Shadowrun - Fantasy

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Shadowrun - Fantasy

Příspěvek od Lemmy » 17. 10. 2008, 12:54

Zabýval se někdo již převodem pravidel Shadowrunu (libovolná edice) do fantasy prostředí? - nějaké náznaky jsem o tom na fóru již četl, ale nic konkrétního.

Na to navazuje otázka: Dají se tyto "domácí" pravidla najít někde na netu, případně: Máte je někdo zálohované a můžete je mi prosím poskytnout?

Zajímalo by mě, jak si tato úprava (pokud taková je) poradila hlavně s vyrovnáním síly mezi magickými a nemagickými postavami - vezměme si např. 2 edici.
Dokážu si představit výborného šermíře jako obyčejného člověka i jako adepta, ale jak upravit pravidla tak, aby postava obyčejného šermíře byla vyrovnaná s postavou mága, potažmu i tohoto adepta?... klasická pravidla shadowrunu určité vyrovnání řešila zdroji, vybavením (ať už zbraně, implantáty či něco jiného)... ale jak toto vyřešit ve fantasy prostředí, kde tyto veličiny nemají takovou váhu jako v původním konceptu?

Těch otázek může být spousty, piště prosím pokud máte nějaké informace. 8)

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 17. 10. 2008, 14:32

Zabýval se někdo již převodem pravidel Shadowrunu (libovolná edice) do fantasy prostředí?
...
vezměme si např. 2 edici.
preco by to niekto robil? ten system je dost otrasny...
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 17. 10. 2008, 14:36

Ten systém není zas tak špatný.

My jsme převáděli SR-like pravidla do fantasy, ale nijak extra to nedopadlo, jen jsem zkoušel pár potvor konvertovat do soub.systému a zkoušel jsem boj a nedopadlo to nějak extra, i když teď kdybych to převáděl už by to asi dopadlo líp ,-)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 10. 2008, 14:38

Ja na fantasy SR zacinal. Dost dracakystickej styl, ale tak co.

Coz mi pripomina, ze Corvusovi jeste dluzim trochu nasili za to sbirani osobnich udaju a pruzeni do studentu technickych skol.

EDIT:

kazdopadne, magove jsou dost mocni uz v originale. Zkus zachovat cyberware, a jenom mu rikat jinak (me se treba libi idea magickych tetovani), a potom to bude o neco lepsi.

Zaroven, fantasy vybaveni nemusi byt o tolik horsi -- takova tezka kuse se da co do sance na preziti zasahu docela v klidu pomerovat s utocnejma puskama.

Taky nepodcenuj kontakty. Pokud mas nejakou optimistickou tolkienovskou fantasy tak je to asi jedno, ale pokud mas neco temneho, tak mit kontakty muze byt docela zasadni vec.

A posledni vec, doporucim ti ctvrtou edici, a jeste vic ti doporucim pritom fantasy hru. Burning Wheel (k najiti na foru, furt to resime) ma spoustu prvku podbnych se shadowrunem (autor se nechaval inspirovat) a spoustu vecicek navic.
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 17. 10. 2008, 23:37

Hrajeme Earthdawn od FASA. Stejná firma, stejný setting, jen o několik tisíc let zpátky.

Systém je sice fundamentálně odlišný, ale jistá podobnost tu je. Například astrál, originální přístup k magii (kouzelníci například musí filtrovat svou magii přez tzv. matrice, kterých ovšem mají omezený počet, najednou tak mohou mít "naladěno" jen několik kouzel, jinak musí improvizovat, "přelaďovat", nebo sesílat nebezpečnou "špinavou" magii), trollové, orkové, draci...

I když se nejedná o ten samý systém, Earthdawn podle mě má mnoho z feelingu starého SR. Jakousi odrbanost, neokázalost a špinavost - i na ilustracích nejsou žádní DnD-manga-emo-drsňáci, ale jakési podivné existence, vousatí elfové, oholení trpaslíci a hnusní trollové... doporučuji k nahlédnutí.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 20. 10. 2008, 07:10

Corvus: Upřímně řečeno každý systém má své mouchy a své světlé stránky. U Shadowrunu je např. poměrně dobře řešena magie. Důvodů, proč by někdo předělával SR do fantasy je asi tolik, jako proč by někdo vytvářel novou aplikaci (hru) do D20, když jich máme už masu :wink: - prostě čistě zájem, zábava, určitý přínos ostatním.
Imho jsou dva systémy, kde mi tenhle nápad přerodu do fantasy přišel jako něco über nápad - WoD a právě Shadowrun...
Každopádně, díky za opravdu velmi přínosný podnět$D

Sosáček: Magická tetování zní jako zajímavá myšlenka 8). Na druhou stranu to už dopředu hodně zaměřuje systém k určitému settingu.. já to chtěl spíš jako převod do classic fantasy. Ikdyž u těch kouzelníku to bude v případě klasiky hodně velký problém, to vím. Zbraně jsou už jiná věc - tam je to o čase si s tím vyhrát, sladit nebezpečnost apod.
Burning Wheel možná někdy v budoucnu pročtu, prioritní zájem je Shadowrun - převod do Fantasy (opravdu jen zájem, systém jedu svůj jiný, nový nehledám).

Conlai: Taky díky za podnět. O Earthdawnu vím, možná se na něj do budoucna podívat. Už to, co píšeš, vypadá hodně slibně.

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 20. 10. 2008, 09:31

Cim je to tezke s magy? (sorry, slovo kouzelnik mi evokuje poutoveho chlapka) SR ma jednu z nejlip zpracovanych magii co sjem kdy videl. Nemyslim poctem kouzel a tak, ale proste do hloubky, a tim astralem, duchy, atd. A magove umi zabijet myslenkou ... pohudka 8)
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 20. 10. 2008, 10:14

Sosáček: V tomhle s tebou souhlasím. Shadowrun má skvěle propravovanou magii. Těžké s mágy je to tím, že pokud by měl být přerod SR do fantasy, bez určitých změn pravidel, bez vybavení (kyber, bio, zbraně...) tak mágové (jak si psal dříve, silní už i v klasickém SR) budou o to silnější a bude tím vznikat ještě větší rozkol mezi magickými a nemagickými postavami :roll:

Sosacek
Příspěvky: 20626
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 20. 10. 2008, 11:45

Hmm.

Muzes to resit nejak. Treba tak, ze zvednes vyhody pro nemagicke postavy, teda typicky zvednes pocet veci ktere se daji koupit za zdroje a budes to drsne dodrzovat. treba das moznost koupit si za "penize" (jen pri tvorbe postavy) slechticky titul. Nebo jen to, ze jsi aspon uznavany clovek. Teda, v klasickem fantasy se obvykle neresi ze lidi bez titulu nesmi nosit mece, ale muzes to udelat nejak malicko jinak.

Nebo muzes hodne hrat na kontakty -- ve fantasy nemas google, a kontakty jsou dulezite pokud chces neco sehnat. Takze majetek (vlastnit vilu v nejakem meste i s personalem nemusi byt spatne, zejo), spratelene NPC, spolecenske postaveni (bejt rytir a moct v pripade potreby pozadat o pomoc vojenskou jednotku ... se hodi). Nejvetsi silou nemagicke postavy potom bude to, ze nema vsechny body vlozene do magie. Muzes propojit s obecnou neduverou (az perzekuci) magum. Zaroven, pokud je magu malo, muze byt tezke sehnat kouzla. Hodne tezke.

Jinak, z implantatu muzes taky udelat alchymisticke vylepseni ktere te zaroven zabiji (vsichni vime, ze zaklinac mel reflexy 3 $D), cimz zachovas puvodni tema.

Dalsi varianta je poridit levnou antimagickou obranu. Treba trpaslici (mate-li je) objevili kov co odpuzuje magii. Amulet/celenka z takovyho kovu da +1 cilovy cislo na jakoukoli magii mirenou na tu postavu, ale zas upozorni magy o tom ze tam nekdo je, pac citi jak jim to tu magii prekrucuje. Zbroj s takovyho kovu +2, plna zbroj (tj. jen sterbiny na oci) +3. A +3 cilovy cislo uz docela boli. Amulet stoji strasny prachy (jako kvalitni mec a zbroj), zbroje stoji petkrat nebo desetkrat vic jak normalne.

Opacna moznost -- cesmina, krom toho ze je to pichlavej hnus, je bohy vyvolena (aspon to tvrdi knezi) rostlina, a proto je dualni. Misto ktere je ji obrostle ze vsech stran (a ma dvere z kovu viz vyse) je pro magy neprostupne.

Muzes zavest magicke boure, ktere se normalnich lidi netknou (vypadaji jako polarni zare) ale komplikuji kouzleni a astralni cestovani.

(ty dve posledni moznosti uz jsou popsane v originalni SR. jen je to chce pouzivat casto, aby si magove zvykli ze magie neni zcela spolehliva)

A jako posledni moznost, ktere bych se ale vyhnul, je ucinit carovani plosne tezsi. +2 cilovy cislo docela boli. nebo muzes zvednout odliv z force/2 na force. ale tomuhle bych se vyhnul, protoze to jen nastve hrace kteri jsou zvykli na fungujici magii. Delat jim problemy kvuli astralnimu pocasi, delat jim problemy se shanenim kouzel a tim ze je nikdo nema rad jakmile to praskne ... mi pripada lepsi, protoze spis nez omezeni toho co hrac muze a nemuze je to prilezitost jak to zaonacit aby se tomu vyhnul, a rict "tyjo, to muzes muset nejak zaridit" je vetsi sranda nez rict "ne, nejde!"
1605: Anonymous member attempts to hack into British Parliament using only gunpowder.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Příspěvek od Lemmy » 20. 10. 2008, 12:51

Sosáček: Jasně, způsobu řešení je hodně, otázka je, jak se k tomu postavit a co vyzdvihnout jako to nejdůležitější. Kdybych předělával SR do fantasy já, jednoduše bych odstranil položku Zdroje (nebo jak se to přesně jmenovalo, SR jsem naposledy viděl tak dva roky zpátky), ponechal bych Rasu, Vlastnosti, Schopnosti a Magii. Zdroje by nebyli u mého SR tak důležité, proto by šli (magická tetování, nebo něco jiného na způsob implantátů ve fantasy bych asi nepoužíval, ani jiná alchymistická vylepšení). Mágové už by byli tedy oslabeni tímto - měli by menší vlastnosti a schopnosti.

Dobrý nápad měl spoluhráč. Zahrát si někdy dle pravidel SR, ale klasický středověk. V tom by odpadla nutnost vyvažovat kvůli magii (jednoduše by nebyla), zůstal by systém a měnilo by se pouze vybavení (a potažmo schopnosti a jejich strom).

Uživatelský avatar
DenGrasse
Příspěvky: 622
Registrován: 3. 3. 2008, 21:46

Re: Shadowrun - Fantasy

Příspěvek od DenGrasse » 8. 1. 2009, 13:56

V Ornilii hrajeme fantasy mutaci Shadowrunu už dlouho (asi 10 let) k naprosté spokojenosti všech zúčastněných...
Doporučeny jsou tyto kroky:
- alespoň částečné zachování schopností kyberware, (v Ornilii se jedná o různé extrakty a alchymistické essence, které se napustí do těla a fungují stejně jako kyberware)
- snížení účinnosti magie (zkrácení dosahu kouzel v závisloti na hodnotě magie, popř. diference cílových čísel podle vzdálenosti, nebo zvýšení odlivů z poloviny na plné atd.) možností je mnoho.

systém magie shadowrunu má výhodu, že je nesmírně flexibilní a lze jej ohnout podle libovolné šablony. vyráběl jsem i svět postkatastrofický, kde magie jako taková nefungovala a byla dostupná jen přes duchy a zvláštní schopnosti a taky se to dalo do systému krásně zapracovat.

informace, pokud o ně bude zájem, mohu časem zveřejnit na svých stránkách

http://www.gramarine.net v sekci Shadowrun
hyperpasivní myšohryz

Gramarínová věž

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Shadowrun - Fantasy

Příspěvek od Lemmy » 8. 1. 2009, 16:24

Mě by to určitě zajímalo :wink:
... tedy jakékoliv detaily číselné a pravidlové modifikace systému Shadowrunu do fantasy prostředí (tabulka pro vytváření postav, list schopností, modifikovaná pravidla pro magii, vybavení - alchymistické extrakty a jejich negativní dopad atd)

Uživatelský avatar
Pete
Příspěvky: 81
Registrován: 14. 9. 2003, 12:52
Bydliště: Chrudim
Kontaktovat uživatele:

Re: Shadowrun - Fantasy

Příspěvek od Pete » 3. 2. 2009, 23:24

Zdravím!

Možná si někdy navštívil Run of Shadows. Tenkrát jsme hráli SR II. edici. Taky sme hráli fantasy, tak jsme to skloubili a začli vytvářet pravidla pro SR fantasy - pojmenování OG Shadowrun. Pravidla jsme nedokončili (především magii), ale vzniklo asi 100 stran textu.

Kyberware jsme řešili rozdělením dovedností na aktivní (jako teď) a pasivní (= schopnosti), který z části nahrazovaly možnosti kyberwaru.

Máš-li zájem, pravidla jsou ke stažení jako:
PDF - http://www.runofshadows.mysteria.cz/dow ... avidla.pdf
DOC - http://www.runofshadows.mysteria.cz/dow ... avidla.doc

Přestože jsme už dávno se SR skončili, budu rád, když si to někdo stáhne a napíše, co si o tom myslí. Díky!
Rozhovor Jerry Queena a Alexe Parkera:
Jerry: "Slyším vodu. Buďto budeš ve vaně, nebo meješ nádobí?"
Alex: "Jsem ve vaně a meju si nádobíčko..."

http://www.europack.cz

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host