Tienove tackanie sa

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Tienove tackanie sa

Příspěvek od Peekay »

V ramci kampane "za viac setting-oriented diskusii" touto temou prikladam ruku k dielu.

Tema: Shadowrun netradicne

Ok, vsetci vieme (zazili sme, poculi sme, pripadne mame aspon pribliznu predstavu) o tom, ako zvyknu standarne hry Shadowrunu: Postavy vacsinou patria medzi smotanku miestnej tienovej sceny, s vybavenim v hodnote rozpoctu stredne velkeho africkeho statu. Zavola Johnson, zada misiu. Team chvilu rozmysla, z ktoreho konca nakrojit kolac. Po istej dobe hraci bud pridu s planom, ktory sa im pozdava, alebo ich to proste prestane bavit a s heslom "Poruceno Bohu" sa vyberu do akcie.

*4 hours of slaughter later*

Hraci: "Good session"

A ide sa domov.

...

No a potom si otvorim lubovolnu z tych 134 kniziek ku Shadowrunu, co mam k dispozicii... a vidim setting neuveritelne bohaty a plny potencialu na vsetkych spolocenskych urovniach, nie iba na tejto jednej konkretnej. Preco teda nevyskusat pozriet sa na Siesty Svet trochu inymi ocami?

Urobil som teraz prednedavnom drobny experiment - kampan Shadowrunu, ktoru gamemastrujem, patri premisou do tejto kategorie, co som prave popisal (aj ked realne hranie vyzera nastastie o dost inac, vdaka kolektivnej famoznosti mojho hracskeho kolektivu). Po jednom rune, ktory zlyhal uplne spektakularnym sposobom, som sa rozhodol (kedze som nechcel postavy zastrelit, co by bolo jedine realisticke riesenie) poslat ich uplne bez vybavenia do vazenskeho tabora na Sibiri.

Su to predsa len trochu nabuchane postavy (aj bez vybavenia), na druhu stranu, Sibir v Shadowrune nie je ziadna sranda (neviditelne regenerujuce sa mamuty, vlky schopne prehryznut betonovu platnu a pod). V konecnom dosledku je z toho taka divna "street"-level story (lovenie spominanych mamutov improvizovanymi zbranami v snahe nazbierat material na utek z gulagu)... a hraci su nadseni.

Takze ma tak zaujima:
Zaujimalo by vas hrat dlhsiu kampan Shadowrunu, kde postavy su naozaj ze bezna poulicna spodina (ganger, priekupnik s chipmi, prostitutka, pasak, vreckar z poulicneho indianskeho kmena...)? Preco ano? Preco nie? Prip. skusali ste to uz niekto?


K tymto uvaham ma prvykrat dotlacil velmi prekvapivy zazitok, ked moju postavu v CP2020 cestou domov z kaviarne zastrelil poulicny gang, lebo "sa im nepacil moj uces". To bol svojim sposobom trochu budicek a uvedomenie si, ze taketo nieco je v praxi nemyslitelne pri standardne ponimanom Shadowrune... co je velka skoda. Setting ako taky ma totiz obrovsky potencial aj prave na taketo hranie.

----------------------------------------------------------------------------
^^^
ciara

Poznamka pod ciarou (toto by naozaj nemalo byt taziskom diskusie, prosim nerozvadzat do podrobnosti - komentare nevadia, kym diskutujete hlavne o poznamkach nad ciarou):

Co sa implementacnych detailov tyka by som to asi chapal ako SR4, hrany v tretoedicnej ere (sixties). Zo stvrtej edicie mam totiz trochu zmiesane dojmy v tom, ze pravidla ako take su ovela viac "gritty, street" (postavy su vacsi salati do zaciatku, zaroven aj non-cybered postava ma za spravnych podmienok rozumne sance proti nabuchanemu samurajovi. Setting na druhu stranu mi pride ovela menej temny, drsny (mozno je to iba tym wireless internetom, co ja viem... mam proste taky dojem). Preto by som sa snazil spojit to najlepsie z oboch.

----------------------------------------------------------------------------
^^^
ciara pod ciarou

poznamka pod ciarou pod ciarou:
Tak, ako sa v tomto nastrele hybem smerom od bezneho shadowrunu po spolocenskom rebricku smerom nadol, zvazoval som aj pohyb opacnym smerom. Ale o tom niekedy nabuduce, ak bude zaujem.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Já si myslím že hry netradiční pohledy na herní prsotředí není jen problém shadowrunu. Každpádně kdybych byl hrál pravidelně, resp. pořád Shadowrun takováhle hra by mě lákala. Ovšem co s hráčem který Shadowrun do té doby nehrál. Pro něj by to moc nebylo, neb se těší na klasické herní prostředí - tedy runy atd. Ale zní to cool.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Sosacek
Příspěvky: 25721
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Hrali jsme to velmi podobne, a snazili jsme se davat duraz na to, aby postavy musely myslet, a az potom konat, protoze z pruseru se sice muzes vystrilet (v mem pripade vymanaboltovat(*)), ale proc to delat slozite, kdyz jde o hubu?

(*): je to hruza, ale tohle kouzlo mi NESKUTECNE chybi v ostatnich rpg. nevim proc, ale uz si ani nedokazu predstavit maga bez tohohle, natoz ho hrat.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Dalcor píše:Ovšem co s hráčem který Shadowrun do té doby nehrál. Pro něj by to moc nebylo, neb se těší na klasické herní prostředí - tedy runy atd.
No toto je mozno tak trochu chyba marketingu u novych hracov... ale platna pripomienka, zamyslim sa.

Sosacek píše:Hrali jsme to velmi podobne, a snazili jsme se davat duraz na to, aby postavy musely myslet, a az potom konat, protoze z pruseru se sice muzes vystrilet (v mem pripade vymanaboltovat(*)), ale proc to delat slozite, kdyz jde o hubu?
Asi som nebol celkom zrozumitelny - nemyslel som iba "riesit tradicne zapletky s obmedzenymi zdrojmi" (taku hru som uz robil)... mal som na mysli fakt take veci, ze boj o hole prezitie na uliciach Siesteho Sveta.

Takze runy? Urcite nie... ked uz, tak zapletky v style "kde zohnat dalsiu davku", "ako sa vyhnut strate obzivy rukami Cinanov, ktori rozhadzuju svoje distribucne siete" a podobne.
Sosacek píše: (*): je to hruza, ale tohle kouzlo mi NESKUTECNE chybi v ostatnich rpg. nevim proc, ale uz si ani nedokazu predstavit maga bez tohohle, natoz ho hrat.
Mne v ostatnych systemoch(*) na magoch skor chyba cely ten Conjuring aspekt a to, ako Shadowrun riesi prirodnych duchov a elementalov.

(*): Okrem M:tA a M:tA, ale to je asi pomerne zrejme, ze hej :D
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tienove tackanie sa

Příspěvek od Fingalen »

Ja svet SR fakt nepoznam skoro vobec, ale osobne si myslim, ze ak je prostredie fakt take kompaktne a prepracovane, v ktorejkolvek vrstve spolocnosti musi byt hra mozna. Mozno som masochista, ale prave tento lowend sa mi velmi paci, lebo ovela silnejsi zavana tragizmom. Hrdinstvo je zriedkave, ale o to ludskejsie a emotivnejsie. Nikto s nim nerata a o to silnejsie moze vyzniet. Tazka spolocenska situacia dava zaroven silnejsie vyzniet chmurnej atmosfere a aj z inak banalnych veci (pre sucasneho cloveka) vie urobit intenzivne herne situacie.
Ale ako som povedal, svet SR poznam len velmi malo, len som si chcel vyliezt svojou trochou do cudzieho piesocku, aby v nom nahodou neostalo ticho..;-)
Peekay píše:...kampan Shadowrunu, ktoru gamemastrujem, patri premisou do tejto kategorie,...
Inac vaz svoje slova, lebo skoncis na hranici.. :wink:
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

S tym tragizmom a hrdinskostou si dost presne trafil niektore z motivov, o ktore mi islo. Ide mi ale napriklad aj o to, aby naozaj ta tazka spolocenska situacia bola hmatatelna - nie len take to suche "Na veceru si dam sojovy steak a zapijem to sojovou kavou... a ozaj, uz mi Dohadzovac zohnal ten tazky gulomet?"... no ved uvidime. Mozno by som skusil pripravit nejaky one-shot.

Na druhu stranu, tato spolocenska rovina si nutne nevyzaduje take low-end postavy. Ako studijny material odporucam prvu seriu Temneho Anjela (u nas to tusim neslo vobec, a v Europe ako takej to zvyklo chodit akurat tak na Voxe, co si spominam), cyberpunkovy serial z diele Jamesa Camerona (ano, toho Camerona(*)). Hlavna hrdinka je fakt ze husta (v porovnani so svojim prostredim sa vynima asi tak ako bezne SR postavy "krvaveho" druhu...mozno este trochu viac, lebo vsetci naokolo su fakt ze salati), a napriek tomu je tam socialny aspekt velmi, velmi silny. Ked Max v jednej epizode prinesie Loganovi cerstvy pomaranc, divak naozaj vnima, ze to nie je len tak.

(poznamka - druha seria sucks ass - zomlel sa jedenasty september a producentom bolo rozkazane, aby ubrali z temnosti serialu a potlacili to viac do tej superhrdinovskej roviny)

V beznej komunikacii tiez pouzivam terminy ako transpozicia, ekvivalencia ci izomorfne zobrazenie. A to su ovela tazsie uchopitelne veci ako premisa ;)

(*) ak ste si ako prve vybavili Titanic namiesto Terminatorov, zasluzite si dolamat kazdu kosticku v tele...dvakrat.

edit: napadla ma este kopa kovosrotu a nenavidim double-posting. Takze tak.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8894
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Hru SR ve stylu nabouchancům zavolá Johnson a chce po nic misi... plánovačka, střelba, střelba, střelba, předání, karma... nesnášim.

SR jak ho hraju já je o postavách, charakterech, interakcích s punkovou podstatou toho světa, mise a střílení jsou jen kulisa.
Mám dojem (alespoň doufám), že na Slezině jsem s tím hráče docela zaujal.

SR trpí klasickým "knižním" problémem. Hráči mají tendenci vytvářet postavy s desetipoložkovym seznamem kyberwareu, desetipoložkovym seznamem biowareu, stopoložkovym seznamem vybavení a deseti kontaktama...
...to vše jde na úkor roleplayingu. Mám takové tušení, že v DnD světech nebo v GURPS se vyskytují obdoby. Pak, když tenhle megalomanizmus zastíní hru, je těžké využít celý potenciál daného světa.

SR lze hrát na mnoha úrovních. Na ulici mezi mafiema, jako klasičtí shadowruneři, pro klasické žoldáky někde v zemi třetíh světa by místa bylo také dost... nebo jako teroristy, diplomatické vyslance v Tir Teirngire nebo Tir na n´Óg(to by mohlo být hodně zajímavé...), vsadím se že i pro Lara Croft/Indiana Jones scénáře by bylo místa dost.
Jenže 98% lidí vidí v SR jen runery s dvěma papírama popsanýho vylepšení a vybavení. Je to dost škoda a mrhání krásnym settingem.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Já viděl na DVD pilota Temného Anděla a tuším že u nsá letos proběhla první série. Na okraj.

Abych řekl rpavdu ač se to nezdá dávám jednoznačně přednost příběhůh tragickým, lowendovým, against-all-odds.

Co se týče toho očekávání. Shadowrun ej u nsá rpezentován a znám jako cyberpunková akce. I ty dvě novely u nás vyšlé (nebo tři?) co jsem četl k tomu vedou. Já mám o Shadworunu pořád tutéš představu, a jsem rád že Peekay ukázal odvrácenou stranu. Ale takhle je to ve všech herních systémech. Hra je marketingově prodávaná a nabízená se zaměřením na co největší masu publika - cyberpunková akce - a ta masa tak dsotane do spárů to co je nabízeno a protože to tak očekává tak to tak hraje. Pochybuji že by se prodávala marketingově ošetřená jako lov na lidožravé mamuty na sibiři. Ač je to "boží" prostředí.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8894
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Ty novely docela ukazujou svět SR, ale jejich kvalita... blé, blé blé (pravda, četl jsem jen tu první... a proto se mi do těch dalších moc nechce...)

máš ale pravdu s tou pitomou masovostí
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Dalcor píše:Já viděl na DVD pilota Temného Anděla a tuším že u nsá letos proběhla první série. Na okraj.
A? Co hovoris?

Dalcor píše: Pochybuji že by se prodávala marketingově ošetřená jako lov na lidožravé mamuty na sibiři. Ač je to "boží" prostředí.
To je presne to, co ma tak neskutocne serie. Ono ten material je k dispozicii, priam v "marketingovo osetrenych" priruckach (konkretne sibirske mamuty, Yakutska vojna o nezavislost, etc. su napriklad popisane v Target: Smuggler Havens), len ho zda sa nikto nepouziva. A preto ma zaujima, preco je to tak?


edit: ad novely - ono to zalezi... v anglictine ich je vela, a niektore su naozaj vyborne. V cestine vysli len prve dve z Charettovej trilogie. Oh well.

(mas to ako s Battletechovymi knizkami, tam si ale nastastie ceski vydavatelia vybrali realne dobru trilogiu).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Pilot se mi líbil, ale seriál jsem vo půlnoci nestíhal :)

Mě se ty romány docela" líbili, ale já jsme neznalec shadowrunu
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Sosacek
Příspěvky: 25721
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

PK: ja mel na myslis spis to, jak daleko jsme byli od "normalniho" shadowrunu. pribehy lidi, ve svete, kterej je tak temnej a zlej, ze to uz vic pomalu nejde, ale kde narozdil od WoD muzes vzit zbran, a bojovat s tema vecma.

jinak dokazu si predstavit treba Star Wars s atmosferou dark angela, a to zni docela dobre :) ale to odbocuju.
But nobody came.
Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host