O čom je vlastne Shadowrun?
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Sosáčku, pokud vím, tak atributy jako takové moc důležité nebyly, dovednosti nahnal elektronikou, smartlink měl taky, magii posílenou ohnisky (pořád jsme se hádali, jak je to s ohniskem bariéry, jakou má účinnost a kdy si na něj hází), měl magické rezervy ... jen do astrálu nemohl. Byl rozhodně lepší než kdokoliv z nás ostatních - kromě toho měl prakticky všechno vybavení, které jsme si mohli představit. Jediné co mě napadá, že neuměl tak dobře řídit, tedy ne tak dobře jako já s trojkovým riggem, a kdyby došlo na souboj obrněnců, tak bych ho asi rozsekal (pokud by mě tedy nezahlédl)
Ale když to srotvnám s tím, jak slabá byla jiná moje postava, přesněji jak rychle by v boji chcípla i přes přímou specializaci na boj, tak si prostě nemyslím, že setting SR zabíjí munchkinovaté powerplayery (nebo jejich postavy), ale právě naopak - naplno je podporuje.
Vlastně jsem nehrál munchkinovatější systém
A taky mnoho ukázek a příběhů z her v SR tomu odpovídalo - magická likvidace dvaceti protivníků, souboj pěšáka proti bitevnímu vrtulníku (úspěšný), shození celých počítačových sítí v Matrixu ...
Ten Fallout by takovému stylu odpovídal, nebo každá druhá first person střílečka.
Ale když to srotvnám s tím, jak slabá byla jiná moje postava, přesněji jak rychle by v boji chcípla i přes přímou specializaci na boj, tak si prostě nemyslím, že setting SR zabíjí munchkinovaté powerplayery (nebo jejich postavy), ale právě naopak - naplno je podporuje.
Vlastně jsem nehrál munchkinovatější systém
A taky mnoho ukázek a příběhů z her v SR tomu odpovídalo - magická likvidace dvaceti protivníků, souboj pěšáka proti bitevnímu vrtulníku (úspěšný), shození celých počítačových sítí v Matrixu ...
Ten Fallout by takovému stylu odpovídal, nebo každá druhá first person střílečka.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: 12. 10. 2007, 16:43
No nechci rikat ale chodit po meste s aktivovanym ohniskem nebylo ani v 2e moc moudra vec.Jerson píše:Mno, tedy - když si brácha v SR2 udělal svého adepta, kterému dal zdroje na áčko, měl ho vymakaného po všech stránkách - co do boje na dálku i nablízko, magie včetně ohnisek, snad všechny kontakty - jen matrix tedy vynechal, stejně jsme na něj nehráli.
I když v dalších edicích to asi změnili.
Jinak pokud se v SR prezene karma tak se da vytvorit drsnej charakter, ale i tak pokud si nedas pozor tak manik za rohem s brockou ti vysvetli jak se mas chovat.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Nic takového se v pravidlech nepíše, takže neznalý Game Master nemá jak něco takového zatrhnout. Kromě toho je zbytečné mít ohnisko aktivované pořád, stejně jako nikdo nenosí pořád v ruce bouchačku.
A brokovnice se nikdo z nás nebál, pancíř byl k dispozici v podstatě volně, i jako nenápadné oblečení, což dělalo z brokovnice zbytečnou hračku. Ostatně i z těžkých pistolí a automatických pušek - při hře jsme se trochu báli jen kulometů a kanonů. Zbytek pobral pancíř.
A brokovnice se nikdo z nás nebál, pancíř byl k dispozici v podstatě volně, i jako nenápadné oblečení, což dělalo z brokovnice zbytečnou hračku. Ostatně i z těžkých pistolí a automatických pušek - při hře jsme se trochu báli jen kulometů a kanonů. Zbytek pobral pancíř.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
AAAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
Tak přesně TAKOVÁ postava je v SR takřka okamžitě MRTVÁ
Ohnisko bariéry neexistuje. Může být zámek se zachycenou bariérou, to je pravda. Zámky jsou slabé, i totální looser mág je dokáže rozbít, pokud si je majitel nějak nechrání, což zvládne jen mocný mág šaman a navíc pouze u malého počtu. Pak tam jsou nějaké další problémy s tím spoené které nemá smysl moc rozebírat, jen poznamenám že nejsou malé.
Je možné vytvořit takové magické kombo - zakotvené zaklínadlo bariéry, které se spustí ve chvíli, kdy detekční zaklínadlo odhalí hrozbu. Je to jednorázové a cena za možnost podobné kombo vytvořit (v karmě) je tak drastická, že pochybuji, že ho kdy kdo sežene, pokud si ho sám nevytvoří., a když, tak se absolutně nedoplatí.
Jakákoliv zbraň těžkou pistolí počínaje je ilegální. Postava bez SIN (System identivication number. V české verzi tuším OIČ? Nebo nějaká podobná zkomolenina) je v SR na hraně odstřelu tak jako tak, pokud navc má něco ilegálního, natož zbraň... au. ((ač si to mnoho lidí myslí, a ač v základní knize, jako obvykle u SR, není vysvětleno proč, tak pokud postava SIN má, tak rozhodně nejde o výhodu. Teda... nějaké výhody to má, ale nevýhody s tím spojené dost převyšují)). Sehnat ilegální zbraň nemusí být sice až tak moc problém, ale...
...používání automatických zbraní? To je v SR vcelku dost drsná magořina, pokud nemá hráč dost soudnosti na to odhadnout, kdy může a kdy ne. Po době co SR hraji jsem došel k závěru, že jakákoliv zbraň těžší než nějaký ten samopal (tedy dalekonosné pušky, granáty, jiné druhy automatů) jsou víc na škodu než k užitku (pokud vás vaše mise nezanese někam do džungle nebo otevřené bojové zóny, kde si můžete střílet s čím se vám zlíbí)
Nehrát na Matrix je dost chyba. Uznávám že tak, jak je v pravidlech popsaný je nehratelný, ale dá se to poměrně rozumě zjednodušit (celé roky hrála Sethi deckerku a bylo to úplně vpohodě).
Elektronické dovednosti mají dost problémů, jako například to, že jejich používání znamená že jsi na ně zcela a bezpodmínečně soustředěný.
Atributy nebyly důležité? Hm... Po těch letech co SR hraju mám trochu jiný názor. Tělo a Vůle jsou kritické. Inteligence je velmi podstatná. Sílu využijí jen bijci, ale těm se zas taky docela hodí, Rychlost je taková všestranná pomůcka. Snad jen Charisma je taková uťápnutá...
SR se musí hrát s někým kdo má zmáknutý ten setting, jinak to je bezduchá kydlička. Na druhou stranu, když ten setting někdo zná, pak všichni tihle munchkini velice brzy tvoří nové postavy. A nové. A nové. Dokud se to neodnaučí...
Tak přesně TAKOVÁ postava je v SR takřka okamžitě MRTVÁ
Tímto svým omylem jsi naprosto dokonale vystihl podstatu problému v SR. Systém takové munchkiny podporuje, o tom nemůže být řeč. Setting je vraždí po stovkách. Bohužel, ze základní knihy toho člověko settingu zjistí doslova kulovýprostě nemyslím, že setting SR zabíjí munchkinovaté powerplayery (nebo jejich postavy), ale právě naopak - naplno je podporuje.
Ohnisko bariéry neexistuje. Může být zámek se zachycenou bariérou, to je pravda. Zámky jsou slabé, i totální looser mág je dokáže rozbít, pokud si je majitel nějak nechrání, což zvládne jen mocný mág šaman a navíc pouze u malého počtu. Pak tam jsou nějaké další problémy s tím spoené které nemá smysl moc rozebírat, jen poznamenám že nejsou malé.
Je možné vytvořit takové magické kombo - zakotvené zaklínadlo bariéry, které se spustí ve chvíli, kdy detekční zaklínadlo odhalí hrozbu. Je to jednorázové a cena za možnost podobné kombo vytvořit (v karmě) je tak drastická, že pochybuji, že ho kdy kdo sežene, pokud si ho sám nevytvoří., a když, tak se absolutně nedoplatí.
Jakákoliv zbraň těžkou pistolí počínaje je ilegální. Postava bez SIN (System identivication number. V české verzi tuším OIČ? Nebo nějaká podobná zkomolenina) je v SR na hraně odstřelu tak jako tak, pokud navc má něco ilegálního, natož zbraň... au. ((ač si to mnoho lidí myslí, a ač v základní knize, jako obvykle u SR, není vysvětleno proč, tak pokud postava SIN má, tak rozhodně nejde o výhodu. Teda... nějaké výhody to má, ale nevýhody s tím spojené dost převyšují)). Sehnat ilegální zbraň nemusí být sice až tak moc problém, ale...
...používání automatických zbraní? To je v SR vcelku dost drsná magořina, pokud nemá hráč dost soudnosti na to odhadnout, kdy může a kdy ne. Po době co SR hraji jsem došel k závěru, že jakákoliv zbraň těžší než nějaký ten samopal (tedy dalekonosné pušky, granáty, jiné druhy automatů) jsou víc na škodu než k užitku (pokud vás vaše mise nezanese někam do džungle nebo otevřené bojové zóny, kde si můžete střílet s čím se vám zlíbí)
Nehrát na Matrix je dost chyba. Uznávám že tak, jak je v pravidlech popsaný je nehratelný, ale dá se to poměrně rozumě zjednodušit (celé roky hrála Sethi deckerku a bylo to úplně vpohodě).
Elektronické dovednosti mají dost problémů, jako například to, že jejich používání znamená že jsi na ně zcela a bezpodmínečně soustředěný.
Atributy nebyly důležité? Hm... Po těch letech co SR hraju mám trochu jiný názor. Tělo a Vůle jsou kritické. Inteligence je velmi podstatná. Sílu využijí jen bijci, ale těm se zas taky docela hodí, Rychlost je taková všestranná pomůcka. Snad jen Charisma je taková uťápnutá...
SR se musí hrát s někým kdo má zmáknutý ten setting, jinak to je bezduchá kydlička. Na druhou stranu, když ten setting někdo zná, pak všichni tihle munchkini velice brzy tvoří nové postavy. A nové. A nové. Dokud se to neodnaučí...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
No, jenže "setting SR" bylo velmi dlouho jen určité části pravidel, motivační povídka a katalog pouličního samuraje. Jak už jsem říkal, když mají archetypy popsané v pravidlech v bežném vybavení kulomety, granáty a auta s raketometem, nemůžeš se divit, že si podobnou výbavu vezme začínající hráč.
Takže setting z SR2 stále tyto munchkiny podporoval - jak se to změnilo s trojkou a čtyřkou nevím, v trojce si kluci ani nedokázali dodělat postavy (co se vybavení týká)
A když jsem mluvil o zážitcích jiných hráčů - prostě nemám dojem, že by setting někoho v něčem omezoval, alespoň ti lidé si to nemyslí. Pokud je mezi systémem a settingem takový rozpor, nedivím se, že ho spousta lidí hraje "špatně".
Takže setting z SR2 stále tyto munchkiny podporoval - jak se to změnilo s trojkou a čtyřkou nevím, v trojce si kluci ani nedokázali dodělat postavy (co se vybavení týká)
A když jsem mluvil o zážitcích jiných hráčů - prostě nemám dojem, že by setting někoho v něčem omezoval, alespoň ti lidé si to nemyslí. Pokud je mezi systémem a settingem takový rozpor, nedivím se, že ho spousta lidí hraje "špatně".
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Už ve dvojce to bylo takový, jaký popisuju. Bohuel, bylo to tak popsáno v různých sourceboocích a tak...
Rozpor mezi "archetypama" a skutečnou vizáží postav, které mají šanci v SR přežít, je naprosto brutání. Nekompaktnost v těhle směrech je jedním ze základních negativ SR.
Stejně tak představa že dobrá postava má hromadu vybavení a kyber/bio/nanoware je dost zcestná.
Kdybych tu měl ale o tomhle mluvit, tak popíšu zase dvě obrazovky...
Rozpor mezi "archetypama" a skutečnou vizáží postav, které mají šanci v SR přežít, je naprosto brutání. Nekompaktnost v těhle směrech je jedním ze základních negativ SR.
Stejně tak představa že dobrá postava má hromadu vybavení a kyber/bio/nanoware je dost zcestná.
Kdybych tu měl ale o tomhle mluvit, tak popíšu zase dvě obrazovky...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
- Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
podla mna je vobec nepodstatny setting ani nic...
najpodstatnejsia je dobra parta ludi... ked mas toto tak sa dokazes zabavit hocicim a system ako taky moze byt sebehorsi...
sr nie je idealny system ale je na nom vynikajuce to ze bez toho aby si to nejak rozhodil si mozes pravidla upravit uplne podla seba
alebo podla postav alebo podla hocicoho...
najpodstatnejsia je dobra parta ludi... ked mas toto tak sa dokazes zabavit hocicim a system ako taky moze byt sebehorsi...
sr nie je idealny system ale je na nom vynikajuce to ze bez toho aby si to nejak rozhodil si mozes pravidla upravit uplne podla seba
alebo podla postav alebo podla hocicoho...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Tak z tímto názorem zcela a jednoznačně nesouhlasím.Shadowman píše:podla mna je vobec nepodstatny setting ani nic...
najpodstatnejsia je dobra parta ludi... ked mas toto tak sa dokazes zabavit hocicim a system ako taky moze byt sebehorsi...
Při našich pokusech hrát SR "lidsky", tedy s normálním vybavením, nás můj brácha jako GM omezil co do prostředků - zdroje maximálně na C a veškerá technika a zbraně 10x dražší.
Jenže už v první hře zjistil, že mu v tom dělá dost velký nepořádek mág - musel by ho omezit taky. Zatímco my jsme měli jen pistole, protivníci disponovali jedním (ukradeným) UZI - ale jeho záměr, že nás z poza rohu pokropí dávkou, abychom se stáhli vyšel zcela naprázdno, protože když nechtěl dát dvěma zlodějům střelbu na 6, neměli šanci se do nás trefit - potřeboval by nějaké ty kompenzátory a smarlink nebo tak. Stejně tak naše postavy (kromě mého trolla) by potřebovaly nějaký pancíř, protože když tedy přidal protivníkům nějakou karmu a jako na potvoru se trefil naplno, tak mága sejmul na jednu ránu bez možnosti s tím cokoliv dělat.
Na to aby se dal SR2 hrát tak jak jsme zamýšlely by bylo nutné ho neúměrně upravit, nebo zahodit a začít znovu.
A rozhodně mmá systém vliv na smýšlení i konání hráčů - možná ně na úplně každého, ale na většinu ano.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 25789
- Registrován: 14. 7. 2004, 19:30
Toe hodne jako u whitewolfich knizek. Prvni knizka nestoji obvykle za nic, a ty dalsi sourcebooky jsou super, a clovek si rika "proc tohle nenapsali do ty hlavni knihy".
Jersone ale o tom uz ti rikame ponekolikate. To skoro zni, ze abys uznal SR za hratelnou hru, museli bychom se vypravit do minulosti a zmenit tam knizky SR
Jersone ale o tom uz ti rikame ponekolikate. To skoro zni, ze abys uznal SR za hratelnou hru, museli bychom se vypravit do minulosti a zmenit tam knizky SR
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Však jo
Když mi někdo řekne "Shadowrun", je to skoro jako když někdo řekne "Dračák". Tak jako se liší DrD a DrD+, tak se - podle mě - liší SR 2e od SR 4e.
Pro SR je podstatná věc, že druhá edice vyšla česky, k ní kontakty a katalog pouličního samuraje, a podle těchto pravidel hrálo odhadem o řád více lidí než podle dalších verzí.
Takže když se řekne Shadowrun - může jít jak setting (a odpovídající pravidla) z roku 2053, o kterém mluvím já, nebo o setting (a pravidla) roku 2068, nebo do kdy je situovaná 4. edice.
Prostě téměř neporovnatelné hry, i když nepochybně šlo mezi nimi plynule přejít.
Když mi někdo řekne "Shadowrun", je to skoro jako když někdo řekne "Dračák". Tak jako se liší DrD a DrD+, tak se - podle mě - liší SR 2e od SR 4e.
Pro SR je podstatná věc, že druhá edice vyšla česky, k ní kontakty a katalog pouličního samuraje, a podle těchto pravidel hrálo odhadem o řád více lidí než podle dalších verzí.
Takže když se řekne Shadowrun - může jít jak setting (a odpovídající pravidla) z roku 2053, o kterém mluvím já, nebo o setting (a pravidla) roku 2068, nebo do kdy je situovaná 4. edice.
Prostě téměř neporovnatelné hry, i když nepochybně šlo mezi nimi plynule přejít.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
No, tak myslím že to na co narážíšš je pořd neznalost settingu a systému. Ono se SR zlidšťuje blbě, když o něm víš jen to, co se dočteš v základních pravidlech a pitomym katalogu
Fields of fire například poskytují pravidla pro krycí palbu (odpálíš tam kulky naslepo). Když někdo takhle vykropí půlku zásobníku, tak není chytré nejít k zemi.
Co se týče mága - jaké další omezování? Už zákadní kniha nabízí možnost zbrutálnit odlivy. Kromě toho - veškerá bojová zaklínadla do posledního (teda... v Grimoáru je pár na který to nejspíš neplatí), půlka manipulačních zaklínadel, třetina léčivejch, půlka detekčních a půlka šalebnejch zaklínadel jsou ilegální - jak jejich použití, tak šíření jejich formulí. Pokud někomu do začátku nedovolíš mít rotační dělo, tak je logické, e stejnětak čaroděj nebude mít Ohnivou vlnu 6.
A jinak SR je hra z drsnýho prosstředí. Nevim proč si stěžovat, že při střelbě Tě protivník trefí jednou ze čtyř pokusů, ale v tom případě Tě prostě sejme - je to jako když Ti kolem hlavy proletěj tři kulky a tu čtvrtou chytneš do hrudníku. V SR prostě postavy občas umíraj, zvlášť když SR neznáš.
Fields of fire například poskytují pravidla pro krycí palbu (odpálíš tam kulky naslepo). Když někdo takhle vykropí půlku zásobníku, tak není chytré nejít k zemi.
Co se týče mága - jaké další omezování? Už zákadní kniha nabízí možnost zbrutálnit odlivy. Kromě toho - veškerá bojová zaklínadla do posledního (teda... v Grimoáru je pár na který to nejspíš neplatí), půlka manipulačních zaklínadel, třetina léčivejch, půlka detekčních a půlka šalebnejch zaklínadel jsou ilegální - jak jejich použití, tak šíření jejich formulí. Pokud někomu do začátku nedovolíš mít rotační dělo, tak je logické, e stejnětak čaroděj nebude mít Ohnivou vlnu 6.
A jinak SR je hra z drsnýho prosstředí. Nevim proč si stěžovat, že při střelbě Tě protivník trefí jednou ze čtyř pokusů, ale v tom případě Tě prostě sejme - je to jako když Ti kolem hlavy proletěj tři kulky a tu čtvrtou chytneš do hrudníku. V SR prostě postavy občas umíraj, zvlášť když SR neznáš.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Nepřijde mi jako zase taková haluz čekat, že když si ke hře přečteš dvě knížky, že budeš vědět, o čem, pardon, o čom ta hra je.Sirien píše:No, tak myslím že to na co narážíšš je pořd neznalost settingu a systému. Ono se SR zlidšťuje blbě, když o něm víš jen to, co se dočteš v základních pravidlech a pitomym katalogu.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Ano, to je jeden ze základních problémů SR Nutno poznamenat, ne že by to byla nějaká obhajoba, ale stejně, že jde o hru tzv. "druhé generace", kdy byl podobný přístup vcelku běžný.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
-
- Příspěvky: 6299
- Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
- Bydliště: Brno