Povšechný pokec o SR
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Sosáčku, fakt se snažím se tady druhou edicí ohánět co nejméně, ale mezi druhou a třetí ještě pořád nebyl takový rozdíl (v riggerech určitě)Sosacek píše:Jersone, argumentem "ale v predchozi edici to bylo jinak" uz jsme tu probirali
Akdyž zůstanu jen u nich, tak udělat tři edice hry, které pořád moc dobře nefungují už o ledasčem svědčí. Možná že se autorům ve čtvrté edici podařilo některé věci vyladit, ale holt to je pro mě pozdě.
A pokud jde o příklady - nedával jsi to náhodou ty sám příklad docela slušně nabušeného chlapíka, který sice nemá to nejhorší možné vybavení z hlediska legálnosti, ale policajti by se s ním taky nebavili. Ostatně to tvé "s určitými zbraněmi tě policajti nechají ukázat (falešnou) licenci" je jen dočasné řešení - ve chvíli kdy mají tvůj popis jako nebezpečného pachatele jsi stejně nahraný a budou napřed střílet a potom se ptát.
Stejně tak argumenty se speciálními jednotkami jsou kontraproduktivní - ve chvíli kdy je runneři porazí má GM problém, co postavit příště. Ve chvíli kdy tahle speciálka porazí runnery je celá hra v řiti.
Opravdu jsem se domníval, že SR není o roznášení pizzy a unášení holek ze školky, ale o střetech podobných ... napadá mě jenom Johny Mnemonic, nebo v jistém smyslu Matrix. Prostě něco jako v dnešní době Irák - hromada pololegálních skupin a organizací. Jediný rozdíl je v tom, že existují civilizovaná místa, kam runneři nchodí až tak často a když už, tak musí mít nějakou úroveň a krytí.
Taktéž se ptám Siriena - proč? Proč mnoho lidí hraje SR libovolné edice jako střetnutí polovojenských jednotek s jinými jednotkami za pomoci těžkých zbraní a magie, a ne jako nízkolevelovou hru, kdy se případy řeší pomocí pátrání a boje pomocí pistolí a sem tam samopalů. Možná je dost skupin hrajících i druhým způsobem, ale na netu jsem prostě potkal víc těch prvních.
Argument "ten svět je jiný ne jak si ho představujete vy" mi přijde zvláštní. Btw. ty někdy hraješ tak, že máš zbraně "pro případ" někde uložené? A nikdy se ti nestalo, že zrovna když jsi tu zbran potřeboval, tak je zrovna uložená v bedně dvacet kilometrů daleko?
Kromě toho tu sosáček naznačuje, že dostat takové zbraně z civilizace do divočiny není žádná sranda (a v tom se mé zkušenosti se staršími edicemi neliší)
A taky bych rád viděl to plánování o kterém píšeš v akci, jedno zda v Shadowrunu nebo v jiné podobné hře. Jak jistě víš, hráči RPG nejsou komandos a často prostě neví jak vymyslet takový plán.
Tak jako tak doufám, že tohle všechno uvidím ve hře, byť jednorázové, takže se některé věci zde probírané nemají šanci projevit.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Což mě přivádí na myšlenku - existujou asi tak tři různý Shadowruny, který jsem zatím potkal*.Sirien píše:Vůbec se nedivim že dost lidí co hraje SR tady odmítlo dál diskutovat, když se dívám na to, jak tu někteří celý ten svět i jeho pojetí "zasvěceně" vykládají.
1) Futuristická střílečka, ve který jde o magickou převahu rychlejší střelby, většího zaklínadla a stylovějších zrcadlovek.
2) Futuristický spec-ops, nebezpečné akce na území nepřítele, tiché a rychlé provedení, co nejmíň hluku, co nejlepší plán, co nejstylovější zrcadlovky.
3) Futuristický simulátor vyvrhelů, kteří přežívají na okraji společnosti mezi sobě rovnými, berou mizerný džoby pro různý prolhaný bastardy, při kterejch buď chcípnou, nebo se napakujou tak, že mají na střelivo a jídlo aspoň na další tejden. Kdo je obzvlášť drsnej, někomu slohnul stylový zrcadlovky.
No a v každým je odpověď na to, proč ilegalita a co s ní, o dost jiná.
*) a kupa dalších, který nikdo kolem mě nehrál, samozřejmě.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Kupa lidí hraje Shadowrun s tím, že cenou za chybu je často smrt postavy nebo postav. Tam pak i takové špatné konce patří.Jerson píše:A pokud jde o příklady - nedával jsi to náhodou ty sám příklad docela slušně nabušeného chlapíka, který sice nemá to nejhorší možné vybavení z hlediska legálnosti, ale policajti by se s ním taky nebavili. Ostatně to tvé "s určitými zbraněmi tě policajti nechají ukázat (falešnou) licenci" je jen dočasné řešení - ve chvíli kdy mají tvůj popis jako nebezpečného pachatele jsi stejně nahraný a budou napřed střílet a potom se ptát.
Stejně tak argumenty se speciálními jednotkami jsou kontraproduktivní - ve chvíli kdy je runneři porazí má GM problém, co postavit příště. Ve chvíli kdy tahle speciálka porazí runnery je celá hra v řiti.
Chybou je třeba prozradit při akci svoji identitu. Chybou je nezměnit identitu nebo se někam nezašít, když tě hledají. Chybou je vytáhnout na veřejnosti moc velkej kalibr.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Protože tak je ten svět popsaný.
Ale stejně tak máš i zčásti pravdu - skutečně existují zóny kde nikoho nic nesere (slumy) a kde bys musel vyhodit do vzduchu něco fakt velkýho, abys z toho měl problémy (blok baráků?) a zóny, které jsou zabezpečené a dostat se tam ilegálně neni funny (nóbl nákupní centra...) a pak místa někde mezi tím. Ve velké části města se dá nosit samopal, když ho nějak skreješ, a ve většině města nemůžeš jen tak něco vyhodit do vzduchu raketou.
Ano, jsou tam pololegální organizace a ilegální organizace disponující různými prostředky (ale i tyto organizace, stejně jako runneři, jemně balancují s tím kde ještě je použijí a kde už ne)
A na to Tvoje "proč" - důvodů je víc.
První - základní kniha tohle až tak moc nerozebírá, i když se tam dají nějaké náznaky najít. Většina lidí se dostane jen k téhle první knize.
Druhý - věřil bys že se najdou lidé, kteří jdou za Altarem s otázkou, co to znamená 2k6? (ano, 2k6, ta zkratka, která je naprosto jasně a blbovzdorně vysvětlená na začátku pravidel). Co od takových čekat?
Třetí - Některé lidi to tak prostě baví, stejně jako spoustu DnDčkařů baví dungeon crawl. Co tomu vytknout?
Ale stejně tak máš i zčásti pravdu - skutečně existují zóny kde nikoho nic nesere (slumy) a kde bys musel vyhodit do vzduchu něco fakt velkýho, abys z toho měl problémy (blok baráků?) a zóny, které jsou zabezpečené a dostat se tam ilegálně neni funny (nóbl nákupní centra...) a pak místa někde mezi tím. Ve velké části města se dá nosit samopal, když ho nějak skreješ, a ve většině města nemůžeš jen tak něco vyhodit do vzduchu raketou.
Ano, jsou tam pololegální organizace a ilegální organizace disponující různými prostředky (ale i tyto organizace, stejně jako runneři, jemně balancují s tím kde ještě je použijí a kde už ne)
No to by ses divil. Kromě toho - porazit speciální jednotku obvykle znamená mít něčím navrch. Buď se střet odehrává v místě, kde pravidla neplatí, a kde se dá použít silová převaha, nebo postavám nějak dobře nahrála situace. Speciální jednotka je obvykle sehraná parta zabijáků s kvalitním vybavením a přesilou a v přímém střetu bez výhody je porazit vlastně ani moc nelze.Stejně tak argumenty se speciálními jednotkami jsou kontraproduktivní - ve chvíli kdy je runneři porazí má GM problém, co postavit příště.
A na to Tvoje "proč" - důvodů je víc.
První - základní kniha tohle až tak moc nerozebírá, i když se tam dají nějaké náznaky najít. Většina lidí se dostane jen k téhle první knize.
Druhý - věřil bys že se najdou lidé, kteří jdou za Altarem s otázkou, co to znamená 2k6? (ano, 2k6, ta zkratka, která je naprosto jasně a blbovzdorně vysvětlená na začátku pravidel). Co od takových čekat?
Třetí - Některé lidi to tak prostě baví, stejně jako spoustu DnDčkařů baví dungeon crawl. Co tomu vytknout?
To je omyl. Dostat je z civilizace do divočiny je docela vpohodě (koho zajímá, že si do toxické oblasti bez života/válečné zóny guerill s teroristy bereš granáty?). Zato z divočiny do civilizace už taková sranda být nemusí a průser je dostávat takové věci z civilizace do civilizace.Kromě toho tu sosáček naznačuje, že dostat takové zbraně z civilizace do divočiny není žádná sranda (a v tom se mé zkušenosti se staršími edicemi neliší)
Tak tohle je složitější a nechce se mi to sem psát. Možná někdy sepíšu nějakej článek na d20. Rád se s Tebou podělim na Pragoconu. Pointa je v tom, že aby byl plán ve hře, tak vůbec nemusí být mezi hráči...A taky bych rád viděl to plánování o kterém píšeš v akci, jedno zda v Shadowrunu nebo v jiné podobné hře. Jak jistě víš, hráči RPG nejsou komandos a často prostě neví jak vymyslet takový plán.
No, jak ve hře se Sosáčkem netušim, ale kdybys měl zájem tak si s Tebou klidně nějakej ten SR zahraju.Tak jako tak doufám, že tohle všechno uvidím ve hře, byť jednorázové, takže se některé věci zde probírané nemají šanci projevit.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Pieta Stylový zrcadlovky? Kapku protimluv...
jinak nevim, já jsem zvyklej to hrát jako kombinaci varianty 2 a 3. Bez těch zrcadlovek, samozřejmě.
jinak nevim, já jsem zvyklej to hrát jako kombinaci varianty 2 a 3. Bez těch zrcadlovek, samozřejmě.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Siriene, v tomto jsi ještě o krok dál než Sosáček - ten říká "4. edice", ty říkáš "knihy dodatků".
Každopádně mám dojem, že SR se dá hrát mnoha způsoby (jak naznačil Pieta), což je určitě dobře, ale některé z nich moc dobře nefungují (což nevylučuje že někteří hráči najdou přesně ten styl, jaký jim vyhouje).
Teď už se jen obávám, že zrovna ten můj styl je ten nevhodný, i kdybych vynechal všechny těžké zbraně. No, uvidíme.
Každopádně mám dojem, že SR se dá hrát mnoha způsoby (jak naznačil Pieta), což je určitě dobře, ale některé z nich moc dobře nefungují (což nevylučuje že někteří hráči najdou přesně ten styl, jaký jim vyhouje).
Teď už se jen obávám, že zrovna ten můj styl je ten nevhodný, i kdybych vynechal všechny těžké zbraně. No, uvidíme.
hraju: Ω Projekt Omega
Proto si myslim, ze WWhry jsou dobry protipriklad na "na to staci fluff, nejsou potreba pravidla", ne?Peekay píše:Pockaj pockaj, kde do toho vstupuju whitewolfie hry? Pretoze neviem ako tebe, ale mne WW hry (najviac VtM, ale v podstate aj ostatne) evokuju prave kategoriu hier, kde sa feeling fluffu a feeling pravidiel lisia priam diametralne (fluff: "oh, how horrible it is to be a monster!" rulez: "everyone look at me, I roll 15 dices with a super-duper magickal katana!!11!11!!").
(s legalitou viz pietu a tukana, ja uz nemam silu to vysvetlovat popaty, a sleodvat jak at napisu cokoli, stejne se znovu zeptas na totez jinymi slovy)
Pokud maji SIN.V Shadowrunu normální lidé ROZHODNĚ mají práva, dost práv,
Pokud nezkusis nekam letet letadlem. Vizte nize.4 - tak ještě jednou. Na ulici nejsou nášlapný miny který by detekovaly ilegalitu a vyhodily Tě za ní do povětří. Za ilegalitu platíš v okamžiku, kdy to poděláš a v tom případě za ní platíš tím, že sázky jdou mnohem výš, než kdybys legalitu dodržoval.
A budes tady do skonani sveta nadavat na tu hru, jo?ale holt to je pro mě pozdě.
Taky jsem ho daval jako priklad chlapka co to nebude mit jednoduchy.A pokud jde o příklady - nedával jsi to náhodou ty sám příklad docela slušně nabušeného chlapíka, který sice nemá to nejhorší možné vybavení z hlediska legálnosti, ale policajti by se s ním taky nebavili. Ostatně to tvé "s určitými zbraněmi tě policajti nechají ukázat (falešnou) licenci" je jen dočasné řešení - ve chvíli kdy mají tvůj popis jako nebezpečného pachatele jsi stejně nahraný a budou napřed střílet a potom se ptát.
A popis? Kratky vlasy, cerkenj kabat, zrcadlovky ... to neni nic moc popis By museli kontorlvoat vsechny ... a jsme tam kde jsme byli.
Vtipny je, ze tohle je ve ctvrty edici popsano, je tam popsano at si vyberme game-level, a co s tim delat, a co v takovym pripade s pravidlama.Což mě přivádí na myšlenku - existujou asi tak tři různý Shadowruny, který jsem zatím potkal*.
1) Futuristická střílečka, ve který jde o magickou převahu rychlejší střelby, většího zaklínadla a stylovějších zrcadlovek.
2) Futuristický spec-ops, nebezpečné akce na území nepřítele, tiché a rychlé provedení, co nejmíň hluku, co nejlepší plán, co nejstylovější zrcadlovky.
3) Futuristický simulátor vyvrhelů, kteří přežívají na okraji společnosti mezi sobě rovnými, berou mizerný džoby pro různý prolhaný bastardy, při kterejch buď chcípnou, nebo se napakujou tak, že mají na střelivo a jídlo aspoň na další tejden. Kdo je obzvlášť drsnej, někomu slohnul stylový zrcadlovky.
Ale PK to oznacil za blabol a zbytecna volitelna pravidla navic, heh. To uz nepomuze ani svedcena voda.
Zalezi na tom, jestli "do divociny" znamena "pres zed" nebo "do letadla a pak doprostred ruska".To je omyl. Dostat je z civilizace do divočiny je docela vpohodě (koho zajímá, že si do toxické oblasti bez života/válečné zóny guerill s teroristy bereš granáty?). Zato z divočiny do civilizace už taková sranda být nemusí a průser je dostávat takové věci z civilizace do civilizace.
Obecne, pokud hrajes v seattlu kde mas jak slumy, tak divocinu, tak bezpecny oblasti najednou, a je tam hafo mista, tak te s timhle ceka min problemu nez kdyz budes v cechach, kvuli slumum musis do nemecka, a nejblizsi zona kde si muzes delat cokoli je v polsku kde je obcanska valka, zejo.
Jerson: hodne zalezi na jedne veci, mozna nejdulezitejsi veci.
obsahuje tvuj styl zrcadlovky?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Nemyslim, ze by to bol dobry protipriklad, lebo aj SR aj WW patria do kategorie "fluff a system hovoria dve rozlicne veci".Sosacek píše: Proto si myslim, ze WWhry jsou dobry protipriklad na "na to staci fluff, nejsou potreba pravidla", ne?
S tymto tvojim pozorovanim suhlasim - zamyslel som sa, preco je to tak. Dospel som k nazoru, ze moj nesuhlas chapes ako neporozumenie. Preto sa pytam stale na to iste rozlicnymi slovami, aby som ti ukazal, preco nesuhlasim. Ale kludne to mozeme nechat tak (resp. na Slezinu)Sosacek píše: (s legalitou viz pietu a tukana, ja uz nemam silu to vysvetlovat popaty, a sleodvat jak at napisu cokoli, stejne se znovu zeptas na totez jinymi slovy)
Ja uz fakt neviem, ci si taky natvrdly alebo to robis naschval. Kazdopadne ked sa argumentacia presuva do roviny mis-quote a vytrhanie z kontextu, obvykle s debatou koncim.Sosacek píše: Vtipny je, ze tohle je ve ctvrty edici popsano, je tam popsano at si vyberme game-level, a co s tim delat, a co v takovym pripade s pravidlama.
Ale PK to oznacil za blabol a zbytecna volitelna pravidla navic, heh. To uz nepomuze ani svedcena voda.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
l - o - l. Tohle bych na Tvém místě neřikal, Peekay, když jsem Sosáčka z tohodle obvinil já (přede dvěma lety, před rokem a půl, před rokem, před půl rokem... a tak dál) tak jsem byl obviněn z paranoii, provokování hádek a tvoření flamewars. Tohle se o Sosáčkovi řikat nesmíJa uz fakt neviem, ci si taky natvrdly alebo to robis naschval. Kazdopadne ked sa argumentacia presuva do roviny mis-quote a vytrhanie z kontextu, obvykle s debatou koncim.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kde? To me zajima.Peekay píše:Nemyslim, ze by to bol dobry protipriklad, lebo aj SR aj WW patria do kategorie "fluff a system hovoria dve rozlicne veci".
Napada me par mist, ale zajimaji me tvoje. Cim konkretneji, tim lepe.
To je proto, ze jsi ze stejneho textu (SR4 rulebook) dosel k uplne jinym vecem, jako kdyby kdyz ho ctes ty tak v nem bylo neco jineho nez kdyz ho ctu ja.S tymto tvojim pozorovanim suhlasim - zamyslel som sa, preco je to tak. Dospel som k nazoru, ze moj nesuhlas chapes ako neporozumenie. Preto sa pytam stale na to iste rozlicnymi slovami, aby som ti ukazal, preco nesuhlasim.
To nedava moc smysl, ze ne?
Mozna jsem na to prisel, ale napred bych rad slysel tvuj nazor.
Ok, zkusim to bez sarkasmu, a treba odpovis:Ja uz fakt neviem, ci si taky natvrdly alebo to robis naschval. Kazdopadne ked sa argumentacia presuva do roviny mis-quote a vytrhanie z kontextu, obvykle s debatou koncim.
Ve ctvrty edici je popsano jak si vybirat game level (epicky, street, atd), jak si nastavit cinematicnost, jak si nastavit drsnost ("grittyness" ?).
Rikal jsi, ze to jsou zbytecna pravidla navic, ale zarovne ti vadilo jak je tohle implicitne nastavene u SR3, ano? To nedava moc smysl, takze to asi spatne chapu.
A prijde mi, ze implicitne predpoklads, ze power level je ve ctvrte edici nastaveny spatne. Proc si to myslis?
Na jednu stranu trpim obavou, ze ty pravidla o power levelu to nevystihuji tak dobre jako Pieta (je tam malo zrcadlovek ) ale jsou tam. Fakt.
EDIT: gramatika, prehlednost.
EDIT2: jsem si ted vzpomel na tu diskusi o ignore lsitech, a uvedomil si, ze odkazovat te na tukanuv prispevek asi nema moc smysl, tak sorry
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Sosáčku, osobně se domnívám, že toto je naopak naprosto přirozená vlastnost textů, a dokonce i když pode jednoho a toho samého textu hraješ, můžou dva hráči dojít k naprosto odlišným herním zkušenostem.Sosacek píše:To je proto, ze jsi ze stejneho textu (SR4 rulebook) dosel k uplne jinym vecem, jako kdyby kdyz ho ctes ty tak v nem bylo neco jineho nez kdyz ho ctu ja.
To nedava moc smysl, ze ne?
řekl bych "nic neobvyklého".
Kdybych věděl na co se mám zeptat, tak jsem se přesně na tohle zeptal už na začátku a mohl jsem ti ušetřit dvacet postů vysvětlování. Potom je to jednoduché, prostě se před hrou dohodneme, zabodneme prst a vypadne nám nastavení hry, které buď bude fungovat - pak jsme tu plácali kraviny a ty jsi měl pravdu, nebo fungovat nebude - a pak jsme měli pravdu my. Neby vypadne něco mezi, ale to nemá smysl řešit dopředu.Ve ctvrty edici je popsano jak si vybirat game level (epicky, street, atd), jak si nastavit cinematicnost, jak si nastavit drsnost ("grittyness" ?).
Jinak za sebe říkám, že pokud budu hrát Shgadowrun ať s tebou nebo s někým jiným, nebudu zkoušet rozbít hru jen abych dokázal, jak je SR (libovolné edice) špatný. Osobně bych byl mnohem raději, kdyby SR4 fungoval, protože až se mě někdo zeptá "A dá se v CPH hrát Kyberpunk?" rád bych byl připraven a mohl odpovědět "Dá, prostě si vypůjčíš nápady ze Shadowrunu 4.edice".
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Máš recht, jak jsi to napsal na konci a ještě Peekayovi, tak jsem to přehlédl a úplně zazdil. Moje chyba.navyse proto 4E obsahuje dlouhy text o tom ze se mame dohodnout na tom jak mocne chceme postavy a nastavit si je podle toho.
hraju: Ω Projekt Omega
Jeste to shrnu.
4ta edice
- nastavila implicitne mensi powerlevel (a vynucujeho pomoci omezeni pri chargenu), pridala "grittyness" a obsahuje poznamky pro hrace o nastaveni drsnosti hry, sily magie, power-levelu, atd.
- ma vyrazne jednodussi pravidla pro legalnost, existuji jen tri kategorie (muze kdokoli, muze s licenci, nesmi nikdo) namisto nejakych tabulek
- ma rychlejsi vyhodnocovani veci dik pevnym cilovym cislum
- atribut stesti (nahrada volne karmy) je volnejsi, da se zacinat s vysokou hodnotou (a mit tak postavy co je uzitecna i kdyz nema cyberware, neni hacker ani mag) a zaroven se postavy automaticky nestavaji s casem ultrauspesne. neumi opakovani hodu, jen pridavat kostky, ale umi napriklad posunout postavu na prvni misto v iniciative, nebo dat postav dalsi akci v jednom kole. je to ale dost draha sranda.
- prace s vybavenim je jednodussi, a zaroven je vybaveni trochu mene dostupne. vetsina pistoli ma napriklad stejne statistiky a lisi se jen v nazvu a drobnostech (+- jeden naboj v zasobniku, atd), takze vyber probiha hlavne podle obrazku a stylovosti nazvu.
- ma vyrazne jina pravidla pro hacking, a umi mimo zalozni podpory i on-site hacking a hacking nepratelskeho cyberware ala GitS.
EDIT:
- neni zcela imunni vuci minmaxingu (i kdyz ho imo hodne znesnadnuje)
- neni zcela imunni vuci hracum kteri kazi hru.
co vcil? nesouhlasi jeste nekdo s nevim, nebo tak? uz se tu v tom nejak neorientuju.
4ta edice
- nastavila implicitne mensi powerlevel (a vynucujeho pomoci omezeni pri chargenu), pridala "grittyness" a obsahuje poznamky pro hrace o nastaveni drsnosti hry, sily magie, power-levelu, atd.
- ma vyrazne jednodussi pravidla pro legalnost, existuji jen tri kategorie (muze kdokoli, muze s licenci, nesmi nikdo) namisto nejakych tabulek
- ma rychlejsi vyhodnocovani veci dik pevnym cilovym cislum
- atribut stesti (nahrada volne karmy) je volnejsi, da se zacinat s vysokou hodnotou (a mit tak postavy co je uzitecna i kdyz nema cyberware, neni hacker ani mag) a zaroven se postavy automaticky nestavaji s casem ultrauspesne. neumi opakovani hodu, jen pridavat kostky, ale umi napriklad posunout postavu na prvni misto v iniciative, nebo dat postav dalsi akci v jednom kole. je to ale dost draha sranda.
- prace s vybavenim je jednodussi, a zaroven je vybaveni trochu mene dostupne. vetsina pistoli ma napriklad stejne statistiky a lisi se jen v nazvu a drobnostech (+- jeden naboj v zasobniku, atd), takze vyber probiha hlavne podle obrazku a stylovosti nazvu.
- ma vyrazne jina pravidla pro hacking, a umi mimo zalozni podpory i on-site hacking a hacking nepratelskeho cyberware ala GitS.
EDIT:
- neni zcela imunni vuci minmaxingu (i kdyz ho imo hodne znesnadnuje)
- neni zcela imunni vuci hracum kteri kazi hru.
co vcil? nesouhlasi jeste nekdo s nevim, nebo tak? uz se tu v tom nejak neorientuju.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů