Povšechný pokec o SR

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Povšechný pokec o SR

Příspěvek od jonka » 26. 4. 2007, 22:07

navazuju na debatu z tohoto topicu
jonka: SR - důsledek neznalosti systému, resp. chyba základní knihy, která neuvádí pár podstatných věcí.
První - reflexní vlákna jsou na první pohled vidět, dotyčný má trhavé pohyby, protože se pohybuje prudce, mnohem rychleji, než normálně, ale jeho mysl urychlena není. Plynulé pohyby jsou u něj pouze ty, které má zcela reflexivní a nemusí nad nimi myslet
Druhá - reflexní vlákna jsou silně ilegální záležitost, na kterou je zapotřebí mít spooouuuustu povolení, a k tomu mít povolení je nutné mít platné OIČ.
Teď si ty dvě informace spoj dohromady... a zjistíš, že mít reflexky větší než I je sakra hodně o hubu (ani jedno se nicméně netýká fyz-ádovské schopnosti zrychlené reflexy)
To je ale dost hodně off-topic, takže pokračování kdyžtak v SR sekci.
Ok beru. Pri rychlem prolezeni tehle sekce jsem nekde narazil na tvoji poznamku o tom, ze to hrajete vic zamerene na dialogy a osobni pribehy. V tom "nastaveni" funguji vlakna ok, protoze berete myslenku pozadi jako pravidlo, respektive berete to vic nez my. A taky jste to schopni zahrat, protoze jste se na tom shodli ze to tak chcete hrat. (ony tyhle zmiky o dostupnopsti a podobnych vecech jsou napsany v pravidlech a minimalne jdou odvodit z toho logicke zavery).
My jsme na ty logicke zavery moc nehrali, rekneme ze uz i na "viditelnost" (nebo jak se to jmenuje) jsme hrali obcas - kdyz to bylo vyznamne. Nam se na SR libila ta akce a to ze to pravidla i podporuji (prestrelky a tak) a hrali jsme hlavne tyhle veci a SR background jsme hrali spis jako "color" a ty veci ktere nam v tom mohly vadit, tak jsme tak nejak prochazeli kolem. Konkretneji receno, kdyz si chtel nekdo koupit vlakna, tak si je koupil. Na zacatku hry urcite v prubehu hry uz kolem toho mel prutahy, jakoze si je musel shanet a tu dostupnost jsme hrali. V zasade ale, pokud si chtel nekjdo udelat bouchace tak si ho udelal a az na nejake komplikace, ta postava mela sanci si to poridit. (tot k bodu 2)
K bodu jedna aneb imaginace ref. vlaken. My jsme to hrali tak, ze kdyz na to prijde tak dokazes byt rychly jak svišť, ale pokud nechces, nebo pokud te situace neprekvapi (a ty se bojovym reflexem prozradis) tak ref. vlakna jdou videt tak maximalne tak, ze ten clovek je jakoby porad ve strehu, ale pohybuje se jak chce. (odhad ref.v. ano-ne jsme nechavali na rp zahrani kazde z postav/npc).
Mozna se tim od tveho az tak nelisim, a kdyz jo tak rekni..

Kazdopadne, jak jsem rekl, hrali jsme vic akci, protoze akce nam k tomu settingu sedela taky hodne dobre, a byla to vitana zmena oproti dracaku/fantasy (jen na okraj), proste si rychle zastrilet, zabojovat v zapadlych ulickach k tomu nejaky ten background z SR.. parada.
Ve skupine jsme meli dycky jednoho az dva typky, co si delali samurai-like postavy a kdyz na to prislo tak ti kluci povetsinou tem scenam dominovali, nebo se k tomu blizili. My jsme to nejak neresili, ale ja jsem mel dycky v hlave, ze kdyz jsem si delal svoje postavicky, se kteryma jsem chtel byt nejak akcnejsi v boji, tak uz predem jsem si je vybiral tak, abych mel nejaky screen time v bitkach s tim, ze jsem vedel jak asi budou vypadat jejich postavy, tzn braval jsem si treba dovednosti, ktere byly v boji dulezite,ale ktere s temi jejich nekolidovaly - protoze oni tu praci udelali dycky lip nez ja.
Beru to, kdyz si chce nekdo zahrat vic akcnejsi/bojovejsi postavu ref. vlakna jim k tomu davaji dobrou vyhodu. "Nevinil" jsem za to kluky, protoze ti jen vyuzivali toho co system poskytuje, ale zarazi me to, ze ac system umoznuje pomerne dobre vyziti co se tyce akcnich scen existuje tam spojeni pravidla+vlakna, ktere v tomto stylu hry urcite archetypy kdyz uz neposkodi tak ovlivni.

Nikdy jsme to nijak neresili, nestezovali si, nenerfovali jsme to, proste jsme hrali a uzivali si to. Ale vzdycky kdyz se vedelo ze si nekdo bude brat vlakna, tak bylo nevyrcenym pravidlem
- vic nez pulka grupy si nemuze vzit vlakna (boje jsou pak nuda a strasne "flash") - taky dost tezce nastavitelny "level npc" pro GM - velke rozdily
- se svym charem je zbytecne cpat body do vyborne bojove/strelecke dovednosti protoze bez vlaken je skoro nevyuzijes
- pri bojove scene byla pozornost orientovana (tiche pravidlo) prevazne na tyhle postavy (s vlakny) protoze jediny zpusob jak si ziskat taky trochu screen time pro svou postavu bylo s tou postavou spolupracovat

Nechcu rict, ze SR je spatny, ale to o co mi jde je, ze je skoda ze toto nebylo reseno pri developingu, protoze to co vlakna omezuje je "jen" color pravidlo. Pro exalted-like styl hrani jsou vlakna (mensi) problem.
Aneb powergaming u vyvoje hry neni podle mne naskodu.
Naposledy upravil(a) jonka dne 26. 4. 2007, 22:17, celkem upraveno 1 x.

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 26. 4. 2007, 22:10

Peekay píše:Tretia edicia trochu zmenila fungovanie iniciativy (zoradis podla initiative score, vsetci maju jednu rundu, vsetkym odpocitas 10, kazdy kto ma nad nulou sa ucastni druheho passu...etc), v stvrtej to funguje uplne inac (proste mas povedane, kolko akcii na kolo mas - reflexne vlakna toto zvysuju, ale tusim iniciativu ako taku ani moc nie).
Hm asi bych to musel videt v akci, SR uz jsem nehral nejaky ten patek tak si to nedokazu az tak predstavit.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7059
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 26. 4. 2007, 23:05

Iniciativa: postava A: 23, postava B: 12, postava C: 6
2-kové řazení: A (23), A (13), A (3), B (12), B (2), C (6), tedy AAA-BB-C
3-kové řazení: A (23), B (12), C (6), A (13), B (2), A (3), tedy ABC-AB-A

4-kové řazení: oddělená hodnota iniciativy a počet akcí, což je trochu nesmyslné.
Nejlogičtější je IMO trojka
Nechcu rict, ze SR je spatny
a tak to já zase jo, a i když ho mám rád, tak se tim narozdíl od dračákystů s jejich DrD nijak netajim. SR má výbornej svět, ale dost špatnej herní systém.

Popravdě řečeno, viditelnost reflexů má vliv i ve hře, která je zaměřená hodně akčně, protože:
- nepřátelé snadno odhadnou, kdo má nejvyšší úroveň zrychlených reflexů, a půjdou po něm jako po prvním
- existují věci jako třeba Osamělá hvězda, FBI, korporační ochranky... a najít někoho, kdo má reflexy, je mnohem, MNOHEM, snazší, než najít někoho, kdo je nemá.
- Někdo kdo má reflexy se může jen těžko tvářit jako nenápadný člen davu. Rozhlídneš se po hospodě, a pokud máš jen trochu cviku, tak si hned odfajfkuješ každýho, kdo je nemagicky zrychlenej (pozor - magické zrychlení urychluje i myšlenkové procesy, tedy i vnímání a koordinaci, protože je ve své podstatě přirozené. Magicky zrychlení jedinci, ať již kouzlem, či adepti, se pohybují plynule, a pokud nechtějí, tak o nic rychleji než normální lidé)

Nemagicky zrychlení jedinci si svojí normální rychlost, respektivě plynulý pohyb, udrží jen, pokud se na pohyb extra soustředí (což nezvládnou permanentně, prostě se sem tam zapomenou. Ale pokud pijí horké kafe, tak zaručuju, že je opominutí probere rychleji, než ten kofein... $D ), nebo pokud provádí precizně zvládnutou a zautomatizovanou činnost - například bojová umění, řízení auta... takové ty zautomatizované činnosti, nad ktermi už není nutné myslet. Vše ostatní je trhané, neplynulé...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 26. 4. 2007, 23:34

Viditelnost a problémovost reflexů je cool nápad. Osobně se mi dost líbí takové ty malé mechanikami nevyjádřené problémy, které jsou s dráty spojené - když se ráno vzbudíte, vaše Zeiss 20/20 jsou chladné a studí v očních důlcích (kdo četl Zrcadlovky, ví), když podáte ruku chlápkovi, co má smartlink, zřejmě to poznáte podle dlaňového polštářku pod kůží(pokud to není alfa+), podkožní pancíř z vás udělá málem obludu a svalové protézy je třeba "vyživovat" speciální stravou bohatou na klíčové látky.
Navíc mě potěšilo, že s AR se v čtverce objevilo ještě více způsobů, jak zamést s tupými břitváky. Můžete se nadát toho, že vám někdo hackne oči, protézu, smartlink (o důvod víc používat přímé napojení přes "zastaralý" kontakt v dlani, nebo datajack)... muehehehe. :-)=
Čtverka je krásně přetechnizovaná a jak se říká: Přílišná specializace zabíjí.

Co se reflexníxh vláken týče, vždycky jsem to bral tak, že samuraiové, adepti a spol jsou prostě specialisty na boj a proto v něm na nich také je reflektor a ostatní "nestíhají". Podobně jako to měli magicky aktivní při astrálním průskumu nebo cestách do metarovin a hackeři v matrixu...

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7059
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 26. 4. 2007, 23:42

Ono tahle "sekundární", ale často sakra podstatná, problematika se často řeší až v sourceboocích... což Shadowrunu dost ubírá :-?
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16150
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 27. 4. 2007, 08:33

Hm, popravdě, v úvodním textu v SR II nebylo ani slovo o nějakém povolení nebo nelegálnosti, nebo dokonce trhavosti pohybů - reflexní vlákna nebyla vidět vůbec, leda z astrálu.

Kromě toho při boji nablízko docházelo k paradoxům, kdy já se svou pomalou postavou jsem likvidoval hromadu rychlých protivníků, kteří útočili jako první, protože jsem měl víc úspěchů v boji, a tak se on prostě zabíjeli o mě sami. Nicméně to platilo jen v blízkém boji. A jen pokud nebyli extra dobří.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 27. 4. 2007, 09:08

Tretia edicia riesi strasny kopec SR problemov... za "zakladne" pravidla ale nesmies povazovat iba SR 3 Core, ale "velku patku":
  • Shadowrun 3rd Edition
  • Magic in the Shadows
  • Matrix
  • Rigger 3
  • Man And Machine
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16150
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 27. 4. 2007, 09:30

Co se týká třetí edice, kluci jí chtěli hrát, tak si jednou dělali postavy, ale když po třech hodinách nebyl ještě pořád konec statistik a vybavení, protože se mě pořád ptali, jak můžou odposlouchávat policii a jak rozkódovat jejich vysílání, jak se vloupat do auta, a já to v pravidlech nemuhl najít - prostě mě to otrávilo.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5192
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 27. 4. 2007, 10:15

Jerson: Na většinu z těhle věcí se dá (aspoň ve 4ce) najít skill kerým by se to mělo dát zvládnout.. třeba ne odposlouchávání policejního vysílání by potřebovali "hardware" na postavení přijímače a "elektronic warfare" na dekódování přijatého signálu (předpokládám, že policejní vysílačky budou vysílat kódovanej signál, aby nebylo tak snadný je odposlouchávat...)
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Sosacek
Příspěvky: 21001
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 27. 4. 2007, 10:15

Conlai píše:Navíc mě potěšilo, že s AR se v čtverce objevilo ještě více způsobů, jak zamést s tupými břitváky. Můžete se nadát toho, že vám někdo hackne oči, protézu, smartlink (o důvod víc používat přímé napojení přes "zastaralý" kontakt v dlani, nebo datajack)... muehehehe. :-)=
Presne jako v Ghost in the Shell -- muzes mit sitovy spojeni, ale soukromy rozhovory se proste vedou pres opticky vlakno primo z hlavy do hlavy :)
Čtverka je krásně přetechnizovaná a jak se říká: Přílišná specializace zabíjí.
No jasne, ale tohle ke cyberpunku proste patri. Pamatuju si na ten strankovej vypis veco, co mela SO ve Snehu zabudovany v kombineze :)
Co se reflexníxh vláken týče, vždycky jsem to bral tak, že samuraiové, adepti a spol jsou prostě specialisty na boj a proto v něm na nich také je reflektor a ostatní "nestíhají". Podobně jako to měli magicky aktivní při astrálním průskumu nebo cestách do metarovin a hackeři v matrixu...
To neni nezbytne nutne, on takovej manaball ... ale mas recht, kdyz se na to takhle podivas, tak to nejen dava smysl, ale i je dobre.
sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 27. 4. 2007, 14:57

Ono mi vůbec přijde, že SR4 se v hodně věcech inspiruje GITS: ten mentální nestopovatelný rozhovor přes optický kabel tam je přímo zmíněný, podobně to, že proti vám někdo může obrátit vaši vlastní protézu, chameleon suits tam také jsou... ale to je pro mě bod navíc.
Docela mě zajímá, jak to bude ve hře. Jak moc se budeme trumfovat elektronickýma fíglema a jestli to nebude přecijen trochu moc... Ale na druhou stranu, ve Sprawlu to snad nebude tak hrozné. :D

Sosacek
Příspěvky: 21001
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 27. 4. 2007, 15:05

Ony tam mimo elektronickych figlu jsou taky manovy strely 8)

Ve sprawlu to bude pohoda.

Ale ty manovy trely ... mmm ... sakra, po zacatcich sve hracske kariery v SR mi tohle kouzlo chybi uplne vsude :>:o/

EDIT: to nejhorsi co muzete potkat, je stejne orkskej hiphop :-)=

... stejne SR ma uzasnou atmosferu. kdyz si vzpomenu na ten bestiar s tema diksusnima prispevkama, a tak.
sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 28. 4. 2007, 10:51

Sirien: ok. ja to myslel trochu jinak, ze kdyz nepouzivam tenhle backround, tak pak vylucuju tuhle nevyhodu vlaken, respektive ze ta nevyhoda neni zapustena do pravidel. Ale dost vlaken ,) Kouknu se na novejsi pravidla a kdyz tak treba zmenim nazor, uvidime..
Ta trojkova incka vypada líp, i kdyz s inckou jsme problemy nemeli.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5192
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 7. 11. 2007, 17:02

BUMPity BUMPy BUMP!!!
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Sosacek
Příspěvky: 21001
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 10. 1. 2008, 16:19

Myslis, jo?

Tak jo $D

Neplaje nekdo nejakou hru? ;)
sticks and stones may break my bones but chains and whips excite me

Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host