ADEPTI - velka neznama???

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

ADEPTI - velka neznama???

Příspěvek od defic » 20. 4. 2005, 15:22

No nevim jestli jste to tu uz neprobirali, ale jak resite adepty a meditaci??ktera se nam objevila ani nevim odkud!!!!

My se hadame. Jeden rika ze je to dela moc silen druhy rika ze je to dela konecne lepe hratelne.
nebo to pripadalo jen me ze britvaci byli vzdy strasne moc silni oproti adeptum??

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 21. 4. 2005, 10:58

U nas nepouzivame rozsireni jina nez SR3/MitS (vsechny NetBooky ktere se mi dostaly do rukou nam prisly spise narusujici).
SotA64 jsem jeste nemel cas precist, ale predpokladam, ze to co tam bude prevezmem (jsou tam urcite nove powery, ale myslim ze i pravidla)...

Vyhoda britvaku je sila od pocatku postavy (tedy pokud se zasadne nelimituji zdroje), nevyhoda je tendence k superpostavam a obtizne vylepseni. Mne vic bavi adepti, protoze se vice vyvyji v prubehu hry a po dlouhodobem hrani jsou na tom asi i lepe. Ale to je jen IMHO, mozna jen neumim britvaky dobre hrat... :>;o)

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 21. 4. 2005, 12:16

Mám takové tušení, že tuhle meditaci, o které mluvíš vyvinula partička okolo týpka, jenž si nechal říkat Toast nebo jsme to možná jenom od někad od tama stahovali. Opravte mne, zda se mýlím, prosím.
Což ovšem není tolik podstatné, jako spíš to, že JE to velice mocná záležitost pro dlouhodobější hry. Tohle "vyměňování schopností" je určitě dost silné i pro hru, kde postavy padaj rychle jako švestky.
My to v našich pravidlech používáme, ale až na poměrně vysoké iniciciaci a nejsme zrovna hráči her, kde postavy padají jako hrušky nebo švestky (protože v tom je rozdíl). Takže u nás to zas tak silný neni.
No, do klasického SR bych to moc nedoporučoval.
Jinak souhlasím s Macem, co se týče problému samurai vs. adept. Tak nějak to bylo vždy i u nás, když jsme ještě hrávli SR3.

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 21. 4. 2005, 15:36

Trevenorboven píše:Mám takové tušení, že tuhle meditaci, o které mluvíš vyvinula partička okolo týpka, jenž si nechal říkat Toast nebo jsme to možná jenom od někad od tama stahovali. Opravte mne, zda se mýlím, prosím.
Je mozne ze jsi to stahnul od Toasta, delal na prekladu SR3 a take nejaka HouseRules. Pravdepodobne to byl preklad pochazejici od Gurtha a spol, kteri dali dokupy NetBook pro adepty. Ale jak jsem rekl, osobne to povazuji spise za naruseni systemu...

Naopak bych to vsak doporucil pro hru, kde postavy padaji rychle, protoze tam jsou adepti znevyhodneni a zadneho vyvoje se nedoziji...

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 21. 4. 2005, 20:56

Mac píše:
Trevenorboven píše:Mám takové tušení, že tuhle meditaci, o které mluvíš vyvinula partička okolo týpka, jenž si nechal říkat Toast nebo jsme to možná jenom od někad od tama stahovali. Opravte mne, zda se mýlím, prosím.
Je mozne ze jsi to stahnul od Toasta, delal na prekladu SR3 a take nejaka HouseRules. Pravdepodobne to byl preklad pochazejici od Gurtha a spol, kteri dali dokupy NetBook pro adepty. Ale jak jsem rekl, osobne to povazuji spise za naruseni systemu...

Naopak bych to vsak doporucil pro hru, kde postavy padaji rychle, protoze tam jsou adepti znevyhodneni a zadneho vyvoje se nedoziji...
rychle padaj??to myslis co??

Ne napadlo vas treba to nejak omezit??

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 21. 4. 2005, 21:11

defic píše:Nenapadlo vas treba to nejak omezit??
ROZŠÍŘENÍ MOCI

Metatechnika expertského stupně
7. třída iniciace
Podmínky : dovednost Meditace 6+, Inteligence 5+

Postava může díky této metatechnice obměňovat schopnosti, které neumí naplno. Prostě a jednoduše se jedná o meditaci, kdy si dotyčný válečník „namedituje“ několik magických schopností svého povolání podle pravidel, uvedených níže, které neovládá, ale o kterých už ví tolik, že je schopen si je právě takto „nameditovat.“
Postava medituje po dostatečném spánku tolik hodin, kolik je odpovídající počet bodů, které v součtu stojí dané schopnosti ; jinými slovy to trvá (cena schopností v bodech) hodin, včetně polovičních či čtvrtinových hodnot. Nehází si proti žádným cílovým číslům, ale je potřeba, aby postava danou schopnost dobře teoreticky ovládala.
Představ si volné body postavy (viz. níže), jako zvláštní druh volně přepisovatelné paměti. Postava vždy před meditací vymaže staré schopnosti, které nechce, ale může si ponechat ty, které měnit nechce (a zrušit je jiný den…). Pak do uvolněné paměti nahraje skrze meditaci nově navolené schopnosti a tradá do světa. Pokud postavu něco přeruší v nahrávání, je uvolněné místo prázdné a postava je tudíž v prdeli. Má ale (možná, pokud nevymazala všechno) nahrané nějaké schopnosti z minulého dne. Proto se nedoporučuje si pro tuto schopnost vyhrazovat příliš mnoho.
V praxi to má několik omezení a tato schopnost není zdaleka tak všemocná, jak by se mohla zdát…
1. Postava musí pro každý bod „paměti,“ který si chce „zaplácávat“ nameditovanými schopnostmi, mít jeden svůj volný nealokovaný magický bod neboli bod moci !
2. Jak se měří taková míra „dobrého teoretického ovládání“ nějaké magické schopnosti, kterou postava neumí ? Jednoduše. Vždy, když má postava nárok se od svých učitelů nebo souputníků nebo bůhví od koho naučit nějakou schopnost TEORETICKY, dá GM hráči pokyn, aby si danou schopnost zapsal, takže hráč si postupem času vytvoří seznam schopností, které jeho postava takto ovládá. Samozřejmě, že do tohoto seznamu se počítají i schopnosti, které postava ovládala a z nějakého důvodu je ztratila nebo tak něco (pokud jí někdo nevygumoval mozek). Pozor na úrovně ! Učitelé atp. nemohou postavy ani teoreticky naučit schopnosti na větší úroveň, než je sami umějí.
3. Postava musí ovládat Teorii magie alespoň na polovičním hodnocení, než je třída iniciace, v němž se cílová chtěná schopnost nachází. Tzn. postava musí ovládat Teorii magie 5, aby se mohla učit magické schopnosti do třídy iniciace 10 atd.
4. Postava musí mít nárok se danou schopnost naučit. Pokud postava nemá dostatečnou iniciaci na to, aby schopnost použila, nedokáže jí nameditovat. Pokud nesplňuje dané podmínky pro danou schopnost, také si jí nemůže nameditovat.
5. Veškeré nameditované schopnosti podléhají omezením, která pro ně normálně vyplývají, takže např. body atributů : díky této metatechnice si postava nemůže naboostovat své atributy nad obvyklou mez, která jest rovna jejímu úplnému rasovému maximu, jak je uvedeno v popisu schopnosti.

Uživatelský avatar
Mac
Příspěvky: 103
Registrován: 3. 3. 2004, 14:48
Bydliště: praha

Příspěvek od Mac » 22. 4. 2005, 10:01

defic píše:rychle padaj??to myslis co??
rychle umiraji, postavy nemaji dlouhou zivotnost :>;o)
defic píše:Nenapadlo vas treba to nejak omezit??
ano, jak jsem rikal, nepouzivame to (ale hrajeme na trvanlive postavy)

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 26. 4. 2005, 09:59

Mac píše:rychle umiraji, postavy nemaji dlouhou zivotnost :>;o)

ano, jak jsem rikal, nepouzivame to (ale hrajeme na trvanlive postavy)
No tak to hrajou lidi asi blbe!!my se snazime udrzet postavy co nejdele na zivu!!Teda nehody se stavaj!!:)
a nekdy postava strati duvod behat!!ale jinak je tu furt!!!!!

Nevim jak vy ale ja nove postavy nedelam rad!!!vzdycky to da zabrat aby byla nejak poradne propracovana!!nejsem tovarna na postavy:(

Uživatelský avatar
Trevenorboven
Příspěvky: 728
Registrován: 11. 10. 2004, 16:03
Bydliště: Marzipan

Příspěvek od Trevenorboven » 26. 4. 2005, 16:01

Nebudu mluvit za nikoho jiného, ale já s Tebou sdílím stejný názor a myslím, že většina lidí tady taky. Já sice tovrárna na postavy jsem, ale pokud má být postava propracovaná, měla by se podle mě zúčastnit dlouhého děje. Takové malé nepsané GMovské pravidlo, na kterém jsem se shodl i se svým GM :
"Postavy neumírají příliš často, jestliže nedělají naprosté kraviny nebo opakované drobnější kraviny. Co je a co není kravina vyplývá vždy z dané situace. Pak mohou postavy ještě umřít "náhodou" - tj. když to padne blbě na kostkách, ale to se moc často nestává a většinou je nějaká možnost postavu i zachránit. Čím víc je hra HARD, tím více je možností k takovým náhodám, ale pořád platí, že GM postavy cíleně nezabíjí nebo jim dává dost možností k tomu, aby si uvědomovaly, do čeho jdou a tady je to zase customizable - čím je hra víc HARD, tím méně je možností rozpoznat smrtelné nebezpečí."
Tak takhle nějak se to snažíme hrát.

Uživatelský avatar
defic
Příspěvky: 59
Registrován: 11. 3. 2004, 10:09
Bydliště: Svidnice(daleko od HK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od defic » 26. 4. 2005, 20:00

Trevenorboven píše:Nebudu mluvit za nikoho jiného, ale já s Tebou sdílím stejný názor a myslím, že většina lidí tady taky. Já sice tovrárna na postavy jsem, ale pokud má být postava propracovaná, měla by se podle mě zúčastnit dlouhého děje. Takové malé nepsané GMovské pravidlo, na kterém jsem se shodl i se svým GM :
"Postavy neumírají příliš často, jestliže nedělají naprosté kraviny nebo opakované drobnější kraviny. Co je a co není kravina vyplývá vždy z dané situace. Pak mohou postavy ještě umřít "náhodou" - tj. když to padne blbě na kostkách, ale to se moc často nestává a většinou je nějaká možnost postavu i zachránit. Čím víc je hra HARD, tím více je možností k takovým náhodám, ale pořád platí, že GM postavy cíleně nezabíjí nebo jim dává dost možností k tomu, aby si uvědomovaly, do čeho jdou a tady je to zase customizable - čím je hra víc HARD, tím méně je možností rozpoznat smrtelné nebezpečí."
Tak takhle nějak se to snažíme hrát.
Jo jo:) jako musim se priznat ze obcas me napadne 10 postav za ktere bych chtel hrat!!!ale nikdy jsem si postavu kvuli tomu nezabil!!!
jedine co me naseralo kdyz mi GM trosku zkazil postavu a spis ji tak nechtene zatlacil do rohu ze prestala behat:(

Ale asi spise zpet k adeptum

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pete » 28. 4. 2005, 14:29

Žádnou meditaci nepoužíváme. U nás postavy moc neumíraj. Máme rádi hru se silným backgroundem, často je to spíš společná povídka než hra. Adepti si tak schopnosti nemohou měnit, je to pro ně rozhodnutí a cesta na celej život.

Adepti nám připomínají legendární válečníky se svými zvláštními schopnostmi a "kouzly". Herkules byl třeba proslulej svojí silou v rukách, jinej válečník něčím jiným, co ovládali mistrně. Neznám hrdinu, kterej by si byl schopnej měnit (ani trochu) svoje schopnosti podle toho, jak se mu to hodí. Proto se mi (ale i celý naší partě) to zdá jako blbost.

Ale každýho věc...
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Sosacek
Příspěvky: 20707
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 28. 4. 2005, 14:43

mozna jsem OT, ale GURPS funguje jina vec - kdyz si encham volny body postavy, muzu si, ve chvili kdy nejvic ptorebuju nejakou schopnost, tu schopnost vzit, ale za dvojnasobek bodu. kde combat reflexy staly 15 bodu a ziskal sjem je dlouhym vojenskym vycvikem a zkusenostma z boje, tak si je muzu za 30 vzit a mit je z niceho nic :) pokud mi to samozrejme GM dovoli - ale proste je to schopnost kterou si vyberu az kdyz ji potrebuju.

jina vec jsou modularni schopnoti - zaplatim body a dostanu moznost nabrat si schopnosti a presne takhle jak vy se o tom bavite je menit. jenze, abych dostal bod postavy, za kterej si muzu vzit nejakou schonost prave takhle meditaci, musim zaplatit cca 10 bodu normalnich.

takze, jak by se vam libilo meditacni pravidlo kdy se u mne muze nahodou obevit nejaka schopnost kdyz to nejvic potrebuju (ale zaplatim za i dvojnasobek) a kdyby vymedytovany schopnosti staly desetinasobek? ne, to je na to jak casto clovek prijde k bodu magie v SR moc, co treba +50% za schopnost kterou si muzu vzit kdykoli a +100% za promenlivy schopnosti?

nikomu to samozrejme necpu. spis je to ukazka toho jak se to dela jinde :)
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 8. 5. 2005, 13:33

Nic osobního, ale jestli z vaší diskuse chápu tu Meditaci dobře, tak je to pěkná blbost - to je, jako by si mág najednou řek - Hm, tak když teď mám tu Ohnivou vlnu (8), tak tu Ohnivou kouli (6) už vlastně nepotřebuju, tak si jí škrtnu a tu účinnost dám třeba do... no... Uzdrav nemoc (4) a Zvyš rychlost (2) by se mi celkem hodily...
Nebo břitvák, kterej by si řek, že ten skill na auta vlastně nepotřebuje, když furt jezdí s tim riggerem, tak si ty čtyři body dá radši do kanonů, ty ještě nemá a třeba se mu budou někde hodit...

Adeptský schopnosti jsou někde mezi vrozenou schopností a naučenou dovedností, to se přece nedá měnit dle libosti... Ani, když znám danou věc teoreticky. To by bylo, jako kdyby si fanoušek Jackieho Chena (píše se tak, ne), kterej viděl padesátkrát všechny jeho filmy, najednou nameditoval kung-fu.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Sosacek
Příspěvky: 20707
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 8. 5. 2005, 16:11

Jo, tak nejak to funguje.

ale tak vem si, ze v dnd to s kouzlama funguje stejne. pred akci si je prirpavis a pak pouzivas. asi maji radi dnd ;)
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 8. 5. 2005, 16:20

Rejpáček: Jenže v DnD je to podstata systému... Tohle je stínoběh :D
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host