Stránka 82 z 244

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 20:24
od Wan-To
Antharon píše:potrebujem tam hlavne nejaké menu, dynamické ideálne, možnosť označovať hrany kliknutím a inak mi stačí drátený model, ale priesvitnosť by mi vôbec nevadila. Hlavne potrebujem aby tam fungovali klasické tlačítka a záložky, na programovacom jazyku mi už potom viacmenej nezaleží,s vínimkou delphi
To nevim... Ale menu, tlačítka a podobný jednoduchý komponenty neni problém naprogramovat, samozřejmě pokuď na to máš čas. Stejně tak určitě nebude problém mít ovládací prvky mimo OpenGL plátno. Ale cpát je přes OpenGL plátno, ještě tak, aby byly průhledný, bude asi těžší, ale zdá se, že i to jde - http://download.java.net/media/jogl/jsr ... Trans.jnlp & http://en.wikipedia.org/wiki/Java_OpenG ... perability

edit: jinak výběr hran se dělá přes OpenGL picking, v principu jde o to, že nastavíš viewport třeba na 5x5 pixelů okolo myši a do nějakého pole si necháš zapsat, co všechno se vykreslilo a nějak to pak vybereš - přesně to nevim, ale je to popsaný v Red Book.

Jaký máš přesně zadání?

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 20:52
od Antharon
potrebujem aplikáciu ktorá vyzerá nasledovne:

mám okno. v hlavnej časti je vykreslený drátený model, ktorý si môžem cez hlavné menu načítať, je možné ním točiť a hýbať a označovať jednotlivé edge a prevarbovať ich. bolo by fajn ak by bolo nejak nevýrazne vifno aj facy alebo by sa dali vypnúť, zapnúť. V dolnej časti by boli nejaké možnosti, nastavenia, prípadne help - to by som chcel riešiŤ pomocou záložiek (tab) a v pavej časti by bol zoznam edgov interagujúci s modelom, kde by som jednotlivým edgom mohol priradovat vlastnosti. potom by som dal generate, pochrúmalo by to nejak ten vstup a všetci by boli šťastní

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 21:30
od PetrH
na zadost nekterych odstraneno

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 21:37
od Wan-To
Antharon:
Jestli nutně nepotřebuješ, abys měl ovládací prvky na OpenGL plátně, tak prostě někam do okna vložíš javax.media.opengl.GLJPanel, přiřadíš mu GLEventListener, v něm pak z plátna pomocí getGL() dostaneš OpenGL objekt se všemi těmi různými gl* funkcemi z C API. Každopádně doporučuju pročíst si user guide, jsou tam nějaké záludnosti, tuším že voser byl třeba s vláknama. Normálně na tom fungujou AWT události, jak kdyby to byl normální panel.

A pak se koukni na com.sun.opengl.util.j2d.Overlay.


PetrH: Někdy je lepší jen hloupě přikyvovat, když ti někdo dva měsíce visí peníze, kdyby mi nic nesmrdělo, tak pro tebe možná pořád pracuju. :wink:

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 22:44
od Sosacek
Wan-To píše:PetrH: Někdy je lepší jen hloupě přikyvovat, když ti někdo dva měsíce visí peníze, kdyby mi nic nesmrdělo, tak pro tebe možná pořád pracuju. :wink:
To je nejspis nejakej MBA postup.

EDIT: s tou multiplatformnosti numpy a scipy teda nevim, to je fakt. A psat maticovy veci primo v pythonu jde, ale nepouzil bych to vic jak na ten prototyp, myslim. Jako muzes tu cast co dela matice napsat v C nebo C++ a udelat z toho pythoni moduly, ma to rychlost C a veci ktery nepocitaji a ktery je vopruz psat v C (prochazeni souborovejch systemu, GUI, janevimco) mit v pythonu.

To rozhrani kterym to jde je udajne supereasy, ale nemam s tim osobni zkusenost. Ale pokud mas rad python a C++ (myslim ze jsi ho tu nekdy zminoval) a nerad javu, tak to muze byt dobra vec.

EDIT2: muj algoritmus na LU dekompozici ma na core2 duu okolo 90 megaFLOPS. To je asi o dva rady min nez by mel. Co asi delam spatne?

(nebo gcc saje. ale ze by salo i llvm mi prijde divny)

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 22:51
od Antharon
a v čom je tam problém s maticami? nepracuje to ako pole polí?

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 23:04
od Sosacek
Antharon píše:a v čom je tam problém s maticami? nepracuje to ako pole polí?
Problem neni v pristupu, ale v rychlosti. Python je hodne dynamicky a hodne vysokouronovy, ale taky hodne pomaly (i kdyz pypy mi prislo uz docela husty).

Podivej se treba na n-body numerickou simulaci a pocitani fraktalu. To jsou priklady veci hodne podobnych tem maticim, a snadno zjistis, ze tam kde to Ccku nebo Jave trvalo sekundy, to Python pocital treba patnact minut protoze na takove veci neni urceny. (taky je tam videt ze haskell je hustej, a ze typci od JVM vi co delaji)

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 23:17
od Antharon
okej, takže z mojej bakalárky jednoznačne vylučujem python a idem na tú 3D javu

Re: IT Poradna

Napsal: 7. 3. 2011, 23:40
od Sosacek
OpenGL se pocita na grafice, je jedno co kolem toho omotas, cim budes nacitat textury a modely ze souboru a podobne. Teda z vykonoveho hlediska urcite, je to otazka osobni pohodlnosti.

Re: IT Poradna

Napsal: 8. 3. 2011, 00:01
od Antharon
to hej, ale moje algoritmy, ktoré modifikujú 3D modely na grafike nenaprogramujem, takže to bude celkom určite jednovláknový výpočet na procesore

Re: IT Poradna

Napsal: 8. 3. 2011, 07:52
od Wan-To
Sos: Jo, Cython je super, ale jak říkám, tentokrát dám přednost tomu, že to pojede v pohodě všude.

U OpenGL bacha na to, že i volání gl* funkcí z Javy něco stojí (afaik JNI volání jsou časově dražší než normální Java metody), takže kdybys chtěl kreslit modely přes volání spousty funkcí glBegin(GL_TRIANGLES), glTexCoord2f(), glNormal3f(), glVertex3f(), ..., glEnd(), tak to může být v Javě pomalý, samozřejmě pořád rychlejší než SW scanline renderer, ale pomalejší než v C.

Ale ty meshe se daj v pohodě uložit do vertex bufferů (a kreslíš pak jen několika JNI příkazy). Nebo jestli tam nebudeš mít hodně polygonů, tak se celkem nic neděje.

Re: IT Poradna

Napsal: 8. 3. 2011, 08:16
od PetrH
na zadost nekterych odstraneno

Re: IT Poradna

Napsal: 8. 3. 2011, 08:17
od PetrH
na zadost nekterych odstraneno

Re: IT Poradna

Napsal: 8. 3. 2011, 08:32
od Sosacek
PetrH píše:kdyby pan Velkopodnikatel Majer dodaval prehledy a vykazy prace tak jak od nej a klienta bylo pozadovano (a nemusel jsem stale zehlit, ze udelal neco, co enbylo schavelno ci objednano od klienta) nestala by se chyba v uctarne.
Takze kdyz nejsi spokojenej se zamestnancem, tak mu navzdory smlouve nezaplatis? To te uci na MBA?

Tahle diskuse je lepsi a lepsi.

Re: IT Poradna

Napsal: 8. 3. 2011, 08:40
od PetrH
na zadost nekterych odstraneno