Auta
Moderátor: Faskal
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Auta
Především bych rád upozornil ze ekologie a oteplení tu má samostatnou debatu.
tady jsou auta.
Zbytek asi později.
tady jsou auta.
Zbytek asi později.
Re: Auta
Asi málo opakuju, že různé situace vyžadují různá řešení.
Reagovat na tvrzení "Chci vypráskat auta z Vinohrad" tvrzením "ale u nás v Horní dolní se bez auta existovat nedá" je sice pravdivé, ale irelevantní.
Pokud má nějaká oblast jak mizernou veřejnou dopravu tak problém s místem, tak samozřejmě potřebuje v prvé řadě rozumnou veřejnou dopravu.
V době autonomních aut nebude existovat problém "co s autem, když z něj vyložím náklad". Prostě zavřeš dveře a auto se odjede zaparkovat (nebo sdílet nebo whaever)
To samé se týká problému světových stran. Auto prostě dojede ze Zličína na Černý most, zatímco ty jedeš sockou ze Zličína na Černý most. A dost možná to bude i rychlejší.
Většina lidí jezdí do práce na jedno konkrétní místo. Takže pokud se bavíme čistě o jízdě do práce a zpět, tak Markyho problém se světovými stranami typicky není relevantní, protože vždycky jezdíš na stejnou.
Reagovat na tvrzení "Chci vypráskat auta z Vinohrad" tvrzením "ale u nás v Horní dolní se bez auta existovat nedá" je sice pravdivé, ale irelevantní.
Pokud má nějaká oblast jak mizernou veřejnou dopravu tak problém s místem, tak samozřejmě potřebuje v prvé řadě rozumnou veřejnou dopravu.
V době autonomních aut nebude existovat problém "co s autem, když z něj vyložím náklad". Prostě zavřeš dveře a auto se odjede zaparkovat (nebo sdílet nebo whaever)
To samé se týká problému světových stran. Auto prostě dojede ze Zličína na Černý most, zatímco ty jedeš sockou ze Zličína na Černý most. A dost možná to bude i rychlejší.
Většina lidí jezdí do práce na jedno konkrétní místo. Takže pokud se bavíme čistě o jízdě do práce a zpět, tak Markyho problém se světovými stranami typicky není relevantní, protože vždycky jezdíš na stejnou.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18575
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Auta
Úplně bych počty nás privilegovaných týpků z centra nepodceňoval - možná k 10 % republiky jen v Praze.
Jakože milion Pražáků bydlí v lokalitě, kde si může dovolit nemít auto.Argonantus píše: ↑10. 10. 2018, 07:06Jakože milion pražáků bydlí v centru Prahy? nějak se nemohu dopočítat.
Tak ti lidi, kteří nesednou do socky jsou až na jednu výjimku výhradně Pražáci.To o těch lidech, co nesednou do socky je jedno z oblíbených tvrzení, kterým Pražáci systematicky zvyšují nenávist k sobě ve zbytklu republiky. IMHO je to nějaký selection bias; nevěřím, že je taková skupina nějak početně významná. Vycházím z informace, že jenom metro přepraví asi milion lidí denně a předpokládám, že Pražáci tvoří většinu z nich.
Ani ne, já tam raději jezdím vlakem a bylo by fajn, kdyby tak jezdili i rodiče. Vozí tam takhle s sebou akorát spoustu zbytečností (jídlo), které pak ve většině případů zase vozí zpět (protože jídlo se koupí tam). Navíc otec řídí jak ponocný a fakt se s ním v autě bezpečně necítím. Beru to spíš jako car-sharing - když jedu týž den, tak se s nimi svezu, ale spíš kvůli práci preferuju jiné časy, takže nejčastěji stejně jedu vlakem, což mimochodem trvá s cestou na nádraží a přestupem víceméně stejně dlouho (vskutečnosti méně, protože kdybych jel autem v danou dobu, narazím do příšerné zácpy a 90 minut strávím jen v té Praze).Jsi naprosto jasný - sice nemáš auto, auto nepotřebuješ, řidiči jsou ksindl, ale cizím autem se zjevně rád svezeš, že?
Pak do protokolu prosím zaznačit, že nemám problém s rodinou na kolečkách, mám problém s jevem, kdy v širším centru Prahy (všude MHD) kolem mě projede třeba 40 s dohromady 40 lidmi.
To mě taky pobavilo.Takže ty se durdíš, že ti někdo radí, jak dostat domů nákup, což jsme v nějaké formě, byť třeba vzdálené, absolvovali všichni, ale není ti blbé říkat klimatologům, jak mají dělat konference?
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Je tam jeden drobný rozdíl - napřed mi tihle jiní lidé říkají, co mám já dělat jinak. Já po nich chci jen to, aby se změnou začali u sebe, a ne u jiných.Pracující logaritmus píše: ↑10. 10. 2018, 11:02Takže ty se durdíš, že ti někdo radí, jak dostat domů nákup, což jsme v nějaké formě, byť třeba vzdálené, absolvovali všichni, ale není ti blbé říkat klimatologům, jak mají dělat konference?
Četl jsem třeba článek o ženě z nějaké komise z Bruselu, která se rozhodla jít příkladem a místo auta začala používat kolo. Poté, kdy půl roku chodila permanentně pozdě a/nebo zpocená / ve zmačkaném oblečení na schůzky se jí podařilo tenhle způsob dopravy zvládnout a využívá ho. Nicméně sama přiznala, že občas musí využít pomoc rodiny nebo přátel s autem, a že pokud by chtěla založit rodinu, tak by se vrátila k jízdě autem. Celkově se mi její přístup líbil. A je dost v rozporu s přístupem lidí, kteří ostatním říkají, aby jezdili MHD nebo na kole, aby se oni sami mohli vozit zadek v limuzíně nebo v letadle. Mně totiž nejde o to, aby klimatologové nepořádali konference, na které se létají přes půl světa, ale o to, aby neříkali ostatním, že je třeba omezit dopravu, uhlíkovou stopu a další věci.
A když jsem napsal, aby mi napsal své zkušenosti někdo, kdo má rodinu a obejde se bez auta, nevšiml jsem si žádné odpovědi.
To je asi stejná představa, jako že v době elektrických aut nebude problém nechat své auto nabíjet přes noc. Takové problémy je totiž třeba napřed reálně vyřešit. A to píšu jako člověk, který hodlá své první auto používat do konce životnosti a doufá, že jeho druhé auto už bude elektromobil.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Auta
Rodinu mam, auto ne a ani neplanuju si poridit (pres protesty zeny), ale moje situace je tak specificka ze by ti asi stejne nestaciloA když jsem napsal, aby mi napsal své zkušenosti někdo, kdo má rodinu a obejde se bez auta, nevšiml jsem si žádné odpovědi
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Auta
Copak? Pendluješ týdně na trase ČR - Japonsko?
Jerson: Jeden takový bydlí u nás na Břevnově. Ani nevím, jestli má 3 nebo 4 děti, ale auto odmítá programově. Teď kandidoval v komunálkách za Zelené. Párkát jsem s ním byl na výletě, pokaždé vlakem. Břevnov je v pohodě čtvrť, když se chceš obejít bez auta. Máme tu veškerou obslužnost navěšenou na tramvaj, co jezdí každých pět minut.
Jerson: Jeden takový bydlí u nás na Břevnově. Ani nevím, jestli má 3 nebo 4 děti, ale auto odmítá programově. Teď kandidoval v komunálkách za Zelené. Párkát jsem s ním byl na výletě, pokaždé vlakem. Břevnov je v pohodě čtvrť, když se chceš obejít bez auta. Máme tu veškerou obslužnost navěšenou na tramvaj, co jezdí každých pět minut.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auta
Tak bratr má děti skoro 2 a auto nemá...
My ho ostatně taky dlouho neměli...a to to mám na nejbližší zastávku mhd skoro 500 m.
My ho ostatně taky dlouho neměli...a to to mám na nejbližší zastávku mhd skoro 500 m.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Auta
Po tobě někdo chce, aby ses dostával na mezinárodní konference bez letadla?
Nebo jen porovnáváš dvě nesouvisející věci, aby to vypadalo, že někdo jiný je ten špatný?
Tohle je logika kuřáka, který odmítá přestat kouřit, dokud nepřestane kouřit jeho lékař.A je dost v rozporu s přístupem lidí, kteří ostatním říkají, aby jezdili MHD nebo na kole, aby se oni sami mohli vozit zadek v limuzíně nebo v letadle. Mně totiž nejde o to, aby klimatologové nepořádali konference, na které se létají přes půl světa, ale o to, aby neříkali ostatním, že je třeba omezit dopravu, uhlíkovou stopu a další věci.
Ano, od toho lékaře je to pokrytecké.
Ale ten lékař má v dané chvíli na výběr buďto být pokrytecký, nebo mu zatajit skutečnost, která ho může stát život. Menší zlo je jasné. Morálka je jasně na jeho straně.
Dlouhodobě by samozřejmě měl daný lékař přestat kouřit. Ale to, jestli v tom selže nebo neselže je irelevantní z hlediska vlastních selhání toho kuřáka.
A lidi "Ať přestanou první oni." nemám rád. Je to v rozporu s kantovskou i utilitární morálkou, ale hraje si to na morální apel. Nehledě na to, že když to "oni" udělají, tihle lidé si většinou najdou jinou výmluvu.
Naposledy upravil(a) Pracující logaritmus dne 11. 10. 2018, 15:26, celkem upraveno 1 x.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: Auta
Njn. Když jsem Jersonovi řekl, že jezdím hromadnou dopravou celej život, tak mi na to odpověděl, že to nedělám dost dlouhoPracující logaritmus píše: ↑11. 10. 2018, 15:20 A lidi "Ať přestanou první oni." nemám rád. Je to v rozporu s kantovskou i utilitární morálkou, ale hraje si to na morální apel. Nehledě na to, že když to "oni" udělají, tihle lidé si většinou najdou jinou výmluvu.
Re: Auta
A taky máš málo dětí. Nebo alespoň nejsou v tom správném věku, abys to mohl posoudit.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Auta
Eleshar a částečně York:
Podobně jako Jerson se pohybuji na úplně jiné planetě než ty, zřejmě v paralelním vesmíru.
I když je tam taky město označené "Praha", ale jsou tam úplně jiní lidé s úplně jinými názory a jinými počty aut.
Neb na naší planetě je tomu tak, že automobil jest jeden z největších civilizačních i kulturních fenoménů 20. století, vynález, dávající lidem možnost pohybovat se z místa na místo, každý kam chce a jak chce a s kým chce.
Něco, co bylo vyhrazeno dříve jen majitelům koní, což byla dost drahá sranda, vyžadující skoro dalšího maníka, aby se o to staral.
Pročež bylo auto taky největší fenomén ekonomický, neb průmysl výroby automobilů+navazující průmysl ropný dělal největší jádro HDP, zaměstnával nejvíc lidí a nejsilněji formoval jejich myšlení. V čemž vystřídal někdejší sestavu železnice/ocelářství/uhlí, což podobně vládlo století devatenáctému (pročež nazývanému století páry, jak praví klasik Cimrmman).
A dnes už to je zase jinak, neb autíčka překonal a zastínil nejmocnější průmysl současnosti, čímž je - pro leckoho překvapivě - turistika a navazující hotely, hospody a podobně. Ale auta rozhodně jsou stále ohromná síla.
V takovémto světě je potom představa milionového města bez aut dokonale směšná. Také, když se to spočte, počet aut ve 20. století setrvale rostl, a ve východní Evropě po pádu komunismu rostl o to drastičtěji, neb se doháněl schodek. Na počátku 21. století pak - co byste řekli? - počet aut pro změnu roste.
Důvody, proč lidé imrvére kupují auta, jsem na počátku oživení této smyčky někdy v záři navrhl čtyři https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 79#p543379 a nikdo s tím až doposud nepolemizoval. Leč, poslední strany část problému směle ignorujete. Kdovíproč.
Stručně řečeno, iracionálně-racionální směsice důvodů proč mít auto je svatá čtveřice Přibližovadlo (=minimální auto, jakékoli), Racionální auto (vypočtené potřebou a možnostmi rodiny), Zábavné auto a Statusové auto.
To IMHO vysvětluje část drastického rozporu vašich prohlášení s fakty - milion Pražáků sice auto nepotřebuje, ale zřejmě ho kdovíproč mají, typicky jedno do rodiny, občas i víc.
A šel bych ještě dál. Jersonův paradox, který je fascinován absurdním rozporem ekologického nadšence, který drandí na ekologickou konferenci letadlem a tam vymýšlí, jak by měli (ostatní) šetřit ropou, je vskutku vlastním bratrem téhož absurdního chování člověka, co auto sice nepotřebuje, ale rád se sveze cizím, a ještě neváhá na dálku řidiče zbuzerovat, že by se měl stydět, že mají auto.
Ono to jde dál - takové město funguje jen díky té armádě profesionálních aut, která vozí do krámu rohlíky a nemocné do nemocnice, a tak dále. I tento xindl je ovšem třeba vypráskat z města, pokud rozumím dobře Elesharovi; neb jeho paralelní Praha auta nepotřebuje.
V našem vesmíru (TM) je potřeba aut překvapivě veliká. Ba dokonce obrovská. U nás to vypadá tak, že žádná cesta do centra autem není žádné štěstí, neb ulice jsou kompletně přetížené a všechny čtyři zmíněné důvody, proč mít auto, jsou vlastně redukovány v jediný - v tu racionalitu, kterou se marně pokouší vysvětlit Jerson.
Maník, co veze tunu rozhlíků do krámu v centru bohužel neocení vaše ekologické vzdechy o nepotřebnosti aut, dostatečných parkovištích 500 metrů daleko a je jaksi nucen se prorvat tím městem, aniž by z toho cítil jakékoli potěšení. Rve se tam přes nějakého jiného zoufalce, co potřebuje dostat děti k doktorovi, hasiče, autobus, tramvaj, policajty, ministra, maníka co rozváží kdeco dalšího, maníka, kterého někam poslal autem šéf se svářečkou a tak dále.
Kdybyste měli možnost vidět těm lidem do hlavy, možná byste zjistili, že zdrcující většina z nich tam není dobrovolně a volí taktiku "auto" jako nejmenší dostupné zlo.
A pokud mají dost času a nic nevezou, rádi se - ač majitelé auta - svezou tou sockou, neb to může být stejně rychlé a efektivnější. Neb tou sockou jezdí milion lidí, pokud tam počítáte metro. Kdyby tu vládly poměry jako na vaší planetě, kde všichni jezdí autem naschvál, aby ty ostatní nasrali, tak bude socka prázdná.
Jinak zajímavá je i Resurrectionova poznámka o tom, že žena protestuje proti nevlastnění auta. IMHO to prozrazuje vše.
Já jsem tu na počátku retrosmyčky o svých autech pravil, že "děti" byly u nás přesně to jádro, kdy se naše potřeba auta postupně změnila v rozhodnutí. Myslím, že rozhodně nejsme jediný případ.
Aha. Aha.Eleshar_Vermillion píše: ↑10. 10. 2018, 20:18 Jakože milion Pražáků bydlí v lokalitě, kde si může dovolit nemít auto.
Podobně jako Jerson se pohybuji na úplně jiné planetě než ty, zřejmě v paralelním vesmíru.
I když je tam taky město označené "Praha", ale jsou tam úplně jiní lidé s úplně jinými názory a jinými počty aut.
Neb na naší planetě je tomu tak, že automobil jest jeden z největších civilizačních i kulturních fenoménů 20. století, vynález, dávající lidem možnost pohybovat se z místa na místo, každý kam chce a jak chce a s kým chce.
Něco, co bylo vyhrazeno dříve jen majitelům koní, což byla dost drahá sranda, vyžadující skoro dalšího maníka, aby se o to staral.
Pročež bylo auto taky největší fenomén ekonomický, neb průmysl výroby automobilů+navazující průmysl ropný dělal největší jádro HDP, zaměstnával nejvíc lidí a nejsilněji formoval jejich myšlení. V čemž vystřídal někdejší sestavu železnice/ocelářství/uhlí, což podobně vládlo století devatenáctému (pročež nazývanému století páry, jak praví klasik Cimrmman).
A dnes už to je zase jinak, neb autíčka překonal a zastínil nejmocnější průmysl současnosti, čímž je - pro leckoho překvapivě - turistika a navazující hotely, hospody a podobně. Ale auta rozhodně jsou stále ohromná síla.
V takovémto světě je potom představa milionového města bez aut dokonale směšná. Také, když se to spočte, počet aut ve 20. století setrvale rostl, a ve východní Evropě po pádu komunismu rostl o to drastičtěji, neb se doháněl schodek. Na počátku 21. století pak - co byste řekli? - počet aut pro změnu roste.
Důvody, proč lidé imrvére kupují auta, jsem na počátku oživení této smyčky někdy v záři navrhl čtyři https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 79#p543379 a nikdo s tím až doposud nepolemizoval. Leč, poslední strany část problému směle ignorujete. Kdovíproč.
Stručně řečeno, iracionálně-racionální směsice důvodů proč mít auto je svatá čtveřice Přibližovadlo (=minimální auto, jakékoli), Racionální auto (vypočtené potřebou a možnostmi rodiny), Zábavné auto a Statusové auto.
To IMHO vysvětluje část drastického rozporu vašich prohlášení s fakty - milion Pražáků sice auto nepotřebuje, ale zřejmě ho kdovíproč mají, typicky jedno do rodiny, občas i víc.
A šel bych ještě dál. Jersonův paradox, který je fascinován absurdním rozporem ekologického nadšence, který drandí na ekologickou konferenci letadlem a tam vymýšlí, jak by měli (ostatní) šetřit ropou, je vskutku vlastním bratrem téhož absurdního chování člověka, co auto sice nepotřebuje, ale rád se sveze cizím, a ještě neváhá na dálku řidiče zbuzerovat, že by se měl stydět, že mají auto.
Ono to jde dál - takové město funguje jen díky té armádě profesionálních aut, která vozí do krámu rohlíky a nemocné do nemocnice, a tak dále. I tento xindl je ovšem třeba vypráskat z města, pokud rozumím dobře Elesharovi; neb jeho paralelní Praha auta nepotřebuje.
V našem vesmíru (TM) je potřeba aut překvapivě veliká. Ba dokonce obrovská. U nás to vypadá tak, že žádná cesta do centra autem není žádné štěstí, neb ulice jsou kompletně přetížené a všechny čtyři zmíněné důvody, proč mít auto, jsou vlastně redukovány v jediný - v tu racionalitu, kterou se marně pokouší vysvětlit Jerson.
Maník, co veze tunu rozhlíků do krámu v centru bohužel neocení vaše ekologické vzdechy o nepotřebnosti aut, dostatečných parkovištích 500 metrů daleko a je jaksi nucen se prorvat tím městem, aniž by z toho cítil jakékoli potěšení. Rve se tam přes nějakého jiného zoufalce, co potřebuje dostat děti k doktorovi, hasiče, autobus, tramvaj, policajty, ministra, maníka co rozváží kdeco dalšího, maníka, kterého někam poslal autem šéf se svářečkou a tak dále.
Kdybyste měli možnost vidět těm lidem do hlavy, možná byste zjistili, že zdrcující většina z nich tam není dobrovolně a volí taktiku "auto" jako nejmenší dostupné zlo.
A pokud mají dost času a nic nevezou, rádi se - ač majitelé auta - svezou tou sockou, neb to může být stejně rychlé a efektivnější. Neb tou sockou jezdí milion lidí, pokud tam počítáte metro. Kdyby tu vládly poměry jako na vaší planetě, kde všichni jezdí autem naschvál, aby ty ostatní nasrali, tak bude socka prázdná.
Navíc ten xindl vozí i tebe a kazí ti jízdu vlakem, že. Musíš fakt děsně trpět.Ani ne, já tam raději jezdím vlakem a bylo by fajn, kdyby tak jezdili i rodiče. Vozí tam takhle s sebou akorát spoustu zbytečností (jídlo), které pak ve většině případů zase vozí zpět (protože jídlo se koupí tam).
Jinak zajímavá je i Resurrectionova poznámka o tom, že žena protestuje proti nevlastnění auta. IMHO to prozrazuje vše.
Já jsem tu na počátku retrosmyčky o svých autech pravil, že "děti" byly u nás přesně to jádro, kdy se naše potřeba auta postupně změnila v rozhodnutí. Myslím, že rozhodně nejsme jediný případ.
Re: Auta
Tohle je zásadní problém a týká se to i toho parkování.Argonantus píše: ↑11. 10. 2018, 16:32U nás to vypadá tak, že žádná cesta do centra autem není žádné štěstí, neb ulice jsou kompletně přetížené.
Auto ideálně potřebují všichni (ve smyslu, že když nebudeme řešit cenu, tak prakticky všem auto ušetří nějaký čas a zvýší pohodlí). O tom není sporu.
Problém je, že když opravdu všichni budou auto mít a používat (v tom stavu ještě nejsme, ale jsme o dost blíž než dřív), a všichni budou chtít bydlet ve městě, tak to celé přestane fungovat, protože auta jsou super přesně do chvíle, kdy jich začne být na malém prostoru moc.
V ten moment prostě musíš začít nějak prioritizovat. V historickém centru typicky prioritu dostanou chodci + záchranky a zásobování a jiná auta tam nesmí. A nikoho to už moc nepřekvapuje.
Další možnost prioritizace je podle toho, kdo na to má. To ale "funguje" jen do chvíle, než to začne být dostupné pro moc lidí (přesně jako teď).
Hromadná doprava je prostě jedno z nejlepších známých řešení tohohle problému. Háček je, že se obvykle kombinuje s prioritizací podle toho, kdo na to má. Používají ji chudí, protože je levnější. A dražší (a tedy lepší) být nemůže, protože by na to neměli. A musí se prolétat mezi hromadou aut, protože těmi pořád jezdí ti, kdo na to mají. Ve výsledku je to typický kompromisní řešení: Je vlastně dost pitomý, ale jediný, na kterém se všichni "shodnou".
Nedávno mě třeba docela hodně překvapilo, že cesta vlakem z Prahy do Pardubic trvá přesně hodinu. Autem to trvalo zhruba hoďku a čtvrt. A to zdaleka nemáme nejlepší železniční síť a soupravy, co lidstvo umí vyrobit. Opravdu dobrej vlak na dobré trati by to zvládl třeba za 30 minut, nebo i rychlejš.
Re: Auta
York, este mozes urobit prioritizaciu zmensovanim vozidiel. V Taliansku vsetci presli na mopedy (Vespy), riesenie je, ze sa ich podari zaparkovat viac na meter stvorcovy. Kolateral: hluk isiel hore.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Auta
To nejde - na mopedu neodvezeš tříčlenou rodinu a tunu rohlíků... pokud to tedy není v Asii.
To bude jádro problému - oni se do našeho vesmíru nějak blbě transponují, takže jsou z nich osobáky, ve kterých jede jenom řidič. Když vyřešíme tenhle transdimensionální paradox a všichni zůstanou ve svých vesmírech, tak by se ta dopravní situace mohla vyřešit.Argonantus píše: ↑11. 10. 2018, 16:32 Maník, co veze tunu rozhlíků do krámu v centru bohužel neocení vaše ekologické vzdechy o nepotřebnosti aut, dostatečných parkovištích 500 metrů daleko a je jaksi nucen se prorvat tím městem, aniž by z toho cítil jakékoli potěšení. Rve se tam přes nějakého jiného zoufalce, co potřebuje dostat děti k doktorovi, hasiče, autobus, tramvaj, policajty, ministra, maníka co rozváží kdeco dalšího, maníka, kterého někam poslal autem šéf se svářečkou a tak dále.
Jako telepatie to není, ale už jsem se kolikrát takhle třeba u oběda ptal kolegů, co si stěžujou jak nemohli ráno zaparkovat, proč teda nenechají auto doma a nedojedou tramvají (hrozný štreky - třeba 4 stanice bez přestupu a tak). Víš co mi na to řekli? Že přeci nebudou jezdit sockou. Nebo že by to sice bylo rychlejší, ale takhle je to pohodlnější. Nevím, jak ve vašem vesmíru, v tom mém vypadá potřeba, ještě k tomu racionální, tak nějak jinak.Argonantus píše: ↑11. 10. 2018, 16:32 Kdybyste měli možnost vidět těm lidem do hlavy, možná byste zjistili, že zdrcující většina z nich tam není dobrovolně a volí taktiku "auto" jako nejmenší dostupné zlo.
EDIT: mezi další pádné důvody ještě patřilo "když máš auto, tak s ním máš jezdit" nebo "já si v té zácpě tak nějak odpočinu"
Naposledy upravil(a) OnGe dne 11. 10. 2018, 17:21, celkem upraveno 2 x.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti