O čom je vlastne Shadowrun?

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 6. 11. 2007, 11:19

ano to je presne tak...

preto podla mna je aj lepsie ze sa o takych veciach nezmienili... mohli sice nieco aspon napisat ale pipat pravidla pre toto by bolo zbutocne ved kazdy dobre vie kde je bezpecnejsie a kde si toho moze dovolit viac...

ja napriklad nemam rad systemy kde mas vsetko presne rozpisane a presne urcene... tam potom nie je ta volnost toho urobit si nieco podla seba...

ale kazdopadne kazdemu vyhovuje iny styl a ine pravidla...

napriklad to s tou strednou u nas mozes bez oic fungovat aj v luxuse... neni problem prenajat si byt/dom na nejake ine meno cez kontakt alebo na falosne meno...
vzdy sa to nejak da obijst hlavne ked mas peniaze a platis nacas tak sa vacsinou nikto nebude pytat nic ;o)
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 6. 11. 2007, 11:31

Bifi, coho sa tykala tvoja povodna otazka?
  • Zaujima ta, co bol povodny design intent?
  • Alebo ta zaujima, aky je terajsi design intent?
  • Alebo ta zaujimaju nase jednotlive implementacie?
To su totiz tri zasadne rozlicne otazky, s kompletne odlisnymi nielen odpovedami, ale aj stylom debaty :)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

LZJ
Příspěvky: 598
Registrován: 25. 8. 2004, 13:34
Bydliště: Doksy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LZJ » 6. 11. 2007, 11:49

Sirien píše:Tak nebo tak, rozhodně nejde o standardní zbraně které by měly být za běžných okolností k dispozici
Ech, napadá mě, jestli tady už nenarážíš na rozpor mezi běžným světem a hráčskými postavami. Něco podobného jsem zaregistroval u úvah spoluhráčů ohledně světů a D&D.

Ono to klidně může být tak, že je leccos nelegální a naprostá většina běžných obyvatel světa nemá zakázané zbraně a magická ohniska.
Jenže hráči hrají postavy, které nejsou běžní obyvatelé, naopak jsou mimo zákon už od začátku, takže není divu, že hráčům pro ně pravidla nabízejí všechy zbraně bez omezení.

Stručně: Hráčské postavy, ani to, co se ve hře odehrává, nejsou běžné okolnosti. :wink:

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 6. 11. 2007, 12:11

Intuitívne by som odpovedal "všetky tri", ale to asi nejde... Takže skôr takto:

Aký štýl hry (typy postáv, témy, scény, štruktúra dobrodružstiev) vyznačujú populárne a hrané edície (možno zvlášť základné príručky a zvlášť rozšírenia); a nakoľko je to pre hráčske skupiny atraktívne a použiteľné (t.j. či tak naozaj hrajú alebo nie).

Lebo IMHO Shadowrun sa dá nepozorným čitateľom pochopiť všelijako (ostatne, príručka má aj beštiár).
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 6. 11. 2007, 12:18

To už je zavádějící až moc - ve vybavení je jediná věc, jejíž cena je "tajná". Do začátku si můžeš vzít cokoliv, dokonce i volitelná pravidla upravují jen nebezpečnost boje a nic jiného. Život v Seatlu byl na svou dobu popsán dost podrobně, mnohem podrobněji než mnoho hráčů požadovalo, ale o nelegálnosti vybavení nepadlo ani slovo - ani u runnerech, kteří se projevují na veřejnosti.

Úvodní povídka jasně ukazuje, že vytáhnout zbraň nebo použít velmi rychlý běh v davu je nemoudré proto, že se nejspíš netrefíš a při běhu ti lidé budou překážet. Ani slovo o policajtech. Ani slovo o nelegálnosti magických útočných zaklínadel.

Kapitola pro GM taky nic v tomto směru neříká, leda že obyčejní pesanti viděli pár elfů, jednoho trolla a jednoho mága za život. To že oni nebudou tasit bouchačku na pasáži Renarku je jasné, a nijak z toho neplyne, že by to neměli dělat runneři.
Vždyť říkám, že tohle se v základních pravidlech nedočteš. Nicméně informace ze sourcebooků tohle doplňují a navíc dělají ze SR krásně hratelnou hru na nízkém i vysokém "levelu"
Tytoi témata jsme řešili docela brzy po začátku hry. Jeden argument zněl, že "musíš mít zbroják a na automat zbroják nedostaneš".
Druhý zase, že "je to amerika a tam může mít každý doma tolik automatů, kolik chce".
Tak TOHLE se ve světě Shadowrunu sakra změnilo. UCAS, CAS, Kalifornie... všechny státy s tradicí k USA jsou těžce striktní s velmi přísnými pravidly proti nošení zbraní. Státy na území bývalých USA bez tradice na USA (indiánské, Tir Teirngire) jsou pokud vím o něco benevolentnější, ale nijak zvlášť - ne víc než je dnes Evropa, dostaneš se tam legálně k nějaké té pistoli, loveské pušce.
Stejně tak jsme řešili OIČ, a dohoda zněla, že od střední úrovně výš to bez něj nejde.

Potíž v tomto směru dělala poznámka "vysoká úroveň může znamenat cokoliv, od úplatků místnímu šéfovi policie po zařízení domu, který bude vypadat jako opuštěný, a všechny ty zabezpečovací zařízení a udržování vizáže stojí jako vysoká životní úroveň."
To s těmi úplatky a jinak "maskovanou" vysokou životní úrovní je pravda, problém je v tom že to stojí víc práce (zvednul bych za ní cenu, nebo bych to nechal hráče odehrát).
Bez SIN můžeš získat vyšší životní úrovně pouze za předpokladu, že si seženeš SIN falešné ;)
Konkrétně jsem s tím měl problémy já, protože když chráníte jednoho člena družiny před stovkou zabijáků, je dost velký rozdíl, jestli jde o byt v nóbl pasáži, kde bezpečnost zajišťuje místní úplatný šéf policie, nebo o dům stojící téměř na samotě, kde bezpečnost zajišťují automatické kulomety v betonových věžích plus nějké ty drobné funebrákům, co občas odvážejí mrtvoly.

Přeci jen "je to Amerika a když ti někdo vkročí na pozemek bez dovolení, máš právo ho zastřelit". Co dodat.
Jenže ona už to právě Amerika tak, jak ji dnes známe my, moc neni. To s tim pozemkem může být pravda, ale kdyby tohle udělal, a někdo to zjistil, tak tam na něj nenaletí policie ani SWAT, ale vletí tam národní garda a rozstřílí to tam na sračky.

Shadowman: Týpek, kterýho chytěj se zbraní při něčem i lehce podivnym a nemá SIN nejde ani tak do vězení, jako spíš na dvorek a pak do rakve. eexistuješ, tudíž nemáš práva... docela nasere ;)
Na druhou stranu falešnej SIN stačí na to aby se o Tobě začaly vést záznamy a pak už tě takhle odprásknout obvykle neni až tak vhodný

Jinak problém se zbraněmi a cyberwareem je třeba i při cestování - zkus si vzít reflexky III (extrémně těžce ilegální, mimochodem poznatelné na první pohled i v klidné situaci - Tvoje pohyby to modifikuje naprosto nepřirozeným a divným způsobem) bez hodně dobře ošéfovaných potvrzení o legalitě a pak si zkus nasednout na letadlo.
Smartlink? Čistě vojenská/policejní záležitost

V Matrixu není legální prakticky nic, o co tam Shadowruneři mají zájem :D (Mimochodem - zákony na ochranu soukromí se vztahují i na astrál)
napriklad to s tou strednou u nas mozes bez oic fungovat aj v luxuse... neni problem prenajat si byt/dom na nejake ine meno cez kontakt alebo na falosne meno...
vzdy sa to nejak da obijst hlavne ked mas peniaze a platis nacas tak sa vacsinou nikto nebude pytat nic ;o)
Bez falešnejch dokladů (SIN) to docela problém je

LZJ: Ano, SAMOZŘEJMĚ že shadowrunneři MAJÍ ilegální zbraně, deckerské programy, umí ilegální zaklínadla, mají ilegální kyberware. Jenomže si musí dobře rozmyslet, kdy a jak jej použijí. Nemůžeš začít na letišti kosit automatickou puškou, hodit pár granátů a pak odjet v opancéřovanym autě s kulometem. Korporační ozbrojené síly onoho letiště by si dali sakra práci Tě najít, a stejně tak by po Tobě začala jít FBI. Začal bys mít prostě fakt problémy... Metoda "přijdu, nakopu jim prdel všim co mám, vypadnu" je použitelná jen někde. ANO, také jsem jednou odpálil v akci asi čtyři řízené střely, několik kilo plastické trhaviny atd. - ale to nebyla běžná akce, odehrávalo se to na samotě v horách, kde jsme se pustili do zcela otevřeného bojového střetu s ochrankou několika korporačních pohlavárů. Nikde poblž nikdo nebyl, lidé, kamery, senzory, nic, jen my a ta ochranka, takže jsme to tam prostě natvrdo proměnili v bitevní pole. Ale udělat tohle v Seattlu? ani omylem.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 6. 11. 2007, 12:25

Bestiář Shadowrunu je dost krátkej a spíš orientační, aby ukázal, jaký typ bytostí se tím světem pohybuje, čím se odlišují a co asi tak dokáží.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 11:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman » 6. 11. 2007, 13:19

Sirien píše:Jinak problém se zbraněmi a cyberwareem je třeba i při cestování - zkus si vzít reflexky III (extrémně těžce ilegální, mimochodem poznatelné na první pohled i v klidné situaci - Tvoje pohyby to modifikuje naprosto nepřirozeným a divným způsobem) bez hodně dobře ošéfovaných potvrzení o legalitě a pak si zkus nasednout na letadlo.
Smartlink? Čistě vojenská/policejní záležitost
neviem my zas takto kyberware nevnimame...

pokial viem kyberware treba aktivovat inak sa spravas ako normalny clovek...
jedine ako sa to da zistit su detektory waru... tak kao mas kovu tak existuju na letiskach aj na ware... kazde ma hodnotenie a uz si hodis...
akurat ze tie pravidla nie su v zakladnej knihe ale uz ani neviem kde...

a smartlink samozrejme 99% waru je nelegalnych a na vacsinu z nich papiere proste nezozenies...
ale podstatne je ze aj tak sa to da prezit aj takto len sa netreba nechat chytit policiou popripade mat vela penazi a dobrych kamaratov ;o)
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)

Sosacek
Příspěvky: 20708
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 11. 2007, 13:33

Bestiar je fantastickej. Ani tak ty bestie, jako ty komentare k tomu -- pro lidi co to nevi, je tam "diskusni forum" kde ruzny npc pisou ruzny komentare k ruznym priseram a tak. Ma to fantastickou atmosferu, rekne to spoustu o tom jak to v tom svete chodi, a tak. a nijak privetive -- komentujici jsou sarkasticti, sexisticti, rasisticti, proste pekna particka zkurvysynu.

Stejne jsou okomentovany treba i knizky o magii. Zakladni knizka ovsem ne :)
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 6. 11. 2007, 13:48

Bifi píše: Aký štýl hry (typy postáv, témy, scény, štruktúra dobrodružstiev) vyznačujú populárne a hrané edície (možno zvlášť základné príručky a zvlášť rozšírenia); a nakoľko je to pre hráčske skupiny atraktívne a použiteľné (t.j. či tak naozaj hrajú alebo nie).
Takto to vyzera, ked si chytis pravidla:

SR1
Postavy:
High-powered vytlkaci, ostrielani profesionali s nemalymi skusenostami pod opaskom
Temy:
Nebezpecna praca vyzadujuca nasilie a prekracovanie zakonov
Struktura dobrodruzstva - zakladne pravidla:
Pre-game ("Nakupne orgie") -> Zadanie ("Volam sa Pan Johnson") -> Zistovanie informacii ("Hod si poulicnu etiketu, ci ti tvoj kontakt nieco povie") -> Seria izolovanych akcnych scen, prepojenych zadanim -> Zvrat ("Podrazil nas!") -> Dalsia seria izolovanych akcnych scen ("Ako sa dostaneme z tejto slamastiky?") -> Rozuzlenie -> Navrat k normalu (+ mechanicke vyriesenie predaja koristi)
Struktura dobrodruzstva - rozsirenia:
Rovnako ako pri zakladnych pravidlach (doplnujuce knihy neposkytuju ziadny iny pohlad)
Pouzitelnost:
Povedzme si to na rovinu - akcna rubanica s kopcom guliek ma daco do seba (keby nemala, Matrix nie je kasovy trhak a Schwarzenegger nie je guvernerom Kalifornie).


SR2
Postavy:
Rovnako ako SR1
Temy:
Rovnako ako SR1
Struktura dobrodruzstva - zakladne pravidla:
Rovnako ako SR1
Struktura dobrodruzstva - rozsirenia:
Publikovane produkty sa dalej drzia zakladnej schemy, ale vychadzaju aj produkty, pracujuce s "Big Picture" - ich prejdenie postavami zasadne meni tvar herneho sveta (napr. kniha Universal Brotherhood), ci "minimal rules, maximal flavor" produkty, ktore umoznuju hrat inde ako v UCAS (kniha Aztlan) alebo nieco ine ako iba standardnych runnerov (knihy Shadowbeat, Lone Star ci Cyberpirates!)
Pouzitelnost:
Relativne sprehladnenie pravidiel zvysuje pouzitelnost pravidiel na to, na co boli povodne urcene (jednoduchsie vyhodnocovanie bojov = viac bojov za jeden vecer!).


SR3
Postavy:
Rovnako ako SR1
Temy:
Rovnako ako SR1
Struktura dobrodruzstva - zakladne pravidla:
Rovnako ako SR1
Struktura dobrodruzstva - rozsirenia:
Trend, ktory zacali SR2 rozsirenia, kulminuje v SR3. Vacsina publikovanych dobrodruzstiev pracuje s globalnymi udalostami, do ktorych su postavy nejakym sposobom zapletene.
Pouzitelnost:
Vychutnanie si toho, co ponukaju rozsirenia, je mozne az po dobrom zorientovani sa v materiale ("Ta samanka Abby, co vam cely cas pomahala, tak to je... *dramaticky nastup* Hestaby!" *trapne ticho* "...kto je Hestaby?"). Klasicka akcna sekacka je ale stale rovnako dobra ako na zaciatku, priam lepsia (vdaka dalsiemu ucesaniu pravidiel).

SR4
Postavy:
Ovela menej "drsne" ako v predoslych ediciach - zacinajuci kriminalnici, starnuci bojovnici etc.
Temy:
Rovnako ako v SR1 + kriminalna cinnost za ucelom prezitia
Struktura dobrodruzstva - zakladne pravidla:
Tazko povedat {zamyslim sa este a doplnim neskor}
Struktura dobrodruzstva - rozsirenia:
Neexistuje dostatok rozsirujuceho materialu
Pouzitelnost:
{tiez sa este zamyslim}


Sirien píše:Bestiář Shadowrunu je dost krátkej a spíš orientační, aby ukázal, jaký typ bytostí se tím světem pohybuje, čím se odlišují a co asi tak dokáží.
40 stran z 300 stranovej prirucky nie je ani "kratke", ani "orientacne".

(pre tych, co nemaju pravidla k dispozicii - je to viac priestoru, ako je venovane napriklad socialnej interakcii s nehracskymi postavami)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 6. 11. 2007, 14:31

Dík, Peekay. Veľmi informatívny post. Rozmyslím a možno sa ešte niečo opýtam. Akurát neviem, či som správne pochopil Tvoju narážku na to, že Schwarzenegger má kopec guliek?

Sos: Myslím, že aj katalóg pouličného samuraja.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 6. 11. 2007, 15:09

Bifi píše:Dík, Peekay. Veľmi informatívny post. Rozmyslím a možno sa ešte niečo opýtam.
Mozno ho este zrevidujem - ked pridem domov, tak si musim overit roky vydania, resp. edicnu prislusnost niektorych knih (nie som si napriklad isty, ci Shadowbeat je technicky prvo- alebo druhoedicna kniha...)
Bifi píše: Akurát neviem, či som správne pochopil Tvoju narážku na to, že Schwarzenegger má kopec guliek?
Skor to bolo myslene tak, ze keby akcne filmy s prestrelkami nemali nieco do seba, tak nespravi karieru. :)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 6. 11. 2007, 15:13

Aha, ja že má plný pytlík a preto je guvernérom. $P
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Sosacek
Příspěvky: 20708
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 6. 11. 2007, 20:34

PK: hezkej prehled.

k SR4 rozsirujici knizky vysly, a prave s temi komentari o kterych mluvim -- a hlavne, cely svet je min cyberpunk (ala neuromancer) a vic neocyberpunk (ala GitS SAC, nebo tak).

Jinak pokud to chces nejak hodne zkoumat -- k SR 4 existuji pripravena dobrodruzstvi, je jich halda a mela by ukazovat co se tak da podnikat. da se k nim proklikat na strankach autoru, ale jejich kvalitu jsem nijak zvlast nezkoumal.

nejake napady co hrat jsou taky v knizce runer heavens, kde se pise jak to "beha" v ruznych mestech sveta, co je tam za zajimavosti a tak. jde prevazne o akcni veci, ale v asi pulce jsem narazil na az brutopekelna moralni dilemata a tak :)

Jinak, pro hrani SR je fantasticky tenhle zdroj: http://forum.rpg.net/archive/index.php/t-347294.html

EDIT: doplneno.

EDIT2: taky se tam vyskytuje pomerne hodne creepy prvku -- treba nejaky prvky z magie a tak, napada me napriklad to, ze se jednoho dne otevrela dira kamsi, a vcucla ctyri lidi. tri se nevratili, tu ctvrtou nasli o pul roku nekde kdovi kde, zestarlou o deset let, a zcela silenou. zavreli ji do blazince, ale nejak uprchla, vyryla si do zapesti ctyri symboly, a pak zemrela. tri z tech symbolu se podarilo najit v nejakych starych spisech v nejakem muzeu, ze zaznamu starych tisice let ...

nebo jak zmizela pulka podzemi pod LA, a najednou tam vedou nejaky tunely, steny pokreslene necim cemu nikdo nerozumi. jeden vedec byl pry blizko rozlusteni, pomoci starych mayskych textu, ale zmizel, a nasla se po nem jen kaluz krve. ostatne, v celem LA mizi lidi, a rika se, ze z tunelu neco vychazi ven, vzdycky v noci ...

v tomhle je ten setting dost variabilni, ac nepredpokladam ze by SR jako horor byl zrovna mainstream.
You can ban me but you will never ban Poland.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 6. 11. 2007, 23:26

neviem my zas takto kyberware nevnimame...
Ale oficiální sourcebooky ano :D - ale samozřejmě vám to nijak nebrání hrát to jak je libo... jenom to trochu odporuje logice toho světa, pokud z toho opravdu neuděláte přehlídku těžkých zbraní. Reflexky III jsou výlučně armádní záležitost, smartlink dtto, snad jen ještě policejní snipeři a SWAT budou mít na podobný věci nárok.
pokial viem kyberware treba aktivovat inak sa spravas ako normalny clovek...
jedine ako sa to da zistit su detektory waru... tak kao mas kovu tak existuju na letiskach aj na ware... kazde ma hodnotenie a uz si hodis...
akurat ze tie pravidla nie su v zakladnej knihe ale uz ani neviem kde...
jak který kyberware. Jsou věcičky, jako třeba... zoom v očích, termografie atd., které se aktivují a deaktivují dle Tvé vůle. Jsou věcičky, jako třeba reflexní vlákna, která běží neustále. Reflexky jedna je možné ještě tak nějak zamaskovat, bude to možná vypadat jako že máš trochu problémy s koordinací, sem tam, ale jde to, když se snažíš. Reflexky II už jsou problém, na to abys je zamaskoval by si fakt potřeboval docela výcvik a i pak by Tě zkušené oko odhalilo. Reflexky III jsou neutajitelné - Tvoje pohyby jsou tak rychlé, že je sám sotva stháš kontrolovat. Může se stát že Ti kamarád položí na ulici ruku na rameno, Ty se ale lekneš a než situaci vyhodnotíš, tak mu tu ruku prostě zlomíš. Pohybuješ se místy tak trhaně, že to nelze utajit. POZOR - tohle platí jen pro ware, magicky zrychlené reflexy, ať už kouzly nebo adeptskými schopnostmi, jsou svým způsobem "přirozené" a proto je běžnou cestou nelze odhalit bez ohledu na míru zrychlení (teda... teoreticky můžeš zkusit něčí postřeh "natvrdo" tim, že mu jednu nečekaně vrazíš...)
Mimochodem - kdyby reflexky nebyly permanentní, tak
a) nebudou přidávat kostky k Reakci i pro případ nenadálé situace, překvapení či přpadení.
b) nebude existovat dodatečný kyberware... tuším že za 0,2 Esence, který Ti umožní je dektivovat a aktivovat podle toho jak chceš. Problém je v tom že tenhle ware si nemůžeš dát dodělat, musíš si ho do těla už vkládat přímo s reflexkama - musí s nimi být natvrdo provázaný.
Sos píše:komentujici jsou sarkasticti, sexisticti, rasisticti, proste pekna particka zkurvysynu.
Jo, to je pravda, je to docela funny :D . Jinak to, že to sou sexisti, sarkastici, rasisti (ha, já takové složité slovíčko umím i napsat, heč $D ) a vůbec partička dobrejch zkurvisynů neni nic divnýho - právě takhle vypadá 80% těch, co k podobným věcem mají ve světě SR co říct ;)
Peakey píše:Struktura dobrodruzstva - rozsirenia:
Publikovane produkty sa dalej drzia zakladnej schemy, ale vychadzaju aj produkty, pracujuce s "Big Picture" - ich prejdenie postavami zasadne meni tvar herneho sveta (napr. kniha Universal Brotherhood), ci "minimal rules, maximal flavor" produkty, ktore umoznuju hrat inde ako v UCAS (kniha Aztlan) alebo nieco ine ako iba standardnych runnerov (knihy Shadowbeat, Lone Star ci Cyberpirates!)
Jo, existuje u sourcebook popisující Evropu. NEJENŽE VĚDĚLI, kde leží ČR, ale dokonce i věděli kde je Praha a že to je hlavní město a jen tak mimochodem - v historickém vývoji světa SR jsme dopadli docela dobře a jsme teď víceméně kulturně-vědecko-společenskou metropolí celé střední Evropy, poměrně (!!) klidným státem (tj. žádné občanské války a bitvy mezi korporacemi na rozumné úrovni) a máme jednu z nejmenších úrovní rasismu na světě $D
Pouzitelnost:
Relativne sprehladnenie pravidiel zvysuje pouzitelnost pravidiel na to, na co boli povodne urcene (jednoduchsie vyhodnocovanie bojov = viac bojov za jeden vecer!).
Příliš zjednodušené. Vzhledem k flavor a dalším speciálním sourcebookům se ze SR stala hra použitelná pro hraní na úplně jiné než bojové úrovni - je možné hrát běžný život lid ve Stínech, je možné sledovat svět SR jako celek.

Celkově mám dojem, že Peakey SR dost křivdí, SR šlo s vývojem v tom smyslu, že u něj můžeme pozorovat totéž co u WoD - s každou edicí síla postav klesá, a to jak v poměru k okolí, tak v celkové hodnotě. Stjně tak už v SR II je možné krásně hrát jiné věci než jen cool střílečku, ale stejně tak už v SR II je problém v tom, že je k tomu zapotřebí znalost mnoha sourcebooků /nebo mála, ale tak jako... zapadlých mezi tou hromadou ostatních/
40 stran z 300 stranovej prirucky nie je ani "kratke", ani "orientacne".
40 stran z 300 stránkové příručky, kde je několik stran věnováno extra bytostem, které mohou přivolat kouzelníci (mohli by být místo bestiáře v Magii), a zbytek je rozdělem pokud možno tak, aby co nejvíce protínal bytosti šestého světa v jejich rozmanitosti a druzích, místo toho aby se vyžíval v rozepisování každého jednoho druhu jako jiné nejmenované hry, a vzhledem k tomu, že texty o těch bytostech jsou o dost delší jen kvůli tomu, že obsahují informace o světě ve kterém se pohybují a další informace které ten svět dokreslují... to je "krátké a orientační"

Sos: jo, ten posun z tradičního do neo cyberpunku je u SR IV znát a myslim, že té hře celkově docela prospěl.
ale v asi pulce jsem narazil na az brutopekelna moralni dilemata a tak
Ale... jakápak?
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7056
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 6. 11. 2007, 23:28

v tomhle je ten setting dost variabilni, ac nepredpokladam ze by SR jako horor byl zrovna mainstream.
Hm... To by mohlo bejt trochu správně alienovitý - lidská sotva objevená magie a zvládnutá rozvíjející se technologie proti prastarým i velmi mladým démonům :-)=
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host