ADEPTI - velka neznama???
- Shadowman
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
- Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
- Kontaktovat uživatele:
magia je v kazdej rpg hre preboostla....OneIceOne píše:Poslední dobou když hrávám Shadowrun a setkávám se s magii, zdá se mě oproti jiným aspektům světa dost overboostlá, zajímá mě váš názor na tohle téma. Dálší co bych rád věděl, zda pokud jste hráli s vaší skupinkou tak zda vedli nějaká domací pravidla k omezení magie...
a nad obmedzeniami sme nikdy neuvazovali....
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech.
OIO: Nesouhlasim s tim, že by magie byla silně přeboostlá, v tomhle je SR vcelku vyvážený. Jde jen o to, že
A) každej hráč mága hraje mága zaměřenýho jen na magii, zatímco ostatní postavy mají většinou jednu hlavní a pár vedlejších sfér zájmu. Když jsem hrál čistě bojovou postavu, tak jsem mágy, kteří mě nečekaně nepřekvapily, sekal na dost neúhlednej biologickej odpad a policií, upírama a korporačníma ochrankama jsem procházel s destruktivnějšíma účinkama, než kdejakej magik. Magie je plně vyvážená technologií (rakety a granáty nepůsobí odliv, monovej blesk se nedá nastavit na automatickou palbu...) a kdyby někdo stvořil mága, kterej by měl trochu reálnější charakteristiky a ne jen magie, magie, magie (jako to ho vytvořil třeba Arfindal - s dost skillama s magií nesouvisejícíma), tak vznikne vcelku vyvážená postava. Nikdo vás přeci nenutí mít Čarodějnictví 6, Vyvolávání 6, Vůli 6...
B) to GMové kouzelníkům dost zjednodušujou. Každej si může sehnat jen tak ilegální formuli pro manový blesk, zlepšenou neviditelnost nebo pro (silně ilegální) ohnivou kouli... vždyť šíření takovejhlech kouzel je hodnocený jako prodej granátů nebo řízenejch střel!
Pokud chceš magii omezit, stačí donutit kouzelníka, aby si vzal i nějaký nemagický skilly, aby nevrazil všechny prachy do knihoven, zatímco žije div ne na ulici, nedovolit mu hned do začátku ty nejlikvidujícnější zaklínadla, stejně jako na začátku nedovolíš břitvákovi mít raketomet, rotačák a riggerovi bojovej transportér a vojenskou koleopteru
Shadowman: Magie je silně přebůstlá nebo podhodnocená ve většině class&level systémů (DrD, DnD...), ve většině skill systémů je naopak vcelku vyvážená (Shdr, GURPS). Popovídej si o tom se Sosem, dá ti konkrétní příklady, mě tematika diskusí o vy/nevyváženosti magie moc nebere, takže bych nad tim, co ti Sosan řekne z hlavy, musel přemejšlet, a to, jak známo, bolí
Shdmn&Moucho: Do vašich sporů samozřejmě nevidím, ale z toho, co je tady, mám tendenci se klonit s Shadowmanovi. Nemá smysl měnit pravidla kvůli jednomu hráči (stejně jako Jaberwocky u upírů, i já u wolfíků zdůrazňuji, že pokud je někdo nezvládá, nemá je hrát vůbec, a ne aby se kvůli němu něco měnilo) a to Mouchovo pravidlo s Vůlí je vážně nesmyslný... Btw. to označení pro původně vlčího wolfíka je Narko, ale to je čistě moje herní terminologie, která vychází z wolfíků v našem Shadowrunu a s pravidly nijak nesouvisí, takže to můžete mít úplně jinak
Nová pravidla vlkodlaků už jsem Arfimu dal, ale na netu ještě nejsou. Já jen, že teď už nekopejte do mě, ale do něj
A) každej hráč mága hraje mága zaměřenýho jen na magii, zatímco ostatní postavy mají většinou jednu hlavní a pár vedlejších sfér zájmu. Když jsem hrál čistě bojovou postavu, tak jsem mágy, kteří mě nečekaně nepřekvapily, sekal na dost neúhlednej biologickej odpad a policií, upírama a korporačníma ochrankama jsem procházel s destruktivnějšíma účinkama, než kdejakej magik. Magie je plně vyvážená technologií (rakety a granáty nepůsobí odliv, monovej blesk se nedá nastavit na automatickou palbu...) a kdyby někdo stvořil mága, kterej by měl trochu reálnější charakteristiky a ne jen magie, magie, magie (jako to ho vytvořil třeba Arfindal - s dost skillama s magií nesouvisejícíma), tak vznikne vcelku vyvážená postava. Nikdo vás přeci nenutí mít Čarodějnictví 6, Vyvolávání 6, Vůli 6...
B) to GMové kouzelníkům dost zjednodušujou. Každej si může sehnat jen tak ilegální formuli pro manový blesk, zlepšenou neviditelnost nebo pro (silně ilegální) ohnivou kouli... vždyť šíření takovejhlech kouzel je hodnocený jako prodej granátů nebo řízenejch střel!
Pokud chceš magii omezit, stačí donutit kouzelníka, aby si vzal i nějaký nemagický skilly, aby nevrazil všechny prachy do knihoven, zatímco žije div ne na ulici, nedovolit mu hned do začátku ty nejlikvidujícnější zaklínadla, stejně jako na začátku nedovolíš břitvákovi mít raketomet, rotačák a riggerovi bojovej transportér a vojenskou koleopteru
Shadowman: Magie je silně přebůstlá nebo podhodnocená ve většině class&level systémů (DrD, DnD...), ve většině skill systémů je naopak vcelku vyvážená (Shdr, GURPS). Popovídej si o tom se Sosem, dá ti konkrétní příklady, mě tematika diskusí o vy/nevyváženosti magie moc nebere, takže bych nad tim, co ti Sosan řekne z hlavy, musel přemejšlet, a to, jak známo, bolí
Shdmn&Moucho: Do vašich sporů samozřejmě nevidím, ale z toho, co je tady, mám tendenci se klonit s Shadowmanovi. Nemá smysl měnit pravidla kvůli jednomu hráči (stejně jako Jaberwocky u upírů, i já u wolfíků zdůrazňuji, že pokud je někdo nezvládá, nemá je hrát vůbec, a ne aby se kvůli němu něco měnilo) a to Mouchovo pravidlo s Vůlí je vážně nesmyslný... Btw. to označení pro původně vlčího wolfíka je Narko, ale to je čistě moje herní terminologie, která vychází z wolfíků v našem Shadowrunu a s pravidly nijak nesouvisí, takže to můžete mít úplně jinak
S teorií VLMU jsem se nikdy moc nestotožňoval... vlkodlaci i upíři&spol jsou podle mě svébytné bytosti... ale berte si to, jak chceteMoucho píše:vlkodlak je viacmenej infikovany clovek alebo pes niejakym vyrusom
Nová pravidla vlkodlaků už jsem Arfimu dal, ale na netu ještě nejsou. Já jen, že teď už nekopejte do mě, ale do něj
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
VUML je mnohem lepsi :o)Tuk-Enek píše:S teorií VLMU jsem se nikdy moc nestotožňoval...
ne, vazne, tukesh ma jako obvykle pravdu. magie je silna spis pokud to GM nezvlada, nebo pokud ji ma rad a nedokaze se ovladat. to potom chodi kolem tisice mocnych magu co si delaji s psotavama co chteji.
a nez tukan rekne neco hnusnyho - slecna temnej rytir mela 170 bodu, NEGRE
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Sos: Já si jí pak přepočítám, a jestli bude mít jen o bod víc...
Cože je to ten VUML?
Cože je to ten VUML?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
vulkanizovany ucitel maxismu leninismu - za starych casu (= za totality) to byl slangovy nazev pro policejni obusek.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Můj názor přetrvává, že magie je v Shadowrunu overboostla. Teď myslím originál pravidla, bez domácích úprav!!! Pokusim se to doložim timhle. Uvažuju teď pro někoho možná starý prioritní systém. Uvažujme teď jen o archetypech postav, k porovnání. Full mága, riggra, deckera, břitváka. Neberu teď v potaz křížení buildů, které obecně zesiluje možnosti všech těhle jakoby uvažovaných směrů, které postava může mít.
Břitvák: Většinou specialista na nějakou oblast boje či více sfér boje, obyčejně nacpanej hromadou kyberwaru, biowaru, genewaru atd. Obyčejně investuje vysokou priorotu do atributů a do zdrojů, aby mohl nakoupit ware a vybavení. Sekundárním elementem jsou fyzáci, kterí mají své schopnosti za prioritu B, ale nemusí mít vysoke zdroje. jinak vetsinou zabirají vysokou prioritu pro atributy, stejně jako warovníci.
Tahle skupina je primárně určená na boj, nemá velké zazemí pro provádění monitorování a lokalizaci, získávání informací (např z mexu) musí mít zkratka vetšinou zadány informace, a pak mohou pracovat.
Riggři: Většinou vysoká priorita na finance kvuli vybavení a waru, vysoka priorita na dovednosti kvuli nutnosti ovládání mnoha d.p., programovaní, gunnery atd. Většinou postava pochopená tak, že sedí v bezpečí a bojuje pomocí stojů (sond) či se používá pro monitorování a zajištovaní informací (pomocí sond) nebo ovládání defenzivních systému domu atd. Obecně se dá říci bojove a informace zajištující povolání.
Deckeři: Obecně skoro nepoužívaná skupina lidi, pokud by jste udelali průřez spektrem hráču shadowrunu. Většinou NPC či hody řešené v jednom. Vysoká priorita na finance kvuli vybavení, celkem vysoká priorita na dovednosti ohledně programovaní počítačů atd. Vynikající postava na zjištovaní informací v 21. století. 98% informací je v kompech. Obecně spíše postava na shanění informací, dá se snadno díky nenáročnosti waru spojit s jiným povoláním.
A ted zmiňovaný full kouzelník. Vezme si A prioritu a vyprojektuje dve dovednosti co tím získá? Možnost sesílání kouzel, díky nímž může skoro vše, co ostatní nemohou.
1) Může sesílat bojový kouzla, který nepatří k uplně zevláckým s ohledem na následky kouzelníka pro seslání, pokud kostky dovolej a hráč trochu spočíta statistiku, může skoro kontinuálně čarovat. přitom zbran jako břitvák nemusí pronášet, například bezpečnostním rámem atd. Může létat, másakovat se, číst myšlenky, ovládat druhé, balamutit ostaní iluzí...je toho spousta. Už jen v kouzlech mám milion možností.
2) Vyvolávání bytostí, kouzelník mávnutím proutku může získat i víc bojovníku srovnatelných s nemagickýcm břitvákem. Ty kdo znají podrobněji schopnosti elementálů i důchu, tak vědí jaký jsou to smejdi. Navíc bytosti mohou strašit, maskovat, hledat a to mnohem lepe, nežtreba břitvák nebo rigger. Nezapomínejte ze tyhle bytosti jen tak dostanou karmu a pomerně hodně, jen tím že si je mág vyvolá. A to naproti břitvákovy, který dostane stejnou karmu za X predešlých běhů (zaleží na skupině). Tyhle bytosti navíc mají samy o sobě zaklínací obranu, což třeba obyč ware samuraj vůbec.
3) Astralní prostor, pokud není GM opatrný pak se z mágu a šamanů stavají ultimatní sondovací stroje. Samozřejmě existují ochrané bariery atd. ale to i v případě jiných povolaní. Pokud není kouzelník zevl projde cílový dům, může zjistit počet lidí, Uchopením zjistí emoce, implantáty, magii. Navíc může cestovat nezměrnou rychlostí. Kdybych to přirovnal k riggrovi, pak ten potrebuje tryskáč aby obletěl svět, kouzelník obejde zemi v astralu, za chvili v porovnání s riggrem. Zeptejte se riggra huste vybaveného sodama, za zjisti, že ta stráž je pod vlivem drog a ještě má pod kalhotama kybernohy. A můžu pokračovat.
Obecně, pokud neuvažujeme různá domací pravidla, kterými si skoro každá skupina trochu modifikuje svůj svět, a pak se mě opravdu zdá, že kouzelník, který je trochu lepe postavený ma mnohem více využití a moci, než ostatní postavy. Samozřejmě zda do toho nepletu role play atd...
Břitvák: Většinou specialista na nějakou oblast boje či více sfér boje, obyčejně nacpanej hromadou kyberwaru, biowaru, genewaru atd. Obyčejně investuje vysokou priorotu do atributů a do zdrojů, aby mohl nakoupit ware a vybavení. Sekundárním elementem jsou fyzáci, kterí mají své schopnosti za prioritu B, ale nemusí mít vysoke zdroje. jinak vetsinou zabirají vysokou prioritu pro atributy, stejně jako warovníci.
Tahle skupina je primárně určená na boj, nemá velké zazemí pro provádění monitorování a lokalizaci, získávání informací (např z mexu) musí mít zkratka vetšinou zadány informace, a pak mohou pracovat.
Riggři: Většinou vysoká priorita na finance kvuli vybavení a waru, vysoka priorita na dovednosti kvuli nutnosti ovládání mnoha d.p., programovaní, gunnery atd. Většinou postava pochopená tak, že sedí v bezpečí a bojuje pomocí stojů (sond) či se používá pro monitorování a zajištovaní informací (pomocí sond) nebo ovládání defenzivních systému domu atd. Obecně se dá říci bojove a informace zajištující povolání.
Deckeři: Obecně skoro nepoužívaná skupina lidi, pokud by jste udelali průřez spektrem hráču shadowrunu. Většinou NPC či hody řešené v jednom. Vysoká priorita na finance kvuli vybavení, celkem vysoká priorita na dovednosti ohledně programovaní počítačů atd. Vynikající postava na zjištovaní informací v 21. století. 98% informací je v kompech. Obecně spíše postava na shanění informací, dá se snadno díky nenáročnosti waru spojit s jiným povoláním.
A ted zmiňovaný full kouzelník. Vezme si A prioritu a vyprojektuje dve dovednosti co tím získá? Možnost sesílání kouzel, díky nímž může skoro vše, co ostatní nemohou.
1) Může sesílat bojový kouzla, který nepatří k uplně zevláckým s ohledem na následky kouzelníka pro seslání, pokud kostky dovolej a hráč trochu spočíta statistiku, může skoro kontinuálně čarovat. přitom zbran jako břitvák nemusí pronášet, například bezpečnostním rámem atd. Může létat, másakovat se, číst myšlenky, ovládat druhé, balamutit ostaní iluzí...je toho spousta. Už jen v kouzlech mám milion možností.
2) Vyvolávání bytostí, kouzelník mávnutím proutku může získat i víc bojovníku srovnatelných s nemagickýcm břitvákem. Ty kdo znají podrobněji schopnosti elementálů i důchu, tak vědí jaký jsou to smejdi. Navíc bytosti mohou strašit, maskovat, hledat a to mnohem lepe, nežtreba břitvák nebo rigger. Nezapomínejte ze tyhle bytosti jen tak dostanou karmu a pomerně hodně, jen tím že si je mág vyvolá. A to naproti břitvákovy, který dostane stejnou karmu za X predešlých běhů (zaleží na skupině). Tyhle bytosti navíc mají samy o sobě zaklínací obranu, což třeba obyč ware samuraj vůbec.
3) Astralní prostor, pokud není GM opatrný pak se z mágu a šamanů stavají ultimatní sondovací stroje. Samozřejmě existují ochrané bariery atd. ale to i v případě jiných povolaní. Pokud není kouzelník zevl projde cílový dům, může zjistit počet lidí, Uchopením zjistí emoce, implantáty, magii. Navíc může cestovat nezměrnou rychlostí. Kdybych to přirovnal k riggrovi, pak ten potrebuje tryskáč aby obletěl svět, kouzelník obejde zemi v astralu, za chvili v porovnání s riggrem. Zeptejte se riggra huste vybaveného sodama, za zjisti, že ta stráž je pod vlivem drog a ještě má pod kalhotama kybernohy. A můžu pokračovat.
Obecně, pokud neuvažujeme různá domací pravidla, kterými si skoro každá skupina trochu modifikuje svůj svět, a pak se mě opravdu zdá, že kouzelník, který je trochu lepe postavený ma mnohem více využití a moci, než ostatní postavy. Samozřejmě zda do toho nepletu role play atd...
To je spis problem se zlepsovanim se postav, protoze takovej mag aby umel vsechno co popisujes asi nebude zrovna zacatecnicka postava. tam je spis problem v tom ze zatimco magove maji porad v cem se zdokonalovat, kdezto ostatni brzo zjisti ze maji prilis malou essenci, nebo uz jim ta jedna dovednost navic nic neprinese.
To je spatnym navrhem pravidel, zvlast tim ze tam vubec existuje nejaka essence. Kdyby tam nebyla, tak by nebyl takovej rozdil mezi magama kteri nemaji svoje moznosti nijak omezeny a mezi nemagama kteri je omezeni maji.
To je spatnym navrhem pravidel, zvlast tim ze tam vubec existuje nejaka essence. Kdyby tam nebyla, tak by nebyl takovej rozdil mezi magama kteri nemaji svoje moznosti nijak omezeny a mezi nemagama kteri je omezeni maji.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Shadowman
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
- Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
- Kontaktovat uživatele:
jedine by mala byt esencia u magicky aktivnych ludi a potom by sa vyrovnal aj street kuzelnikovi...
aj ked by potreboval neskutocne vela penazi ale vyvazilo by sa to...
ale aj tak je to blbost takto to vyvazovat... kuzelnik je preboostly uz na zacatku a casom to rastie nesktutocne pricom ostatny az taky rast nemaju...
aj ked by potreboval neskutocne vela penazi ale vyvazilo by sa to...
ale aj tak je to blbost takto to vyvazovat... kuzelnik je preboostly uz na zacatku a casom to rastie nesktutocne pricom ostatny az taky rast nemaju...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech.
1) Proč by to nemohl bejt začínající kouzelník??? Pokud uvažuju, že na začátku mam 25 bodů učinnosti a mohu si zvolit navíc prioritu b na finance, která mě přinese 400.000 a ponechám 100 na výbavu, pak za 300 dostanu dalsí 12 bodů, tak jich mam 37. Pokud zvolí kouzelník vhodně jedno bojové kouzlo, levitaci, neviditelnost, četba myslenek či ovladání akcí, přelud atd. Pak zjistíš, že to jde v klidu postavit na začatku či odběhneš cca dva runy a máš většinou karmu. Dva běhy si myslím nedělají pokročilou postavu.
2) Pokud se nehrají runy za miliony yenu, pak se mají warovnici pořád v čem angažovat. Pokud přemýšlím o tom, že na začátku mám max alfáč ware, a pak ve hře až delta ware. Tak to dává velkou možnost vyměny a zdokonalovaní sveho vybavení. Navíc zde existuje bioware, takže dalsí cesta omezena hlavně financemi. Dovedností pro investovaní karmy je spousta, pro všechny, neřekl bych že v tomhle mají jiní nevýhodu oprati kouzelník. Ale na rozdíl od něj, si warovník musí na vyměnění waru pořídit třebas 100k yenu a magovi na naučení jednoho kvalitního 6 kouzla stačí cca 6k.
2) Pokud se nehrají runy za miliony yenu, pak se mají warovnici pořád v čem angažovat. Pokud přemýšlím o tom, že na začátku mám max alfáč ware, a pak ve hře až delta ware. Tak to dává velkou možnost vyměny a zdokonalovaní sveho vybavení. Navíc zde existuje bioware, takže dalsí cesta omezena hlavně financemi. Dovedností pro investovaní karmy je spousta, pro všechny, neřekl bych že v tomhle mají jiní nevýhodu oprati kouzelník. Ale na rozdíl od něj, si warovník musí na vyměnění waru pořídit třebas 100k yenu a magovi na naučení jednoho kvalitního 6 kouzla stačí cca 6k.
OIO .. hele kouzelník asi má více možností (ovšem aby je měl tak musí utratit hoodně karmy).OneIceOne píše:ohledně srovnání postav..
Je to všechno jen o pochopení světa a vedení GM. Pokdu tě GM nechá dělat kde co a nenajde na to proti opatření .. stejně jako riger který si koupí dodávku a upraví si ji tak, aby se mu do ní vlezl Lovec, kterej může vyletět upravenous třechou, nebo Decker který jak si sám napsla může být cokoliv kromě mága. Nebo břitvák/samuraj který může nakupovat ware a ze sebe dělat nezničitelný monstrum, který jen tak nikdo nesundá.... Všechno je to o omezování a to že jedny pravidla jsou "rozpracovanější" to nedělá takovou výhodu pro jednu postavu (mága/šamana).
Je to o tom jak si vysvětlijete a promyslíte svět... !!!
Nebudu to tu popirovat je to na knihu..ale není to tak jednoduché .. přiznávám že mág a čaman mají moc... ovšem zase nejdou připraveni na jiné veci... asi nebudou mít atributy jako ostatní a pokdu třeba jen budeš občas vyžadovat test ..pak se projeví jejich slabyni.. když je necháš v klidečku za bojovníkama a oni si vesele kouzlí tak jsou zavodou.
Zdraví Dag
No podle mě to není pravidlama ale tím jak hraješ.. pravidla ti stejně nidky neporadí jak vést.. a Gm-ovat... musíš mít představu o světě a o tom jak věc kterou někdo právě vymyslel (levituje nad kamerama a přistane na střeše) jak se i proti tomu chrání a zda i toto není nějak ošetřeno... mágové častopřekvapí tím co vymyslí ..ovšem když budeš dělat že jsi překvapen a svět tudíž taky topak vypadá že jsou mocní ale kdyby třeba místo bylo chráněné jinými duchy .. což je docela jednoduchá záležitost.. a mág si přšel v astrálu prohlédnout komplex tak je to o něčem jiném... jde o to co mígům dovolíš že mohou vymislet a neco přeslstít a conemohou přelstít protože magii zde nepoužíví sám a není první koho to napadlo...Sosacek píše:To je spis problem se zlepsovanim se postav, protoze takovej mag aby umel vsechno co popisujes asi nebude zrovna zacatecnicka postava. tam je spis problem v tom ze zatimco magove maji porad v cem se zdokonalovat, kdezto ostatni brzo zjisti ze maji prilis malou essenci, nebo uz jim ta jedna dovednost navic nic neprinese.
To je spatnym navrhem pravidel, zvlast tim ze tam vubec existuje nejaka essence. Kdyby tam nebyla, tak by nebyl takovej rozdil mezi magama kteri nemaji svoje moznosti nijak omezeny a mezi nemagama kteri je omezeni maji.
jo stím zrušením esence... to jsem teda hodně proti.. přesně toto tam musí být, aby se z postavy nestal maga stroj, protože časem by do sebe postava nacpla cokoliv.. sice se vymyslely alfi , bety ..atd.. aby se to obešlo ale jakési omezení zůstalo.. jak by jsi bez esence vyvážil postavu s 3kama drátama, 3 rigem, 9 nerospoji, 1000 GPzl pamění, 3 podkožních destiček..atd... dáza to 6 M Yn ale když na to najde prachy a ty může ukrást i když si to GM nebude přát.. pak mu jako budeš vysvětlovat to je moc to nemůžeš..(nebo ho prostě jen sejmeš.. a on ti bude říkat ale pravidla to povolují!!!) a proč by si takové monstrum nevytvořili bohaté korporace na svoji ochranu nebo na zlikvidování nepotřebných? To by asi skončila doba runerů...
Mág narozdíl od toho musí za všechno těžce platit a za tak 100 BK které zístá tak za 15-20 runů...
může umět 6kouzle s U:6 36BK může se naučit dovednost čarodějnictví z 6 na 9 = 21BK dáel může iniciovat na 1 toje tak 30 BK. zvíšit vlastnost vůle z 6 nad rasové maximum na 7 = 14BK a je myslím hotovo.. takže to shrnu za 15-20běhů přibližně tak 15-20 hraní (pro normální lidi tak 1-2 roky) se naučí pár věcí a může něco nového...
zato když někdo ukrade kamion zbraní nebo udělá banku a bude šetřit.. tak si za těch 5 runů při výdělku 30-70 (když bude ještě brát pod rukou nebo vidělávat jinak) tak + 100 000Yn za run má na to našetřeno za stejnou dobu
takže si teď srovnejte tu mega stvůru mága který má neomezené možnosti a maníka co jsm popsal víše..
je to samozřejmě přehnané, ale snažím se udělat nástin rozdílu za situace kdyby esence nebyla nebo neomezovala množství ware
Naposledy upravil(a) MaxiDag dne 31. 1. 2006, 20:28, celkem upraveno 1 x.
Zdraví Dag
sice tento systém přidělování bodů za prachy mi nehrajem..ale jinak souhlasím... a to plně!!!OneIceOne píše:1) Proč by to nemohl bejt začínající kouzelník??? Pokud uvažuju, že na začátku mam 25 bodů učinnosti a mohu si zvolit navíc prioritu b na finance, která mě přinese 400.000 a ponechám 100 na výbavu, pak za 300 dostanu dalsí 12 bodů, tak jich mam 37. Pokud zvolí kouzelník vhodně jedno bojové kouzlo, levitaci, neviditelnost, četba myslenek či ovladání akcí, přelud atd. Pak zjistíš, že to jde v klidu postavit na začatku či odběhneš cca dva runy a máš většinou karmu. Dva běhy si myslím nedělají pokročilou postavu.
2) Pokud se nehrají runy za miliony yenu, pak se mají warovnici pořád v čem angažovat. Pokud přemýšlím o tom, že na začátku mám max alfáč ware, a pak ve hře až delta ware. Tak to dává velkou možnost vyměny a zdokonalovaní sveho vybavení. Navíc zde existuje bioware, takže dalsí cesta omezena hlavně financemi. Dovedností pro investovaní karmy je spousta, pro všechny, neřekl bych že v tomhle mají jiní nevýhodu oprati kouzelník. Ale na rozdíl od něj, si warovník musí na vyměnění waru pořídit třebas 100k yenu a magovi na naučení jednoho kvalitního 6 kouzla stačí cca 6k.
ti co se nemají co učit.. a zdá se jim že jejich postava se nemůže rozvíjet..tak jim doporučuji zamyslet se jako postava... a najdenou budou mít tolik věcí ... nemusí to vždy bít nutně nový dráty neob něco co ze mě udelá mičivou bestii.. mohou to být požitky normálního života... a zde nastupuje RPG.. Mág má navybranou z více věcí ..ovšem nevím kde by vzal karmu na to se to všechno naučit... takže on zase může hodně ale naučit se dá jen něco...
Zdraví Dag
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Mágové mají jednu obrovskou výhodu - ať jsou magické formule sebevíc nelegální, jakmile se k ní jendou mág dostane a naučí se jí, má vystaráno na zbytek života. Nikdo to na něm nepozná, dokud formuli nepoužije (a i stopa v astrálu rychle vybledne), a může jí používat pořád dokola, zatímco raketa je dost nápadná, těžko jí schováš, nikam jí neproneseš a když jí použiješ, tak musíš těžko shánět další.
Argument o automatické střeblě je o ničem, atuomaty jen zvyšují šanci na zranění a případně můžou zasáhnout víc cílů - na to má mág silnější a skupinová kouzla, která obejdou všechno až na jeden atribut, navíc má dvě možnosti (cílit na vůli nebo tělo) podle toho, co předpokládá nižší - a nebo sešle obojí a účinky se sečtou.
Ve hře jsme se nikdy nedostali k výraznějšímu zlepšování a mágové byli s přehledem nejlepší - magie je tichá, neviditelná, vyšetřovatelů - mágů je málo a když se na ulici rozprskne pár hajzlíků, tak se mág stihne v pohodě ztratit, než si ho vůbec nikdo všimne.
V SR se dá dost munchkinovat, ale u mágů je to naprosto extrémní.
Argument o automatické střeblě je o ničem, atuomaty jen zvyšují šanci na zranění a případně můžou zasáhnout víc cílů - na to má mág silnější a skupinová kouzla, která obejdou všechno až na jeden atribut, navíc má dvě možnosti (cílit na vůli nebo tělo) podle toho, co předpokládá nižší - a nebo sešle obojí a účinky se sečtou.
Ve hře jsme se nikdy nedostali k výraznějšímu zlepšování a mágové byli s přehledem nejlepší - magie je tichá, neviditelná, vyšetřovatelů - mágů je málo a když se na ulici rozprskne pár hajzlíků, tak se mág stihne v pohodě ztratit, než si ho vůbec nikdo všimne.
V SR se dá dost munchkinovat, ale u mágů je to naprosto extrémní.
hraju: Ω Projekt Omega
Tyjo to je pořád dokolaJerson píše:Mágové mají jednu obrovskou výhodu - ať jsou magické formule sebevíc nelegální, jakmile se k ní jendou mág dostane a naučí se jí, má vystaráno na zbytek života. Nikdo to na něm nepozná, dokud formuli nepoužije (a i stopa v astrálu rychle vybledne), a může jí používat pořád dokola, zatímco raketa je dost nápadná, těžko jí schováš, nikam jí neproneseš a když jí použiješ, tak musíš těžko shánět další.
Argument o automatické střeblě je o ničem, atuomaty jen zvyšují šanci na zranění a případně můžou zasáhnout víc cílů - na to má mág silnější a skupinová kouzla, která obejdou všechno až na jeden atribut, navíc má dvě možnosti (cílit na vůli nebo tělo) podle toho, co předpokládá nižší - a nebo sešle obojí a účinky se sečtou.
Ve hře jsme se nikdy nedostali k výraznějšímu zlepšování a mágové byli s přehledem nejlepší - magie je tichá, neviditelná, vyšetřovatelů - mágů je málo a když se na ulici rozprskne pár hajzlíků, tak se mág stihne v pohodě ztratit, než si ho vůbec nikdo všimne.
V SR se dá dost munchkinovat, ale u mágů je to naprosto extrémní.
U nás mág sice má docela silnou pozici..ale pokdu ho hraješ rychle zjistíš, že tvá slova zase taknejsou platná pokud Gm něco o kouzlení v SR ví
Tvůj názor je asi v pořádku, chybně pochopený SETTING, a volný prostor půdobnosti pro kouzelící postavy je hold maximalizace kouzlících. To souhlasím, jen pořád nemohu najít v tvých slovech torchu sebekritiky nebo kritiky na to, že by chyba mohla být i v GM a jeho vedení světa
Automatická střelba je náročká na to, aby jsi sundal 5 maníků najdou ..ale pokud stím umíš tak jsem měl postavu co byla vytrenovaná ve vojenských dovednostech a ta stím uměla dostat cokoliv
Tvůj názor Mág - kdokoliv, mohu vyvrátit i tím že mág se nejn musí danou věc naučit, zapltati za ni ale i její použití nemusí být vždy jednoduché... a pokud víš tak ve stěvě SR seženeš střelnou zbraň kdekoliv na ulici.. není to zas tak problém
Další věcí je to, co Runeři řeší a kde se setkávají s nebezpečím..
je to na večírku, v klubu, nebo nekde v korporaci? Asi ne prioritně.
Spíše to může být na schůzce v docích, nebo v parku při předávce, při sledvání týpka atp. Je na GM jestli vás bude napadat a děj tahat tam kam nemůžete zbraně donést nebo ne... takže zase je to o pojetí GM a vyváženosti jeho RUNu
Ano magie je dobrá, takto ve světě SR, funguje, ale ne všemocná... jsi lepší pokud jsoupodmínkynastaveny tak že ti to vyhovuje... už jsem byl mnohdy v situaci že jsem nemoh ani vystrčit hlavu, všude kulek a granátů... zkus si s mágem ustát granát co dopadl dva metry... pokud zůstaneš v M tak jseš dobrej as tálo to hodně karmy a i tak už si moc nezakouzlíš
Záver: Jersone, vždy jsi mi připadal jako zkušený a chytrý. Opravdu si myslíš že všichni tu kolem si vymýšlí a ty jsi pod jedním (méne zkušeným GM) prožil pravé použití/ pravou stranu SR???
Mág má moc, to jo a spoustu možností, ale nedělal bych z něj monstrum
Naposledy upravil(a) MaxiDag dne 5. 2. 2006, 21:40, celkem upraveno 1 x.
Zdraví Dag
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Díky za pochvalu jak jsem uvedl na velejším threadu, tak už to komentovat nebudu, zareaguju jen na tohle.MaxiDag píše:Záver: Jersone, vždy jsi mi připadal jako zkušený a chytrý. Opravdu si myslíš že všichni tu kolem si vymíšlí a ty jsi pod jedním (méne zkušeným GM) prožil pravé použití/ pravou stranu SR??
Ne, nemyslím si, že si všichni vymýšlí. Bavím se s různými hráči RPG a tak polovině z nich připadá SR stejně přeboostovaný, střílecí a v magii nadřazený jako mě. S opravdu zkušeným GM jsem nehrál, ale zkušený GM dokáže zvládnout ledacos ... myslím, že vlastnosti systému se nejlépe ukážou v rukách méně zkušených. A my jsme jako méně i středně zkušení na SR dojížděli. Toť asi vše, názor, krerý už asi nezměním. Snad kdybych viděl novou edici.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti