Studium (religionistiky)
Moderátor: Faskal
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:
Dobra skola humanitniho zamereni ti da dost prostoru a prilezitosti poznat, ze takovahle reakce je chybny argument tim, ze obracis implikaci. A ze se zacnes zamyslet nad tim, co ostatni rikaji/pisou. A s trochou stesti si zacnes tech chybnych argumentu vsimat i u sebe.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Re:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Re:
Beru, že o humanitních vědách moc nevím, ale tady jsi šlápnul fakt hodně vedle.boubaque píše: ↑28. 6. 2018, 23:24Dobra skola humanitniho zamereni ti da dost prostoru a prilezitosti poznat, ze takovahle reakce je chybny argument tim, ze obracis implikaci. A ze se zacnes zamyslet nad tim, co ostatni rikaji/pisou. A s trochou stesti si zacnes tech chybnych argumentu vsimat i u sebe.
1) V té citaci není žádný agrugment, tudíž tam nemůže být ani chybný argument.
2) V té citaci není žádný výrok obsahující implikaci, tudíž ji není možné obrátit.
To, co se tady chybně pokoušíš aplikovat, je výroková logika a vyučuje se to celkem běžně na školách technického a přírodovědného směru.
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re:
York:
štěpná otázka.
Eleshar, Boubaque dobře odpověděli, za mne coby laického fušera do kdečeho je asi nejzajímavější a nejzáludnější tohle:
Pakliže v tom vytrvá dost dlouho, nakonec to stejně najde, ale je to cesta příšerně dlouhá a pracná, jako strýc František, který ve své laboratoři vymýšlel všechno sám.
Pakliže nadšenec nevytrvá, zůstane mu ve vědomostech díra jako vrata, která může občas znehodnotit i to, co ví.
Polovzdělanec, který nabude nesprávného dojmu, že do toho vidí, může být v některých oborech pozoruhodně ničivý.
štěpná otázka.
Eleshar, Boubaque dobře odpověděli, za mne coby laického fušera do kdečeho je asi nejzajímavější a nejzáludnější tohle:
Laik s velkým nadšením vyhledá kdeco, zdrtí kdejakou přednášku a knihu, ale dost zákonitě mine něco důležitého.
Pakliže v tom vytrvá dost dlouho, nakonec to stejně najde, ale je to cesta příšerně dlouhá a pracná, jako strýc František, který ve své laboratoři vymýšlel všechno sám.
Pakliže nadšenec nevytrvá, zůstane mu ve vědomostech díra jako vrata, která může občas znehodnotit i to, co ví.
Polovzdělanec, který nabude nesprávného dojmu, že do toho vidí, může být v některých oborech pozoruhodně ničivý.
Re: Re:
Koukám, že jsem nakopnul docela solidní offtopic. Snad nás hodný pan Faskal odstřihne...
Ad míjení důležitého: Osnovy (nebo jak se tomu říká na vejšce) předpokládám nejsou tajné. Kromě toho už dneska existují online vysoké školy, kde to máš i s tou byrokracií kolem, jen bez chození do poslucháren. A některé staré univerzity se taky aktivně přesouvají do online prostoru, viz třeba Yale courses. Nevím, no. Mně prostě přijde, že chodit na přednášky k lidem jako Leonard Susskind má něco do sebe.
Oproti typickému samoukovi mám malou výhodu přesně v tom, co říkáš - chtě nechtě jsem musel chodit i na pár teoretických předmětů. Na druhou stranu víc než dvě třetiny toho, co jsem studoval, se absolutně vůbec nevztahovaly k mému oboru. Těch pár relevantních předmětů by si samouk mohl v pohodě projít taky - stejně jako já jsem se pak musel v praxi naučit všechno, co se ve škole neučí a při práci to pak potřebuješ (a toho je mnohem, mnohem víc než toho, co se učí - respektive co se učilo v době, kdy jsem to studoval).
Zjevně je to ale oborově specifická zkušenost.
Původně jsem měl za to, že to chce Sadako studovat čistě ze zájmu. Pokud se někdo chce něčím živit, tak je jasný, že potřebuje papír, protože na ten holt lidi pořád koukaj.Argonantus píše: ↑29. 6. 2018, 07:09 York:
štěpná otázka.
Eleshar, Boubaque dobře odpověděli, za mne coby laického fušera do kdečeho je asi nejzajímavější a nejzáludnější tohle:
Laik s velkým nadšením vyhledá kdeco, zdrtí kdejakou přednášku a knihu, ale dost zákonitě mine něco důležitého.
Pakliže v tom vytrvá dost dlouho, nakonec to stejně najde, ale je to cesta příšerně dlouhá a pracná, jako strýc František, který ve své laboratoři vymýšlel všechno sám.
Ad míjení důležitého: Osnovy (nebo jak se tomu říká na vejšce) předpokládám nejsou tajné. Kromě toho už dneska existují online vysoké školy, kde to máš i s tou byrokracií kolem, jen bez chození do poslucháren. A některé staré univerzity se taky aktivně přesouvají do online prostoru, viz třeba Yale courses. Nevím, no. Mně prostě přijde, že chodit na přednášky k lidem jako Leonard Susskind má něco do sebe.
Tohle trochu víc sleduju jen u programování a tam se naštěstí už tahle bariéra prolomila. Je to dané obrovskou poptávkou - každých pět let se globálně zdvojnásobí počet programátorských pozic a ty lidi je třeba někde brát.Argonantus píše: ↑29. 6. 2018, 07:09Pakliže nadšenec nevytrvá, zůstane mu ve vědomostech díra jako vrata, která může občas znehodnotit i to, co ví.
Polovzdělanec, který nabude nesprávného dojmu, že do toho vidí, může být v některých oborech pozoruhodně ničivý.
Oproti typickému samoukovi mám malou výhodu přesně v tom, co říkáš - chtě nechtě jsem musel chodit i na pár teoretických předmětů. Na druhou stranu víc než dvě třetiny toho, co jsem studoval, se absolutně vůbec nevztahovaly k mému oboru. Těch pár relevantních předmětů by si samouk mohl v pohodě projít taky - stejně jako já jsem se pak musel v praxi naučit všechno, co se ve škole neučí a při práci to pak potřebuješ (a toho je mnohem, mnohem víc než toho, co se učí - respektive co se učilo v době, kdy jsem to studoval).
Zjevně je to ale oborově specifická zkušenost.
Re: Radost až na kost !
Vystudovat religionistiku jako bonbónek na dortu už hotového vzdělání, to beru.
Jeden známý na ni šel po maturitě a po promoci pak pár let učil na učňáku. Vždycky když si na to vzpomněl, měl v očích děs. Pak se naštěstí uchytil v muzeu a dnes je z něj renomovaný historik.
Jeden známý na ni šel po maturitě a po promoci pak pár let učil na učňáku. Vždycky když si na to vzpomněl, měl v očích děs. Pak se naštěstí uchytil v muzeu a dnes je z něj renomovaný historik.
Čas neexistuje.
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Můj ty šoggote, co někdo s religionistikou učí na učňáku?
Ad York - religionistika je obor, kde z velké části interpretuješ shitload textů. K tomu prostě potřebuješ nějakou zpětnou vazbu. A potřebuješ mít ten kontext a poznat, co je důležité a co ne etc. K tomu se právě vzdělání akademického typu hodí velice velmi.
A další věc, je sice hezké, že jsou přednášky některých kapacit v oboru online, ale jednak těžko říct, jestli těch, které zrovna potřebuješ, jednak moc nejsem schopný koukat na videa, kde někdo žvaní ani v moment, kdy žvaní o něčem, co mě zajímá. Když mám toho člověka před sebou in the flesh, soustředím se, na video mrdám. A taky dává škola přidanou motivaci, protože nevím, jak ty, ale já jsem člověk líný a baví mě toho spousta a mám ve zvyku skákat od jedné věci k druhé, nutnost vydržet u něčeho protože X mi dost pomáhá.
Ad York - religionistika je obor, kde z velké části interpretuješ shitload textů. K tomu prostě potřebuješ nějakou zpětnou vazbu. A potřebuješ mít ten kontext a poznat, co je důležité a co ne etc. K tomu se právě vzdělání akademického typu hodí velice velmi.
A další věc, je sice hezké, že jsou přednášky některých kapacit v oboru online, ale jednak těžko říct, jestli těch, které zrovna potřebuješ, jednak moc nejsem schopný koukat na videa, kde někdo žvaní ani v moment, kdy žvaní o něčem, co mě zajímá. Když mám toho člověka před sebou in the flesh, soustředím se, na video mrdám. A taky dává škola přidanou motivaci, protože nevím, jak ty, ale já jsem člověk líný a baví mě toho spousta a mám ve zvyku skákat od jedné věci k druhé, nutnost vydržet u něčeho protože X mi dost pomáhá.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Re: Radost až na kost !
Sadako: Rozuměl jsem ti už napoprvé
Každopádně díky za odpověď. Ptal jsem se proto, že mě to zajímalo, ne proto, že bych tě chtěl přesvědčovat, ať to neděláš.
Možná ale není od věci se podívat, jaké jsou vlastně možnosti, když už jsme to nakousli:
Pak to má zřejmě ještě vyšší, interaktivní level, který ta univerzita považuje za plnohodnotnou formu výuky a dokonce za ni přizná kredit:
edit: Přijde mi to zajímavý hlavně pro lidi, kteří z různých důvodů nemají na to, aby fulltime studovali nějakou prestižní univerzitu (ať už peníze, čas v pracovní dny, studijní předpoklady nebo whatever). Pokud dneska někoho něco opravdu zajímá, může se dostat fakt hodně blízko plnohodnotnému univerzitnímu vzdělání čistě ve svém volném čase. To mi přijde úžasný.
Každopádně díky za odpověď. Ptal jsem se proto, že mě to zajímalo, ne proto, že bych tě chtěl přesvědčovat, ať to neděláš.
Možná ale není od věci se podívat, jaké jsou vlastně možnosti, když už jsme to nakousli:
Tohle třeba znamená, že to nejsou jen samostatné přednášky, je to opravdu celý předmět se vším všudy (já teď třeba poslouchám ty přednášky o starověkém Řecku a je to hodně podrobné a pan profesor tam rozebírá souvislosti se vším možným. Taky jsou k tomu další materiály, včetně námětů k zamyšlení. Jako hodně zajímavý bonus vidím tu transkripci, takže v těch přednáškách jde něco zpětně najít (to jsem třeba nevěděl a bývalo by se mi to hodilo).Each course includes a full set of class lectures produced in high-quality video accompanied by such other course materials as syllabi, suggested readings, and problem sets. The lectures are available as downloadable videos, and an audio-only version is also offered. In addition, searchable transcripts of each lecture are provided.
Pak to má zřejmě ještě vyšší, interaktivní level, který ta univerzita považuje za plnohodnotnou formu výuky a dokonce za ni přizná kredit:
Although no course credit can be earned for courses viewed on the Open Yale Courses website, two of the courses made available through the project can be taken for Yale College credit through the Yale Summer Online.
Both professors are teaching their courses to admitted students this summer in an online format. Both courses feature extensive interaction with faculty and fellow students.
edit: Přijde mi to zajímavý hlavně pro lidi, kteří z různých důvodů nemají na to, aby fulltime studovali nějakou prestižní univerzitu (ať už peníze, čas v pracovní dny, studijní předpoklady nebo whatever). Pokud dneska někoho něco opravdu zajímá, může se dostat fakt hodně blízko plnohodnotnému univerzitnímu vzdělání čistě ve svém volném čase. To mi přijde úžasný.
Re: Radost až na kost !
Gratuluji, Sadako!
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Re: Radost až na kost !
A jak se bez učňáku dostanš k soustruhu vole?!
Víš, na tu mašinu si musiš sahnout!
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Radost až na kost !
Jako mně to taky přijde úžasný, tenhle semestr jsem si zaspal videoseminář moderní ekonomie a nejen že jsem teď komunista, ale ještě jsem si u toho konečně postavil svou eldarskou armádu*.
*To je samozřejmě humorná nadsázka. Došly mi barvičky, takže není hotová.
*To je samozřejmě humorná nadsázka. Došly mi barvičky, takže není hotová.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Radost až na kost !
Selhan: Asi už začínám rozumět té poznámce "U videa neudržím pozornost"
edit: Mně se to teda občas stává taky a musím si kus pustit znova. Což je ale pořád lepší, než kdybych musel říct něco jako "Pane profesore, nějak jsem se zabral do barvení elfské jízdy a přestal jsem vás vnímat. Mohl byste, prosím, poslední hodinu přeříkat ještě jednou?"
edit: Mně se to teda občas stává taky a musím si kus pustit znova. Což je ale pořád lepší, než kdybych musel říct něco jako "Pane profesore, nějak jsem se zabral do barvení elfské jízdy a přestal jsem vás vnímat. Mohl byste, prosím, poslední hodinu přeříkat ještě jednou?"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Vallun a 16 hostů