Budějic, kteří dokázali vyrobit v desetinovém městě druhé největší zácpy hned po Praze, zavést parkovné vyšší než na Václaváku (nebo obecně v centru Prahy), nechali namalovat v části města modré čáry, čímž značně omezili možnosti lidí, kteří tam bydlí (například pokud nemají auto registrované v ČB, tak nemají nárok na parkování. Pokud za nimi někdo jede na návštěvu, nemá kde a jak zaparkovat), tím také způsobili parkovací potíže v ulicích přiléhajících k modrým zónám, na polovině ulic okolo centra namalovali vyhrazené buspruhy, ale i tak se busy často zpožďují, a také od okolních obcí požadují výpalné - tedy platby za "Dopravní obslužnost", aby do nich MHD jezdila, nebo tam jen zastavovala, a chtějí za to velmi vysoké částky (přičemž úplně serou na lidi, kteří se do těch vesnic potřebují dostat z města), vytvořili parkoviště P&R, na které lidé kašlou, protože je na velmi blbém místě, z něj spojení busem na náměstí, kterým skoro nikdo nejezdí, a jehož průjezd po pěší zóně museli po pár týdnech zrušit kvůli stížnostem lidí bydlících v té ulici, podporují malování cyklopruhů, které buď nikam nevedou, nebo vedle nich vede tři metry široký chodník, po kterém nikdo nechodí, takže ve výsledku cyklisté tyhle nové pruhy ignorují, podporují sdílení jízdních kol, kterými se dá dostat z centra do blízkého okolí, ale už ne zpět, pokud se dotyčný cyklista zdrží, přestavěli standardně bezpečnou křižovatku tak, že na ní vzrostl počet ohlášených nehod a zranění na dvojnásobek, nasírají semafory každých 100 nebo i 50 metrů, a to třeba i před a za křižovatku, nebo přechod uprostřed mezi dvě křižovatky, odkud se nedá jít jinam než na jednu z těch dvou křižovatek, nechali postavit novou stavbu s podzemními garážemi mezi dvě řeky, takže do garáží okamžitě začala natékat voda, podporují fungování hokejového stadionu kousek od centra (do kterého omezují vjezd aut pomocí jednosměrek a přikázaných směrů), takže v době konání zápasů znemožní parkování na vzdálenost čtyř bloků okolo, nechávají úmyslně nastavit semafory tak, aby na každém z nich musel řidič čekat, ať jede v jakémkoliv směru (i když někdy se to nepodaří a člověk chytne i tři nebo čtyři zelené za sebou - ono nastavit takové množství semaforů nepřátelsky autům nejde úplně na 100%) ... jo, neměl bych zapomenout na to, že bývalý starosta se osobně zasadil o nemožnost parkování v ulici, kde má dům - přestože hned naproti je nemocnice a všude okolo bytové domy. Zadní cestu kolem bloku s jeho domem nechal označit za soukromou s právem, vjezdu jen rezidentům, aby měl kde zaparkovat.
Takže Budějice se staly krásnou ukázkou toho, jak je možné pomocí propagandy "Město lidem, ne autům" znepříjemit život zejména řidičům, ale v důsledku i neřidičům v tomto městě, u kterého si každý vzpomene jen na "Tam bych chtěl žít každý, tedy kromě mně". To žití zde bych proto doporučil každému, kdo chce omezovat osobní auta a vytlačovat je mimo centrum, aby si uvědomil, jak moc takový přístup dotažený do konce dokáže škodit prakticky všem.
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Jerson - to je těžké, co bys dělal Ty na místě toho starosty (resp. magistrátu)? Ten povdzech samozřejmě patří z velké části do upírů, neb se ví,že Budějovice byly postiženy nadprůměrně...:/ ale jinak se obávám,že ono to nemá pořádné řešení...
Řada problémů, co zmiňuješ vypadá spíš jako fail technický, než zlý úmysl. Což mohu vcelku potvrdit i ze své praxe, neb MZe má v Budjěovicích docela dost kanceláří...
Navíc, dříve si zmiňoval, že zákaz parkování a dopravní omezení vyhnaly život z hospůdek v centru. Zeptal jsme se dalších lidí, co znám z Budějovic a ty tvrdí, že za to mohou spíše vzrůstající ceny v těch podnicích, resp. zejména to,že na perfiérii je levněji. A 50 % dotázaných (vzdálená sestřenice) si to navíc pochvaluje, že už v těch podnicích na náměstí je alespoň k hnutí.
tohle je zcela normální a děje se to všude, nejen v ČR. Navíc ta výše plateb je částečně nepřímo regulována metodikou MD. Takže je to spíš neochota těch obcí strarat se o své obyvatele...také od okolních obcí požadují výpalné - tedy platby za "Dopravní obslužnost",
a co mají dělat jiného?:) Ten stadion tam postaven byl, dává tam smysl z hlediska využití území a nepodporvat jej nejde, protže to lidi chtějí...podporují fungování hokejového stadionu kousek od centra
Řada problémů, co zmiňuješ vypadá spíš jako fail technický, než zlý úmysl. Což mohu vcelku potvrdit i ze své praxe, neb MZe má v Budjěovicích docela dost kanceláří...
Takže vlastně chceš řešení, které umožní co? Abys Ty parkovat mohl a ostatní nikoliv? Protože parkovacích míst prostě nemůže být dost - v žádném případě, pokud chceš, aby byly méně než 500 m od domu (připomínám , že já to mám 500 m na MHD)...jaký oser je jet s malými dětmi na návštěvu na pár dní za kamarádem v Praze
Navíc, dříve si zmiňoval, že zákaz parkování a dopravní omezení vyhnaly život z hospůdek v centru. Zeptal jsme se dalších lidí, co znám z Budějovic a ty tvrdí, že za to mohou spíše vzrůstající ceny v těch podnicích, resp. zejména to,že na perfiérii je levněji. A 50 % dotázaných (vzdálená sestřenice) si to navíc pochvaluje, že už v těch podnicích na náměstí je alespoň k hnutí.
Cesta se nedá označit za soukromou, buď soukromá je, nebo nikoliv...je-li sourkomá, je na majiteli, jaké užívání umožní.Zadní cestu kolem bloku s jeho domem nechal označit za soukromou s právem, vjezdu jen rezidentům
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Auta
Opravil jsem ti překlep. A co jste si navolili, to máte.
Sorry, ale vydávat architektonickou neschopnost, nebo starostovo zmrdství za projevy nějaké myšlenky, to je slušná manipulace.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů