Auta

Diskuze na neherní témata.

Moderátor: Faskal

Odpovědět
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Auta

Příspěvek od Alef0 »

To samozrejme riesi situaciu, ze ide 1 auto s 1 clovekom, a je ich dost.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od OnGe »

Alef0 píše: 11. 10. 2018, 17:06 To samozrejme riesi situaciu, ze ide 1 auto s 1 clovekom, a je ich dost.
Jasný, ale to je tak v našem, nikoliv Jerson-Argonantovském vesmíru.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Auta

Příspěvek od Argonantus »

No, on ten maník, co veze rohlíky v našem vesmíru do centra města je obvykle jeden.
Na sdílení auta jaksi většinou nemá čas a touto otázkou se nezabývá.

Jinak vznáším podezření, že ta zvláštní skupina, co jezdí autem do centra, aniž by vozila tunu rohlíků nebo děti, silně koreluje se skupinou, která má hlavní důvod pro auto "status".
Jejich vesmír pak úplně nekoreluje ani s tím mým, jde tak nějak napříč přes cokoli.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od OnGe »

Chceš tím říct, že v kufru každého toho osobáku je tuna rohlíků, svářečka, nemocné děti a tak podobně? Či že když je opodstatněné vézt do centra tunu rohlíků, tak je opodstatněné tam jezdit s čímkoliv a jakkoliv? Nebo že když chceme nějakou změnu, je potřeba jí aplikovat naprosto na všechny případy (třeba carsharing na pekaře) a musí v naprosto každém krajní případě fungovat a přinést pozitivní výsledky, jinak to nemá smysl v žádném případě? Protože to jsou všechno hrozný kraviny. Nebo co se mi to ze své vzdálené galaxie vlastně snažíš sdělit?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Auta

Příspěvek od Argonantus »

OnGe píše: 11. 10. 2018, 17:43 Chceš tím říct, že v kufru každého toho osobáku je tuna rohlíků, svářečka, nemocné děti a tak podobně?
Ne. Ale v lecjakém kufru je leccos, což mi připadá nevhodné ignorovat.
Či že když je opodstatněné vézt do centra tunu rohlíků, tak je opodstatněné tam jezdit s čímkoliv a jakkoliv?
Ne. Šikmá plocha.
Nebo že když chceme nějakou změnu, je potřeba jí aplikovat naprosto na všechny případy (třeba carsharing na pekaře) a musí v naprosto každém krajní případě fungovat a přinést pozitivní výsledky, jinak to nemá smysl v žádném případě?
Ne.
Ale chci, aby se před reformou provedla analýza současného stavu a jeho příčin.
Zjevné ignorování části problému nepovede k dobrým výsledkům.
Protože to jsou všechno hrozný kraviny.

To je argument nad zlato.
Myslím, že bude lépe, zůstanu-li ve svém vesmíru a nebudu rušit tvé podivné kruhy.

Jinak, pro úplnost, osobně jsem pro zákazy vjezdu v některých konkrétních lokalitách, a připadá mi to lepší a hlavně poctivější, než podivná snaha "ztížit" jízdu někam pomocí příčných prahů, betonových rohů a jiných dost nebezpečných hovadin.
A mám podezření, že i to sdílím s jersonem.
Vůbec se ten jeho vesmír dost blíží tomu mému.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od OnGe »

Těší mě, že jsi nechtěl říct nic ze jmenovaných kravin. Pořád mi ale uniká, co jsi tím teda jako chtěl říct?

Smyslem příčných prahů a betonových rohů není otrávit řidiče tak, aby tam nejezdili, ale zvýšit bezpečí chodců. Je to naprosto jiná pohádka a překvapuje mě, že to někdo může vnímat zrovna takhle.

Ještě stran analýzy současného stavu a jeho příčin - takových analýz už bylo mnoho. Dělali je dokonce lidé, co se tou problematikou, narozdíl od nás, opravdu zabývají. V případě Prahy je problém s tranzitem přes město (řešení = okruh, jenom je potřeba ho konečně dostavět), vysokým počtem lidí dojíždějících denně za prací (řádově stovky tisíc) a co se týká ucpání centra - tak firmy, do kterých ty lidi jezdí, síldí nejraději v centru, nebo alespoň širším centru (protože když je firma nakraji, tak je pro víc lidí daleko). A možná hraje roli ještě něco, na co jsem zapomněl. Řešení je mnoho. Ale zvolit jiný způsob dopravy, když tím autem jet nemusím, je tak nějak nejjednodušší, může to udělat každý a není potřeba k tomu nic bourat, stavět a tak. Ve městě s jednou z nejlepších MHD vůbec by to snad nemusel být takový problém.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18482
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Auta

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Argonantus píše: 11. 10. 2018, 16:32 V takovémto světě je potom představa milionového města bez aut dokonale směšná. Také, když se to spočte, počet aut ve 20. století setrvale rostl, a ve východní Evropě po pádu komunismu rostl o to drastičtěji, neb se doháněl schodek. Na počátku 21. století pak - co byste řekli? - počet aut pro změnu roste.
Já netvrdím, že město jde bez aut. Třeba to zásobování bez toho asi fakt nezvládneme.
Pointou ovšem zjevně je, že toto:
vynález, dávající lidem možnost pohybovat se z místa na místo, každý kam chce a jak chce a s kým chce.
Něco, co bylo vyhrazeno dříve jen majitelům koní, což byla dost drahá sranda, vyžadující skoro dalšího maníka, aby se o to staral.
je zastaralé uvažování, protože já třeba auto nemám a necítím, že možnost pohybovat se z místa na místo, kam chci, jak chci a s kým chci, bych neměl.
A šel bych ještě dál. Jersonův paradox, který je fascinován absurdním rozporem ekologického nadšence, který drandí na ekologickou konferenci letadlem a tam vymýšlí, jak by měli (ostatní) šetřit ropou, je vskutku vlastním bratrem téhož absurdního chování člověka, co auto sice nepotřebuje, ale rád se sveze cizím, a ještě neváhá na dálku řidiče zbuzerovat, že by se měl stydět, že mají auto.
Já neváhám řidiče buzerovat, že jich obrovské množství každý den jezdí do práce individuálně autem, i když existuje dostupná hromadná doprava. Stačí se jen podívat na hustotu dopravy individuální automobilové a hustotu třeba autobusu a občas se jen tak bavím představou, jak dlouhou šňůru by vytvořilo narvat každého cestujícího v daném voze do samostatného auta.
Ono to jde dál - takové město funguje jen díky té armádě profesionálních aut, která vozí do krámu rohlíky a nemocné do nemocnice, a tak dále. I tento xindl je ovšem třeba vypráskat z města, pokud rozumím dobře Elesharovi;
Nedáváš pozor a tedy nerozumíš - bavíme se tu o osobní automobilové dopravě. Sanitka není osobní automobilová doprava, dodávka s pečivem není osobní automobilová doprava, instalatér se čtvrt tunou nářadí na výjezdu není osobní automobilová doprava.
Většina lidí, kteří tvoří pražské zácpy, jede z jednoho místa v Praze, kde bydlí, na jiné místo v Praze, kde pracují, a veze tak akorát svůj zadek. To je osobní automobilová doprava.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Auta

Příspěvek od Argonantus »

Já netvrdím, že město jde bez aut. Třeba to zásobování bez toho asi fakt nezvládneme.
Pak je ovšem otázka, jak to přijde, že se milion pražáků bez auta obejde.
vynález, dávající lidem možnost pohybovat se z místa na místo, každý kam chce a jak chce a s kým chce.
Něco, co bylo vyhrazeno dříve jen majitelům koní, což byla dost drahá sranda, vyžadující skoro dalšího maníka, aby se o to staral.
je zastaralé uvažování, protože já třeba auto nemám a necítím, že možnost pohybovat se z místa na místo, kam chci, jak chci a s kým chci, bych neměl.
Vskutku, toto je jádro pudla.
Jednak se osobně hlásím k onomu zastaralému uvažování, což asi neblaze ovlivňuje moje myšlení,
a jednak, což mi připadá důležitější, na naší planetě ono zastaralé myšlení drtivě převažuje a jeví se mi zhola nereálné ho vymýtit, snad jen pomocí koncentráků a podobných drastických metod.
Já neváhám řidiče buzerovat, že jich obrovské množství každý den jezdí do práce individuálně autem, i když existuje dostupná hromadná doprava.
A minore ad maius.
Ježto existuje skupina zlých a ošklivých řidičů s oním zastaralým myšlením, které nechápeš, tak se ti daří úspěšně buzerovat pro jistotu všechny.
Nedáváš pozor a tedy nerozumíš - bavíme se tu o osobní automobilové dopravě.

To je právě to, co IMHO naprosto nelze odlišit a tobě se to evidentně nedaří rovněž.
Maník v běžném osobním autě - třeba Jerson - něco veze v kufru, něco, co slouží chodu města/firmy/rodiny, těžko říci, zvenku to nepoznáš. Přesto ho neváháš buzerovat, neb je ti naprosto jasné, že to není potřeba nikam vozit. A jede v autě typicky sám, ničema.
Já naopak tvrdím, že úvahu, zda tu věc lze do toho centra lze odvézt veřejnou dopravou maník typicky provedl, zvážil a zamítl, neb je to z jakéhosi důvodu nesnadné a ještě větší pakárna, než se jebat autem ve frontě. Došel jsem k tomu také svévolným zobecňováním svého vlastního postupu, neb se mi to stalo mnohokrát. Statistický výzkum těchto případů jsem nedělal, ale fenomén se mi jeví vpravdě masový.
Rozdíl mezi osobní a nákladní dopravou je dokonale neostrý a ježto ho nepotřebuje nikdo zjistit, tak ho nikdo zatím nezjistil.

Onge:
No, vymyslel jsi baterii strawmanů a pak jsi směle shrnul, že vše, co pravím, jsou kraviny, tak jsem ti alespoň rozuměl.
Takže jsem se moc daleko v úvaze neposunul. Jakože vlastně vůbec.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Auta

Příspěvek od York »

:arrow? Když člověk potřebuje každej den jezdit do práce a z práce (sám, bez nákladu) a čas od času odvézt něco většího (rodinu na chatu, whatever), tak si asi nekoupí mopeda, páč tím by rodinu neodvezl.

:arrow? Může si koupit auto (na rodinu) i mopeda (do práce, pokud přežije status fail), ale pořád bude muset někde parkovat s tím autem. A vsadím se, že ho bude chtít mít před barákem.

:arrow? Děda, kterej autem jezdí jednou za rok, s ním taky bude chtít parkovat před barákem.

:arrow? I když lidi budou jezdit do práce metrem, tak se stejně v pátek odpoledně vyhrnou na víkend. A v neděli se budou jako na potvoru zase všichni vracet.

Prostě problémy na každým kroku a to ani nemusej všichni jezdit do práce se sbíječkou (zdravím Argonanta ;-)).
Argonantus
.
Příspěvky: 18085
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Auta

Příspěvek od Argonantus »

York:
Právě. Rýsuje se ti pomalu obludnost problému, a to jsi do něho ještě nevpustil ty iracionální větve, které jsou v tom také zásadní.

Řešení s mopedem je okouzlující do chvíle, kdy dojdeš k závěru, že si ta rodina koupí typicky auto a mopeda taky, a to asi nechtěl reformátor slyšet.

Řešení s metrem nepokrývá ty početné situace, kam metro nedojede (leckam) a pokud maník nechce stěhovat něco komplikovaného (leccos).

Pak máme ty zákazy vzjezdu v centru, které už jsou a možná se trochu rozšíří, ale vynucuje si je IMHO nikoli bojovnost různých mrmlajících Elesharů, ale spíše náraz postvátné krávy automobilismu na ještě posvátnější a mocnější krávu turismu.
Jejich ukázkový střet lze pozorovat na náměstí křížovníků v Praze, excelentní ukázku toho, jaký je to masakr a jak to nefunguje; IMHO dlouhodobě vyhraje turismus.

Jenže globální řešení problému to taky není, anžto zákazy dospějí k přirozené hranici jednak v místech, které už turistu přestávají zajímat (Vinohrady), jednak v momentě, kdy se začne centrum města v důsledku omezené dopravy technicky hroutit.
A další odvrácená stránka věci je, že zákaz vjezdu tiše podporuje ono opět nežádoucí a kritizované vylidňování centra - lidi tam totiž přestanou bydlet, když to bude už moc velká pakárna.

Zkrátka, ono moc geniálně jednoduchých řešení není. Kdyby bylo, bylo by někde na světě město této velikosti, kde to funguje. Já o něm nevím.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: Auta

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Argonantus:
Představa, že mám nutnost a právo parkovat v autě před barákem, bez ohledu na to, kde bydlím, je iracionální až hanba.
A předpoklad, že většina těch lidí, co udělají dopravní špičku, přepravuje v kufru auta něco neskladného (a záhadná síla je nutí to přepravovat v době, kdy se lidé transportují do práce) je dosti svébytný. Dost svébytný na to, abych ho ignoroval, pokud ho něčím nepodložíš.

Považuješ za popření ducha motorismu, že nesmíš s autem do národního parku? Pokud jo, tak jsi prostě jen hovado, ale věřím, že nepovažuješ a nejsi. Pokud by se další podobnou oblastí stalo centrum města, tak proti tomu lze jistě vznášet námitky praktické, ale těžko argumentovat duchem motorismu, když ten vyjmutí některých oblastí ze své působnosti snese.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Jerson »

Pracující logaritmus píše: 11. 10. 2018, 15:20 Tohle je logika kuřáka, který odmítá přestat kouřit, dokud nepřestane kouřit jeho lékař.
Ano, od toho lékaře je to pokrytecké.
Ale ten lékař má v dané chvíli na výběr buďto být pokrytecký, nebo mu zatajit skutečnost, která ho může stát život. Menší zlo je jasné. Morálka je jasně na jeho straně.
Dlouhodobě by samozřejmě měl daný lékař přestat kouřit. Ale to, jestli v tom selže nebo neselže je irelevantní z hlediska vlastních selhání toho kuřáka.
A lidi "Ať přestanou první oni." nemám rád. Je to v rozporu s kantovskou i utilitární morálkou, ale hraje si to na morální apel. Nehledě na to, že když to "oni" udělají, tihle lidé si většinou najdou jinou výmluvu.
Vysvětlím ti to tedy na tvém vlastním příkladu. Dejme tomu, že jsem kuřák, který si zapálí jednu cigaretu týdně. Přijde ke mě lékař, který v mé přítomnosti kouří jednu cigaretu za druhou, dá krabičku za den, fouká mi kouř do obličeje a říká "Měl bys přestat kouřit, protože jinak oba zemřeme na rakovinu."
Z mého pohledu je to blbost, protože to co já vykouřím za rok, to on vykouří - a nafouká do obličeje dalším lidem - za tři dny. To že já přestanu kouřit se vůbec neprojeví, když mi takový debil bude kouřit pod nos - a nejen mně, ale celé mojí rodině.

Navíc je ten příměr nepřesný v tom, že člověk kouřit nemusí. Přepravovat sebe i různé náklady z místa na místo musíme nějak všichni, někdo víc, jiný méně. Já přepravuju i tak relativně málo - šlo by to ještě méně, ale už by to pro mě bylo znatelně fyzicky i časově náročnější.

Jinak co se týká městské hromadné dopravy - zrovna včera jsem byl svědkem toho, že na plošině autobusu jsou dvě maminky s kočárkem, chtěla přistoupit třetí, ale nemohla, protože do autobusu se vejdou jen dva kočárky. Protože bydlíme kousek od školy, školky a nemocnice včetně dětského oddělení, maminek s kočárky potkávám a autobuse docela dost. Nicméně myslím že většina z nich jezdí spíše autem. Otázka je, jak často by musely jezdit autobusy, když by se 50% nebo 90% maminek s malými dětmi rozhodlo jezdit po městě busem, aby nemusely čekat na zastávce na to, že vůbec budou moct nastoupit? Jen dodávám, že šlo o zastávku prakticky v centru, na které jezdí busy ve špičce v intervalu 5 - 7 minut (každé číslo). Když k tomu připočtu lidi, kteří místo nákupních výletů do supermarketů také použijou MHD, kam se všichni ti lidé vejdou, a jak se sfázují autobusy ve špičce a během dne, aby byla kapacita dostatečná?
A pokud místo autobůsů s pevnou trasou a pevným jízdním řádem použijeme nějakým způsobem sdílená auta, kolik jich bude muset být, aby se neprodlužovaly čekací časy na volné auto, kde budou parkovat mimo špičku, a kdo je bude servisovat? Současná auta jsou dimenzovaná na průměrné dvě hodiny provozu denně, přičemž jízda po městě tvoří polovinu z tohoto času. Pokud bude nějaké auto jezdit pouze po městě osm hodin denně, jak bude muset být dimenzováno? Pokud místo spalovacích motorů použijeme elektroauta (jako že to je jediné rozumné řešení při zachování nějaké životnosti motoru a spojky), kde a jak dlouho se budou nabíjet, a kolik jich bude muset být? Zná někdo nějaký zpracovaný fungující model, který by se dal aplikovat?

Ptám se proto, že podle mě je nutný pozvolný a přirozený přechod mezisoučasným a požadovaným stavem - tedy postupně budou přibývat samořiditelná elektroauta, které napřed budou používat různé zásilkové služby, zavedou se autodrony schopné přivézt nákup ke dveřím, rozšíří se nějaký model spolujízdy, doplněný mimo špičku nějakými automatickými elektrotaxíky. Pak klesne počet rodin, které si ve městě budou pořizovat vlastní auta, z cca 95% na třeba 50%, mimoměstské rodiny si vystačí průměrně s 1,2 auty na rodinu místo 1.9, a tyhle změny nastanou dejme tomu v průběhu jedné generace, 20 - 30 let. Počet každodenně jezdících aut ve městech klesne o 30%, počet zaparkovaných aut o 20%, počet aut parkujících přímo v ulicích o 25% ... To vidím jako přijatelně uvěřitelný model. Ve výraznější změny, včetně těch tlačených vládami a různými organizacemi tak úplně nevěřím. A týká se to hlavně Evropy, v Asii počet aut na člověka během té doby setrvale poroste, i když se růst bude zpomalovat.

Považuješ za popření ducha motorismu, ž ... sti snese.
Nevím jak jinde, ale Budějické násměstí a jeho okolí se díky šikanování řidičů a vysokým cenám parkování večer celkem výrazně vylidňuje, což pozorují zejména provozovatelé různých restaurací a kaváren, a lidé se přesouvají do kaváren a restaurací poblíž supermarketů nebo jinam mimo centrum města. A myslím, že vylidňováním centra po pracovní době mají problém i další města, kdy se z nich stává jakýsi předražený skanzen pro turisty. Tedy ne že bych to jinde mohl pozorovat sám, tady vycházím jen z článků, které si občas přečtu.
Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 5415
Registrován: 26. 9. 2006, 11:34

Re: Auta

Příspěvek od Resurrection »

Když k tomu připočtu lidi, kteří místo nákupních výletů do supermarketů také použijou MHD, kam se všichni ti lidé vejdou
Me naopak vzdycky fascinuje, ze se tam vejdou vsechny ty auta vzhledem k tomu pomeru zabrany prostor/prepraveny clovek. Zajimave, ze kazdy dumame nad tim stejnym jen opacne - ja nad tim, jak se sem vsechna ta auta vejdou sedě v MHD a ty nad tim, jak by se vsichni lidi mohli vejit do MHD sedě v aute.

Obrázek
Secrets are power.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od OnGe »

Tahle debata mi připomněla, proč jsem se před lety vyřadil z diskusí o trvale udržitelném rozvoji. A taky že jsem udělal dobře.

Věštím takový vývoj, že si do měsíce Jerson začne pořizovat kamna, aby mohl topit petkama a dal to těm zasraným ekofašistům pořádně sežrat.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22579
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Jerson »

Resurrection píše: 12. 10. 2018, 09:01Me naopak vzdycky fascinuje, ze se tam vejdou vsechny ty auta vzhledem k tomu pomeru zabrany prostor/prepraveny clovek. Zajimave, ze kazdy dumame nad tim stejnym jen opacne - ja nad tim, jak se sem vsechna ta auta vejdou sedě v MHD a ty nad tim, jak by se vsichni lidi mohli vejit do MHD sedě v aute.
Napíšu to ještě jednou, tučně a velkým písmenem.

Kdykoliv to jen trochu jde, jezdím busem nebo chodím pěšky. Pokud už použiju auto, primárně jedu s člověkem, který jede mým směrem (přičemž nechci aby zajížděl někam, kam nemá cestu, vždycky raději dojdu na zastávku.) Vlastním autem jezdím co nejméně, a abych ho řídil, to se mi stává tak jednou za dva týdny, když to už fakt jinak nejde.

Prosím aby všechno co napíšu bylo posuzováno s tímto vědomím. Tedy o dopravě MHD přemýšlím zásadně při chůzi nebo jízdě MHD, i když mě takové cestování stojí hodinu až dvě hodiny denně navíc (ve všední den).

Ten obrázek, který jsi ukázal je moc hezký, ale má jeden problém - je statický. Máš podobný obrázek ukazující, že každý z těch lidí jede z jiného místa na jiné místo v jiný čas?
OnGe píše: 12. 10. 2018, 09:29 Věštím takový vývoj, že si do měsíce Jerson začne pořizovat kamna, aby mohl topit petkama a dal to těm zasraným ekofašistům pořádně sežrat.
Nechápu, proč na mě pořád útočíš, když tu opakovaně píšu, že v téměř maximální míře využívám jiný způsob dopravy než vlastní auto, a to i na úkor času se synem (místo pěti hodin denně jen tři až čtyři s tím, že obsluhu školky zařizuje na 98% manželka). Nicméně tebou preztentovaný způsob komunikace mě už nebaví, a protože nejsem ochoten obětovat další volný čas na úkor ekologičtějšího cestování, ani nevím, jak bych to mohl dělat lépe, nebudu už na další takové výpady odpovídat.
Odpovědět

Zpět na „Rozličný pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Quentin, Vallun a 7 hostů