Auta
Moderátor: Faskal
Re: Auta
Kvůli tomu, že pořád píšeš takovýhle věci:
A to neustálé odvolávání na ženu a děti jako důvod, který musí přeci každý normální člověk respektovat, tomu teda taky úplně nepomáhá.Jerson píše: ↑12. 10. 2018, 11:11 Vysvětlím ti to tedy na tvém vlastním příkladu. Dejme tomu, že jsem kuřák, který si zapálí jednu cigaretu týdně. Přijde ke mě lékař, který v mé přítomnosti kouří jednu cigaretu za druhou, dá krabičku za den, fouká mi kouř do obličeje a říká "Měl bys přestat kouřit, protože jinak oba zemřeme na rakovinu."
Z mého pohledu je to blbost, protože to co já vykouřím za rok, to on vykouří - a nafouká do obličeje dalším lidem - za tři dny. To že já přestanu kouřit se vůbec neprojeví, když mi takový debil bude kouřit pod nos - a nejen mně, ale celé mojí rodině.
Navíc je ten příměr nepřesný v tom, že člověk kouřit nemusí. Přepravovat sebe i různé náklady z místa na místo musíme nějak všichni, někdo víc, jiný méně. Já přepravuju i tak relativně málo - šlo by to ještě méně, ale už by to pro mě bylo znatelně fyzicky i časově náročnější.
Jinak co se týká městské hromadné dopravy - zrovna včera jsem byl svědkem toho, že na plošině autobusu jsou dvě maminky s kočárkem, chtěla přistoupit třetí, ale nemohla, protože do autobusu se vejdou jen dva kočárky. Protože bydlíme kousek od školy, školky a nemocnice včetně dětského oddělení, maminek s kočárky potkávám a autobuse docela dost. Nicméně myslím že většina z nich jezdí spíše autem. Otázka je, jak často by musely jezdit autobusy, když by se 50% nebo 90% maminek s malými dětmi rozhodlo jezdit po městě busem, aby nemusely čekat na zastávce na to, že vůbec budou moct nastoupit? Jen dodávám, že šlo o zastávku prakticky v centru, na které jezdí busy ve špičce v intervalu 5 - 7 minut (každé číslo). Když k tomu připočtu lidi, kteří místo nákupních výletů do supermarketů také použijou MHD, kam se všichni ti lidé vejdou, a jak se sfázují autobusy ve špičce a během dne, aby byla kapacita dostatečná?
A pokud místo autobůsů s pevnou trasou a pevným jízdním řádem použijeme nějakým způsobem sdílená auta, kolik jich bude muset být, aby se neprodlužovaly čekací časy na volné auto, kde budou parkovat mimo špičku, a kdo je bude servisovat? Současná auta jsou dimenzovaná na průměrné dvě hodiny provozu denně, přičemž jízda po městě tvoří polovinu z tohoto času. Pokud bude nějaké auto jezdit pouze po městě osm hodin denně, jak bude muset být dimenzováno? Pokud místo spalovacích motorů použijeme elektroauta (jako že to je jediné rozumné řešení při zachování nějaké životnosti motoru a spojky), kde a jak dlouho se budou nabíjet, a kolik jich bude muset být? Zná někdo nějaký zpracovaný fungující model, který by se dal aplikovat?
To nebude problém - původní plán byl vyfadovat z téhle debaty předchozím příspěvkem. Snad to vyjde teď.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- .
- Příspěvky: 18085
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Auta
Agresivita antiautomobilistů v této debatě je pozoruhodná a vpravdě postfaktická; je jedno, jak to je, je úplně jedno, co kdo píše, důležité je zejména demonstrovat svůj prudce ekologický militantní názor a těm druhým to nandat a při tom metat kolem hodně nadávek.
Tak třeba Pracující logaritmus:
Podobně jako Onge si stavíš jednoho strawmana za druhým, abys je vítězně povalil a mohl řešit, zda jsem, či nejsem hovado.
O vjezdu do národního parku mluvíš zcela monopolně ty. Já jsem o tom neřekl nic a zjevně mne k ničemu nepotřebuješ.
Stejně tak tvrzení, že „všichni musí parkovat před svým domem“ žije jen v tvojí mysli. Já jsem někde hodně dávno pravil, že to technicky není možné už delší dobu.
Stran toho, co mají lidi v kufru – já si nedovoluji tvrdit, že je jich většina, což mi zkoušíš podsunout střídavě ty a Eleshar.
Já jsem jen tvrdil, že je jich docela hodně.
A tvrdím nadále, že velká většina těch, co jezdí centrem, k tomu mají nějaký dost vážný důvod, různého druhu. Od nepříjemné hromady věcí v kufru přes dítě v dětské sedačce k nutnosti stihnout nějaký termín v Kunraticích nebo v Hradci Králové, kam se bohužel jede často taky přes centrum Prahy. Protože to není žádná radost, jezdit přes centrum, a nejspíš by to ti lidé nedělali, kdyby nemuseli.
Představu, že to dělají proto, že jsou to hovada a xindl shledávám poněkud chorobnou.
A nemyslím, že by se tato debata mohla ještě někam užitečně posunout. Máme totiž rozpor ve výchozích faktech a o těch se těžko debatuje.
Tak třeba Pracující logaritmus:
Podobně jako Onge si stavíš jednoho strawmana za druhým, abys je vítězně povalil a mohl řešit, zda jsem, či nejsem hovado.
O vjezdu do národního parku mluvíš zcela monopolně ty. Já jsem o tom neřekl nic a zjevně mne k ničemu nepotřebuješ.
Stejně tak tvrzení, že „všichni musí parkovat před svým domem“ žije jen v tvojí mysli. Já jsem někde hodně dávno pravil, že to technicky není možné už delší dobu.
Stran toho, co mají lidi v kufru – já si nedovoluji tvrdit, že je jich většina, což mi zkoušíš podsunout střídavě ty a Eleshar.
Já jsem jen tvrdil, že je jich docela hodně.
A tvrdím nadále, že velká většina těch, co jezdí centrem, k tomu mají nějaký dost vážný důvod, různého druhu. Od nepříjemné hromady věcí v kufru přes dítě v dětské sedačce k nutnosti stihnout nějaký termín v Kunraticích nebo v Hradci Králové, kam se bohužel jede často taky přes centrum Prahy. Protože to není žádná radost, jezdit přes centrum, a nejspíš by to ti lidé nedělali, kdyby nemuseli.
Představu, že to dělají proto, že jsou to hovada a xindl shledávám poněkud chorobnou.
A nemyslím, že by se tato debata mohla ještě někam užitečně posunout. Máme totiž rozpor ve výchozích faktech a o těch se těžko debatuje.
Re: Auta
Prosím, jjelen je taktéž militantní ekofašista, automobilové dopravě je silně nenakloněn (zvlášť když mu šnůra aut po ránu brání přejít silnici a dojít na nádraží ) a přesto má zato, že občas to jinak než autem nejde. Dokonce ani po Praze ne.
Na druhou stranu má problém uvěřit, že všichni nebo aspon drtivá většina řidičů osobáků v Praze fakt veze děcko k doktorovi nebo musí zrovna nutně přesouvat nějaké krámy v kufru (jakkoliv takových bude taky mnoho).
Argo naproti tomu :
Na druhou stranu má problém uvěřit, že všichni nebo aspon drtivá většina řidičů osobáků v Praze fakt veze děcko k doktorovi nebo musí zrovna nutně přesouvat nějaké krámy v kufru (jakkoliv takových bude taky mnoho).
Argo naproti tomu :
vs třeba ti OnGeho kolegové (také jim Onge nadáváš do petkami topících hajzlů? )Já naopak tvrdím, že úvahu, zda tu věc lze do toho centra lze odvézt veřejnou dopravou maník typicky provedl, zvážil a zamítl, neb je to z jakéhosi důvodu nesnadné a ještě větší pakárna, než se jebat autem ve frontě. Došel jsem k tomu také svévolným zobecňováním svého vlastního postupu, neb se mi to stalo mnohokrát. Statistický výzkum těchto případů jsem nedělal, ale fenomén se mi jeví vpravdě masový.
Re: Auta
A znáš tohle?Prosím, jjelen je taktéž militantní ekofašista, automobilové dopravě je silně nenakloněn (zvlášť když mu šnůra aut po ránu brání přejít silnici a dojít na nádraží ) a přesto má zato, že občas to jinak než autem nejde.
https://www.youtube.com/watch?v=LSJbUSjN8pw&app=desktop
Pak byl taky fór, jak na sebe halekají dva chlápci, každý na jiné straně takové silnice.
"Jak jste se tam dostal?"
"Já jsem se tu narodil!"
Čas neexistuje.
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Auta
Tu je pohyblivy: https://www.youtube.com/watch?v=guodaBkDPP0
Je uplne jedno, ze kazdy z tech lidi jede z jineho mista na jine misto - to ostatne plati jak o tech v autech, tak o tech v autobuse tak o tech na kole. Jenze vsichni musi projet tou stejnou ulici. Jet v jiny cas samozrejme muzou a opet - lhostejno kteri. Kazdopadne tam citim trochu falesne dilema v tech tvych otazkach, protoze ono se tech 60-70 aut nerozlozi v case, jak podsouvas, ale jako na potvoru vsichni potrebujou tou ulici projet v 8 rano a pak znova v 5 vecer. Kdyby se lidi dopravovali rovnomerne po cely cen, tak tu nemame co resit.
Secrets are power.
Re: Auta
Mám na to úplně stejný pohled.Jerson píše:Ptám se proto, že podle mě je nutný pozvolný a přirozený přechod mezisoučasným a požadovaným stavem - tedy postupně budou přibývat samořiditelná elektroauta, které napřed budou používat různé zásilkové služby, zavedou se autodrony schopné přivézt nákup ke dveřím, rozšíří se nějaký model spolujízdy, doplněný mimo špičku nějakými automatickými elektrotaxíky. Pak klesne počet rodin, které si ve městě budou pořizovat vlastní auta, z cca 95% na třeba 50%, mimoměstské rodiny si vystačí průměrně s 1,2 auty na rodinu místo 1.9, a tyhle změny nastanou dejme tomu v průběhu jedné generace, 20 - 30 let. Počet každodenně jezdících aut ve městech klesne o 30%, počet zaparkovaných aut o 20%, počet aut parkujících přímo v ulicích o 25% ...
To já zase věřím, že vlády a samosprávy v tomhle dokážou hodně. Zvlášť pokud se vloží do carsharingu podobně, jako teď podporují MHD.Ve výraznější změny, včetně těch tlačených vládami a různými organizacemi tak úplně nevěřím.
OnGe: To s těmi petkami už je trochu trolling, ne? Peace, man.
Člověk nemusí mít dítě a náklad, aby pro něj bylo výrazně lepší jet autem. Třeba když MHD znamená tři přestupy a do toho prší. Nebo je naopak 35°C - to takových 20 minut v buse dokáže pěkně rozehřát.
Osobně to vidím tak na čtvrtiny
- status (v životě bych do socky nevlezl!)
- pohodlí (autem je to o čtvrtinu rychlejší a pohodlnější)
- nutnost (vezu náklad, do lokality MHD nejezdí)
- jezdí MHD
Chtělo by to nějaká data. Můžeme se někdy postavit ke koloně a dát projíždějícím řidičům dotazník.
Re: Auta
Nechte mě už konečně odejít v pokoji!
Já tu nikomu do hajzlů nenadávám. Schválně jsem to hledal a slovo "hajzl" jsem tu naposledy použil loni v květnu a ani tehdy to nebyla nadávka (ověřte si to). S topením petkami jsem psal, že "Věštím takový vývoj, že si do měsíce Jerson začne pořizovat kamna, aby mohl topit petkama a dal to těm zasraným ekofašistům pořádně sežrat." Protože přesně takhle ty debaty probíhají a přesně proto jsem se z nich vyřadil (a teď se do toho jak blbec zas uvrtám).
Cyklus je zhruba následující, obměny jsou jen drobné, sem tam se něco přeskočí (nyní se nacházíme kolem bodu 8, má věštba se týkala bodu 11):
1) chtělo by to nějak snížit emise z dopravy
2) ale já žiju v horách, mám děti a bez auta se neobejdu
3) jakékoliv snižování emisí je brzda pokroku a ekonomického růstu
4) bionafta zasírá motory
5) kvůli řepce nebude co žrát a na ostatní pole se naserou soláry
6) taky je kvůli tomu drahá elektrika
7) takže vy mi jako chcete místo normálního auta nacpat nějaký elektrický městský posunovátko a ještě mi to zdražíte obnovitelnejma zdrojema, šmejdi
8 ) a jakou uhlíkovou stopu dělají klimatologové? To bych taky chtěl, aby mi platili za strašení na konferencích
9) a jakou uhlíkovou stopu mají asi ty vaše počítače a klimatizavaný kanclíky - to já jsem alespoň dřevorubec!
10) na svojí zahradě si můžu pálit co chci. A zrovna jdu přiložit pár pneumatik, jen ať zelený bolševici zuřej!
11) plynem můžou topit leda pražáci, tady topíme tím, co máme. Buďte rádi, že si nepořídím kotel na mazut
12) všechny tyhle ekofašisti by nejvíc snížili uhlíkovou stopu, kdyby se nechali dobrovolně kompostovat
13) začne se řešit spotřební daň, šrotovné, dotační podvody a diselagregát v solární elektrárně
14) všichni zúčastnění postupně odpadnou vyčerpáním
15) pokračuj na bod 1)
Já tu nikomu do hajzlů nenadávám. Schválně jsem to hledal a slovo "hajzl" jsem tu naposledy použil loni v květnu a ani tehdy to nebyla nadávka (ověřte si to). S topením petkami jsem psal, že "Věštím takový vývoj, že si do měsíce Jerson začne pořizovat kamna, aby mohl topit petkama a dal to těm zasraným ekofašistům pořádně sežrat." Protože přesně takhle ty debaty probíhají a přesně proto jsem se z nich vyřadil (a teď se do toho jak blbec zas uvrtám).
Cyklus je zhruba následující, obměny jsou jen drobné, sem tam se něco přeskočí (nyní se nacházíme kolem bodu 8, má věštba se týkala bodu 11):
1) chtělo by to nějak snížit emise z dopravy
2) ale já žiju v horách, mám děti a bez auta se neobejdu
3) jakékoliv snižování emisí je brzda pokroku a ekonomického růstu
4) bionafta zasírá motory
5) kvůli řepce nebude co žrát a na ostatní pole se naserou soláry
6) taky je kvůli tomu drahá elektrika
7) takže vy mi jako chcete místo normálního auta nacpat nějaký elektrický městský posunovátko a ještě mi to zdražíte obnovitelnejma zdrojema, šmejdi
8 ) a jakou uhlíkovou stopu dělají klimatologové? To bych taky chtěl, aby mi platili za strašení na konferencích
9) a jakou uhlíkovou stopu mají asi ty vaše počítače a klimatizavaný kanclíky - to já jsem alespoň dřevorubec!
10) na svojí zahradě si můžu pálit co chci. A zrovna jdu přiložit pár pneumatik, jen ať zelený bolševici zuřej!
11) plynem můžou topit leda pražáci, tady topíme tím, co máme. Buďte rádi, že si nepořídím kotel na mazut
12) všechny tyhle ekofašisti by nejvíc snížili uhlíkovou stopu, kdyby se nechali dobrovolně kompostovat
13) začne se řešit spotřební daň, šrotovné, dotační podvody a diselagregát v solární elektrárně
14) všichni zúčastnění postupně odpadnou vyčerpáním
15) pokračuj na bod 1)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Auta
Jerson
Argonantus
-tu vyvracím Jersonovy ad hominem argumenty vůči klimatologům.
-tu upozorňuji na neudržitelnost současného množství automobilové dopravy v centrech měst.
To první je spíš věc diskusní exaktnosti, to druhé píšeš vlastně sám. Nevím co z toho vlastně považuješ za militantně ekologické.
V kontextu debaty o dopravě v centru měst mi přišlo zcela relevantní poukázat na to, že existují místa, kde je vjezd zakázán, a tento pocit to nijak neumenšuje. Zvolil jsem národní park jako příklad. Zmínil jsem možnost, že si někdo myslí, že by do NP měl být vjezd povolen, doplnil k tomu poznámku, co si o takových lidech myslím, a vyjádřil přesvědčení, že ty takový člověk nejsi. Pravda, nebylo to vyjádřeno zcela jednoduše, ale myslím, že pro tebe by to mělo být pochopitelné.
York to výslovně zmínil ve svém výčtu námitek, který ty jsi schválil.
Hovada jsem použil v rámci širší kritiky filozofie "ježdění kam chci" v souvislosti s národními parky.
Slovo xindl nepoužívám.
Pokud tuto citaci dodáš, jsem připraven se za tento výrok omluvit.
Pokud díky tomu blbovi přestaneš kouřit nejen ty, ale i 100 dalších lidí, tak se to projeví. Velmi. Víc, než když přestane kouřit ten doktor.Vysvětlím ti to tedy na tvém vlastním příkladu. Dejme tomu, že jsem kuřák, který si zapálí jednu cigaretu týdně. Přijde ke mě lékař, který v mé přítomnosti kouří jednu cigaretu za druhou, dá krabičku za den, fouká mi kouř do obličeje a říká "Měl bys přestat kouřit, protože jinak oba zemřeme na rakovinu."
Z mého pohledu je to blbost, protože to co já vykouřím za rok, to on vykouří - a nafouká do obličeje dalším lidem - za tři dny. To že já přestanu kouřit se vůbec neprojeví, když mi takový debil bude kouřit pod nos - a nejen mně, ale celé mojí rodině.
Richtig. Ale porovnávat uhlíkovou stopu člověka, kterého práce nutí cestovat v rámci okresu (sebe) s člověkem, kterého nutí cestovat po světě (klimatologa) jsi začal ty.Navíc je ten příměr nepřesný v tom, že člověk kouřit nemusí. Přepravovat sebe i různé náklady z místa na místo musíme nějak všichni, někdo víc, jiný méně. Já přepravuju i tak relativně málo - šlo by to ještě méně, ale už by to pro mě bylo znatelně fyzicky i časově náročnější.
Velmi dobré argumenty. Ale zásadní problém je v tom, že říkají, jaké negativní následky bude mít řešení daného problému, neříká, jak zásadní ten problém je, a jak je nutné ho řešit.Nevím jak jinde, ale Budějické násměstí a jeho okolí se díky šikanování řidičů a vysokým cenám parkování večer celkem výrazně vylidňuje, což pozorují zejména provozovatelé různých restaurací a kaváren, a lidé se přesouvají do kaváren a restaurací poblíž supermarketů nebo jinam mimo centrum města. A myslím, že vylidňováním centra po pracovní době mají problém i další města, kdy se z nich stává jakýsi předražený skanzen pro turisty. Tedy ne že bych to jinde mohl pozorovat sám, tady vycházím jen z článků, které si občas přečtu.
Argonantus
Když už si mě bereš za příklad, tak já:Agresivita antiautomobilistů v této debatě je pozoruhodná a vpravdě postfaktická; je jedno, jak to je, je úplně jedno, co kdo píše, důležité je zejména demonstrovat svůj prudce ekologický militantní názor a těm druhým to nandat a při tom metat kolem hodně nadávek.
-tu vyvracím Jersonovy ad hominem argumenty vůči klimatologům.
-tu upozorňuji na neudržitelnost současného množství automobilové dopravy v centrech měst.
To první je spíš věc diskusní exaktnosti, to druhé píšeš vlastně sám. Nevím co z toho vlastně považuješ za militantně ekologické.
Pokud čteš, co píšu, tak sis jistě všiml, že vyjadřuji své přesvědčení, že hovado nejsi. Pokud toto mé přesvědčení nesdílíš, beru to na vědomí, ale rozebírat to nechci.Podobně jako Onge si stavíš jednoho strawmana za druhým, abys je vítězně povalil a mohl řešit, zda jsem, či nejsem hovado.
Ty jsi psal, nebudu dohledávat doslovnou citaci, že automobil je úžasný vynález, který umožňuje člověku cestovat kam chce, kdy chce, jak chce a s kým chce.O vjezdu do národního parku mluvíš zcela monopolně ty. Já jsem o tom neřekl nic a zjevně mne k ničemu nepotřebuješ.
V kontextu debaty o dopravě v centru měst mi přišlo zcela relevantní poukázat na to, že existují místa, kde je vjezd zakázán, a tento pocit to nijak neumenšuje. Zvolil jsem národní park jako příklad. Zmínil jsem možnost, že si někdo myslí, že by do NP měl být vjezd povolen, doplnil k tomu poznámku, co si o takových lidech myslím, a vyjádřil přesvědčení, že ty takový člověk nejsi. Pravda, nebylo to vyjádřeno zcela jednoduše, ale myslím, že pro tebe by to mělo být pochopitelné.
Pro Jersona je nepřijatelné parkovat 500m od domu. Sorry, to je u mne před barákem.Stejně tak tvrzení, že „všichni musí parkovat před svým domem“ žije jen v tvojí mysli. Já jsem někde hodně dávno pravil, že to technicky není možné už delší dobu.
York to výslovně zmínil ve svém výčtu námitek, který ty jsi schválil.
Tak to pardon, to nemůžu říct, že to tak není. Protože to je nevyhodnotitelné. Co to je docela dost? Třetina nebo dvanáctina? To má totiž dost zásadní dopad na to, která řešení jsou myslitelná a která ne.Stran toho, co mají lidi v kufru – já si nedovoluji tvrdit, že je jich většina, což mi zkoušíš podsunout střídavě ty a Eleshar.
Já jsem jen tvrdil, že je jich docela hodně.
Subjektivně dost závažný důvod. Ale člověk má tendenci podceňovat dopady externalit, které pocítí někdo jiný. A to i když na něj tyto externality dopadnou od ostatních. To si zanadává, a příště udělá to samé. Proto jsou tu instituce, které člověka omezí, aby tyto externality minimalizovaly. A ty nutně musí mít na některé věci trochu jiný náhled než jedinec.A tvrdím nadále, že velká většina těch, co jezdí centrem, k tomu mají nějaký dost vážný důvod, různého druhu. Od nepříjemné hromady věcí v kufru přes dítě v dětské sedačce k nutnosti stihnout nějaký termín v Kunraticích nebo v Hradci Králové, kam se bohužel jede často taky přes centrum Prahy. Protože to není žádná radost, jezdit přes centrum, a nejspíš by to ti lidé nedělali, kdyby nemuseli.
Prosím o citaci, kde říkám, že lidé, co jezdí centrem jsou hovada a xindl.Představu, že to dělají proto, že jsou to hovada a xindl shledávám poněkud chorobnou.
Hovada jsem použil v rámci širší kritiky filozofie "ježdění kam chci" v souvislosti s národními parky.
Slovo xindl nepoužívám.
Pokud tuto citaci dodáš, jsem připraven se za tento výrok omluvit.
Obávám se, že se ani neshodneme na tom, co jsem napsal.A nemyslím, že by se tato debata mohla ještě někam užitečně posunout. Máme totiž rozpor ve výchozích faktech a o těch se těžko debatuje.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Auta
Tohle me zaujalo, jelikoz:Argonantus píše: ↑12. 10. 2018, 12:21stihnout nějaký termín v Hradci Králové, kam se bohužel jede často taky přes centrum Prahy.
Auto
V idealnim pripade se jede autem po dalnici z Prahy do Hradce 1:17. Pravdepodobne ale idealni situace nenastane, jelikoz je potreba stihnout termin, coz bude asi spis nekdy kolem dopravni spicky. Ta by nemusela byt problem na dalnici, ale urcite bude problem v samotne Praze - onom centru obzvlast. Kolik to k te ceste prida je otazka - 10 minut nebo taky hodinu? Navic potrebuji dalnicni znamku, ktera neni zrovna z nejlevnejsich spasu. Pro lidi co jezdi po 1x za 14 dni po meste to znamena bud si koupit jednorazovou za 310 nebo jet mimo dalnici, coz v idealnim pripade je 2:11 a zvysene riziko vselijakuch dopravnich komplikaci. Jen pro poradek, vyjizdime samozrejme z centra a jedeme do centra. Vzdalenost je to 120 km jednim smerem, takze rekneme 250 tam i zpet (zanedbejme delsi cestu v pripade jizdy mimo dalnici). S prumernou spotrebou treba 6 litru (popojizdeni ve meste zanedbejme) to vychazi na 500 Kc za pohonne hmoty. Provoz auta zanedbame, jelikoz se do jedne cesty spatne promitaji. Dalnicni znamka je bud 1500 rocni (jak ty naklady, tezko resit) nebo 300 ta jednorazova.
Zdroj: mapy.cz
Verejna doprava
Jede z Prahy do Hradce Kralove kazdych 10 minut, casto i nekolik ruznych spoju. Na vyber je autobus (jede stejnou dobu jako auto) nebo vlak s jednim prestupem v Pardubicich (jedeme stejnou dobu jako auto) nebo vlak primy (jede o 20 minut dele nez auto). Cena je temer stejna, autobusem jedeme za 110 Kc jednim smerem a vlakem za 105. Prvni tridou pak pripadne jedeme za 220. Neni potreba resit parkovani ani dopravni spicku (pokud jedeme vlakem). Cesta nas vyjde vice nez 2x levneji a ve vysledku jeste daleko vice, protoze maintanance vlaku nebo autobusu jaksi neplatime (na rozdil od vlastniho auta). Mame o dost vetsi jistotu, ze se na misto dostaneme vcas. Zpozdeni se sice samozrejme vyskytuje, ale radove v uplne jine frekvenci nez zacpy pri dopravni spicce, ktere jsou kazdodenni jistotou. Cestou si lze cist, pracovat nebo spat - co je libo. A casto vam i neco daji (noviny) nebo prodaji za prekvapive socialisticke ceny (2x kafe, 2x croissant a 1x birell me tudle vyslo na 39 Kc). Taky mate internet, v autobuse se muzete koukat na film...
Zdroj: cd.cz
Takze nevim no. Auto mi dava moznost svobodne uviznout v mestske zacpe, utratit hodne penez, muset to odridit a byt na miste mozna stejne rychle jako verejna doprava. Spat, cist si ani pracovat u toho nemuzu. Muzu si vyjet kdy chci, coz ale o verejne doprave na takovychto trasach plati uplne stejne. Kdyz mam na vyber, auto si rozhodne nevyberu. A kdyz jednou za cas proste musim jet nekam, kde verejne doprava nejezdi, se skripenim zubu sednu do auta a holt si to vsechno zminene vyzeru pekne do dna. Priste si ale aspon reknu, ze to je prece svoboda, takze vlastne dobry...
Secrets are power.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22579
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Kolega mě upozornil, že pokud jede do práce tak, aby tam byl v celou hodinu - na 7:00, na 8:00, je provoz výrazně větší než v čase mezi tím. I on tak jezdí, a to přesto, že má vlnou pracovní dobu. Možná by stačilo, kdyby každý z těch lidí v autě vyjel skutečně v jiný čas - třetina na místo polovina v 7:00 a polovina v 8:00 by sedmina vyjela v 7:00, další sedmina v 7:10, atd - a zpátky z práce zrovna tak.Resurrection píše: ↑12. 10. 2018, 14:17 Je uplne jedno, ze kazdy z tech lidi jede z jineho mista na jine misto - to ostatne plati jak o tech v autech, tak o tech v autobuse tak o tech na kole. Jenze vsichni musi projet tou stejnou ulici. Jet v jiny cas samozrejme muzou a opet - lhostejno kteri. Kazdopadne tam citim trochu falesne dilema v tech tvych otazkach, protoze ono se tech 60-70 aut nerozlozi v case, jak podsouvas, ale jako na potvoru vsichni potrebujou tou ulici projet v 8 rano a pak znova v 5 vecer. Kdyby se lidi dopravovali rovnomerne po cely cen, tak tu nemame co resit.
Nicméně jsi mě úplně nepochopil. Možná že všichni ti lidé musí projet stejnou ulicí, ale pokud jedou z dvaceti různých míst na deset jiných míst, tak je jeden bus stejně nedokáže obsloužit. A začne to fungovat až ve chvíli, kdy těch lidí na jedno místo pět, ale pět set, nebo alespoň 160 v průběhu cca 20 minut (i když to je maximální - přetížená - kapacita kloubového autobusu, normální kapacita je 90, a pohodlná je 50 cestujících (při 90 místech celkem).
Taky ten výpočet, že v autě sedí v průměru 1,4 pasažéra, a v autobuse 160 je takový ... manipulativní. Průměrná obsazenost autobusů se těžko hledá, ale ve špičce bývá okolo 60% a během celého dne 15 - 30% ve větších městech, takže dokonce může být ještě horší než u aut (u kterých bude minimálně 20%, průměrně 30%, nepočítaje případný náklad). Je pravda, že třeba autobusy na Strahov měly svého času obsazenost asi 150%, nevím jak je to dnes, a auta nelze takto přetížit, protože to je trestné.
Takže představa, že do v autě jezdí jeden a občas dva lidé,zatímco autobusy jsou pořád plné je hodně zavádějící. Občas jezdí téměř prázdné, někdy úplně prázdné (což se s autem nestane).
Tím nechci říct, že by na tom auta nebyla hůře při ucpaných ulicích, jen upozorňuju na pochybné, zavádějící až demagogické údaje v takových zdrojích informací.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Auta
I ta procenta ti vyšla stejně? Cool!ilgir píše: ↑12. 10. 2018, 14:20Mám na to úplně stejný pohled.Jerson píše:Ptám se proto, že podle mě je nutný pozvolný a přirozený přechod mezisoučasným a požadovaným stavem - tedy postupně budou přibývat samořiditelná elektroauta, které napřed budou používat různé zásilkové služby, zavedou se autodrony schopné přivézt nákup ke dveřím, rozšíří se nějaký model spolujízdy, doplněný mimo špičku nějakými automatickými elektrotaxíky. Pak klesne počet rodin, které si ve městě budou pořizovat vlastní auta, z cca 95% na třeba 50%, mimoměstské rodiny si vystačí průměrně s 1,2 auty na rodinu místo 1.9, a tyhle změny nastanou dejme tomu v průběhu jedné generace, 20 - 30 let. Počet každodenně jezdících aut ve městech klesne o 30%, počet zaparkovaných aut o 20%, počet aut parkujících přímo v ulicích o 25% ...
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Auta
Chces upozornit na zavadejici az demagogicke udaje tim, ze das zavadejici a demagogicke udaje?Jerson píše: ↑12. 10. 2018, 15:05Takže představa, že do v autě jezdí jeden a občas dva lidé,zatímco autobusy jsou pořád plné je hodně zavádějící. Občas jezdí téměř prázdné, někdy úplně prázdné (což se s autem nestane).
Tím nechci říct, že by na tom auta nebyla hůře při ucpaných ulicích, jen upozorňuju na pochybné, zavádějící až demagogické údaje v takových zdrojích informací.
30 % obsazenost autobusu = 48 lidi. 20 % obsazenost osobniho auta = 1 clovek. 50 % obsazenost osobniho auta = 2 lidi. Ani pri 100 % obsazenosti vsech aut se nedostatnes na efektivitu autobusu, ktery bude permanentne jezdit obsazeny ztech tvych minimalnich 15 % = 24 lidi neboli 5 plne obsazenych osobnich aut.Taky ten výpočet, že v autě sedí v průměru 1,4 pasažéra, a v autobuse 160 je takový ... manipulativní. Průměrná obsazenost autobusů se těžko hledá, ale ve špičce bývá okolo 60% a během celého dne 15 - 30% ve větších městech, takže dokonce může být ještě horší než u aut (u kterých bude minimálně 20%, průměrně 30%, nepočítaje případný náklad).
A nevim co je na 1,4 pasazera na osobni auta nesediciho. Ja se skoro divim, ze je to tolik, protoze videt v aute po ranu vic jak jednoho cloveka je skoro unikatni ukaz. Autobusy MHD samozrejme nejezdi plne prakticky nikdy. Zato ty linkove docela casto.
Kazdopadne muj deda mi vzdycky k procentum a statistice rikaval toto: "Kdyz ja budu mit kure a ty nic a ja to kure snim, tak statisticky jsme meli kazdy pulku kurete." Takze dik za praktickou ukazku... :-/
Secrets are power.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22579
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Nikoliv - pokud díky tomu blbovi přestane kouřit 100 lidí projeví se to stejně, jako když přestane kouřit ten jeden doktor. Už jsem ti ten výpočet udával - jeden let jednoho klimatologa na týdenní konferenci spálí tolik paliva jako celá moje rodina za 10 měsíců až rok. A nevěřím tomu, že po zbytek roku dotyčný chodí pěšky. Jedna celosvětová klimatologická konference s 500 účastníky má podobný dopad na životní prostředí jako celoroční ježdění autem cca 25 000 rodin, které používají auto tak často jako já.Pracující logaritmus píše: ↑12. 10. 2018, 14:47 Pokud díky tomu blbovi přestaneš kouřit nejen ty, ale i 100 dalších lidí, tak se to projeví. Velmi. Víc, než když přestane kouřit ten doktor.
Já nesrovnával uhlíkovou stopu, když už, tak spotřebu paliva (navíc jsem nerozlišoval automobilový a letecký benzín), ale ani to nebyla podstata mého argumentu. Podstata byla, že pokud prosazuju nějaké omezení spotřeby nebo snížení produkce zplodin, neměl bych být ten, který mezi 1% lidí nejvíce spotřebovávajících zdroje a produkujících zplodiny.Ale porovnávat uhlíkovou stopu člověka, kterého práce nutí cestovat v rámci okresu (sebe) s člověkem, kterého nutí cestovat po světě (klimatologa) jsi začal ty.
"Vyřešit" problém přecpanosti tím, že z dané oblasti udělám pustinu mi nepřijde jako řešení.Velmi dobré argumenty. Ale zásadní problém je v tom, že říkají, jaké negativní následky bude mít řešení daného problému, neříká, jak zásadní ten problém je, a jak je nutné ho řešit.
Ano. Dodám, že je to 650 metrů od baráku za 300 Kč na den - pokud se nehraje hokej, pak tam stejně nezaparkuju kvůli nedostatku místa. I kdybych tam chtěl parkovat, nemůžu si to dovolit, za tři roky takového parkování bych zaplatil tolik co za své auto.Pro Jersona je nepřijatelné parkovat 500m od domu. Sorry, to je u mne před barákem.
Nepochopil jsi - to není "minimální" obsazenost autobusů, ale "průměrná obsazenost autobusů v jednom městě za celý rok." Minimální obsazenost autobusů je ještě menší, občas i 0%.Ani pri 100 % obsazenosti vsech aut se nedostatnes na efektivitu autobusu, ktery bude permanentne jezdit obsazeny ztech tvych minimalnich 15 % = 24 lidi neboli 5 plne obsazenych osobnich aut.
Těch 1,4 pasažéra na auto bylo v tom propagačním videu, hned vedle údaje 160 pasažérů v jednom autobuse. Tedy u aut je uveden průměr za celý den, u autobusu je uvedena maximální kapacita přetíženého kloubového autobusu, a tato čísla se navzájem porovnávají. Nejsem debil, abych na to skočil. Pokud by mělo jít o srovnatelné údaje, muselo by v tom autobusu sedět 15 - 40 lidí.
Video s těmito údaji jsi vytáhl ty, já se nad nimi jen zamyslel.
hraju: Ω Projekt Omega
- Resurrection
- Příspěvky: 5415
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Re: Auta
Coz je stale radove efektivnejsi nec osobni doprava. A o to tu jde.Pokud by mělo jít o srovnatelné údaje, muselo by v tom autobusu sedět 15 - 40 lidí.
Secrets are power.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Auta
Ta čísla byla v rámci té metafory.
Kolik spotřebuješ paliva je klimatologům jedno, pokud nemáš emise.Já nesrovnával uhlíkovou stopu, když už, tak spotřebu paliva (navíc jsem nerozlišoval automobilový a letecký benzín), ale ani to nebyla podstata mého argumentu. Podstata byla, že pokud prosazuju nějaké omezení spotřeby nebo snížení produkce zplodin, neměl bych být ten, který mezi 1% lidí nejvíce spotřebovávajících zdroje a produkujících zplodiny.
Můžu ti poslat kontakt na nějaké aktivisty žijící někde v lese, kteří mají určitě menší emise než ty, a jezdit autem ti rádi zakážou.
Ale zrovna u tebe bych čekal, že budeš stát spíše o postoje odborníků, vycházejících z faktů, byť získaných za nějaké náklady. Ale jak je libo.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti