Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Moderátor: Faskal
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
ilgir - to jsme volili cca stejně:)
Jenže problém je, že Ceed je prostě o kus menší, než Oktávka, takže s tou cenou je to relativní...
Jenže problém je, že Ceed je prostě o kus menší, než Oktávka, takže s tou cenou je to relativní...
Nebo možná je zvyklý na určitý standart jízdních vlasntostí a potřebuje, aby to auto něco vyvezlo i do kopečka za méně příznivého počasí, takže takové věci jako točivý moment, objem válců a kw na kg pro něj hrají roli:)To vypovídá o osobní preferenci, ne o objektivní kvalitě. Nejsi jediný, kdo je zvyklý na nějaký standard, stačí ti to k životu, nepotřebuješ hlasového asistenta a "podobné kraviny",
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
V mém případě to byla volba mé firmy, ale já jsem spokojen.
Ano, když chceš sjíždět zasněžené kopce, tak máš na auto jiné nároky, ale to je přesně ta otázka uživatelských preferencí, ne "kvality auta".
Ano, když chceš sjíždět zasněžené kopce, tak máš na auto jiné nároky, ale to je přesně ta otázka uživatelských preferencí, ne "kvality auta".
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Ono to není tak jednoduché - například právě Toyota v Spojených státech patří mezi auta s dlouhou živostností, koupíš si (podotýkám americkou) verzi Corolly nebo Camry jako rodinný vůz a vydrží déle, než vozy za stejnou cenu ve stejné třídě a (krapátek nižší) kvalitě od konkurence z Detroitu nebo z Evropy. Tohle platí pořád, jenže mezitímco ty Toyoty z 80. let vydržely v chodu až 20 - 30 let, ty soudobé jdou pod 20, ale pořád vydrží dýl, než konkurence, protože té klesla životnost už dříve, takže vlastně stále vede.
U Toyoty to snižování životnosti je záměrné (aby se jich za delší dobu prodalo víc, nezapomínejme, že Toyota, jako většina klasických japonských firem, jede na dlouhodobých cílech, tedy v řádech dekád a zatím to vypadá, že jim to vychází). Ten sestupný kolotoč s díly, co popisuje Jerson, jsem u Toyoty nepozoroval (tedy jako systémový problém), za to u výrobců z Detroitu, italských a francouzských firem jsem o něm taky slyšel. U německých si nejsem jist, do těch jsem neměl šanci tolik vidět, ale mám pocit, že koncer VW v tom jede taky. U Japonců tyhle "zlozvyky" nabraly ty firmy, co se nějak pokusily spojit s Američany či Evropany, takže třeba Nissan od té doby, co je pod Renaultem, je taky na sestupné křivce. Mitsubishi muselo přežít samo sebe (a vlastně dneska netuším, jak na tom je), kupodivu se podle toho, co jsem slyšel, polepšilo Subaru. Jak jsou na tom ostatní (Honda, Isuzu, Mazda) nemám tušení, protože jsem s nimi moc do styku nepřišel.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Ilgire, osobáky se testují tak, aby vydržely alespoň pět let nebo 200 000 km, podle toho co přijde dřív. A měly by vydržet i změny teploty větší, než je běžné u nás, tak máš určitou rezervu. Ale už před lety jsem slyšel zvěsti o 150 000 km a třech letech, menší auta půjdou nejspíš jako první.
A u té sedmileté záruky si přečti drobné písmo za hvězdičkou, na se vztahuje. Třeba na proreznutí karoserie - ale jen zevnitř ven, a další věci, které se ti za sedm let stejně nestanou. Myslím, že 95% závad, které se ti stát můžou, bude mít kratší záruku.
A u té sedmileté záruky si přečti drobné písmo za hvězdičkou, na se vztahuje. Třeba na proreznutí karoserie - ale jen zevnitř ven, a další věci, které se ti za sedm let stejně nestanou. Myslím, že 95% závad, které se ti stát můžou, bude mít kratší záruku.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Ilgir:
Bavíme se tedy o malinko jiné situaci a pointu bys pochopil, kdyby ses posouval od té Kie 2015 dál.
Musel bys totiž zapomenout na 1,6 TDI a nabídli by ti bezva 1,0 tříválec, s výkřikem, že je to vlastně stejné, za stejné peníze, stejný výkon.
A pak bys jen nechápavě zíral, co se to děje.
Pokud chceš bezva původní výkony, dostaneš nějaký ten zázračný čajohybrid, ale ten bude... zatraceně dražší.
O těch Fordů - a vůbec v USA - dorazil problém dřív, vtělený do té krize; a od toho 2015, plus minus, je problém světový.
Jasně. Někomu stačí vědomí, že zachraňuje planetu, a spolkne to, že to nejde a že je to drahé.
Jersonův odkaz ukazuje, že to možná není až tak jednoduché.
Aha, tak to je důležitá poznámka, protože ten můj "záměrně starší" model je přelom 2015/16, koupený 2019.Já jsem přecházel z Oktávky 2008 na Kiu Ceed 2015, obojí 1,6 TDi.
Bavíme se tedy o malinko jiné situaci a pointu bys pochopil, kdyby ses posouval od té Kie 2015 dál.
Musel bys totiž zapomenout na 1,6 TDI a nabídli by ti bezva 1,0 tříválec, s výkřikem, že je to vlastně stejné, za stejné peníze, stejný výkon.
A pak bys jen nechápavě zíral, co se to děje.
Pokud chceš bezva původní výkony, dostaneš nějaký ten zázračný čajohybrid, ale ten bude... zatraceně dražší.
O těch Fordů - a vůbec v USA - dorazil problém dřív, vtělený do té krize; a od toho 2015, plus minus, je problém světový.
To vypovídá o osobní preferenci, ne o objektivní kvalitě.
Jasně. Někomu stačí vědomí, že zachraňuje planetu, a spolkne to, že to nejde a že je to drahé.
Jersonův odkaz ukazuje, že to možná není až tak jednoduché.
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Ok, tak to jo. Až doslouží tahle Kia, tak zmigruju na životní styl bez auta, takže tohle mám naštěstí vyřešené.Argonantus píše: ↑27. 11. 2020, 19:45 Bavíme se tedy o malinko jiné situaci a pointu bys pochopil, kdyby ses posouval od té Kie 2015 dál.
Musel bys totiž zapomenout na 1,6 TDI a nabídli by ti bezva 1,0 tříválec, s výkřikem, že je to vlastně stejné, za stejné peníze, stejný výkon.
A pak bys jen nechápavě zíral, co se to děje.
Jerson: 7 let záruka je spíš o tom, že ti případné závady opraví zdarma, než že by se žádné neměly objevit, ne?
Proreznutí karoserie - to jsem považoval za problém o dost starších aut (Favorit, Felicie, první Octavie), která bylo potřeba průběžně natírat a různě ošetřovat. Ta novější auta se dělají z odolnějších ocelí, které déle vydrží, ne? Jako ne že by to nerezlo vůbec, ale dřív se ti tam vysypou jiné věci nebo auto prostě morálně zastará.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Současná generace Kii Ceed (2018) nabízí 1.6 CRDI ve dvou verzích, 85 a 100 kW.
1,0 třívalec je v nabídce také - má 88 kW.
1,0 třívalec je v nabídce také - má 88 kW.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Aha, tak to mají docela chytře udělané. No, rozhodně bych věřil raději těm 85 KW z 1,6 spíš, než 88 z 1,0.
Jinak souhlas, proreznutí dnes už málokdy bývá příčinou smrti auta. Spíš se vysype nějaký hodně drahý díl, jehož cena se limitně blíží ceně celého ojetého auta.
Jinak souhlas, proreznutí dnes už málokdy bývá příčinou smrti auta. Spíš se vysype nějaký hodně drahý díl, jehož cena se limitně blíží ceně celého ojetého auta.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
No, podle mne jízdní vlasntosti jsou podstatnou složkou kvality auta, ale budiž:)
My máme KIA Ceed SW 1,6 atmosféra (benzin), model 2014 a koupeno před 2,5 lety...a tedy spokojenost, žádné vážnější problémy nebo tak, v zásadě vše původní...a to to žena huntuje víc než dost:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Ilgire, pro výrobce je nežádoucí, aby musel něco opravovat v záruční době, protože to je absolutně nejdražší způsob nakládání s potížemi.
To proreznutí zevnitř jsem uváděl jako příklad reklamního triku - karoserie v drtivém většině případů rezne zvenku dovnitř, takže i kdybys s tím autem jezdil v soli, tak ti prorezne zvenčí, a se sedmiletou zárukou že pošlou domů.
Jen abys věděl, na co se záruka nevztahuje:
To proreznutí zevnitř jsem uváděl jako příklad reklamního triku - karoserie v drtivém většině případů rezne zvenku dovnitř, takže i kdybys s tím autem jezdil v soli, tak ti prorezne zvenčí, a se sedmiletou zárukou že pošlou domů.
Jen abys věděl, na co se záruka nevztahuje:
"Přirozené opotřebení" audiosystému. Tak určitě.Některé části mají přirozeně omezenou životnost / odolnost, dochází k jejich přirozenému opotřebení (např. stěrače, brzdové destičky, kotouče apod.), A proto se na ně vztahuje kratší než 7letá záruka. Mezi ně patří i baterie (2 roky bez omezení kilometrů), audio systém a navigace (3 roky / max. 100 000 km) a lak vozidla (5 let / 150 000 km).
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Třeba vychrastěné membrány z repráku?Jerson píše: "Přirozené opotřebení" audiosystému. Tak určitě.
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Nebo ohmataná tlačítka?
Jinak tahle věta je asi na mě moc zhuštěná, abych pochopil, co měla sdělit. Můžeš to rozvést?
Jinak tahle věta je asi na mě moc zhuštěná, abych pochopil, co měla sdělit. Můžeš to rozvést?
To proreznutí zevnitř jsem uváděl jako příklad reklamního triku - karoserie v drtivém většině případů rezne zvenku dovnitř, takže i kdybys s tím autem jezdil v soli, tak ti prorezne zvenčí, a se sedmiletou zárukou že pošlou domů.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Jako že KIA i další automobilky se chlubí delší zárukou, která se ale týká vad, jež prakticky nenastávají.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Takto podobně to je i u klimatizacích, takže se obávám že to je holt trend rovnaký napříč celým průmyslem manufakturyOna to není tendence, funguje to naopak.
Vyrobí se součástka do auta. Ta se otestuje, aby tak nějak vydržela požadovanou dobu. Když to jde dobře, tak se trochu předimenzuje. Nějak se vyrábí. Pak jsou dvě možnosti:
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražský problém (s kontrolami emisních norem)
Věř mi tomu že ano. Je to logický důsledek volného trhu a konkurence.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Klimbing a 6 hostů